Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsblijven hangen

blijven hangen

80 antwoorden
35 weergaven
18-5-2026
m
maiskorrelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Blijven hangen?

vinzetron zei:
Ik zou ook graag eens duidelijkheid hebben. Er zijn mij al veel verhaaltjes verteld geweest over mensen die denken dat ze een sinaasappel zijn en zo, maar je moet toch wel compleet achterlijk zijn om het in je hoofd te steken dat je een stuk fruit bent en er voor derest van je leven in geloven. Ik ben nooit bang geweest om in een trip te blijven, maar toch denk'k dat je er zoiezo iets aan overhoud. Wat mij nu de laatste tijd vooral dwars zit is dat ik na m'n laatste trip (twee weken geleden) een beetje gedepersonaliseerd ben. Je weet wel, zo constant het gevoel hebben dat je naar een film kijkt. Het is precies alsof m'n lichaam het dagelijkse leven doorloopt, maan m'n geest achter een scherm alles volgt en bestuurd. Alsof ik op een hoger bewustzijnsniveau ben gekomen. Het vreemde is dat het me eerst niet opviel, maar hoe meer ik het in m'n hoofd stak, hoe sterker het gevoel werd. Ik koppelde het ook onmiddellijk aan het gebruik van LSD, omdat wel eens wordt gezegd dat vanaf een bepaalde dossering er depersonalisatie optreed. 'k Heb er niet echt last van, zolang ik me kan bezig houden. Maar vanaf het moment dat ik in gedachten verzonken ben, valt het me op dat alles zo suggestief visueel is en zeker als'k een joint heb gerookt. De omgeving ziet er dan echt tripperig uit. Soms vind ik het nog cool om rond te kijken, te genieten van de omgeving en een ander perspectief te hebben op de dingen, maar soms voelt de gedachte dat je de dingen anders ziet dan anderen toch maar bekakt aan. Wel... als dit het teken is dat ik er in ben gebleven dan valt er best mee te leven... Nu maar hopen dat het niet erger wordt...
Klik om te vergroten...

Zo herkenbaar. Ik heb dit ook altijd als ik erg veel smoor. Het lijkt dan net of ik twee personen ben. Heel vreemd is dat. Het voelt erg afwezig. Ik kan gewoon over alles lekker nadenken terwijl de andere "persoon" dan gewoon alle acties uitvoert zoals lopen of het praten tegen iemand etc.
F
FlipMeisterLid
01-01-2024, 00:00
#2
^ aaah you beat me 2 it...

Zelf ook last van gehad, niet prettig : :cry:
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Blijven hangen?

maiskorrel zei:
vinzetron zei:
Ik zou ook graag eens duidelijkheid hebben. Er zijn mij al veel verhaaltjes verteld geweest over mensen die denken dat ze een sinaasappel zijn en zo, maar je moet toch wel compleet achterlijk zijn om het in je hoofd te steken dat je een stuk fruit bent en er voor derest van je leven in geloven. Ik ben nooit bang geweest om in een trip te blijven, maar toch denk'k dat je er zoiezo iets aan overhoud. Wat mij nu de laatste tijd vooral dwars zit is dat ik na m'n laatste trip (twee weken geleden) een beetje gedepersonaliseerd ben. Je weet wel, zo constant het gevoel hebben dat je naar een film kijkt. Het is precies alsof m'n lichaam het dagelijkse leven doorloopt, maan m'n geest achter een scherm alles volgt en bestuurd. Alsof ik op een hoger bewustzijnsniveau ben gekomen. Het vreemde is dat het me eerst niet opviel, maar hoe meer ik het in m'n hoofd stak, hoe sterker het gevoel werd. Ik koppelde het ook onmiddellijk aan het gebruik van LSD, omdat wel eens wordt gezegd dat vanaf een bepaalde dossering er depersonalisatie optreed. 'k Heb er niet echt last van, zolang ik me kan bezig houden. Maar vanaf het moment dat ik in gedachten verzonken ben, valt het me op dat alles zo suggestief visueel is en zeker als'k een joint heb gerookt. De omgeving ziet er dan echt tripperig uit. Soms vind ik het nog cool om rond te kijken, te genieten van de omgeving en een ander perspectief te hebben op de dingen, maar soms voelt de gedachte dat je de dingen anders ziet dan anderen toch maar bekakt aan. Wel... als dit het teken is dat ik er in ben gebleven dan valt er best mee te leven... Nu maar hopen dat het niet erger wordt...
Klik om te vergroten...

Zo herkenbaar. Ik heb dit ook altijd als ik erg veel smoor. Het lijkt dan net of ik twee personen ben. Heel vreemd is dat. Het voelt erg afwezig. Ik kan gewoon over alles lekker nadenken terwijl de andere "persoon" dan gewoon alle acties uitvoert zoals lopen of het praten tegen iemand etc.
Klik om te vergroten...

Dat is depersonalisatie / derealisatie :)
j
joint20Lid
01-01-2024, 00:00
#4
2 dagen geleden LSD gedaan, ik zie nu nog de letterjes op mn beeldscherm lichtjes vervormen en bewegen :rolleyes: .. is dat normaal ? :confused:
v
vlaeminkLid
01-01-2024, 00:00
#5
joint20 zei:
2 dagen geleden LSD gedaan, ik zie nu nog de letterjes op mn beeldscherm lichtjes vervormen en bewegen :rolleyes: .. is dat normaal ? :confused:
Klik om te vergroten...

Das anders wel ferm klote
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
joint20 zei:
2 dagen geleden LSD gedaan, ik zie nu nog de letterjes op mn beeldscherm lichtjes vervormen en bewegen :rolleyes: .. is dat normaal ? :confused:
Klik om te vergroten...

Flashbacks of HPPD, wat het ook is, waarschijnlijk gaat het weer over.
b
berbeLid
01-01-2024, 00:00
#7
heb wel iemand gekend
3 hoffmans in een keer
altyd gek gebleve was beter dat ie geen drugs meer nam
hebbe ze een keer ghb in zijn drank gedaan
heeft ie glas van meubel zaak in geslaan
en half jaar erna heeft ie zich met zijn sjaal opgehangen
was in ilusion dat ie die trips gebruikt had (belgie)
j
joint20Lid
01-01-2024, 00:00
#8
azgaza zei:
joint20 zei:
2 dagen geleden LSD gedaan, ik zie nu nog de letterjes op mn beeldscherm lichtjes vervormen en bewegen :rolleyes: .. is dat normaal ? :confused:
Klik om te vergroten...

Flashbacks of HPPD, wat het ook is, waarschijnlijk gaat het weer over.
Klik om te vergroten...

Heb het nog steeds, begin het nu wel klote te vinden :confused:
h
hypersnapLid
01-01-2024, 00:00
#9
joint20 zei:
azgaza zei:
joint20 zei:
2 dagen geleden LSD gedaan, ik zie nu nog de letterjes op mn beeldscherm lichtjes vervormen en bewegen :rolleyes: .. is dat normaal ? :confused:
Klik om te vergroten...

Flashbacks of HPPD, wat het ook is, waarschijnlijk gaat het weer over.
Klik om te vergroten...

Heb het nog steeds, begin het nu wel klote te vinden :confused:
Klik om te vergroten...

raar
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#10
zoek nou idd gewoon eens op hppd in erowid! daar staat het zelfde symptoom gewoon bij! :)
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
hypersnap zei:
joint20 zei:
azgaza zei:
joint20 zei:
2 dagen geleden LSD gedaan, ik zie nu nog de letterjes op mn beeldscherm lichtjes vervormen en bewegen :rolleyes: .. is dat normaal ? :confused:
Klik om te vergroten...

Flashbacks of HPPD, wat het ook is, waarschijnlijk gaat het weer over.
Klik om te vergroten...

Heb het nog steeds, begin het nu wel klote te vinden :confused:
Klik om te vergroten...

raar
Klik om te vergroten...

Dan is het waarschijnlijk HPPD.
j
joint20Lid
01-01-2024, 00:00
#12
wat is dat? en blijf ik het nu houden ?
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
joint20 zei:
wat is dat? en blijf ik het nu houden ?
Klik om te vergroten...

http://en.wikipedia.org/wiki/Hallucinog ... n_disorder
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kennen jullie iemand die echt is blijven hangen in zen trip, en geen verhaaltjes verzinnen enzowa want ik denk dat je in trips echht niet zomaar blijft hangen hoor, heb zelf al iet van een 30* getript en ben nog steeds de oude.
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb ondertussen toch al wel een paar gevalletjes meegemaakt en elke keer kwam het direct nadat de trip uit begon te werken. Kom eens met een bron waar staat dat het na een paar maanden ook nog kan komen? Je moeder is niet echt een geloofwaardige bron, no offense.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dzy zei:
Ik heb ondertussen toch al wel een paar gevalletjes meegemaakt en elke keer kwam het direct nadat de trip uit begon te werken. Kom eens met een bron waar staat dat het na een paar maanden ook nog kan komen? Je moeder is niet echt een geloofwaardige bron, no offense.
Klik om te vergroten...

ja ik ben aan het zoeken. niet voor jou ofzo hoor, want ik heb nu toch al dikke schijt aan jou. no offense.
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Beetje opzoek werk in google

Risico's op de lange termijn

LSD kan psychoses uitlokken. Bij mensen die hier gevoelig voor zijn kan LSD als een trigger werken en de een psychose in gang zetten of verergeren. Mensen met een psychotisch verleden kunnen daarom beter geen LSD gebruiken. Wetenschappelijk bewijs dat LSD voor hersenschade zorgt of dat je na eenmalig gebruik kan 'blijven hangen' oftewel psychotisch kan worden is nooit gevonden. Verder brengt LSD geen schade toe aan de chromosomen, zoals vroeger wel beweerd werd. Zoals bij de meeste drugs geld ook bij LSD dat hoe vaker je gebruikt, hoe groter de risico's worden.


Bron: http://www.unitydrugs.nl/index.php?page=drugsdb&sub=lsd
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#18
Osi` zei:
Beetje opzoek werk in google

Risico's op de lange termijn

LSD kan psychoses uitlokken. Bij mensen die hier gevoelig voor zijn kan LSD als een trigger werken en de een psychose in gang zetten of verergeren. Mensen met een psychotisch verleden kunnen daarom beter geen LSD gebruiken. Wetenschappelijk bewijs dat LSD voor hersenschade zorgt of dat je na eenmalig gebruik kan 'blijven hangen' oftewel psychotisch kan worden is nooit gevonden. Verder brengt LSD geen schade toe aan de chromosomen, zoals vroeger wel beweerd werd. Zoals bij de meeste drugs geld ook bij LSD dat hoe vaker je gebruikt, hoe groter de risico's worden.


Bron: http://www.unitydrugs.nl/index.php?page=drugsdb&sub=lsd
Klik om te vergroten...


Inderdaad, er staat dus ook in gang zetten, wat dus eigenlijk zegt dat het niet in een keer poef is, psychose, de complete uiting van een psychose kan dus zelfs twee maanden na de trip komen.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ja..maar je bent dan al psychotisch voordat je het merkt.
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Idd, net zoals iemand die aanleg heeft voor shizofrenie en dan begint te blowen, dat die poortje van shizofrenie vrij komt bv.

Maar dat kunt ge nooit met volle zekerheid weten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."