Als je kon kiezen wat er gebeurd na je dood, wat zou je kiezen? Voor de duidelijkheid, oneindig is ook echt oneindig. Alle opties behalve oblivion gaan door tot in de eeuwigheid.
Zelf zou ik kiezen voor oblivion.
#3
Ik zou kiezen voor recursion.
Met alles wat ik weet zou ik toch veel veranderen in me herkansing in het leven.
#4
#5
Interessting! Oneindig zou me vet lijken, maar enkel als ik er jong/fit bij blijf.. oblivion lijkt me het meest waarschijnlijke, recursion zou ik benauwd van worden, ben je dezelfde persoon , uiterlijk karakter persoonlijkheid?? Nouja limbo lijkt me niks, veelste druk met al die zielen en reincarnation kan al niet omdat er steeds meer en meer mensen/dieren/wezens zijn. Heaven jaja, Lets do that... Voor altijd dansen! Muziek luisteren en losgaan. Alleen nog maar dansen !🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺
All good boys go to heaven, but bad boys bring haven to you 😈
#6
Heaven of geen bewustzijn meer.. Beetje lastige keuze. Ik ben van mening dat bewustzijn niet het resultaat is van een goed werkend brein, maar meer werkt als een radioontvanger dat bewustzijn ontvangt uit een collectieve bewustzijn. Na ons dood gaat ons bewustzijn naar een alternatieve realiteit toe en leven daar ons tussen-leven, voordat je word gereïncarneerd om nieuwe levenslessen te volgen. Reincarnatie, mensen die na hun dood blijven ronddwalen op aarde, leven in de alternatieve realiteit, praten met de doden (mediumship), mensen die een dode terug kan halen in de materiële wereld door ectoplasme, en veel meer dan dit. Er zijn situaties bekend waarbij mensen dagen na dood te zijn verklaard, weer terugkwamen in hun lichaam en uit de mortuarium stapte. Je hebt situaties van meer dan 1000 kinderen die hele specifieke herinneringen hebben aan een vorig leven en dit ook weten te bewijzen. Er zijn gevallen bekend van mensen die hele zware operaties kregen en tijdens een hartstilstand uit hun lichaam traden en dingen zagen en hoorden die op dat moment gebeurden en dit later ook wisten te bewijzen. Ik denk dat er meer is, al hoop ik eigenlijk dat dit niet zo is. En dat bewustzijn mee mijn graf ingaat
Je stelt de vraag wat ik zou kiezen als ik zou mogen kiezen. Lijkt me niet zo'n moeilijke keuze... Doe mij maar Heaven. "Eternal bliss" klinkt mij niet verkeerd in de oren.
Als je me zou vragen wat mij het meest waarschijnlijke scenario lijkt krijg je wel een ander antwoord. Ik ben geneigd om dan meer de lijn van @PsychedelicMagic te volgen. Het meest waarschijnlijke lijkt me dat jouw "geest" of "bewustzijn" hoe je het ook maar wilt noemen eerst in een soort tussenfase komt alvorens mogelijk weer in deze realiteit terug te komen. Wat mij betreft hoeft dat ook niet per se als mens te zijn maar kan dat ook als iets anders zijn. Het hindoeïstische geloof gebruikt de term "Atman" voor datgene dat ervaart maar niet gelijk is aan het ego.
Anyways... terug naar mijn saaie corona-thuiswerkplek verre van "Eternal Bliss"....
#9
Limbo..
Ga ik casper het spookje uithangen.. 😈
#10
Oblivion
#11
'Reincarnation' en 'oblivion' komen volgens mij in principe op hetzelfde neer. Als je wordt wedergeboren, maar al je herinneringen zijn weg, is dat nieuwe leven toch gewoon iemand anders leven? Wat zou het dan jouw leven maken? Niets bindt dat eerste en dat tweede leven.
Om antwoord op de vraag te geven, kies ik natuurlijk 'heaven'. Ik denk echter niet dat dat mogelijk is.
Als ik moet zeggen wat mij het meest waarschijnlijk lijkt, kies ik zonder twijfel voor 'oblivion'.
Tot slot kunnen we er een nu al uitsluiten. Als het 'rebirth'-scenario waar zou zijn, zou nu het overgrote deel van de babies met de herinneringen van vele vorige levens geboren moeten worden.
#12
Optie 7: wakker worden in de frituur hemel en de ganze dag kroketten frituren.
#13
Ik moet hier even over nadenken als ik niet word afgeleid door saai werk.
Het valt me wel op hoe weinig mensen tot nu toe voor 'heaven' kiezen, je zou zeggen dat dit de meest aantrekkelijke optie lijkt (ook al is het ongeloofwaardig, dat was opzich de vraag niet, toch)? ^^
Ik ben het wel met Mindless eens dat pure 'oneindigheid' zonder te weten waar je doorheen moet waarschijnlijk een hel is. Hoe bang velen van ons ook zijn voor de dood, en hoe te vroeg die voor sommigen helaas ook komt... in oneindigheid leven - even ervan uitgaande dat je dan ook een wezen met doelen bent, wat natuurlijk speculatie is - zou naast de (denk ik) verschrikking dat je NOOIT maar dan ook NOOIT meer terug kunt volgens mij ook complete doelloosheid in de hand werken. Waarom zou je dingen doen, als je ze over een eeuwigheid ook nog kunt doen. Er is letterlijk geen deadline.