#1
Oh nee hoor! Je was duidelijk, moest alleen eraan denken haha.Oh, ik juist niet! Sorry, staat er een beetje verwarrend. Heb er juist géén problemen mee!
Oh nee hoor! Je was duidelijk, moest alleen eraan denken haha.Oh, ik juist niet! Sorry, staat er een beetje verwarrend. Heb er juist géén problemen mee!
Never give up!Dit waardeer ik heel erg! Dankjewel ❤
Wees gerust, er is geen enkele aanwijzing dat je na je dood op wat voor manier dan ook doorleeft!Mijn grootste angst is misschien wel dat ik na mijn dood weer opnieuw word geboren, en weer opnieuw een leven moet leiden (lijden is het meer...). Ik hoop oprecht dat dit het was, en dat ik na mijn dood geen bewustzijn meer heb. Maar ik vrees helaas dat mijn bewustzijn blijft voortbestaan na mijn dood![]()
Dat is er helaas wel. Lees dit boek maar eens door: https://www.bol.com/nl/nl/p/survivi...h=maMIeYc-1d8BNRsx9OFIew.4_12.15.ProductTitle Er zijn zo'n duizend kinderen met hele specifieke herinneringen aan een vorig leven. Echt alleen dingen die alleen zij en hooguit 1 geliefde konden weten. En ik heb een sterk voorgevoel dat er meer is na de dood, en dat is geen goed teken. Hopelijk heb ik het mis, want ik wil dat het leven stopt nadat dit leven klaar is.Wees gerust, er is geen enkele aanwijzing dat je na je dood op wat voor manier dan ook doorleeft!
Precies, Ik ben er ook zeker van dat de realiteit die ons is voorgeschoteld niet overeenkomt wat het alles opvattende daadwerkelijk is. Ons bewustzijn speelt zich buiten ons lichaam af. Mensen die een bijna dood ervaring hebben gehad zijn klinisch dood. Dus dat betekend dat er wetenschappelijk geen bewustzijn mogelijk kan zijn. Toch zijn er mensen wanneer ze klinisch overleden zijn toch haarscherp kunnen na vertellen wat er op dat moment is gebeurd. En ze komen vaak met dezelfde verhalen als een tunnel ervaring en etc.Dat is er helaas wel. Lees dit boek maar eens door: https://www.bol.com/nl/nl/p/survivi...h=maMIeYc-1d8BNRsx9OFIew.4_12.15.ProductTitle Er zijn zo'n duizend kinderen met hele specifieke herinneringen aan een vorig leven. Echt alleen dingen die alleen zij en hooguit 1 geliefde konden weten. En ik heb een sterk voorgevoel dat er meer is na de dood, en dat is geen goed teken. Hopelijk heb ik het mis, want ik wil dat het leven stopt nadat dit leven klaar is.
https://drugsforum.nl/threads/wat-vind-jij-een-goeie-quote-citaat.67178/post-1533700Dat ik nooit meer van mijn verslaving af kom
Volgens mij ben ik nooit hoger gegaan dan 300.Heb jij wel eens een hoge dosis LSD gedaan?
Het feit dat ik een beetje emotioneel werd tijdens het lezen zegt voor mij al genoeg, dit kan en gaat ook niet meer. Tijd om het roer echt om te draaien en mijn denkwijze te veranderen. Ik wil nog zoveel meer zeggen maar woorden schieten even te kort, wellicht kom ik hier over een paar dagen op terug want dit is precies wat ik nodig had. Voor nu kan ik je alleen maar bedanken en zeggen dat ik dit zo waardeer.https://drugsforum.nl/threads/wat-vind-jij-een-goeie-quote-citaat.67178/post-1533700
Deze twee quotes die ik ooit plaatste zijn denk ik wel toepasbaar in jouw situatie 🙂.
Blijf nieuwe dingen proberen als wat je eerder deed niet lijkt te werken! Je wilt niet meer verslaafd zijn, hiervoor ga je heel veel moeten veranderen en verandering komt niet vanzelf!
Daarnaast, ben je wel helemaal overtuigd dat het mogelijk is om van je verslaving af te komen, of twijfel je? Je gedachtes hebben echt ongekend veel impact op hoe jij de wereld om je geen ervaart, vaak zonder dat je er bewust van bent!
Spoiler: Mag je overslaan in een geval van ‘TLDR’Je kan je vast wel voorstellen dat gedachtes als ‘ik kom nooit meer van mijn verslaving af’ of ‘ik kan niet stoppen met *vul maar in*’ echt destructief zijn als het eenmaal verandert van iets wat je zegt, naar iets waarin je gelooft en uiteindelijk naar jouw werkelijkheid. Dus blijf vooral dingen tegen jezelf zeggen als: ‘ik kan met genoeg inzet altijd van mijn verslaving afkomen’ en ‘ik heb *vul maar in* niet nodig om gelukkig te zijn’!Ooit gehoord hoe en waarom het zo slecht is om tegen jongen kinderen te zeggen dat ze iets niet kunnen, ze dom te noemen, of iets anders negatiefs? Op jonge leeftijd zijn de hersenen nog veel sterker in ontwikkeling en vooral tussen 6 en 12 jaar zijn mensen erg beïnvloedbaar. Dat is handig om snel de (sociale) wereld om je heen te leren kennen, maar trauma’s & een negatief (zelf)beeld zijn in deze periode ook veel sneller gevormd.
Jij bent geen 12 meer natuurlijk, maar je hersenen zijn nog altijd - dan wel in mindere mate - beweeglijk! Door zulke negatieve dingen over jezelf (zoals ‘ik ben niet grappig’, ‘ik ga nooit zo succesvol worden’ of ‘ik ben dom’) te zeggen, werk je vaak het ontwikkelen van deze negatieve eigenschappen juist in de hand en worden ze langzaam jouw realiteit! Je gaat na lang genoeg herhalen bijna àltijd geloven in wat je tegen jezelf zegt. Zo zonde, want vaak denk je terwijl je zulke dingen zegt ook nog dat je zelfbewust bent, terwijl je jezelf juist beperkingen oplegt!
Dat is zeker interessant. En dat van die DNA wist ik niet. Hou jij je toevallig ook bezig met ufologie?Precies, Ik ben er ook zeker van dat de realiteit die ons is voorgeschoteld niet overeenkomt wat het alles opvattende daadwerkelijk is. Ons bewustzijn speelt zich buiten ons lichaam af. Mensen die een bijna dood ervaring hebben gehad zijn klinisch dood. Dus dat betekend dat er wetenschappelijk geen bewustzijn mogelijk kan zijn. Toch zijn er mensen wanneer ze klinisch overleden zijn toch haarscherp kunnen na vertellen wat er op dat moment is gebeurd. En ze komen vaak met dezelfde verhalen als een tunnel ervaring en etc.
Zelf geloof ik dat wij ooit een hoger bewustzijn hadden maar dat dit in dit leven gedegradeerd is met een reden. Ons DNA heeft in totaal 12 strengels en er zijn er maar 2 van geactiveerd. Wetenschappers hebben vast kunnen stellen dat die andere 10 strengels van ons DNA kunstmatig is gedeactiveerd.
Wat zou er gebeuren wanneer we weer 100% DNA kunnen gebruiken en 100% onze brein inplaats van 5 a8% .
Ik vind dit altijd interessante onderwerpen om over te filosoferen
Ons DNA heeft in totaal 12 strengels en er zijn er maar 2 van geactiveerd. Wetenschappers hebben vast kunnen stellen dat die andere 10 strengels van ons DNA kunstmatig is gedeactiveerd.
Dit is allebei niet waar.100% onze brein inplaats van 5 a8% .
Ik denk zelf dat alles en iedereen (letterlijk alle materie) in het universum bestaat uit bewustzijn. Klinkt als een gek idee misschien, maar wij als mensen zouden in dit geval maar een fractie zijn van het complete bewustzijn (ook wel het collectief bewustzijn genoemd). Onze hersenen vormen namelijk, aan de hand van ervaringen die we op doen, vanaf de geboorte een ego. Je ego is het mechanisme waarmee jij jezelf onderscheidt van de rest van de mensen (en praktisch gezien van het hele universum). Dankzij je ego heb je dus jouw idee van een individuele ‘ik’, en uit je ego volgt ook je persoonlijkheid. Je angsten, onzekerheden, onredelijkheid, jaloezie en het gevoel van altijd méér willen en willen zijn ten opzichte van de rest. Ik denk dat geldt: no life, no brainfunction, no memory, no ego. Na de dood zou je jouw angst (en echt alles wat jou ongelukkig maakt) voor de dood dus ook niet meer delen! Dan is er natuurlijk niets om bang voor te zijn! Als puur bewustzijn heb je geen angst, die angst is slechts een menselijke emotie. Je bent geen mens meer als je je lichaam in de grond of urn achter laat. Snap je? 😃Mijn grootste angst is misschien wel dat ik na mijn dood weer opnieuw word geboren, en weer opnieuw een leven moet leiden (lijden is het meer...). Ik hoop oprecht dat dit het was, en dat ik na mijn dood geen bewustzijn meer heb. Maar ik vrees helaas dat mijn bewustzijn blijft voortbestaan na mijn dood![]()
Oh ja Dirkjan had het ook al gezegd, maar wat bedoel je hier anders precies mee? Ons DNA is in gewone toestand dubbelstrengs, de ene streng complementair aan de ander. Er zijn fysiek niet meer dan twee strengen mogelijk aan een DNA-molecuul.Ons DNA heeft in totaal 12 strengels en er zijn er maar 2 van geactiveerd. Wetenschappers hebben vast kunnen stellen dat die andere 10 strengels van ons DNA kunstmatig is gedeactiveerd.
Van het complete DNA bestaat maar 1 á 2 procent uit genen die coderen voor de aanmaak van eiwitten die nodig zijn om een mens te vormen. Het is niet helemaal duidelijk waar de rest van het genoom precies voor dient, maar er wordt sterk gesuggereerd dat tenminste een deel medeverantwoordelijk is voor genexpressie, welke genen ‘geactiveerd’ zijn en dus welke eiwitten gemaakt worden. Dit maakt differentiatie van cellen mogelijk. Elke cel (minus geslachtscellen) bevat namelijk hetzelfde, volledige DNA. Toch wil je niet dat cellen van je retina het DNA wat codeert voor de aanmaak van maagzuur gaat aflezen, dan heb je een probleem hahaha.Wat zou er gebeuren wanneer we weer 100% DNA kunnen gebruiken en 100% onze brein inplaats van 5 a8% .
Je kan me altijd een PM sturen 😁Het feit dat ik een beetje emotioneel werd tijdens het lezen zegt voor mij al genoeg, dit kan en gaat ook niet meer. Tijd om het roer echt om te draaien en mijn denkwijze te veranderen. Ik wil nog zoveel meer zeggen maar woorden schieten even te kort, wellicht kom ik hier over een paar dagen op terug want dit is precies wat ik nodig had. Voor nu kan ik je alleen maar bedanken en zeggen dat ik dit zo waardeer.
Jullie zijn toppers 💖
Nog niks vreemds aan, dit zijn inderdaad kenmerken die in DNA opgeslagen liggen.Paar 1: Fysiek DNA
Voorheen was enkel dit paar DNA strengen actief. Het DNA zoals wij dat kennen vormt de basis van ons fysieke lichaam en alle erfelijke aspecten (zoals ouder worden, predispositie voor ziekten, metabolisme, haarkleur enzovoorts).
We zijn pas bij het tweede paar en we hebben het al over reïncarnatie, dit gaat snel bergafwaarts.Paar 2: Etherisch DNA
Dit paar omvat het reservoir van onze emotionele genetische aspecten, ook uit vorige levens, zoals hoe we individueel reageren op emotionele patronen, nu en in het verleden.
Paar 3: Mentaal DNA
Dit DNA paar omvat de genetische aspecten, die direct relateren aan hoe we onze mentale energie transformeren naar lineair, logisch, intuïtief, emotioneel of artistiek denken.
Ik ben moe.Paar 4: Anima DNA (Ziel DNA)
In deze 2 DNA strengen liggen Karma (levenslessen) en Dharma (levensmissie) besloten evenals alle huidige open projecten van de ziel, waaraan we tijdens ons leven werken.
Paar 5: Astraal DNA
In dit deel van het DNA liggen de elektromagnetische invloeden van ons zonnestelsel besloten versus de planetaire invloeden op het moment van geboorte (astrologische constellatie versus plaats en tijd van geboorte)
Paar 6: Kosmisch DNA
In dit DNA paar wordt ons potentieel om onszelf te creëren vastgelegd van waaruit we direct verbinding maken met het universum en de scheppende krachten, zodat we zelf kunnen scheppen en creëren.
Ik kan en wil het concept van dit alles niet ontkennen, maar het is hoe dan ook geen DNA… Menselijk DNA bestaat ‘maar’ uit 46 fucking lange moleculen van papa en mama, daar heeft de stand van Jupiter lijkt mij niks mee te maken.Ik heb dat met die 12 DNA strengen uit nieuwsgierigheid ingetikt op google want ik wist dat het niet klopte. De eerste hit werkte al op mijn lachspieren. Prepare to have your ribs tickled.
Nog niks vreemds aan, dit zijn inderdaad kenmerken die in DNA opgeslagen liggen.
We zijn pas bij het tweede paar en we hebben het al over reïncarnatie, dit gaat snel bergafwaarts.
Ik ben moe.
tok tok
ja, dit snap ik. zoiets moet het zijn. want ik geloof in een tussen-leven en reincarnatie, maar ik wil niet mee reincarneren en ik vraag mij af of ik daar keuze in heb.Ik denk zelf dat alles en iedereen (letterlijk alle materie) in het universum bestaat uit bewustzijn. Klinkt als een gek idee misschien, maar wij als mensen zouden in dit geval maar een fractie zijn van het complete bewustzijn (ook wel het collectief bewustzijn genoemd). Onze hersenen vormen namelijk, aan de hand van ervaringen die we op doen, vanaf de geboorte een ego. Je ego is het mechanisme waarmee jij jezelf onderscheidt van de rest van de mensen (en praktisch gezien van het hele universum). Dankzij je ego heb je dus jouw idee van een individuele ‘ik’, en uit je ego volgt ook je persoonlijkheid. Je angsten, onzekerheden, onredelijkheid, jaloezie en het gevoel van altijd méér willen en willen zijn ten opzichte van de rest. Ik denk dat geldt: no life, no brainfunction, no memory, no ego. Na de dood zou je jouw angst (en echt alles wat jou ongelukkig maakt) voor de dood dus ook niet meer delen! Dan is er natuurlijk niets om bang voor te zijn! Als puur bewustzijn heb je geen angst, die angst is slechts een menselijke emotie. Je bent geen mens meer als je je lichaam in de grond of urn achter laat. Snap je? 😃
Ja Dirk Jan is er niet meer maar misschien Jan Dirk, of Jin Dark zijn evil Chinese reïncarnatie.Ik denk dat de manier waarop ‘het leven doorgaat’, er heel anders uitziet dan een mensenleven op aarde. 1 ding kan ik je vrij zeker vertellen, na je dood ben je Dirkjan niet meer (was je al niet, i know)! Je hersenen zitten nu zo in elkaar dat je dit idee als angstig ervaart, maar als je dood bent zijn de hersenen een lepel koolstof of een insectenhostel geworden. Die insecten leven dan maar met die angst, maar jij bent verlost.
Waarom is dat geen goed teken? Is het leven objectief gezien goed, slecht, of is het neutraal en bepaalt je huidige gedachte wat voor oordeel er aan gegeven wordt? Wat is het eigenlijk dat wil dat het leven stopt nadat dit leven klaar is? Als je het echt gaat onderzoeken, ben "jij" dat of je huidige gedachte?Dat is er helaas wel. Lees dit boek maar eens door: https://www.bol.com/nl/nl/p/survivi...h=maMIeYc-1d8BNRsx9OFIew.4_12.15.ProductTitle Er zijn zo'n duizend kinderen met hele specifieke herinneringen aan een vorig leven. Echt alleen dingen die alleen zij en hooguit 1 geliefde konden weten. En ik heb een sterk voorgevoel dat er meer is na de dood, en dat is geen goed teken. Hopelijk heb ik het mis, want ik wil dat het leven stopt nadat dit leven klaar is.
Wetenschap bestaat alleen maar in/tijdens het denken. Wat weet het denken van dat wat er is wanneer er geen gedachten zijn? Niets. Het kan er alleen conceptuele modellen over maken.Ik heb twee stapels gemaakt.
Dit is wetenschap:
elektromagnetische invloeden van ons zonnestelsel
emotionele genetische aspecten,
emotionele patronen, nu en in het verleden
erfelijke aspecten (zoals ouder worden, predispositie voor ziekten, metabolisme, haarkleur enzovoorts).
fysieke lichaam
lineair, logisch, intuïtief, emotioneel of artistiek denken
mentale energie
Dit is kul:
planetaire invloeden (astrologie)
scheppende krachten
vorige levens
ziel
Dharma (levensmissie)
Karma (levenslessen)
Dankjewel, heel lief van je, maar was het niet leuker geweest als je met wat concrete voorbeelden kwam om mij op m’n plek te kunnen zetten? Dat mannetje met die oranje sweater die zichzelf veel te leuk vindt? Ik had het wel willen zien. Maar goed, het heeft ook geen zin om te schaken met een gans aangezien hij toch alle stukjes omgooit.Dankjewel voor je eerlijkheid! Geloof mij. Verdiep je in onafhankelijke wetenschappers die het zwart op wit kunnen onderbouwen. ( met onafhankelijk bedoel ik natuurlijk die niet afhankelijk zijn van bepaalde corporaties beetje nadenken alsjeblieft of misschien niet te veel nadenk jij maar misschien wat meer vanuit je gevoel gaan leven! waardoor je je gekke oogkleppen durft af te zetten tenzij je de keus maakt om onderdeel te blijven van dit satanistische systeem wat Je gaat nekken in deze realiteit maar ook wanneer je overlijd! je bent gewaarschuwd. Dit zegt ik niet omdat ik je de grond in wil boren maar juist met de juiste en liefdevolle intenties omdat ik ook van jou hou als mens en niet als iemand die aan het stockholm syndroom leid,.. jah ook wel maar ik hoop dat je erachter komt dat dit niet de realiteit is wat jou is voorgeschoteld!. Ik gun ieder mens ontwaking! ontwaking bedoel ik niet op een zweverige manier maar op een hoog bewustzijnniveau!! aller liefste groetjes van mij en veel liefd gewenst voor het geval dat te laat is.![]()
strijder, was niet de bedoeling om je op je plek te zetten natuurlijk. ik sprak meer vanuit gevoel en emotioneel vlak. En dat kan soms verkeerd binnen komen bij mensen.Dankjewel, heel lief van je, maar was het niet leuker geweest als je met wat concrete voorbeelden kwam om mij op m’n plek te kunnen zetten? Dat mannetje met die oranje sweater die zichzelf veel te leuk vindt? Ik had het wel willen zien. Maar goed, het heeft ook geen zin om te schaken met een gans aangezien hij toch alle stukjes omgooit.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."