Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNature is speaking to us! Are we listening?

Nature is speaking to us! Are we listening?

82 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eik zei:
Tot slot nog even een kleine opmerking over de overheid. Je spreekt de hele tijd over "ze". In mijn ogen zijn we in een democratie met ons allen de overheid. Het is dus geen "ze" tegenover "ons". De overheid doet in principe gewoon wat het electoraat wenst...
Klik om te vergroten...
In mijn ogen zijn overheid en bedrijfsleven onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het grote geld regeert. In die zin is het zeer beslist wel degelijk 'wij' tegenover 'zij'. Waarom anders voert de overheid zoveel beleid uit dat door (praktisch) niemand in de samenleving gesteund wordt?

Bouwbedrijven mogen bijna niet meer bouwen of grond verzetten als er risico is dat er PFAS wordt verplaatst van het ene naar het andere gebied. Ondertussen mag Dupont/Chemours nog steeds PFAS direct in de Beneden Merwede lozen, en zijn onlangs de vergunningen hiervoor verlengd. Het gaat om kilo's per jaar, dus het is niet zo dat er geen opslagcapaciteit is totdat er een betere oplossing voorhanden is. Om aan CO2-normen te voldoen pompt Nederland bakken geld in verbranding van biomassa. Bos uit Amerika wordt hiervoor gekapt en via vuile dieselschepen naar Nederland verscheept. De Amazone verdwijnt doordat Nederland goedkoop veevoer wenst. De oorspronkelijke bevolking wordt verdreven, de dorpen verbrand. Plassen in natuurgebieden worden afgegraven voor zandwinning en vervolgens volgestort met zwaar vervuilde bagger. Dit laatste wordt ironisch genoeg natuurverbetering genoemd. Omdat we alles voor de laagste prijs wensen wordt milieu- en maatschappelijke schade aan arme landen uitbesteed; kijk naar wat de olie-, kleding- en farmaceutische industrie daar aanrichten. Via verdragen als TTIP en CETA geeft de overheid bedrijven de macht rechtszaken aan te spannen wanneer zij van mening zijn dat de Nederlandse overheid hen belemmert middels milieumaatregelen. Het Nederlandse instituut dat 'eerlijk is over eten' bestaat voornamelijk uit lieden uit de voedingsindustrie en is daarmee een verlengstuk daarvan. Idem EFSA waarop zij een groot deel van hun adviezen baseren. Daarom krijgen frisdranken en snoep een gezondheidskeurmerk en een broccoli niet. Al ons 'lastige' afval - electronisch afval, chemisch afval, scheepswrakken - gaan naar arme landen om daar in de open lucht ontmanteld te worden. Vliegen wordt nog altijd zwaar gesubsidieerd in plaats van ontmoedigd.

Als 'we' dit allemaal niet willen, waarom doen 'ze' dit dan toch, hoeveel kritiek er ook op volgt?

Eik zei:
Ik vind mijn vrijheid super belangrijk en ben ook niet in het slaafs volgen van de regeltjes (anders zou ik wel mod zijn op een ander forum). Maar als ik moet kiezen tussen:
A) Het behoud van al mijn vrijheden in de wetenschap dat we de wereld keihard blijven verkloten (wat we nu feitelijk doen).
of
B) Het inleveren van wat vrijheden nu zodat we, desnoods onder dwang, duurzamer en bewuster gaan leven en mijn dochters een kans hebben om gezond en gelukkig oud te worden.

Dan kies ik toch echt voor B. Ik kan me voorstellen dat je tot een andere conclusie komt als je zelf geen kinderen hebt. Maar voor mij als vader is die keuze dan toch snel gemaakt...
Klik om te vergroten...
Ik ben het met je eens dat er problemen zijn die middels enige vorm van dwang moeten worden opgelost. Maar als je kijkt naar de realiteit dan zijn de keuzes A en B die jij schetst niet aan de orde. In de praktijk komt het meer hierop neer:

A) Het behoud van al mijn vrijheden in de wetenschap dat we de wereld keihard blijven verkloten (wat we nu feitelijk doen).
of
B) Het inleveren van veel vrijheden nu in de wetenschap dat we de wereld nog steeds keihard blijven verkloten (wat we nu feitelijk doen).

En met deze twee keuzes ga ik vol overtuiging voor A. Niet ideaal, maar vele malen beter dan B. Helaas is B echter de situatie waarin we nu zitten.

Hiermee zeg ik overigens niet dat álle beleid van de overheid verkeerd is. Het advies om nu in verband met corona sociale contacten zoveel mogelijk te vermijden is heel logisch en terecht. De vraag is echter of alle vrijheidsbeperkende maatregelen nadien weer teruggedraaid worden. Contant betalen werd al ontmoedigd en is nu enorm versneld afgeserveerd. Altijd pinnen is nu ineens het nieuwe normaal.

Vrijwel alle contacten gaan nu digitaal, en ook dat wordt het nieuwe normaal. Zowel zakelijke vergaderingen als privémomenten: alles kan nu nog vele malen beter geregistreerd en geanalyseerd worden. Massaal kopen we camera's, installeren we apps waarmee we kunnen videobellen. Steeds minder ontsnapt aan het alziend oog. Ook kinderen worden nu van kleins af aan al gemonitord, geregistreerd, geanalyseerd. Digitale leeromgevingen met zeer twijfelachtige privacyvoorwaarden schieten als paddestoelen uit de grond. Alles om zo snel mogelijk van ieder mens een zo volledig mogelijk profiel in de database te verkrijgen. Er is geen enkel beleid dat toezicht houdt op welke informatie apps allemaal over je verzamelen. Verdiep je er eens in: het is ziek! Overal stikt het van de camera's. Je kan geen meter over straat lopen zonder geregistreerd te worden. Gezichtsherkenning is straks overal, wie biedt er nog weerstand als het voor ons eigen bestwil is?

Ik ga niet speculeren of het virus al of niet door mensenhanden is gecreëerd, daar heb ik geen zicht op. Wel weet ik dat bij Google, Facebook en totalitaire overheden de champagnekurken knallen. Zonder corona hadden deze ontwikkelingen een stuk trager gegaan. En welke overheden vallen precies onder het kopje 'totalitair'? Zijn ze dat in potentie niet allemaal?

We zijn al jaren op weg naar een samenleving waarin alles wat je doet, wat je zegt, wie je kent, wat je leuk vindt, waar je bent, hoe je je voelt en wat je denkt geregistreerd wordt en eventueel ook tegen je gebruikt kan worden. Alles voor onze eigen veiligheid, gemak, plezier. Veilig opgesloten in ons ultieme panopticum.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
verwondering zei:
Contant betalen werd al ontmoedigd en is nu enorm versneld afgeserveerd. Altijd pinnen is nu ineens het nieuwe normaal.
Klik om te vergroten...
Hier ben ik ook bang voor. Het lijkt voor velen misschien handig, maar is voor ons gewone burgers een ramp. Ik heb eens een uiteenzetting hierover gezien waarin werd aangetoond dat dit op 1 of 2 punten in het voordeel van de burger is, maar op zo'n 10 punten in het nadeel... De enige die hier echt van profiteert zijn de banken en zo. Wij daarentegen verliezen bijna alleen maar als dit er doorkomt. Financiële privacy is dan weg. Iemand even anoniem een gift geven kan niet meer, wat geld in een oude sok bewaren, kan niet meer. Als er iets mis gaat met je rekening dmv diefstal of wat dan ook, ben je f@#€d... En wat te denken van een Solar flare die alle elektronica als een EMP Burst roostert? Wat dan? Het is allemaal veel te gevoelig...

verwondering zei:
Vrijwel alle contacten gaan nu digitaal, en ook dat wordt het nieuwe normaal. Zowel zakelijke vergaderingen als privémomenten: alles kan nu nog vele malen beter geregistreerd en geanalyseerd worden. Massaal kopen we camera's, installeren we apps waarmee we kunnen videobellen. Steeds minder ontsnapt aan het alziend oog. Ook kinderen worden nu van kleins af aan al gemonitord, geregistreerd, geanalyseerd. Digitale leeromgevingen met zeer twijfelachtige privacyvoorwaarden schieten als paddestoelen uit de grond. Alles om zo snel mogelijk van ieder mens een zo volledig mogelijk profiel in de database te verkrijgen. Er is geen enkel beleid dat toezicht houdt op welke informatie apps allemaal over je verzamelen. Verdiep je er eens in: het is ziek! Overal stikt het van de camera's. Je kan geen meter over straat lopen zonder geregistreerd te worden. Gezichtsherkenning is straks overal, wie biedt er nog weerstand als het voor ons eigen bestwil is?
Klik om te vergroten...
Wie zijn privacy opgeeft voor veiligheid, verliest beide...

En zoals je zegt, de overheid voert allerlei beleid uit dat niet door ons wordt gesteund of waar we zelfs maar over zijn ingelicht. Dus we hoeven onze privacy niet eens zelf op te geven, de overheid doet dat op veel vlakken voor ons. En nu met corona worden er al vrijheden van ons afgepakt waarvan je je kunt afvragen of we die terugkrijgen.

En wanneer het volk de overheid gaat vrezen zit je in een heel gevaarlijke situatie. Het hoort namelijk precies andersom te zijn.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Hier ben ik ook bang voor. Het lijkt voor velen misschien handig, maar is voor ons gewone burgers een ramp. Ik heb eens een uiteenzetting hierover gezien waarin werd aangetoond dat dit op 1 of 2 punten in het voordeel van de burger is, maar op zo'n 10 punten in het nadeel... De enige die hier echt van profiteert zijn de banken en zo. Wij daarentegen verliezen bijna alleen maar als dit er doorkomt. Financiële privacy is dan weg. Iemand even anoniem een gift geven kan niet meer, wat geld in een oude sok bewaren, kan niet meer. Als er iets mis gaat met je rekening dmv diefstal of wat dan ook, ben je f@#€d... En wat te denken van een Solar flare die alle elektronica als een EMP Burst roostert? Wat dan? Het is allemaal veel te gevoelig...
Klik om te vergroten...

Om maar te zwijgen van negatieve interesten.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zoals beloofd

Eik zei:
Sterke post @Cerberus . Ik heb een hoge achting van jouw verstand en ik neem jouw mening serieus. Je draagt een hoop zaken aan waar ik het mee eens ben. Het verschil zit hem erin dat je, naar mijn idee, een wat te optimistisch mensbeeld hebt en iets teveel vertrouwen dat het "allemaal wel goed komt door technologische innovaties"
Klik om te vergroten...

Het is niet per se dat ik vertrouwen heb dat het sowieso goedkomt. Niet iedere diersoort overleeft. Wij zijn ook gewoon een diersoort.
Wel denk ik dat technologische vooruitgang onze enige hoop of redding is. En zelfs dat is tijdelijk, door de entropie wet en de uitrekking van het universum (tenzij het mogelijk is zelfs dat te ontsnappen via multiverses, maar da's verder in de toekomst dan ik kan kijken :grin:).
Totalitairdere overheden gaan niet per se doen wat jij wilt dat ze doen (zorgen voor een groene planeet). Je kan wel zeggen "ik wil een sterkere overheid die zorgt voor de aarde", maar eens die sterkere overheid er is, heb jij veel minder grip op hun policy dan bij een minder sterke. Uiteindelijk zijn zij nog steeds in competitie met andere overheden. En een overheid die streng is op hun burgers qua milieumaatregelen, zal dus ook minder productief zijn tegenover eentje die dat niet is, en dus "verliezen" in de strijd, welke dat ook moge zijn (economisch, oorlog, ...). Dus de kans dat sterkere overheid zal leiden tot betere milieumaatregelen vind ik erg klein. (je kent vast de bekende uitspraak: zij die vrijheid voor veiligheid inruilen krijgen geeneen van de twee, is hier ook al gepost)
In vrijere samenlevingen daarintegen, zoals ik in mijn vorige post in de discussie zei, is de kans groter dat iemand iets zal uitvinden die voor groenere stroom zorgt op een manier dat fossiele brandstoffen en dergelijke zelfs economisch onlogisch worden.
Ben ik zeker dat dat "wel goedkomt"? Nee. Maar een wereld vol "sterke overheid" valt al sowieso onder "niet goedgekomen" voor mij :) wat ben je met je geredde planeet als de aardbevolking als gevangenen leeft.

Eik zei:
Ik vrees, net als 8.6 dat we hier veel te weinig van leren en uiteindelijk gewoon verder gaan met de wereld te verkloten. Natuurlijk gaan een aantal mensen minder, vliegen en minder vlees eten. Dat doe ik ook. Maar dat gaat te weinig en te laat zijn.
Klik om te vergroten...

Het gaat traag, maar naar mijn visie gebeurt "bewustzijn" (in de zin van bewust zijn van maatschappelijke problemen) zoals een parabool. Hoe minder mensen bewust zijn, hoe trager het vooruitgaat. tot plots de grafiek stijler en stijler wordt. Maar zolang de grafiek niet stijler is, gaat het traag. Wilt niet zeggen dat het trage tempo niet zal versnellen.
Neem nu een ander onderwerp waar mensen bewust van moe(s)ten worden: dat er geen probleem is met homoseksueel zijn. Eerst gaat acceptatie traag, tot het plots heel snel gaat. Wanneer merkte de wereld het grootste verschil daarin? Tussen 1950 en 1960? Of tussen 2000 en 2010? Evenveel tijd tussen, maar veel sterker verschil in acceptatie globaal. En het is nog niet afgelopen, maar ik zie het wel goedkomen. Slavernij was ooit ook geaccepteerd en normaal. Het staat zelfs in Exodus in het stuk van de 10 geboden, dat je je zinnen niet mag zetten op een slaaf die een ander toebehoort. Ondenkbaar dat religieuzen deze boodschap nu zouden verkondigen.
Ben ik zeker dat klimaatbewustzijn diezelfde parabool zal ondergaan? Nee. Maar sterke overheid zie ik zeker niet als oplossing.

Uiteindelijk is het ook survival of the fittest, maar dan kosmisch. Ik denk niet dat de aarde de enige planeet is met leven die minstens zo slim is als ons. Net zoals de diersoort die zodanig evolueert dat het de aarde helemaal kan koloniseren en de machtigste zijn (op aarde is dit wij, of toch op dit moment), geldt dat de planeet met de diersoort die zodanig evolueert dat het problemen kan oplossen zoals "het klimaat van de planeet niet kapot helpen" of "de planeet ontsnappen voor alle energie uitgeput is" uteindelijk de ruimte verder zal koloniseren. Alle planeten zonder diersoort die dit kunnen zullen allemaal kapot gaan inclusief de diersoorten die er leven. Zij het door een botsing met een ander object in de ruimte, of omdat de ster uitgebrand is, of door een supernova/hypernova/wat heb je nog allemaal. Als je tactiek is om op je planeet een macht te installeren die erop toeziet dat economische activiteit dusdanig klein is dat het klimaat behouden blijft, maar daardoor vooruitgang ook, ben je statistisch zekerder dat je eindigt tussen de planeten die het niet zal redden. Je kunt het wel uitrekken omdat het klimaat behouden blijft, maar uiteindelijk sterf je collectief gegarandeerd.
Is op die manier sterven ethischer dan sterven aan een kapot klimaat omdat er geen intelligentie op de planeet was die de opportuniteit had een oplossing te vinden voor dat probleem? Ik kan niet bedenken waarom.

Eik zei:
Tot slot nog even een kleine opmerking over de overheid. Je spreekt de hele tijd over "ze". In mijn ogen zijn we in een democratie met ons allen de overheid. Het is dus geen "ze" tegenover "ons". De overheid doet in principe gewoon wat het electoraat wenst...
Klik om te vergroten...

Ik heb niet de indruk dat ik grote grip heb op wat er politiek gebeurt. Ik zou veel dingen helemaal anders aanpakken. Ik ga mezelf dus niet betrekken en zeggen dat "we" iets doen als de overheid iets doet :wink:
En ik heb ook hetzelfde gedacht als @verwondering, democratie is ook veel illusie van invloed hebben, maar bedrijven kunnen overheden heel gemakkelijk gebruiken om hun macht wettelijker vast te leggen, en zo slechtere diensten te leveren dan als het via vrije marktwerking gebeurde. Ik denk dat met zwakkere overheid, er minder monopolies zouden zijn. Want monopolies worden meestal via overheid in stand gehouden (wetten die het moeilijker maken te concurreren omdat je aan vanalles moet voldoen waardoor enkel de reeds gevestigde grote bedrijven zich kunnen veroorloven gemakkelijk aan alles te voldoen, patenten, ...).
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Interessante reacties @Cerberus en @verwondering . Ik wil er graag uitgebreid op reageren maar ik zit nu in “Corona - survival-modus” met veel werk en schoolgaande kids thuis. Ik probeer er later op terug te komen Okay?!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dit zeggen de 'complotdenkers' over het mogelijk verdwijnen van contant geld middels corona:



Aan de ene kant staat het me echt tegen om er op zo'n manier (paniek, angst) naar te kijken, aan de andere kant zou het me helemaal niets verbazen als deze situatie waarin we nu zitten compleet misbruikt wordt door psychopaten helemaal aan de top die helemaal de weg kwijt zijn en alleen nog maar kunnen denken in termen van meer geld, meer macht.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
@Mindless
Ja weet je, die boodschap die er in zit vind ik niet eens zo'n verkeerde. Jammer alleen is dat ook hier weer Corona misbruikt wordt om die boodschap er in te rammen.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Dit zeggen de 'complotdenkers' over het mogelijk verdwijnen van contant geld middels corona:



Aan de ene kant staat het me echt tegen om er op zo'n manier (paniek, angst) naar te kijken, aan de andere kant zou het me helemaal niets verbazen als deze situatie waarin we nu zitten compleet misbruikt wordt door psychopaten helemaal aan de top die helemaal de weg kwijt zijn en alleen nog maar kunnen denken in termen van meer geld, meer macht.
Klik om te vergroten...
Tuurlijk zullen personen misbruik maken van de situatie.... Maarja heb je er echt last?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
8️⃣6️⃣ zei:
@Mindless
Ja weet je, die boodschap die er in zit vind ik niet eens zo'n verkeerde. Jammer alleen is dat ook hier weer Corona misbruikt wordt om die boodschap er in te rammen.
Klik om te vergroten...
Ik zit er duizend keer meer over in dat corona wordt misbruikt om ons onze vrijheden en ook dus bijvoorbeeld contant geld af te pakken.

Rivalrie zei:
Tuurlijk zullen personen misbruik maken van de situatie.... Maarja heb je er echt last?
Klik om te vergroten...
Mocht cash verdwijnen mede door deze hele situatie, dan heb ik daar écht last van ja. En ieder ander ook.


Maar goed, ik heb met mezelf afgesproken me niet meer gek te laten maken door complot theoretici. Al betekent dat natuurlijk niet dat ze niet gelijk kunnen hebben. Ik ben niet zo'n grote fan van David Icke bijvoorbeeld, maar die vent heeft al zo vaak helemaal gelijk gekregen terwijl iedereen hem eerder ridiculiseerde. Daarom dat ik toch zo nu en dan even luister wat 'ie te zeggen heeft.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben allergisch aan van die video's met zo'n typische conspiracy soundtrack en stemmen die dingen herhaaldelijk zeggen zonder aanwijzing om he erin te stampen bij je. Maar zoals meestal bij conspiracies is er een deel waarheid aan en de rest overdreven. Waarheid is dat corona sowieso misbruikt gaat worden ja, onder andere om cash af te nemen. Maar "this is a manufactured crisis" begod. De bubbel spat sowieso wel omdat hij opgevuld wordt door continu bijgedrukt geld dus gebakken lucht. En corona kan zoiets teweeg brengen ja, daar heb je zelfs geen lockdowns voor nodig.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
verwondering zei:
Het is niet de vraag of, maar wanneer contant geld verdwijnt. Corona werkt zeker als aanjager, maar of het de daadwerkelijke nekslag geeft voor contant geld is afwachten. Los daarvan is het al tientallen jaren de bedoeling om contant geld stapsgewijs uit te faseren. Sommige winkels accepteren al jaren enkel pinbetalingen (bv. Marqt).
Klik om te vergroten...
Ben bang dat je gelijk hebt maar dat maakt het nog niet minder slecht dat het gebeurt.

verwondering zei:
Arjen Lubach had een tijdje geleden een item over pin. Hij maakte daarin het argument belachelijk dat ouderen moeten wennen aan pinbetalingen. Hij argumenteerde dat ze al tientallen jaren de tijd hebben gehad om eraan te wennen, en dat het nu eindelijk weleens tijd is om contant geld volledig af te schaffen. Het privacyvraagstuk bestaat voor hem niet.
Klik om te vergroten...
Absurd...

En voor wat? Een beetje meer gemak? Mensen zeggen dit soort dingen omdat ze er niet écht over nadenken en dus de implicaties niet overzien. En eenmaal iets weg is, zie het dan maar eens terug te krijgen...

verwondering zei:
Onze vrijheid wordt ons steeds verder afgenomen. Stap voor stap. Gaan we massaal de straat op wanneer cash wordt afgeschaft?
Klik om te vergroten...
Zet een kikker in een pan water en laat het water heel langzaam warmer worden tot het kookt. De kikker blijft gewoon zitten...
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het is niet de vraag of, maar wanneer contant geld verdwijnt. Corona werkt zeker als aanjager, maar of het de daadwerkelijke nekslag geeft voor contant geld is afwachten. Los daarvan is het al tientallen jaren de bedoeling om contant geld stapsgewijs uit te faseren. Sommige winkels accepteren al jaren enkel pinbetalingen (bv. Marqt).

Arjen Lubach had een tijdje geleden een item over pin. Hij maakte daarin het argument belachelijk dat ouderen moeten wennen aan pinbetalingen. Hij argumenteerde dat ze al tientallen jaren de tijd hebben gehad om eraan te wennen, en dat het nu eindelijk weleens tijd is om contant geld volledig af te schaffen. Het privacyvraagstuk bestaat voor hem niet.

Onze vrijheid wordt ons steeds verder afgenomen. Stap voor stap. Gaan we massaal de straat op wanneer cash wordt afgeschaft?
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Aan de ene kant staat het me echt tegen om er op zo'n manier (paniek, angst) naar te kijken, aan de andere kant zou het me helemaal niets verbazen als deze situatie waarin we nu zitten compleet misbruikt wordt door psychopaten helemaal aan de top die helemaal de weg kwijt zijn en alleen nog maar kunnen denken in termen van meer geld, meer mach
Klik om te vergroten...

Het begon al bij het openbaar vervoer...
Pin automaten sluiten.
Whats next this? Ik geloof het wel.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ach, we kunnen altijd nog terugvallen op de goeie ouwe ruilhandel. :sunglasses:
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik bestel niks online heb de beste spullen in de buurt.
Lees dat mensen de verkeerde dingen in huis krijgen.
Blotters ofzo die niet werken.
Andere bestellingen.
Ook nog via de post!
Ik wil bellen en binnen een uur alles in huis hebben ✌
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Binnenkort maar even een paar goudstaven kopen.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#17
Moeten we de dealer met bitcoin betalen... 😂
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dat kan op darkweb al een tijdje..
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#19
Revolutionair zei:
Ik bestel niks online heb de beste spullen in de buurt.
Lees dat mensen de verkeerde dingen in huis krijgen.
Blotters ofzo die niet werken.
Andere bestellingen.
Ook nog via de post!
Ik wil bellen en binnen een uur alles in huis hebben ✌
Klik om te vergroten...
Succes met exotische stofjes dan. :tongueout:
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Revolutionair zei:
Ik bestel niks online heb de beste spullen in de buurt.
Lees dat mensen de verkeerde dingen in huis krijgen.
Blotters ofzo die niet werken.
Andere bestellingen.
Ook nog via de post!
Ik wil bellen en binnen een uur alles in huis hebben ✌
Klik om te vergroten...
Tja, net als met dealers irl zit er soms wel eens een slechte tussen. Maar als je de goede eenmaal gevonden hebt.

Kwaliteit is vaak goed en soms nog beter dan normale dealers. En ze hebben letterlijk alles. Veel meer keus. Elke soort RC, elke soort drugs elke strain wiet en ga maar door. Maar ja het gaat wel met de post, true that.

Je moet uiteraard wel weten hoe het werkt en hoe je je moet gedragen op darkweb. Het is niet voor iedereen weggelegd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."