Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNature is speaking to us! Are we listening?

Nature is speaking to us! Are we listening?

82 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dit is een theorie die mij bezig houd.
De explosie van de overbevolking ..
Stikstofprobleem..
Grondstoffen misbruik.
En een hoop meer hoe wij de aarde om de zeep helpen als we zo doorgaan..
De aarde vind zijn weg wel om zichzelf te reinigen.
Net als ons lichaam die word aangevallen en zichzelf daarna verdedigd om zichzelf te helen.

90551365_1624428387706672_8132216628730396672_n.jpg
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#2
De natuur heeft geen stem, het is gewoon een ziedende massa organismen en moleculen die toevallig wat organisatie toont.

Honderden jaren werden we ook door de pest gedecimeerd terwijl we veel minder schade aanrichtten.

Wat mij betreft is dit een semi-aluhoedjesidee wat we NA deze crisis wel weer gaan bespreken. Als het überhaupt al relevantie heeft.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#3
De natuur heeft zeker een stem..
Niet een stem zoals jij dat denkt letterlijk.
Maar er is veel meer aan de hand dan alleen een virus..
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
@Revolutionair
Ik kan me daar wel in vinden. De mens heeft de balans in de natuur verstoord en de natuur probeert die balans te herstellen. En dat gaat vrij vlotjes ondanks al onze technologie en kennis omdat er te veel mensen op deze aardkloot te dicht op elkaar wonen en de mens niet in staat is met zijn allen een eenduidige aanpak te kiezen waar alle mensen zich aan houden.

Ik bedoel, in China was de aanpak goed. Hun maatregelen waren uiterst ingrijpend, en werden goed opgevolgd, mede doordat er daar nog respect is voor de overheid. Ruim 81500 besmettingen lijkt veel, maar als je dat afsteekt tegen de 1,4 miljard mensen die daar wonen is maar 1 op de 17.000 mensen besmet geweest en hebben ze de zaak daar alweer onder controle.
Wij wisten wat er te wachten stond, we waren gewaarschuwd, en toch is het probleem hier vele male groter geworden dan waar het probleem is ontstaan. En nu zijn we veel te laat en gaat de regering er van uit dat we allemaal Corona krijgen, terwijl dat in China (alsmede een paar andere landen) absoluut niet het geval is (hoewel dat nog wel kan komen omdat door onze laksheid het virus ook daar weer voet aan aarde zal zetten.

Om even te verduidelijken, hieronder een lijst met het meeste aantal besmettingen per land.

81.591 China
69.176 Italy
55.231 US
42.058 Spain
32.991 Germany
24.811 Iran
22.635 France
9.877 Switzerland
9.137 Korea, South
8.164 United Kingdom
5.585 Netherlands
5.283 Austria
4.269 Belgium
2.866 Norway
2.792 Canada
2.362 Portugal
2.318 Australia
2.299 Sweden
2.247 Brazil
1.930 Israel


En dan doet Europa het vrij slecht met 12 landen in de top 10. Nog schrikbarender wordt het als je het aantal besmettingen afzet tegen het aantal bewoners van een land. Dan krijg je een heel ander lijstje:

Italy 1/852
Switzerland 1/867
Spain 1/1117
Austria 1/1590
Norway 1/1870

Germany 1/2424
Belgium 1/2693
France 1/2960

Iran 1/3014
Nederland 1/3066
Sweden 1/4349
Portugal 1/4657
Israel 1/4766
US 1/5576

Korea, South 1/5636
United Kingdom 1/7900
Australia 1/10353
Canada 1/12839
China 1/17000
Brazil 1/92567



Conclusie: Als we nou een beetje de ernst van de situatie hadden ingezien en gehandeld hadden zoals in China dan had het hier wel 2 maanden helemaal platgelegen maar waren we er dan wel vanaf, met in totaal maar rond de 1000 besmettingen (als we dezelfde cijfers van China hadden gehaald) en ongeveer 50 doden. Maar nee, 'wij' wisten het weer beter, dus zitten we nu op 1 besmetting per 3000 Nederlanders (officieel dan, want er wordt niet meer getest dus ik denk eerder aan 1 op de 1500 mensen)

Het verwachte aantal doden in Nederland valt ook te berekenen, 5.585 besmettingen zorgt voor 277 doden. Als 70% van de Nederlanders Corona krijgt (wat Rutte en zijn vriendjes ons zeggen) dan zullen er in Nederland in totaal 70% van 17.000.000 inwoners = 11.900.000 besmettingen gaan zijn terwijl het sterftecijfer in Nederland bij Corona maar liefst ongeveer 5% bedraagt en uiteindelijk maar liefst 595.000 mensen aan Corona zullen gaan overlijden. Gelukkig ligt het sterftecijfer een stuk lager aangezien er niet meer echt getest wordt, maar met een sterftecijfer van 1% heb je alsnog ruim 100.000 doden in Nederland, terwijl wij er niet in een maand of 3 vanaf zijn maar we daar een heel jaar over zullen gaan doen.

Nee, dan hadden ze het in China toch wat beter gedaan denk ik zo.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zoals beloofd

Eik zei:
Sterke post @Cerberus . Ik heb een hoge achting van jouw verstand en ik neem jouw mening serieus. Je draagt een hoop zaken aan waar ik het mee eens ben. Het verschil zit hem erin dat je, naar mijn idee, een wat te optimistisch mensbeeld hebt en iets teveel vertrouwen dat het "allemaal wel goed komt door technologische innovaties"
Klik om te vergroten...

Het is niet per se dat ik vertrouwen heb dat het sowieso goedkomt. Niet iedere diersoort overleeft. Wij zijn ook gewoon een diersoort.
Wel denk ik dat technologische vooruitgang onze enige hoop of redding is. En zelfs dat is tijdelijk, door de entropie wet en de uitrekking van het universum (tenzij het mogelijk is zelfs dat te ontsnappen via multiverses, maar da's verder in de toekomst dan ik kan kijken :grin:).
Totalitairdere overheden gaan niet per se doen wat jij wilt dat ze doen (zorgen voor een groene planeet). Je kan wel zeggen "ik wil een sterkere overheid die zorgt voor de aarde", maar eens die sterkere overheid er is, heb jij veel minder grip op hun policy dan bij een minder sterke. Uiteindelijk zijn zij nog steeds in competitie met andere overheden. En een overheid die streng is op hun burgers qua milieumaatregelen, zal dus ook minder productief zijn tegenover eentje die dat niet is, en dus "verliezen" in de strijd, welke dat ook moge zijn (economisch, oorlog, ...). Dus de kans dat sterkere overheid zal leiden tot betere milieumaatregelen vind ik erg klein. (je kent vast de bekende uitspraak: zij die vrijheid voor veiligheid inruilen krijgen geeneen van de twee, is hier ook al gepost)
In vrijere samenlevingen daarintegen, zoals ik in mijn vorige post in de discussie zei, is de kans groter dat iemand iets zal uitvinden die voor groenere stroom zorgt op een manier dat fossiele brandstoffen en dergelijke zelfs economisch onlogisch worden.
Ben ik zeker dat dat "wel goedkomt"? Nee. Maar een wereld vol "sterke overheid" valt al sowieso onder "niet goedgekomen" voor mij :) wat ben je met je geredde planeet als de aardbevolking als gevangenen leeft.

Eik zei:
Ik vrees, net als 8.6 dat we hier veel te weinig van leren en uiteindelijk gewoon verder gaan met de wereld te verkloten. Natuurlijk gaan een aantal mensen minder, vliegen en minder vlees eten. Dat doe ik ook. Maar dat gaat te weinig en te laat zijn.
Klik om te vergroten...

Het gaat traag, maar naar mijn visie gebeurt "bewustzijn" (in de zin van bewust zijn van maatschappelijke problemen) zoals een parabool. Hoe minder mensen bewust zijn, hoe trager het vooruitgaat. tot plots de grafiek stijler en stijler wordt. Maar zolang de grafiek niet stijler is, gaat het traag. Wilt niet zeggen dat het trage tempo niet zal versnellen.
Neem nu een ander onderwerp waar mensen bewust van moe(s)ten worden: dat er geen probleem is met homoseksueel zijn. Eerst gaat acceptatie traag, tot het plots heel snel gaat. Wanneer merkte de wereld het grootste verschil daarin? Tussen 1950 en 1960? Of tussen 2000 en 2010? Evenveel tijd tussen, maar veel sterker verschil in acceptatie globaal. En het is nog niet afgelopen, maar ik zie het wel goedkomen. Slavernij was ooit ook geaccepteerd en normaal. Het staat zelfs in Exodus in het stuk van de 10 geboden, dat je je zinnen niet mag zetten op een slaaf die een ander toebehoort. Ondenkbaar dat religieuzen deze boodschap nu zouden verkondigen.
Ben ik zeker dat klimaatbewustzijn diezelfde parabool zal ondergaan? Nee. Maar sterke overheid zie ik zeker niet als oplossing.

Uiteindelijk is het ook survival of the fittest, maar dan kosmisch. Ik denk niet dat de aarde de enige planeet is met leven die minstens zo slim is als ons. Net zoals de diersoort die zodanig evolueert dat het de aarde helemaal kan koloniseren en de machtigste zijn (op aarde is dit wij, of toch op dit moment), geldt dat de planeet met de diersoort die zodanig evolueert dat het problemen kan oplossen zoals "het klimaat van de planeet niet kapot helpen" of "de planeet ontsnappen voor alle energie uitgeput is" uteindelijk de ruimte verder zal koloniseren. Alle planeten zonder diersoort die dit kunnen zullen allemaal kapot gaan inclusief de diersoorten die er leven. Zij het door een botsing met een ander object in de ruimte, of omdat de ster uitgebrand is, of door een supernova/hypernova/wat heb je nog allemaal. Als je tactiek is om op je planeet een macht te installeren die erop toeziet dat economische activiteit dusdanig klein is dat het klimaat behouden blijft, maar daardoor vooruitgang ook, ben je statistisch zekerder dat je eindigt tussen de planeten die het niet zal redden. Je kunt het wel uitrekken omdat het klimaat behouden blijft, maar uiteindelijk sterf je collectief gegarandeerd.
Is op die manier sterven ethischer dan sterven aan een kapot klimaat omdat er geen intelligentie op de planeet was die de opportuniteit had een oplossing te vinden voor dat probleem? Ik kan niet bedenken waarom.

Eik zei:
Tot slot nog even een kleine opmerking over de overheid. Je spreekt de hele tijd over "ze". In mijn ogen zijn we in een democratie met ons allen de overheid. Het is dus geen "ze" tegenover "ons". De overheid doet in principe gewoon wat het electoraat wenst...
Klik om te vergroten...

Ik heb niet de indruk dat ik grote grip heb op wat er politiek gebeurt. Ik zou veel dingen helemaal anders aanpakken. Ik ga mezelf dus niet betrekken en zeggen dat "we" iets doen als de overheid iets doet :wink:
En ik heb ook hetzelfde gedacht als @verwondering, democratie is ook veel illusie van invloed hebben, maar bedrijven kunnen overheden heel gemakkelijk gebruiken om hun macht wettelijker vast te leggen, en zo slechtere diensten te leveren dan als het via vrije marktwerking gebeurde. Ik denk dat met zwakkere overheid, er minder monopolies zouden zijn. Want monopolies worden meestal via overheid in stand gehouden (wetten die het moeilijker maken te concurreren omdat je aan vanalles moet voldoen waardoor enkel de reeds gevestigde grote bedrijven zich kunnen veroorloven gemakkelijk aan alles te voldoen, patenten, ...).
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Interessante reacties @Cerberus en @verwondering . Ik wil er graag uitgebreid op reageren maar ik zit nu in “Corona - survival-modus” met veel werk en schoolgaande kids thuis. Ik probeer er later op terug te komen Okay?!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dit zeggen de 'complotdenkers' over het mogelijk verdwijnen van contant geld middels corona:



Aan de ene kant staat het me echt tegen om er op zo'n manier (paniek, angst) naar te kijken, aan de andere kant zou het me helemaal niets verbazen als deze situatie waarin we nu zitten compleet misbruikt wordt door psychopaten helemaal aan de top die helemaal de weg kwijt zijn en alleen nog maar kunnen denken in termen van meer geld, meer macht.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
@Mindless
Ja weet je, die boodschap die er in zit vind ik niet eens zo'n verkeerde. Jammer alleen is dat ook hier weer Corona misbruikt wordt om die boodschap er in te rammen.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Dit zeggen de 'complotdenkers' over het mogelijk verdwijnen van contant geld middels corona:



Aan de ene kant staat het me echt tegen om er op zo'n manier (paniek, angst) naar te kijken, aan de andere kant zou het me helemaal niets verbazen als deze situatie waarin we nu zitten compleet misbruikt wordt door psychopaten helemaal aan de top die helemaal de weg kwijt zijn en alleen nog maar kunnen denken in termen van meer geld, meer macht.
Klik om te vergroten...
Tuurlijk zullen personen misbruik maken van de situatie.... Maarja heb je er echt last?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
8️⃣6️⃣ zei:
@Mindless
Ja weet je, die boodschap die er in zit vind ik niet eens zo'n verkeerde. Jammer alleen is dat ook hier weer Corona misbruikt wordt om die boodschap er in te rammen.
Klik om te vergroten...
Ik zit er duizend keer meer over in dat corona wordt misbruikt om ons onze vrijheden en ook dus bijvoorbeeld contant geld af te pakken.

Rivalrie zei:
Tuurlijk zullen personen misbruik maken van de situatie.... Maarja heb je er echt last?
Klik om te vergroten...
Mocht cash verdwijnen mede door deze hele situatie, dan heb ik daar écht last van ja. En ieder ander ook.


Maar goed, ik heb met mezelf afgesproken me niet meer gek te laten maken door complot theoretici. Al betekent dat natuurlijk niet dat ze niet gelijk kunnen hebben. Ik ben niet zo'n grote fan van David Icke bijvoorbeeld, maar die vent heeft al zo vaak helemaal gelijk gekregen terwijl iedereen hem eerder ridiculiseerde. Daarom dat ik toch zo nu en dan even luister wat 'ie te zeggen heeft.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben allergisch aan van die video's met zo'n typische conspiracy soundtrack en stemmen die dingen herhaaldelijk zeggen zonder aanwijzing om he erin te stampen bij je. Maar zoals meestal bij conspiracies is er een deel waarheid aan en de rest overdreven. Waarheid is dat corona sowieso misbruikt gaat worden ja, onder andere om cash af te nemen. Maar "this is a manufactured crisis" begod. De bubbel spat sowieso wel omdat hij opgevuld wordt door continu bijgedrukt geld dus gebakken lucht. En corona kan zoiets teweeg brengen ja, daar heb je zelfs geen lockdowns voor nodig.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
verwondering zei:
Het is niet de vraag of, maar wanneer contant geld verdwijnt. Corona werkt zeker als aanjager, maar of het de daadwerkelijke nekslag geeft voor contant geld is afwachten. Los daarvan is het al tientallen jaren de bedoeling om contant geld stapsgewijs uit te faseren. Sommige winkels accepteren al jaren enkel pinbetalingen (bv. Marqt).
Klik om te vergroten...
Ben bang dat je gelijk hebt maar dat maakt het nog niet minder slecht dat het gebeurt.

verwondering zei:
Arjen Lubach had een tijdje geleden een item over pin. Hij maakte daarin het argument belachelijk dat ouderen moeten wennen aan pinbetalingen. Hij argumenteerde dat ze al tientallen jaren de tijd hebben gehad om eraan te wennen, en dat het nu eindelijk weleens tijd is om contant geld volledig af te schaffen. Het privacyvraagstuk bestaat voor hem niet.
Klik om te vergroten...
Absurd...

En voor wat? Een beetje meer gemak? Mensen zeggen dit soort dingen omdat ze er niet écht over nadenken en dus de implicaties niet overzien. En eenmaal iets weg is, zie het dan maar eens terug te krijgen...

verwondering zei:
Onze vrijheid wordt ons steeds verder afgenomen. Stap voor stap. Gaan we massaal de straat op wanneer cash wordt afgeschaft?
Klik om te vergroten...
Zet een kikker in een pan water en laat het water heel langzaam warmer worden tot het kookt. De kikker blijft gewoon zitten...
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het is niet de vraag of, maar wanneer contant geld verdwijnt. Corona werkt zeker als aanjager, maar of het de daadwerkelijke nekslag geeft voor contant geld is afwachten. Los daarvan is het al tientallen jaren de bedoeling om contant geld stapsgewijs uit te faseren. Sommige winkels accepteren al jaren enkel pinbetalingen (bv. Marqt).

Arjen Lubach had een tijdje geleden een item over pin. Hij maakte daarin het argument belachelijk dat ouderen moeten wennen aan pinbetalingen. Hij argumenteerde dat ze al tientallen jaren de tijd hebben gehad om eraan te wennen, en dat het nu eindelijk weleens tijd is om contant geld volledig af te schaffen. Het privacyvraagstuk bestaat voor hem niet.

Onze vrijheid wordt ons steeds verder afgenomen. Stap voor stap. Gaan we massaal de straat op wanneer cash wordt afgeschaft?
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Aan de ene kant staat het me echt tegen om er op zo'n manier (paniek, angst) naar te kijken, aan de andere kant zou het me helemaal niets verbazen als deze situatie waarin we nu zitten compleet misbruikt wordt door psychopaten helemaal aan de top die helemaal de weg kwijt zijn en alleen nog maar kunnen denken in termen van meer geld, meer mach
Klik om te vergroten...

Het begon al bij het openbaar vervoer...
Pin automaten sluiten.
Whats next this? Ik geloof het wel.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ach, we kunnen altijd nog terugvallen op de goeie ouwe ruilhandel. :sunglasses:
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik bestel niks online heb de beste spullen in de buurt.
Lees dat mensen de verkeerde dingen in huis krijgen.
Blotters ofzo die niet werken.
Andere bestellingen.
Ook nog via de post!
Ik wil bellen en binnen een uur alles in huis hebben ✌
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Binnenkort maar even een paar goudstaven kopen.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#18
Moeten we de dealer met bitcoin betalen... 😂
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dat kan op darkweb al een tijdje..
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#20
Revolutionair zei:
Ik bestel niks online heb de beste spullen in de buurt.
Lees dat mensen de verkeerde dingen in huis krijgen.
Blotters ofzo die niet werken.
Andere bestellingen.
Ook nog via de post!
Ik wil bellen en binnen een uur alles in huis hebben ✌
Klik om te vergroten...
Succes met exotische stofjes dan. :tongueout:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."