Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNa de dood, 6 opties om te kiezen

Na de dood, 6 opties om te kiezen

70 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Interessting! Oneindig zou me vet lijken, maar enkel als ik er jong/fit bij blijf.. oblivion lijkt me het meest waarschijnlijke, recursion zou ik benauwd van worden, ben je dezelfde persoon , uiterlijk karakter persoonlijkheid?? Nouja limbo lijkt me niks, veelste druk met al die zielen en reincarnation kan al niet omdat er steeds meer en meer mensen/dieren/wezens zijn. Heaven jaja, Lets do that... Voor altijd dansen! Muziek luisteren en losgaan. Alleen nog maar dansen !🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺




All good boys go to heaven, but bad boys bring haven to you 😈
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heaven of geen bewustzijn meer.. Beetje lastige keuze. Ik ben van mening dat bewustzijn niet het resultaat is van een goed werkend brein, maar meer werkt als een radioontvanger dat bewustzijn ontvangt uit een collectieve bewustzijn. Na ons dood gaat ons bewustzijn naar een alternatieve realiteit toe en leven daar ons tussen-leven, voordat je word gereïncarneerd om nieuwe levenslessen te volgen. Reincarnatie, mensen die na hun dood blijven ronddwalen op aarde, leven in de alternatieve realiteit, praten met de doden (mediumship), mensen die een dode terug kan halen in de materiële wereld door ectoplasme, en veel meer dan dit. Er zijn situaties bekend waarbij mensen dagen na dood te zijn verklaard, weer terugkwamen in hun lichaam en uit de mortuarium stapte. Je hebt situaties van meer dan 1000 kinderen die hele specifieke herinneringen hebben aan een vorig leven en dit ook weten te bewijzen. Er zijn gevallen bekend van mensen die hele zware operaties kregen en tijdens een hartstilstand uit hun lichaam traden en dingen zagen en hoorden die op dat moment gebeurden en dit later ook wisten te bewijzen. Ik denk dat er meer is, al hoop ik eigenlijk dat dit niet zo is. En dat bewustzijn mee mijn graf ingaat :)
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Limbo
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Leuke vraag @Dirkjan ,

Je stelt de vraag wat ik zou kiezen als ik zou mogen kiezen. Lijkt me niet zo'n moeilijke keuze... Doe mij maar Heaven. "Eternal bliss" klinkt mij niet verkeerd in de oren. :wink:

Als je me zou vragen wat mij het meest waarschijnlijke scenario lijkt krijg je wel een ander antwoord. Ik ben geneigd om dan meer de lijn van @PsychedelicMagic te volgen. Het meest waarschijnlijke lijkt me dat jouw "geest" of "bewustzijn" hoe je het ook maar wilt noemen eerst in een soort tussenfase komt alvorens mogelijk weer in deze realiteit terug te komen. Wat mij betreft hoeft dat ook niet per se als mens te zijn maar kan dat ook als iets anders zijn. Het hindoeïstische geloof gebruikt de term "Atman" voor datgene dat ervaart maar niet gelijk is aan het ego.

Anyways... terug naar mijn saaie corona-thuiswerkplek verre van "Eternal Bliss"....:pensive:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#5
Limbo..

Ga ik casper het spookje uithangen.. 😈
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oblivion
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#7
'Reincarnation' en 'oblivion' komen volgens mij in principe op hetzelfde neer. Als je wordt wedergeboren, maar al je herinneringen zijn weg, is dat nieuwe leven toch gewoon iemand anders leven? Wat zou het dan jouw leven maken? Niets bindt dat eerste en dat tweede leven.

Om antwoord op de vraag te geven, kies ik natuurlijk 'heaven'. Ik denk echter niet dat dat mogelijk is.

Als ik moet zeggen wat mij het meest waarschijnlijk lijkt, kies ik zonder twijfel voor 'oblivion'.

Tot slot kunnen we er een nu al uitsluiten. Als het 'rebirth'-scenario waar zou zijn, zou nu het overgrote deel van de babies met de herinneringen van vele vorige levens geboren moeten worden.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Optie 7: wakker worden in de frituur hemel en de ganze dag kroketten frituren.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik moet hier even over nadenken als ik niet word afgeleid door saai werk. :wink:

Het valt me wel op hoe weinig mensen tot nu toe voor 'heaven' kiezen, je zou zeggen dat dit de meest aantrekkelijke optie lijkt (ook al is het ongeloofwaardig, dat was opzich de vraag niet, toch)? ^^

Ik ben het wel met Mindless eens dat pure 'oneindigheid' zonder te weten waar je doorheen moet waarschijnlijk een hel is. Hoe bang velen van ons ook zijn voor de dood, en hoe te vroeg die voor sommigen helaas ook komt... in oneindigheid leven - even ervan uitgaande dat je dan ook een wezen met doelen bent, wat natuurlijk speculatie is - zou naast de (denk ik) verschrikking dat je NOOIT maar dan ook NOOIT meer terug kunt volgens mij ook complete doelloosheid in de hand werken. Waarom zou je dingen doen, als je ze over een eeuwigheid ook nog kunt doen. Er is letterlijk geen deadline.

Heel boeiend topic!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Immortality: hel. Serieus, denk er over na: voor eeuwig leven als dezelfde persoon... Ooit wordt je het zat, maar het zal nóóit ophouden.
Reincarnation: Dit is wat we nu ervaren eigenlijk. Zo goed als.
Oblivion: dit is een onmogelijke ervaring. Niets ervaren kan niet je ervaring zijn, want dan zou je dat ervaren.
Recursion: Hel met een hoofdletter... Oneindig hetzelfde leven moeten leven met herinneringen aan de vorige... Je zult compleet krankzinnig worden na de eerste 10 levens, en het zal nooit ophouden.
Limbo: Liever niet... Het lijkt me niet zo'n volle ervaring als die van belichaamt zijn, ook al komt dat met enorme pijn.
Heaven: Het klinkt aantrekkelijk op zich, maar ik geloof er niet in. En ik twijfel er ook aan of ik het écht zou willen.

Ik kies voor de zevende optie: wakker/lucide worden in dít leven en blijvend zien dat je nooit echt gereïncarneerd bent in/als het lichaam. Wat vervolgens gebeurd na de fysieke dood maakt dan niet meer uit, omdat je ontwaakt bent uit de hele cycle van leven/dood.


KlaasVaak zei:
'Reincarnation' en 'oblivion' komen volgens mij in principe op hetzelfde neer. Als je wordt wedergeboren, maar al je herinneringen zijn weg, is dat nieuwe leven toch gewoon iemand anders leven? Wat zou het dan jouw leven maken? Niets bindt dat eerste en dat tweede leven.
Klik om te vergroten...
'Jij' bent altijd degene die het ervaart, dus het is jouw leven.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#11
Eik zei:
Gezellig hoor! Maken we er een mooi feestje van :sunglasses:
Klik om te vergroten...
Snuifje Bliss erbij jumjum!
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#12
@Mindless

je begint iedere keer als baby..tot ca 70, 80, 90?
dus nooit ooit..
ja, fijn met je iegen familie.. en vanaf een bepaalde leetijd kun je je eigen ding gaan doen.

plus ik vind dat Jij er ook één van de 6 mag kiezen en onderbouwen..
zelf verzinnen kan ik ook wel 😘
C
Cruelti.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Oblivion
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Recursion: Hel met een hoofdletter... Oneindig hetzelfde leven moeten leven met herinneringen aan de vorige... Je zult compleet krankzinnig worden na de eerste 10 levens, en het zal nooit ophouden.
Klik om te vergroten...
Speculatie.
je hoeft juist niet hetzelfde leven leiden want je hebt precies de kennis die nodig is om veranderingen aan te brengen..
kennis vergaren is een groot goed.. jen je kan over de loop der jaren een hoop wijzer worden.
vanaf het moment dat je uit huis gaat zeg maar een compleet ander leven leiden.. of een paar keer hetzelfde..
een paar levens aan de drugs verspillen etc.
kortom het eeuwige leven zonder oud te worden..
en je kan ook nog eens telkens dezelfde vrienden maken/opzoeken.. of af en toe eens nieuwe.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Gympie zei:
Speculatie.
je hoeft juist niet hetzelfde leven leiden want je hebt precies de kennis die nodig is om veranderingen aan te brengen..
kennis vergaren is een groot goed.. jen je kan over de loop der jaren een hoop wijzer worden.
vanaf het moment dat je uit huis gaat zeg maar een compleet ander leven leiden.. of een paar keer hetzelfde..
een paar levens aan de drugs verspillen etc.
kortom het eeuwige leven zonder oud te worden..
en je kan ook nog eens telkens dezelfde vrienden maken/opzoeken.. of af en toe eens nieuwe.
Klik om te vergroten...
Maar je wordt weer grootgebracht in hetzelfde gezin met dezelfde mensen, mét herinnering aan de vorige keren. Hoe leuk is dat nog na 10 keer, na 1000 keer, na 1000000 keer...

Nee, dat lijkt me nog steeds hels. Ik wil mijn vorige levens niet herinneren en al helemaal niet hetzelfde leven in de oneindigheid herhalen. Hoezo zonder oud te worden eigenlijk? Dat staat er toch niet bij?

Ja, je kunt wel andere keuzes maken, maar wat betekenen die keuzes nog als je al je vorige levens herinnert.

Dus nee, ik denk er nog hetzelfde over, maar iedereen mag er het zijne/hare van denken. :wink:

Mezelf zei:
wie zegt dat er een "ervaring" moet zijn na de dood?
Klik om te vergroten...
Oké, stel er is geen ervaring na de dood. Dat kan niet jouw ervaring zijn. Voor jezelf moet er ervaring zijn. Leuke mindfuck dit trouwens. :wink:

KlaasVaak zei:
Wat maakt het van jou dan? We hebben het over een nieuwe persoon. Er zijn geen herinneringen van een voorgaand leven. Wat maakt deze twee personen dezelfde 'jij'? Volgens mij niks.
Klik om te vergroten...
Je zei als 'je' wordt wedergeboren... Wat is de 'je'? Als 'je' wordt wedergeboren moet er dus 'iets' zijn wat gelijk is in het 1ste en het 2de leven. Dat iets is de essentie van jezelf, dat wat je niet kwijt kunt raken.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Oké, stel er is geen ervaring na de dood. Dat kan niet jouw ervaring zijn. Voor jezelf moet er ervaring zijn. Leuke mindfuck dit trouwens. :wink:
Klik om te vergroten...
Nu moet ervoor mezelf een ervaring zijn na de dood. Na de dood hoef ik geen ervaring en is er niks. Fokking mindfuck want wie is de ik ná de dood? Niks! maar niks is er alleen als er "iets" is. ... gedoe altijd dit.......................................
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gympie zei:
@Mindless

je begint iedere keer als baby..tot ca 70, 80, 90?
dus nooit ooit..
ja, fijn met je iegen familie.. en vanaf een bepaalde leetijd kun je je eigen ding gaan doen.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet hoor, lijkt mij afschuwelijk om al mijn herinneringen van mijn vorige levens te behouden. Ook al zijn deze mooi, als je dat in het oneindige herhaalt, word je toch gek? Lijkt mij.

Gympie zei:
plus ik vind dat Jij er ook één van de 6 mag kiezen en onderbouwen..
zelf verzinnen kan ik ook wel 😘
Klik om te vergroten...
Als ik van die 6 moet kiezen, dan twijfel ik echt tussen de hemel en reïncarnatie. De hemel klinkt nu goed, maar vraag me af of ik dat écht wil. Met reïncarnatie kan ik altijd weer mijn ware zelf hervinden en de hemel op aarde ervaren. Misschien heb ik al precies gekregen wat ik wil.

Mezelf zei:
Nu moet ervoor mezelf een ervaring zijn na de dood. Na de dood hoef ik geen ervaring en is er niks. Fokking mindfuck want wie is de ik ná de dood? Niks! maar niks is er alleen als er "iets" is. ... gedoe altijd dit.......................................
Klik om te vergroten...
Als er helemaal niks is is dat niet jouw ervaring. Maar als er niks is in de zin van niet-iets, dat is toch wat je nu ook al bent?
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Recursion of limbo was het maar zon feest
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#19
@Mindless
mij niet.. komt neer op het eeuwige leven maar dan telkens in een cyclus van baby naar bejaarde..
herinneringen maak je vanzelf wel en selectie in..
vorige eeuw tot in deze lijkt me ook een prima tijdsbestek.

6 million ways to die choose 1 ... MIndless.. :wink:
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Als er helemaal niks is is dat niet jouw ervaring. Maar als er niks is in de zin van niet-iets, dat is toch wat je nu ook al bent?
Klik om te vergroten...
Juist, heb je hem door :wink:.. In essentie veranderd er helemaal niks. Er is ook niks dat kan veranderen....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."