Ik geloof niet dat er iets is na de dood. En ik ben er niet bang van.
Na dit leven houdt het gewoon op. Alleen je fysieke lichaam blijft levenloos achter en al je herinneringen, gedachten en gevoelens zijn dan gestopt.
Omdat de meeste mensen graag willen bestaan, zijn en leven is het best begrijpelijk dat je hoopt dat het nooit ophoudt.
But if wishes were horses, beggars would ride.
Dat we eindig zijn, en maar hele kleine levende wezens in een onvoorstelbaar groot heelal is voor mij genoeg.
Tegelijkertijd maakt dat wie we zijn alleen maar wonderlijker en mooier.
Dat al die dingen die we zien, ervaren, denken en voelen puur biologisch zijn, dat het ook weer ophoudt maar dat we heel even een stralend lichtje zijn maakt leven alleen maar mooier. Vlammetjes in het donker. ✨
Na onze dood, vergaan onze lichamen. En de moleculen en (natuurkundige) energie blijven aanwezig. Ooit is onze zon net als andere sterren 'op', verandert in een supernova.
En net als bij andere sterren, verspreiden die bouwstenen zich dan om ergens anders weer iets nieuws te vormen.
Nieuwe materie, en nieuw licht. ⚡
Ik ben wel bang voor het sterven zijn, omdat het vaak pijnlijk kan zijn of lang kan duren door een ziekbed.
Ziekte en pijn geven lijden wat niet fijn is.
Maar we leven nu, nu is alles wat er is: Dus volle kracht vooruit, en vandaag is een mooie dag. ☀️
Fijne dag allemaal.
![:blushing:]()