@Eik
@Mindless
Zolang een en ander vrijblijvend zal zijn zal er echt niks veranderen hoor, dat hebben we nu wel geleerd van deze situatie. Eigenlijk zullen er strenge regels moeten komen zoals
@Eik al stelt, maar de partij die met dingen komt als 'maar 1 vliegvakantie per 3 jaar per gezin' zal de verkiezingen echt niet gaan winnen. Dus worden dat straks weer halfbakken maatregelen die nog niet half genoeg zijn om ook maar iets uit te maken.
Ieder mens die nu bij zichzelf stilstaat en echt realiseert dat er verandering nodig is, zal dat niet zomaar vergeten. Wanneer een dergelijke realisatie diep is, zal dat bij je blijven. Je kunt wellicht weer gedeeltelijk in slaap vallen, maar niet helemaal. Of het allemaal genoeg is? Wie weet... Wellicht hebben we nog hardere leermeesters nodig.
Dat is dan weer iemand die spreekt uit 'gevoel'. Want in de natuur bestaat er helemaal geen goed of slecht, geen rechtvaardigheid, vrede en dergelijke. In de natuur gaat het om overleven, punt uit. De natuur is helemaal niet intelligent, de natuur past zich alleen maar aan, aan nieuwe situaties door middel van evolutie. En de mens intelligent? Laat me niet lachen.
Hoe kunnen alle systemen alleen al in het menselijk lichaam functioneren zonder intelligentie? Alles is een en al intelligentie/geheugen. Natuurlijk, niet het soort intelligentie wat we meten in een IQ test. Er zit intelligentie in de mens, of het er ook uitkomt is een tweede...
Je gaat mij niet vertellen dat er een universum met bewustzijn is die heeft besloten om het meest vernietigende schepsel ooit op aarde te creeren, namelijk de mens. De aarde was veel en veel beter af geweest zonder onze soort, daar ben ik van overtuigd!
Dat is niet wat ik geloof.
Ik denk dat wij uit vrije wil kiezen dat meest vernietigende schepsel te zijn. Vrije wil gekregen door het universum. Maar vrije wil komt met grote verantwoordelijkheid. Kiezen voor het kwaad is heel makkelijk en verleidelijk, kiezen voor het goede is vaak moeilijk en vergt het ontwikkelen van een scherp onderscheidingsvermogen.
"But small is the gate and narrow the road..."
De mensheid is gewoon ontzettend dom met al dat verstand En dan heb je ook nog een snel groeiende groep mensen die bewust hun verstand uitschakelt en alles op gevoel doet en zaken als angst en zorgen maken als ongewenst beschouwen, mensen met oogkleppen op die menen dat zolang je maar liefde uitstraalt dat het goed komt. En het is nu juist die groep die het minst heeft geluisterd naar de adviezen en zo mede heeft gezorgd voor de situatie zoals die nu is met dat geneuzel zo van 'liefde is het medicijn tegen Corona' en andere onzin. En toen ik daar iets van zei 'was ik niet echt spiritueel' of zoiets, je wist (of voelde) het toen nog beter. Maar je gevoel was dus niet juist. Daar zou je het nu toch wel met me eens over moeten zijn, of niet
@Mindless?
Ja, ik ben spiritueel ingesteld, maar ik gebruik mijn verstand goed wat betreft het omgaan met deze crisis. Ben het ook helemaal niet eens met de voorzorgsmaatregelen aan je laars lappen.
Dacht dat we weer oké waren, maar je klinkt heel erg vijandig.