Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsblijven hangen

blijven hangen

80 antwoorden
36 weergaven
18-5-2026
B
BewildLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Blijven hangen?

vinzetron zei:
Ik zou ook graag eens duidelijkheid hebben. Er zijn mij al veel verhaaltjes verteld geweest over mensen die denken dat ze een sinaasappel zijn en zo, maar je moet toch wel compleet achterlijk zijn om het in je hoofd te steken dat je een stuk fruit bent en er voor derest van je leven in geloven. Ik ben nooit bang geweest om in een trip te blijven, maar toch denk'k dat je er zoiezo iets aan overhoud. Wat mij nu de laatste tijd vooral dwars zit is dat ik na m'n laatste trip (twee weken geleden) een beetje gedepersonaliseerd ben. Je weet wel, zo constant het gevoel hebben dat je naar een film kijkt. Het is precies alsof m'n lichaam het dagelijkse leven doorloopt, maan m'n geest achter een scherm alles volgt en bestuurd. Alsof ik op een hoger bewustzijnsniveau ben gekomen. Het vreemde is dat het me eerst niet opviel, maar hoe meer ik het in m'n hoofd stak, hoe sterker het gevoel werd. Ik koppelde het ook onmiddellijk aan het gebruik van LSD, omdat wel eens wordt gezegd dat vanaf een bepaalde dossering er depersonalisatie optreed. 'k Heb er niet echt last van, zolang ik me kan bezig houden. Maar vanaf het moment dat ik in gedachten verzonken ben, valt het me op dat alles zo suggestief visueel is en zeker als'k een joint heb gerookt. De omgeving ziet er dan echt tripperig uit. Soms vind ik het nog cool om rond te kijken, te genieten van de omgeving en een ander perspectief te hebben op de dingen, maar soms voelt de gedachte dat je de dingen anders ziet dan anderen toch maar bekakt aan. Wel... als dit het teken is dat ik er in ben gebleven dan valt er best mee te leven... Nu maar hopen dat het niet erger wordt...
Klik om te vergroten...

Ik ken je gedachtengang volledig, heb het zelf ook al ervaren, maar geloof me denk er niet meer aan en alles is terug normaal hoor.

Osi` zei:
Wrm moeten we luisteren naar onze leerkrachten, waarom moet ik dat kut frans leren in school, om te communiceren met fransen? Dat ze eens engels gaan leren.
Klik om te vergroten...

Ik deel je mening volledig, waarom leren we niet gewoon allemaal, over heel de wereld esperanto op het school? Dat zou toch zoveel makkenlijker zijn he :P
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#2
xtaz zei:
Wel, ik heb psychoses gekregen door maanden aan een stuk elke dag een joint of 20 te smoren. Daarbovenop was ik al jaren depressief. Met als resultaat dat ik in behandeling moest gaan. Ik zit nog steeds met mijn depressie(s), maar de psychoses zijn weg. Af en toe heb ik wel nog wat last van 'angst' om iets of iemand, maar zeker niet zoals vroeger. Elke drugs kan je psychoses geven denk ik, het ligt gewoon aan jezelf. Als je depressief bent moet je al zeker niet dagelijks gaan blowen dat de pannen van het dak vallen.. :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Wat voor psychoses kreeg je dan door zoveel te smoren?
m
maiskorrelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Blijven hangen?

vinzetron zei:
Ik zou ook graag eens duidelijkheid hebben. Er zijn mij al veel verhaaltjes verteld geweest over mensen die denken dat ze een sinaasappel zijn en zo, maar je moet toch wel compleet achterlijk zijn om het in je hoofd te steken dat je een stuk fruit bent en er voor derest van je leven in geloven. Ik ben nooit bang geweest om in een trip te blijven, maar toch denk'k dat je er zoiezo iets aan overhoud. Wat mij nu de laatste tijd vooral dwars zit is dat ik na m'n laatste trip (twee weken geleden) een beetje gedepersonaliseerd ben. Je weet wel, zo constant het gevoel hebben dat je naar een film kijkt. Het is precies alsof m'n lichaam het dagelijkse leven doorloopt, maan m'n geest achter een scherm alles volgt en bestuurd. Alsof ik op een hoger bewustzijnsniveau ben gekomen. Het vreemde is dat het me eerst niet opviel, maar hoe meer ik het in m'n hoofd stak, hoe sterker het gevoel werd. Ik koppelde het ook onmiddellijk aan het gebruik van LSD, omdat wel eens wordt gezegd dat vanaf een bepaalde dossering er depersonalisatie optreed. 'k Heb er niet echt last van, zolang ik me kan bezig houden. Maar vanaf het moment dat ik in gedachten verzonken ben, valt het me op dat alles zo suggestief visueel is en zeker als'k een joint heb gerookt. De omgeving ziet er dan echt tripperig uit. Soms vind ik het nog cool om rond te kijken, te genieten van de omgeving en een ander perspectief te hebben op de dingen, maar soms voelt de gedachte dat je de dingen anders ziet dan anderen toch maar bekakt aan. Wel... als dit het teken is dat ik er in ben gebleven dan valt er best mee te leven... Nu maar hopen dat het niet erger wordt...
Klik om te vergroten...

Zo herkenbaar. Ik heb dit ook altijd als ik erg veel smoor. Het lijkt dan net of ik twee personen ben. Heel vreemd is dat. Het voelt erg afwezig. Ik kan gewoon over alles lekker nadenken terwijl de andere "persoon" dan gewoon alle acties uitvoert zoals lopen of het praten tegen iemand etc.
F
FlipMeisterLid
01-01-2024, 00:00
#4
^ aaah you beat me 2 it...

Zelf ook last van gehad, niet prettig : :cry:
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Blijven hangen?

maiskorrel zei:
vinzetron zei:
Ik zou ook graag eens duidelijkheid hebben. Er zijn mij al veel verhaaltjes verteld geweest over mensen die denken dat ze een sinaasappel zijn en zo, maar je moet toch wel compleet achterlijk zijn om het in je hoofd te steken dat je een stuk fruit bent en er voor derest van je leven in geloven. Ik ben nooit bang geweest om in een trip te blijven, maar toch denk'k dat je er zoiezo iets aan overhoud. Wat mij nu de laatste tijd vooral dwars zit is dat ik na m'n laatste trip (twee weken geleden) een beetje gedepersonaliseerd ben. Je weet wel, zo constant het gevoel hebben dat je naar een film kijkt. Het is precies alsof m'n lichaam het dagelijkse leven doorloopt, maan m'n geest achter een scherm alles volgt en bestuurd. Alsof ik op een hoger bewustzijnsniveau ben gekomen. Het vreemde is dat het me eerst niet opviel, maar hoe meer ik het in m'n hoofd stak, hoe sterker het gevoel werd. Ik koppelde het ook onmiddellijk aan het gebruik van LSD, omdat wel eens wordt gezegd dat vanaf een bepaalde dossering er depersonalisatie optreed. 'k Heb er niet echt last van, zolang ik me kan bezig houden. Maar vanaf het moment dat ik in gedachten verzonken ben, valt het me op dat alles zo suggestief visueel is en zeker als'k een joint heb gerookt. De omgeving ziet er dan echt tripperig uit. Soms vind ik het nog cool om rond te kijken, te genieten van de omgeving en een ander perspectief te hebben op de dingen, maar soms voelt de gedachte dat je de dingen anders ziet dan anderen toch maar bekakt aan. Wel... als dit het teken is dat ik er in ben gebleven dan valt er best mee te leven... Nu maar hopen dat het niet erger wordt...
Klik om te vergroten...

Zo herkenbaar. Ik heb dit ook altijd als ik erg veel smoor. Het lijkt dan net of ik twee personen ben. Heel vreemd is dat. Het voelt erg afwezig. Ik kan gewoon over alles lekker nadenken terwijl de andere "persoon" dan gewoon alle acties uitvoert zoals lopen of het praten tegen iemand etc.
Klik om te vergroten...

Dat is depersonalisatie / derealisatie :)
j
joint20Lid
01-01-2024, 00:00
#6
2 dagen geleden LSD gedaan, ik zie nu nog de letterjes op mn beeldscherm lichtjes vervormen en bewegen :rolleyes: .. is dat normaal ? :confused:
v
vlaeminkLid
01-01-2024, 00:00
#7
joint20 zei:
2 dagen geleden LSD gedaan, ik zie nu nog de letterjes op mn beeldscherm lichtjes vervormen en bewegen :rolleyes: .. is dat normaal ? :confused:
Klik om te vergroten...

Das anders wel ferm klote
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
joint20 zei:
2 dagen geleden LSD gedaan, ik zie nu nog de letterjes op mn beeldscherm lichtjes vervormen en bewegen :rolleyes: .. is dat normaal ? :confused:
Klik om te vergroten...

Flashbacks of HPPD, wat het ook is, waarschijnlijk gaat het weer over.
b
berbeLid
01-01-2024, 00:00
#9
heb wel iemand gekend
3 hoffmans in een keer
altyd gek gebleve was beter dat ie geen drugs meer nam
hebbe ze een keer ghb in zijn drank gedaan
heeft ie glas van meubel zaak in geslaan
en half jaar erna heeft ie zich met zijn sjaal opgehangen
was in ilusion dat ie die trips gebruikt had (belgie)
j
joint20Lid
01-01-2024, 00:00
#10
azgaza zei:
joint20 zei:
2 dagen geleden LSD gedaan, ik zie nu nog de letterjes op mn beeldscherm lichtjes vervormen en bewegen :rolleyes: .. is dat normaal ? :confused:
Klik om te vergroten...

Flashbacks of HPPD, wat het ook is, waarschijnlijk gaat het weer over.
Klik om te vergroten...

Heb het nog steeds, begin het nu wel klote te vinden :confused:
h
hypersnapLid
01-01-2024, 00:00
#11
joint20 zei:
azgaza zei:
joint20 zei:
2 dagen geleden LSD gedaan, ik zie nu nog de letterjes op mn beeldscherm lichtjes vervormen en bewegen :rolleyes: .. is dat normaal ? :confused:
Klik om te vergroten...

Flashbacks of HPPD, wat het ook is, waarschijnlijk gaat het weer over.
Klik om te vergroten...

Heb het nog steeds, begin het nu wel klote te vinden :confused:
Klik om te vergroten...

raar
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#12
zoek nou idd gewoon eens op hppd in erowid! daar staat het zelfde symptoom gewoon bij! :)
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
hypersnap zei:
joint20 zei:
azgaza zei:
joint20 zei:
2 dagen geleden LSD gedaan, ik zie nu nog de letterjes op mn beeldscherm lichtjes vervormen en bewegen :rolleyes: .. is dat normaal ? :confused:
Klik om te vergroten...

Flashbacks of HPPD, wat het ook is, waarschijnlijk gaat het weer over.
Klik om te vergroten...

Heb het nog steeds, begin het nu wel klote te vinden :confused:
Klik om te vergroten...

raar
Klik om te vergroten...

Dan is het waarschijnlijk HPPD.
j
joint20Lid
01-01-2024, 00:00
#14
wat is dat? en blijf ik het nu houden ?
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
joint20 zei:
wat is dat? en blijf ik het nu houden ?
Klik om te vergroten...

http://en.wikipedia.org/wiki/Hallucinog ... n_disorder
j
joint20Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Het is nu een week geleden na lsd, ik denk dat ik geen hppd eraan over heb gehouden, omdat de symptonen die worden beschreven niet erg bij mij van toepassing zijn..
Wel heb ik andere klachten overgehouden, ik voel me al de hele week metaal beetje in de war, ik voel me beetje verward en niet scherp, alsof ik half droom ofzo :confused: Ook voel ik me soms angstig en down, zonder een reden .
En als ik soms iets lees dan lees ik het wel maar dan dringt het het niet tot me door ofzo, dan moet ik de zin wel 5x lezen voordat ik het snap.. Of dan loop ik confused door het huis, en dan weet ik niet wat ik wil doen waarom en waar.. of is dit gewoon soort van flashback ?
Pff ik ben bang dat ik ben blijven hangen ofzo of hersenschade heb opgelopen, want ik voelde me deze week echt niet meer als voorheen..
Ik moet wel zeggen dat ik na de lsd, ook xtc heb gebruikt en daarna nog 2 dagen speed. met koningen gebeuren enzo..
K
KiewKiewLid
01-01-2024, 00:00
#17
hmm

zelf ken ik niemand die er echt is ingebleven van lsd, al veel verhaaltjes gehoort van blijven hangen enzo...

wat ik wel heb mee gemaakt is een kennis die een 3tal jaren verslaafd is geweest aan speed en nu schitsofrenie heeft en 66% invalied is in ze hoofd...

niet gezond, idd: zeker niet als je weet dat ie ondertussen weer soms ampheta gebruikt en vorige maand wat paddestoelen naar binnen heeft gewerkt !
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik ken wel ene die is blijven hangen.. da was echter nie alleen van de lsd, die pakte eigenlijk alles en nog redelijk veel ook.. dus ook veel weed, alcohol, speed, coke, paddo's en mdma..

eigenlijk heel dom van hem want die was al eens psychotisch geworden nog voor dat hij echt veel dugs gebruikte

enja nu is die volledig schizofreen wss :(
A
AcidSunshineLid
01-01-2024, 00:00
#19
hmm, 't is niet echt blijven hangen in een trip ofzo,
maar sinds mijn laatste keer lsd, die niet al te fijn was,
heb ik regelmatig, vooral als ik weer tripmiddelen heb gebruikt of gewoon een jointje gerookt, maar ook als ik gewoon helder ben, het lsd-gevoel weer terugkomt (geen woorden mogen zeggen en ongelooflijke paniek, het idee dat ik boven mijn lichaam zweef)

tsja. lsd.. vreemde shizzle.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
AcidSunshine zei:
hmm, 't is niet echt blijven hangen in een trip ofzo,
maar sinds mijn laatste keer lsd, die niet al te fijn was,
heb ik regelmatig, vooral als ik weer tripmiddelen heb gebruikt of gewoon een jointje gerookt, maar ook als ik gewoon helder ben, het lsd-gevoel weer terugkomt (geen woorden mogen zeggen en ongelooflijke paniek, het idee dat ik boven mijn lichaam zweef)

tsja. lsd.. vreemde shizzle.
Klik om te vergroten...

Dat valt toch meer onder gewone flashbacks?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."