Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIhkv leven ( na) de dood, Wie is er bang voor de dood?

Ihkv leven ( na) de dood, Wie is er bang voor de dood?

230 antwoorden
44 weergaven
18-5-2026
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Voor dood zijn ben ik absoluut niet bang. Voor dood gaan hangt het er een beetje vanaf op welke (gruwelijke) wijze dit gebeurt.

Ik geloof overigens dat alles gewoon stopt na de dood. Geen nieuw leven, geen hiernamaals.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Als je veel mensen die een NDE/BDE mee hebben gemaakt moet geloven, zijn wij degene hier die pech hebben. Zij ervoeren vaak ongelofelijke gelukzaligheid en verlossing van het lichaam en ervoeren het terugkomen in het lichaam vaak als een groot lijden.

Niet dat ik hen daar per se in geloof. Ik bedoel, niet dat ik geloof in dat er sowieso een soort hemel is na dit leven.
Klik om te vergroten...
Ik heb het geloof ik over een stapje terug
Of je nou onder schot gehouden word of is IS praktijken waarin je kooi in..nouja genoeg gezegd dacht ik zo.

Voor die manier doodgaan heb ik angst.
Een knal van een auto en snel wegzakken op dit moment niet
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mrloverdj zei:
Ik heb het geloof ik over een stapje terug
Of je nou onder schot gehouden word of is IS praktijken waarin je kooi in..nouja genoeg gezegd dacht ik zo.

Voor die manier doodgaan heb ik angst.
Een knal van een auto en snel wegzakken op dit moment niet
Klik om te vergroten...
Nee begrijp ik, maar ik ging even in op het geluk hebben wat betreft het overleven van iets. Terwijl dat als pech gezien kan worden als je veel mensen met een NDE/BDE moet geloven. Omdat zij meestal niet terug willen, omdat ze een hemelse ervaring hebben waarbij vergeleken dit aardse bestaan maar lijden of zelfs hels is.

Maar wat je nu beschrijft, is dat niet eerder een angst voor pijn in plaats van de angst voor de dood (het verdwijnen van jezelf) zelf?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mrloverdj zei:
Of je nou onder schot gehouden word
Klik om te vergroten...
Dit heb ik 2x meegemaakt. Kan zeggen dat ik weinig angst voelde. Volgens m'n psycholoog kan dat komen doordat ik ADHD heb en juist in spannende situaties goed kan denken.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rivalrie zei:
Dit heb ik 2x meegemaakt. Kan zeggen dat ik weinig angst voelde. Volgens m'n psycholoog kan dat komen doordat ik ADHD heb en juist in spannende situaties goed kan denken.
Klik om te vergroten...
kan er mee te maken hebben.
Toen ze mij onder schot hielden in cherrymoon stak ik eerst men handen op en riep , kom op knal dan , je doet me er een plezier mee...
Toen kwam de buitenwipper men een raar naked en een andere ontwapenende hem.

Ook al veel bedrijgt geweest met een mes , jas ofzo uit , rond men arm en altijd de eerste move maken.

Denk Dat we leven voor dat soort adrenaline rush , voel me ook super op die moment.
f
fffffffffffffffLid
01-01-2024, 00:00
#6
misschien dat je deze youtube video leuk vind
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hardcore_frk zei:
Ik geloof overigens dat alles gewoon stopt na de dood. Geen nieuw leven, geen hiernamaals.
Klik om te vergroten...
Geen bestaan voor dit leven, geen bestaan na dit leven. Er was helemaal niets, nu is er zonder reden even iets en daarna zal er weer helemaal niets zijn, voor altijd. Toevallig zitten we nu even in die ene korte tijd dat er iets is.

Ik probeer te bevatten hoe dit voor zoveel mensen een aannemelijke mogelijkheid is. Het klinkt zo extreem onwaarschijnlijk.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Geen bestaan voor dit leven, geen bestaan na dit leven. Er was helemaal niets, nu is er zonder reden even iets en daarna zal er weer helemaal niets zijn, voor altijd. Toevallig zitten we nu even in die ene korte tijd dat er iets is.

Ik probeer te bevatten hoe dit voor zoveel mensen een aannemelijke mogelijkheid is. Het klinkt zo extreem onwaarschijnlijk.
Klik om te vergroten...
Tja, kleine kans inderdaad. Ik zou er niet op inzetten bij het casino, haha. Maar wat mij betreft de enige mogelijke uitkomst..
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#9
PsychedelicMagic zei:
Ze zeggen weleens dat de meeste mensen die zeggen dat ze zelfmoord willen plegen, gewoon een ander leven willen leiden en van hun lijden af willen... Maar het leven heeft ook zo zijn leuke momenten en ik wil nog niet dood. Maar over 10 - 20 jaar is het voor mij wel een beetje genoeg hier. Sinds echt een week snap ik mijn leven veel beter; waarom mijn vader en moeder mij bewust hebben verpest, waarom iedereen uit de buurt niet meer met mij om mochten gaan (behalve dan de crimineeltjes), en nog zoveel meer van die ellende. Ik ben verwekt omdat mijn vader dacht dat ik geld op zou leveren.... Ik bespaar je de details en mag er ook niks over zeggen. Maar ik vind dit geen leuke wereld, ik vind nederland niet leuk, ik vind veel mensen niet leuk. Ik denk dat ik niet thuishoor in de westerse samenleving. Amerika, Nederland; niet mijn ding. Polen is ook lelijk hard verwesterd. China is al helemaal niet mijn land. Rusland ook niet. Maar zijn er nog wel leuke plekken, maar die worden ook steeds zeldzamer. Waarom? Omdat door sattelieten, camera's, noem maar op; niemand meer echt privacy heeft. Ook zijn er overal steeds meer regels en wetten. We worden gedwongen om te luisteren, om ons op een bepaalde manier te gaan gedragen. Dit verspreid zich steeds meer als een virus over de hele wereld. Het heeft voordelen maar ook weer niet.

Soms denk ik weleens: waarom moet je eigenlijk gelukkig zijn? Ik denk dat gelukkig zijn overtrokken is en het normaal is dat veel mensen hun leven een 5 geven.
Klik om te vergroten...
Jaa licht er aan hoe je t bekijkt maar je hebt wel gelijk man en ja ik wou maar dat er voor mij een plaats ofs was waar ik me beter door voelde want ben echt depri en erg ook maar lijkt al wel of ik dood ben zo voel ik me maar je hebt ceker gelijk man dat wel en ja we kunnen niet meer dan hopen op t beste he al is t uitzichtloos zoals nu maja komd vast goed
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Uiteindelijk?
Uiteindelijk komt alles goed. (Zegt men)
Magere Hein met zijn zeis komt op een gegeven moment aan de deur, en je gaat mee.
Waar hij met je heengaat dat weten we niet, maar iig krijg je rust. De eeuwige rust in casu.
Er gaat geen dag voorbij, of ik denk hieraan.
En dat niet alleen, van mij mag Hein gerust vandaag of morgen aanbellen.
Ik ga direct met hem mee. Jazeker.
Ik heb al meer dan genoeg rottigheid meegemaakt.
Of, beter omschreven, genoeg zeer zware ellende.
Daarom, ik geef er niets meer om.
PsychedelicMagic zei:
. En ook ik ben er bang voor.
Klik om te vergroten...
Noot: ik niet. Na een diepe trip heb ik een indruk gekregen hoe het zal verlopen...
PsychedelicMagic zei:
Ik denk dat het juist heel normaal is om bang te zijn voor de dood....
Klik om te vergroten...
Een diepe trip kan je helpen...!
PsychedelicMagic zei:
De ....Op het moment dat je sterft vertraagd de tijd en voel je je organen langzaam uitvallen. ...
Klik om te vergroten...
Noot: Hoe weet je dat?
wie zegt/heeft gezegd dat het proces zo zal verlopen?
PsychedelicMagic zei:
...En het is ook lullig als je een "mooie" dood krijgt, terwijl je veel heb geworsteld met de angst voor de dood...
Klik om te vergroten...
Noot: Waarom deze conclusie..?...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
Waar hij met je heengaat dat weten we niet, maar iig krijg je rust. De eeuwige rust in casu.
Klik om te vergroten...
Noot: Hoe weet je dat?

:tonguewink:

Dat weet je niet, dat hoop je.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#12
Er word triptherapie met psilo's gebruikt om mensen die terminaal zijn hun angst voor de dood te overwinnen..

Dat de tijd vertraagd en jij je organen voelt uitvallen, dat schijnt bij euthanasie met barbitoraten en midazolam het geval te zijn. na de injectie in je slagader(?) ben je na zo'n 20sec weg. Maar als jij zelfmoord pleegt met een jachtgeweer, dan heb je dat natuurlijk weer niet.

Zou het niet lullig zijn als jij je hele leven worstelt met de angst voor de dood (het onbekende) en je vervolgens een snelle en pijnloze dood krijgt?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
PsychedelicMagic zei:
Er word triptherapie met psilo's gebruikt om mensen die terminaal zijn hun angst voor de dood te overwinnen..
Klik om te vergroten...
Met heel goede resultaten!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
PsychedelicMagic zei:
Er word triptherapie met psilo's gebruikt om mensen die terminaal zijn hun angst voor de .....
Klik om te vergroten...
Perfect! Zo hoort het...
PsychedelicMagic zei:
Zou het niet lullig zijn als jij je hele leven worstelt met de angst voor de dood (het onbekende) en je vervolgens een snelle en pijnloze dood krijgt?
Klik om te vergroten...
Noot: in mijn optiek niet.
Als je geluk hebt, dan gaat dat zo...
Wijlen Mijn vader verloor het geloof in God, toen hij in oorlogstijd in een kwartier tijd ca. 1200 man, strijders, heeft zien doodschieten met machinegeweren.
Die mensen liepen rechtop de dood in.
Hun sjamaan had hen de overwinning toegezegd, en daarom ging de ene golf gewoon achter de andere aan, en iedereen werd neergemaaid.
Tsja...wat voor een dood is dat...
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#15
Een kogel door je borst, daar voel je alleen de klap van. daarna volgt hartstilstand en bewusteloosheid. mocht het hart niet geraakt worden, kun je wakker worden en sterven aan een hartinfact. Maar dat is niet zo leuk om te zien of om er slachttoffer van te zijn..
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
PsychedelicMagic zei:
Zou het niet lullig zijn als jij je hele leven worstelt met de angst voor de dood (het onbekende) en je vervolgens een snelle en pijnloze dood krijgt?
Klik om te vergroten...
Zou het niet kuttig zijn als je dan dood bent en denkt rust te krijgen en vervolgens dan direct weer uit een andere vagina wordt gedrukt?

Ik snap dat mensen hier graag een dergelijke eeuwige rust willen, want dit bestaan kan vreselijk zwaar en pijnlijk zijn. Maar ik denk dat hopen en afwachten geen goede strategie is.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Zou het niet kuttig zijn als je dan dood bent en denkt rust te krijgen en vervolgens dan direct weer uit een andere vagina wordt gedrukt?

Ik snap dat mensen hier graag een dergelijke eeuwige rust willen, want dit bestaan kan vreselijk zwaar en pijnlijk zijn. Maar ik denk dat hopen en afwachten geen goede strategie is.
Klik om te vergroten...
Lekker toch, weer 25 jaar aan tieten zuigen, verzorgd worden, drank en drugs misbruiken en de kantjes ervan af lopen. En dan knal je jezelf gewoon weer af. Nooit meer volwassen worden!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hardcore_frk zei:
Lekker toch, weer 25 jaar aan tieten zuigen, verzorgd worden, drank en drugs misbruiken en de kantjes ervan af lopen. En dan knal je jezelf gewoon weer af. Nooit meer volwassen worden!
Klik om te vergroten...
Als je dan weer gaat wachten tot de dood en hopen op eeuwige rust na de dood lijkt me dat een miserabel bestaan.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mee eens.
Alleen ga ik de blunders die ik in dit leven begaan heb, niet opnieuw maken!
Wss worden dit dan andere kapitale fouten...Who knows?
Aangezien je niets weet inzake vorige levens, al vertelt men dat soort quatsch, zullen deze fouten heel simpel vervangen worden door andere...
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Als je dan weer gaat wachten tot de dood en hopen op eeuwige rust na de dood lijkt me dat een miserabel bestaan.
Klik om te vergroten...
Wie wil er eeuwige rust, als je eeuwige lol kan hebben?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."