#1
Ik game gemiddeld nu 20 jaar 2 tot 8 uur per dag en ik ga ook nooit stoppen het is deels wie ik ben.
Ik heb verder ook geen reete te doen same meestal een uurtje per dagIk game gemiddeld nu 20 jaar 2 tot 8 uur per dag en ik ga ook nooit stoppen het is deels wie ik ben.
Thanks voor de uitleg. Klinkt alsof je aardig zelf inzichten hebt gekregen. Ik hoop dat ik ook een zo kan trippen, zou goed voor me zijn. Maar tot nu toe is elke trip vooral intens grappig.Ik heb al een aantal pogingen ondernomen, maar telkens hervallen. Telkens nam ik mij voor dat als een "onschuldig" tijdverdrijf te beoefenen, slechts 10 minuutjes per pauze. En in het begin was dat zo, maar telkens opnieuw eindigde ik in de topclans en om dat te onderhouden moet je véél actief zijn, zeker als je geen geld meer spendeert.
Ik heb dat de dag voor mijn verjaardag aangepakt en een LSD trip ondernomen met de intentie om te kijken waarom ik telkens terug ging naar die spellen. Ik heb daar actief aan gewerkt in die trip (150µg 1P-LSD eigenlijk) en ik werd mij bewust van de valstrikken van de developpers, de mechanismen die er achter zitten en dat het sociale netwerk dat er achter zit eigenlijk allemaal mensen zijn die hulp nodig hebben. Ik werd echt gedegouteerd door die inzichten en ben dan op mijn verjaardag (was inmiddels middernacht) gestopt, tot nu toe niet meer aangeraakt. En ook geen zin meer.
Vandaag was op NPO 1 een uitzending over gameverslaving. Vroeger als dit tersprake kwam op TV was het mega tenenkrommend en nu nog steeds qua kant van de ontwetende ouders maar de ervaringsdeskundige maakt het wel interessant die ze aan het woord houden.
![]()
Gameverslaving | NPO Start
Gamen! Misschien doet je zoon of dochter het, of jijzelf. Maar wanneer loopt het uit de hand en ben je verslaafd?www.npostart.nl
Als je nou een game-maatje zoekt, zet dan iets in het algemene subforum, maar niet hier joh.Ik ben al 8 jaar vesrlaafd aan overwatch en al 2 jaar aan last epoch. Er gaat geen dag voorbij zonder dat ik een van die 2 speel. Tijdens mijn pieken speel ik soms 7uur aan een stuk overwatch. Het enige spijtige is dat ik geen vrienden heb die dat spelen. Sommige vrienden spelen COD Warzone en ik speel soms wel mee met hun maar ik doe dat niet zo graag, en voor overwatch kan ik ze niet warm krijgen, terwijl dat een steengoed spel is. Oh ja en fifa spelen ze ook graag maar dat intreseseerd mij geen hol. Als er iemand zin heeft om met mij te teamen in overwatch stuur me een bericht.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."