Immortality: hel. Serieus, denk er over na: voor eeuwig leven als dezelfde persoon... Ooit wordt je het zat, maar het zal nóóit ophouden.
Reincarnation: Dit is wat we nu ervaren eigenlijk. Zo goed als.
Oblivion: dit is een onmogelijke ervaring. Niets ervaren kan niet je ervaring zijn, want dan zou je dat ervaren.
Recursion: Hel met een hoofdletter... Oneindig hetzelfde leven moeten leven met herinneringen aan de vorige... Je zult compleet krankzinnig worden na de eerste 10 levens, en het zal nooit ophouden.
Limbo: Liever niet... Het lijkt me niet zo'n volle ervaring als die van belichaamt zijn, ook al komt dat met enorme pijn.
Heaven: Het klinkt aantrekkelijk op zich, maar ik geloof er niet in. En ik twijfel er ook aan of ik het écht zou willen.
Ik kies voor de zevende optie: wakker/lucide worden in dít leven en blijvend zien dat je nooit echt gereïncarneerd bent in/als het lichaam. Wat vervolgens gebeurd na de fysieke dood maakt dan niet meer uit, omdat je ontwaakt bent uit de hele cycle van leven/dood.
'Reincarnation' en 'oblivion' komen volgens mij in principe op hetzelfde neer. Als je wordt wedergeboren, maar al je herinneringen zijn weg, is dat nieuwe leven toch gewoon iemand anders leven? Wat zou het dan jouw leven maken? Niets bindt dat eerste en dat tweede leven.
'Jij' bent altijd degene die het ervaart, dus het is jouw leven.