Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIhkv leven ( na) de dood, Wie is er bang voor de dood?

Ihkv leven ( na) de dood, Wie is er bang voor de dood?

230 antwoorden
37 weergaven
18-5-2026
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Guapo Temudgin zei:
Iemand die geen arm of been heeft die kan hem wel voelen. Dat is niet omdat het er is maar omdat hij of zij denkt dat het er nog is.
Klik om te vergroten...
Hier is gewoon een biologische verklaring voor: zenuwbanen bedoelt om signalen door te geven van een ledemaat dat inmiddels weg is, maar de zenuwbanen zijn er nog en doen het wel.

Guapo Temudgin zei:
Er zijn nog veel mysteries in het leven dus een gesprek over spiritualiteit is belangrijk, de wereld staat haast stil op dit vlak terwijl het een groot onderdeel is van je bestaan. Ongeacht of je geloofd in god ja of nee.
Klik om te vergroten...
Spiritualiteit is mooi maar daar hoef je inderdaad God niet voor uit zijn graf op te graven. Of geloven in het bestaan van de ziel.
De geest is mooi genoeg zonder die poespas.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik begrijp zowieso niet echt wat het doel is van leven als je tog weer dood gaat
En een ziel geloof ik wel in aangezien ik niet echt begrijp hoe een stuk vlees gevoelens en kan denKen en doen..
En Waar de ziel heen gaat als het lichaam ermee stopt Dat is iets wat we op Dat moment zullen meemaken
Ik denk nu geloof gewoon ergens in
Zoals naar de hemel of rearcernatie
Ik denk Dat Dat een hoop angst en gedachten weghaald
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#3
ricorieks zei:
Ik begrijp zowieso niet echt wat het doel is van leven als je tog weer dood gaat
En een ziel geloof ik wel in aangezien ik niet echt begrijp hoe een stuk vlees gevoelens en kan denKen en doen..
Klik om te vergroten...
Dit kan wellicht interessant zijn
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ga ervan uit, dat ik naar Charon moet gaan straks om overgezet te worden met zijn pont, over de rivier de Styx.
Let op, je m o e t geld bij je hebben meegekregen op de kraaienmars, anders kan je het overzetten wel vergeten en moet je blijven ronddolen langs de oever van de Styx...regel dat geld!
Het schijnt zo te zijn dat enkele muntstukken voldoende zijn. De juiste prijs is mij onbekend overigens.
Na de overtocht moet ik allereerst een weg zien te vinden langs de hond met drie koppen, en kom ik wat verderop de brug Es Siret tegen. Let nu goed op,
Ga in geen geval in op de zang van de Sirenen! Zij zijn alleen maar geïnteresseerd in je zieleheil, verder niets...zij wijzen je daartoe de verkeerde richting op!
Zij zuigen je al energie op, en wat er overblijft, waait als een boomblad weg met de wind...en je komt nergens meer terecht. Je bent voor eeuwig verloren!
Nee, ga daarentegen naar de brug, die je in de verte ziet liggen...daar moet je heen iig. Ik dus ook.
Sooodeju, die brug is erg smal, als het scherp van de snede van een zwaard. En toch moet ik zoals alle anderen, daar overheen zien te komen...
Gedurende de overtocht worden al mijn daden gewogen.
Heb ik alles redelijk tot goed gedaan, dan duurt dit gedeelte maar heel kort.
Heb ik teveel verkeerd gedaan, dan duurt dat wegen der daden een eeuwigheid lang.
Ben ik over die brug heengekomen, dan zou het zo maar eens kunnen, dat mij Petrus aan de hemelpoort staat op te wachten en nou maar hopen, dat ik erin mag....in het Paradijs!

En anders wacht mij de dsjehenna. Het donkere, zwarte terrein waarop onder meer de boom El Sakkoem staat, waar het altijd bitter koud is, en aan die Eene boom daar, zul je niet blij van worden...daaraan groeien namelijk duivelskoppen, die opgegeten moeten worden door de arme verdoemden, en deze duivelskoppen verscheuren naderhand hun darmen.
Daar zal wening zijn, en knersing der tanden....De beken en bronnen hebben zo'n stinkend en vies water, dat je dit niet kunt drinken, ook al heb je nog zo'n dorst.
En de dsjhinns, de wraakengelen en boze geesten zullen alle verdoemden beslist niet sparen!

Weinig aanlokkelijk, dit oord, en er zijn ook nog eens zeven verschillende afdelingen op de koop toe, de zevende afdeling is de diepste, en dus de ergste...
Daar komen alle huichelaars in terecht, naast modernere zeer zware criminelen.

Nee, het Paradijs, daar is het veel beter!
Dat is andere koek.
De beken en bronnen hebben water, dat witter is, dan melk, en dat geurt naar mirre, en honing.
Daar zijn vele jonge dames, de zogenaamde hoeri, niet te verwarren met de andere haast gelijke betekenis,(!) En deze doen hun best om goed voor de gelukzalige te zorgen, overal staat heerlijk eten en drinken, de kleuren groen en goudbrokaat overheersen aldaar als zijnde de kleuren van de kussens waarop men kan zitten.
Het is goed toeven, daar!
Daar wil ik graag heen straks, dat staat vast!

Dit verhaal is een mengeling van verschillende geloveenplus wat eigen fantasie, en ik vind het een mooi verhaal, laat ik dit dan maar geloven.....iets is beter dan niets, nietwaar.
P
PackjamLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Na enkele topics over verschillende aspecten over het hiernamaals, zoals reïncarnatie, vraag ik mij nu het navolgende af:

Wie is er bang voor de dood?
Wat zijn daarvan de redenen? Of zijn die er niet eens mbt jouw visie?

Er is, zoals wij allemaal weten, één ding zeker in het leven.
En dat is het feit, dat op een gegeven moment Magere Hein met de zeis, voor de deur staat en je meeneemt naar wellicht een "ander leven", of misschien naar helemaal niets.
Het oneindige heelal, als enkele stofdeeltjes.
Want aangezien er nog nooit iemand is teruggekomen uit deze toestand na een crematie of begrafenis, (behalve Lazarus zegt men in het oude boek), maar wij?
we weten het niet.

Een idee zou zomaar kunnen zijn dat Charon ons straks over zet, maar hij neemt en heeft totnogtoe niemand weer mee teruggebracht.
Hij doet dit niet.
Al betaal je hem een miljoen. Of nog meer...
Dit gaat het hem dus echt niet worden, nee.

Wie is hier echt bang voor, die dood, en wie niet?
Ikzelf ben niet bang voor deze laatste reis.
De laatste 40 jaar al niet, hetgeen soms roekeloos maakt. Nee. Ik ben zelfs nieuwsgierig of Charon echt bestaat, of niet.
Is de rivier de Styx breed?
Is het een mooie omgeving daar?
En..hoe ver is de andere oever? Hoelang duurt deze overtocht?

Nu aux serieux:
Ik veracht de dood net niet, ik heb er groot respect voor, maar ik ga ervan uit dat wanneer jouw tijd gekomen is, dat je vertrekt. c'est ca.
Soms overleef je een zwaar ongeluk, zonder een krasje, waarvan vele anderen het loodje zouden hebben gelegd, en ga je toch op reis bij een pietluttigheid...uitglijden over een bananenschil oid bijvoorbeeld. En net verkeerd terecht komt.

Het enige, wat ik van belang vind is de manier waarop je sterft.
Ik heb mensen op meer dan afschuwelijke manieren zien sterven, en best wel veel, ook.
In de nacht komen ze regelmatig terug in nachtmerries...

Sommige ziektes die je langzaam slopen, kennen we allemaal.
Zijn we daar dan bang voor?
Ik niet, nee, overigens.
Ik neem het zoals het komt.
Tegenwoordig hoeft niemand meer te creperen zogezegd, en mede hierom ben ik niet angstig. Nee.
Feit accomplit!

En nu zijn de leden hier aan zet.
Geef je mening (verhaal) maar eens!
Klik om te vergroten...
Ik heb 3 jaar in een pinkstergemeente gezeten, daar was het een hoop hel en een beetje hemel, nu ben ik er achter gekomen dat hel helemaal niet in die bijbel staat er staat "Gehenna" totaal andere mening, evangelisch nederland en amerika zijn knettergek en geloven in een psychotische God, maar dat terzijde, ben niet meer bang voor de dood, pas mijn moeder nog opgebaard gezien 3 weken geleden, ze was er gewoon niet meer, heel simpel, bang voor de dood, je bent toch ook niet bang voor je geboorte?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb wel meer stoffelijke overschotten en wat daar soms nog van over was, mogen aanschouwen. Ja.
Het is, en blijft vreemd.
Mijn vader stierf in mijn armen, toen hij niet meer ademde was dit eveneens een heel aparte ervaring, al helemaal omdat hij mij erg, erg lief was...en dan komt het dichtbij, die overgang, dat kan ik wel zeggen!
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#7
Harry In De Warrie zei:
Dit kan wellicht interessant zijn
Klik om te vergroten...
Dat is die vent die ze ervaringen van 5 meo dmt heeft
Volgens mij
5-meo dmt
Wordt volgens mij aangemaakt in hoge dosis door het lichaam bij geboorte en overlijden...
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#8
Casaan zei:
Prikkelende vraag! Daar ga ik eens over mijmeren.
Klik om te vergroten...
Denk Dat je voor je geboorte niet bang kan zijn omdat je je daar niet bewust van bent en niet weet Dat het gebeurd
In tegenstelling tot de dood...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Subb thread vraag:
Welke muziek moet er gespeeld worden op je uitvaart?

Ik ga voor: Queen, I want to break free,. en een stukje van ZZ Top.
Ten leste, als men het laatste afscheid langs mijn kist loopt, moet er een lied uit de liederen bundel van het Legioen Etrangereten gehore worden gebracht.
Voor de rest moet iedereen blij zijn, feest vieren, dronken worden, omdat ik eindelijk naar de rivier de Styx onderweg ben.
En ..vrij ben. Geen pijn, of andere ellende meer kan voelen. Hoe mooi is dit, nietwaar?
Ik hoop dat men mij enkele muntstukken meegeeft om de overtocht te kunnen betalen.
Dat mag niet vergeten worden!
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Subb thread vraag:
Welke muziek moet er gespeeld worden op je uitvaart?
Klik om te vergroten...

waarom
of ik nou happy ben of zwaar in de put die beat maakt me gewoon aan het bewegen en effe happy of meer happy
edit misschien moon walk ik zo me kist weer uit :grinning:
De Zandman zei:
Ik hoop dat men mij enkele muntstukken meegeeft om de overtocht te kunnen betalen.
Dat mag niet vergeten worden!
Klik om te vergroten...
daarom heb ik altijd muntjes bij me 24/7
ook heb ik overdag altijd een ov kaart bij me
stel je eens voor dat je uren dagen moet lopen naar de poort daarboven terwijl dr een bus gaat
of je wordt geweigerd aan de poort ,weer dat lange rot stuk terug naar beneden....
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
Voor de rest moet iedereen blij zijn, feest vieren, dronken worden
Klik om te vergroten...
ik denk dat alleen in het westen gerouwd wordt
meeste culturen is de dood net zo mooi als een geboorte
maar dat is next level stuff dat de meeste waarschijnlijk niet voor kunnen stellen''

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...89101112
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."