Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNa de dood, 6 opties om te kiezen

Na de dood, 6 opties om te kiezen

70 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
M
MagicalwomanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Limbo denk ik
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
aVWE64w_700b_v2.jpg



Als je kon kiezen wat er gebeurd na je dood, wat zou je kiezen? Voor de duidelijkheid, oneindig is ook echt oneindig. Alle opties behalve oblivion gaan door tot in de eeuwigheid.

Zelf zou ik kiezen voor oblivion.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou kiezen voor recursion.
Met alles wat ik weet zou ik toch veel veranderen in me herkansing in het leven.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Limbo_23d7c5_1851915.gif
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Interessting! Oneindig zou me vet lijken, maar enkel als ik er jong/fit bij blijf.. oblivion lijkt me het meest waarschijnlijke, recursion zou ik benauwd van worden, ben je dezelfde persoon , uiterlijk karakter persoonlijkheid?? Nouja limbo lijkt me niks, veelste druk met al die zielen en reincarnation kan al niet omdat er steeds meer en meer mensen/dieren/wezens zijn. Heaven jaja, Lets do that... Voor altijd dansen! Muziek luisteren en losgaan. Alleen nog maar dansen !🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺




All good boys go to heaven, but bad boys bring haven to you 😈
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heaven of geen bewustzijn meer.. Beetje lastige keuze. Ik ben van mening dat bewustzijn niet het resultaat is van een goed werkend brein, maar meer werkt als een radioontvanger dat bewustzijn ontvangt uit een collectieve bewustzijn. Na ons dood gaat ons bewustzijn naar een alternatieve realiteit toe en leven daar ons tussen-leven, voordat je word gereïncarneerd om nieuwe levenslessen te volgen. Reincarnatie, mensen die na hun dood blijven ronddwalen op aarde, leven in de alternatieve realiteit, praten met de doden (mediumship), mensen die een dode terug kan halen in de materiële wereld door ectoplasme, en veel meer dan dit. Er zijn situaties bekend waarbij mensen dagen na dood te zijn verklaard, weer terugkwamen in hun lichaam en uit de mortuarium stapte. Je hebt situaties van meer dan 1000 kinderen die hele specifieke herinneringen hebben aan een vorig leven en dit ook weten te bewijzen. Er zijn gevallen bekend van mensen die hele zware operaties kregen en tijdens een hartstilstand uit hun lichaam traden en dingen zagen en hoorden die op dat moment gebeurden en dit later ook wisten te bewijzen. Ik denk dat er meer is, al hoop ik eigenlijk dat dit niet zo is. En dat bewustzijn mee mijn graf ingaat :)
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#7
Limbo
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#8
Leuke vraag @Dirkjan ,

Je stelt de vraag wat ik zou kiezen als ik zou mogen kiezen. Lijkt me niet zo'n moeilijke keuze... Doe mij maar Heaven. "Eternal bliss" klinkt mij niet verkeerd in de oren. :wink:

Als je me zou vragen wat mij het meest waarschijnlijke scenario lijkt krijg je wel een ander antwoord. Ik ben geneigd om dan meer de lijn van @PsychedelicMagic te volgen. Het meest waarschijnlijke lijkt me dat jouw "geest" of "bewustzijn" hoe je het ook maar wilt noemen eerst in een soort tussenfase komt alvorens mogelijk weer in deze realiteit terug te komen. Wat mij betreft hoeft dat ook niet per se als mens te zijn maar kan dat ook als iets anders zijn. Het hindoeïstische geloof gebruikt de term "Atman" voor datgene dat ervaart maar niet gelijk is aan het ego.

Anyways... terug naar mijn saaie corona-thuiswerkplek verre van "Eternal Bliss"....:pensive:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#9
Limbo..

Ga ik casper het spookje uithangen.. 😈
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oblivion
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#11
'Reincarnation' en 'oblivion' komen volgens mij in principe op hetzelfde neer. Als je wordt wedergeboren, maar al je herinneringen zijn weg, is dat nieuwe leven toch gewoon iemand anders leven? Wat zou het dan jouw leven maken? Niets bindt dat eerste en dat tweede leven.

Om antwoord op de vraag te geven, kies ik natuurlijk 'heaven'. Ik denk echter niet dat dat mogelijk is.

Als ik moet zeggen wat mij het meest waarschijnlijk lijkt, kies ik zonder twijfel voor 'oblivion'.

Tot slot kunnen we er een nu al uitsluiten. Als het 'rebirth'-scenario waar zou zijn, zou nu het overgrote deel van de babies met de herinneringen van vele vorige levens geboren moeten worden.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Optie 7: wakker worden in de frituur hemel en de ganze dag kroketten frituren.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik moet hier even over nadenken als ik niet word afgeleid door saai werk. :wink:

Het valt me wel op hoe weinig mensen tot nu toe voor 'heaven' kiezen, je zou zeggen dat dit de meest aantrekkelijke optie lijkt (ook al is het ongeloofwaardig, dat was opzich de vraag niet, toch)? ^^

Ik ben het wel met Mindless eens dat pure 'oneindigheid' zonder te weten waar je doorheen moet waarschijnlijk een hel is. Hoe bang velen van ons ook zijn voor de dood, en hoe te vroeg die voor sommigen helaas ook komt... in oneindigheid leven - even ervan uitgaande dat je dan ook een wezen met doelen bent, wat natuurlijk speculatie is - zou naast de (denk ik) verschrikking dat je NOOIT maar dan ook NOOIT meer terug kunt volgens mij ook complete doelloosheid in de hand werken. Waarom zou je dingen doen, als je ze over een eeuwigheid ook nog kunt doen. Er is letterlijk geen deadline.

Heel boeiend topic!
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dood is dood. :smirk:
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#15
Laat mij maar lekker in m’n kist, lekker rustig
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Pleuny zei:
En wat is dood?
Klik om te vergroten...

In je kist tot stof en as weerkeren, of dat reeds zijn na crematie. :smirk:
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik sla de dood over. ik zorg dat mijn bewustzijn getransplanteerd word in robot. Owhhh niet genoeg gedoseerd ik hou nog vast aan me ego
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lemmy zei:
Dood is dood. :smirk:
Klik om te vergroten...
En wat is dood?
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Lemmy zei:
In je kist tot stof en as weerkeren, of dat reeds zijn na crematie. :smirk:
Klik om te vergroten...
En dan ? Wat gebeurt er dan ?
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Pleuny zei:
En dan ? Wat gebeurt er dan ?
Klik om te vergroten...

Zagevent. :smirk:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."