Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsElke week LSD

Elke week LSD

128 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jeniger, je bent dan wel verlicht, maar lezen kan je blijkbaar niet :wink:
Ik heb niks tegen lsd, laat staan trippen in het algemeen. Ik vind psychedelica hardstikke mooi, geweldige ervaringen op gehad, (ook mindere) zelfs op lsd. Maar je moet wel gewoon realistisch blijven. Elke week zo'n ervaring komt vele gewoon niet ten goede. Ik spreek hier uit eigen ervaring, ervaringen van mn vader en mensen om hem heen EN een engels onderzoek waarvan ik de bron zo 1,2,3 niet weet, zal em is proberen terug te vinden. Daar stond in dat een paar 100 mensen voor 10jaar lang elk weekend lsd namen. Ik geloof dat 40+% verder geen negatieve effecten ondervond en de rest had wel psychische klachten, dan wel niet psychoses(weet dat dit niet door de lsd opzich komt maar aan hun psychische toestand zelf ligt :wink: ) en een paar daar van hadden zelfs zelfmoord gepleegd. Er zijn genoeg mensen waarbij er niks zal gebeuren, dat hoef je mij niet in te overtuigen, dat geloof ik. Maar er zijn ook genoeg mensen die wel psychische klachten ondervinden naar dermate veel/vaak gebruik van een psychedelisch middel.
En dat mijn realiteit bestaat uit volwassen rare mannen die de hele dag dierengeluiden zitten te maken, ik gaf alleen 1 klein voorbeeld. Je moet eerst eens goed lezen en dan pas met iets komen want onderhand op een tegenaanval lijkt :wave:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dit heeft niks met een persoonlijke aanval te maken hoor, jij lokt een discussie uit, dus krijg je die. Je moet maar eens een stevige zegel nemen en "Into the wild" van Sean Penn over het leven van Chris McCandles kijken, daarna praten we verder (:
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nou wie weet ExceptionalInsight :wave:


Wat ik Jeniger ook nog wil laten weten is dat IK een aantal van die mensen rare figuren vind. Dat is MIJN mening. Dat jij dat niet vind, prima, zou kut zijn voor zulke types als iedereen mijn mening zou delen he. Dan hadden ze geen leven meer. Maar jij zal bijv. Hiphop-gangstertjes weer rare figuren vinden. Of geert wilders of mensen op crocks, noem maar wat. Ik heb verder ook niks tegen die mensen ofzo. Vind het alleen apparte figuren :wave:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
TrippyShit zei:
Maar jij zal bijv. Hiphop-gangstertjes weer rare figuren vinden. Of geert wilders of mensen op crocks, noem maar wat. Ik heb verder ook niks tegen die mensen ofzo. Vind het alleen apparte figuren :wave:
Klik om te vergroten...
Ik heb geleerd om verder te kijken dan dat, ik vind mensen niet zomaar raar, ze maken hooguit andere keuzes dan ik, maar het is niet aan mij om daar over te oordelen. En we zijn al een stapje verder, je bent al bij apart in plaats van raar. Het begin is er (:
J
JenigerLid
01-01-2024, 00:00
#5
TrippyShit zei:
Jeniger, je bent dan wel verlicht, maar lezen kan je blijkbaar niet :wink:
Ik heb niks tegen lsd, laat staan trippen in het algemeen. Ik vind psychedelica hardstikke mooi, geweldige ervaringen op gehad, (ook mindere) zelfs op lsd. Maar je moet wel gewoon realistisch blijven. Elke week zo'n ervaring komt vele gewoon niet ten goede. Ik spreek hier uit eigen ervaring, ervaringen van mn vader en mensen om hem heen EN een engels onderzoek waarvan ik de bron zo 1,2,3 niet weet, zal em is proberen terug te vinden. Daar stond in dat een paar 100 mensen voor 10jaar lang elk weekend lsd namen. Ik geloof dat 40+% verder geen negatieve effecten ondervond en de rest had wel psychische klachten, dan wel niet psychoses(weet dat dit niet door de lsd opzich komt maar aan hun psychische toestand zelf ligt :wink: ) en een paar daar van hadden zelfs zelfmoord gepleegd. Er zijn genoeg mensen waarbij er niks zal gebeuren, dat hoef je mij niet in te overtuigen, dat geloof ik. Maar er zijn ook genoeg mensen die wel psychische klachten ondervinden naar dermate veel/vaak gebruik van een psychedelisch middel.
En dat mijn realiteit bestaat uit volwassen rare mannen die de hele dag dierengeluiden zitten te maken, ik gaf alleen 1 klein voorbeeld. Je moet eerst eens goed lezen en dan pas met iets komen want onderhand op een tegenaanval lijkt :wave:
Klik om te vergroten...

Het is toch jouw mening wat je zelf zegt? Waarom schuif je het dan als waarheid naar voren. En probeer je dat te onderbouwen. En dat onderzoek laat me niet lachen, hoe betrouwbaar is dat....... Alles is gebaseerd op jouw ervaring en die van je vader in jullie omgeving, dat daar veel telletubbies uit rollen zegt meer over jullie zelf als mens zijnde.

Daarbij ga je aan het feit voorbij dat je vroeger veel meer alienated werd van lsd als tegenwoordig, en als je kijkt welke sociale vrijheden we nu hebben, komt dat allemaal door de jaren 60. En dan heb ik het nog niet over de new age beweging.


:kots: Laten we inderdaad realistisch blijven:
Het gaat erom hoe je het gebruikt, net als met drank, net als met eten, zoals met je hele leven.
Zoiets als je moet realistisch blijven, dat is voor mij pure onzin, er bestaat niet zoiets als " DE" norm wat reeel is.

zoals jij zelf al aangeeft het is voor jouw reeel, presenteer het dan ook zo

en tja hip hop gangstertjes? wat kan ik daar nog op zeggen, dat zegt ook meer over jezelf dan over mij. Voor mij zijn mensen mensen, klaar, hoe "vreemder" ze zijn, hoe intressanter ik het vind.
e
extremeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb nu 2 weken weken achter elkaar lsd gebruikt.
en voelde er al niet veel meer van en ik had ook geen hallucinatie's meer.
Dus denk ik dat het het beste is om 2 tot 3 weken tussen de trips te laten.
Vraagje: weet er iemand dat dit ook het geval kan zijn met truffels en paddo's?
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#7
ExceptionalInsight zei:
Ik heb geleerd om verder te kijken dan dat, ik vind mensen niet zomaar raar, ze maken hooguit andere keuzes dan ik, maar het is niet aan mij om daar over te oordelen. En we zijn al een stapje verder, je bent al bij apart in plaats van raar. Het begin is er (:
Klik om te vergroten...
Appart en raar komt voor mij zo goed als op hetzelfde neer hoor

Jeniger zei:
Het is toch jouw mening wat je zelf zegt? Waarom schuif je het dan als waarheid naar voren. En probeer je dat te onderbouwen. En dat onderzoek laat me niet lachen, hoe betrouwbaar is dat....... Alles is gebaseerd op jouw ervaring en die van je vader in jullie omgeving, dat daar veel telletubbies uit rollen zegt meer over jullie zelf als mens zijnde.

Daarbij ga je aan het feit voorbij dat je vroeger veel meer alienated werd van lsd als tegenwoordig, en als je kijkt welke sociale vrijheden we nu hebben, komt dat allemaal door de jaren 60. En dan heb ik het nog niet over de new age beweging.


:kots: Laten we inderdaad realistisch blijven:
Het gaat erom hoe je het gebruikt, net als met drank, net als met eten, zoals met je hele leven.
Zoiets als je moet realistisch blijven, dat is voor mij pure onzin, er bestaat niet zoiets als " DE" norm wat reeel is.

zoals jij zelf al aangeeft het is voor jouw reeel, presenteer het dan ook zo

en tja hip hop gangstertjes? wat kan ik daar nog op zeggen, dat zegt ook meer over jezelf dan over mij. Voor mij zijn mensen mensen, klaar, hoe "vreemder" ze zijn, hoe intressanter ik het vind.
Klik om te vergroten...

Als waarheid naar voren schuiven? Als ik dat meer om me heen zie dan waar jij mij komt is dat de waarheid als het aan mij ligt. Maar ik ben er klaar mee jongens, lekker denken dat het verschrikkelijk goed voor je is :tearsofjoy: en het onderhand prediken als medicijn op een drugsforum :wave: Lsd uit een onterecht slecht daglicht willen halen is een ding, maar hoe jij en vele andere het hier de hemel in prijzen vind ik gewoon belachelijk en geen realistische gedachte. En wat je er ook op terug te zeggen hebt met a bunch of hippie talk, daar blijf ik bij. We gaan het bij lange na niet met elkaar eens worden. Nu niet en ook niet als we op pagina 26 zijn in dit topic. Laten we er lekker over ophouden en trek je sandalen aan..
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#8
hallotje zei:
Ik dacht dat je niet echt kon blijven hangen... Alleen uitkijken voor ome psychose vooral gevoelige mensjes.

Wat is dan nu eigenlijk blijven hangen? De hele dag blijven trippen + visuals ? Of dat je gek wordt van jezelf omdat, je de werkelijkheid de hele tijd verlaad... Dat tweede is een psychose, dat eerste gebeurt na mijn weten toch niet ?
Klik om te vergroten...

Ik ben een week blijven hangen.
Visuals etc. allemaal aanwezig.
Je bent wel de hele dagen enorm sloom en na een tijd heb je niet meer door dat je in een trip wereld zit. Alles lijkt zo realistisch en het lijkt alsof je je leven al de hele tijd zo hebt gezien.
Je denkt dat de Visuals er al zijn vanaf je geboorte.
Maar diep binnen in je knaag er iets aan je geweten ; weet je nog? die lsd vorige week?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
endor zei:
Ik ben een week blijven hangen.
Visuals etc. allemaal aanwezig.
Je bent wel de hele dagen enorm sloom en na een tijd heb je niet meer door dat je in een trip wereld zit. Alles lijkt zo realistisch en het lijkt alsof je je leven al de hele tijd zo hebt gezien.
Je denkt dat de Visuals er al zijn vanaf je geboorte.
Maar diep binnen in je knaag er iets aan je geweten ; weet je nog? die lsd vorige week?
Klik om te vergroten...
Ja hoor, een trip die een week duurde. Heb jij je wel eens na laten kijken?
h
hallotjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zou inderdaad dan maar geen LSD meer nemen als het er zo aan toe gaat :wave:

Ik geloof gewoon niet in het feit van blijven hangen... Het is gewoon uitgewerkt na een X aantal uur... Het kan dingen los maken in het hoofd denk ik en daarom denken mensen dat ze blijven hangen, in werkelijkheid is niet meer de LSD die het maar jezelf... Denk je bij jezelf niet aan psychose ofzo ? Waarom is het eigenlijk blijven hangen ? Waarom niet blijven zitten of liggen.... ik hang nooit in me trips :P
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#11
hhpd kan wel komen na veel trippen, heb het in zeer lichte mate gehad, vooral met ogen dicht en wanneer ik moe of stoned/zat was

nu is het wel volledig weg, nu trip ik wel wat minder ook
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
hallotje zei:
Ik zou inderdaad dan maar geen LSD meer nemen als het er zo aan toe gaat :wave:

Ik geloof gewoon niet in het feit van blijven hangen... Het is gewoon uitgewerkt na een X aantal uur... Het kan dingen los maken in het hoofd denk ik en daarom denken mensen dat ze blijven hangen, in werkelijkheid is niet meer de LSD die het maar jezelf... Denk je bij jezelf niet aan psychose ofzo ? Waarom is het eigenlijk blijven hangen ? Waarom niet blijven zitten of liggen.... ik hang nooit in me trips :P
Klik om te vergroten...
:grin:
F
FoxdemonLid
01-01-2024, 00:00
#13
timmaniac zei:
Flameon zei:
Elke week trippen is een dikke no go!
Klik om te vergroten...


ligt toch weer per persoon denk ik..

ik ken een gozer die verder helemaal niks doet (rookt niet, blowt niet, drinkt niet, gebruikt geen andere drugs).
En die tript bijna elke week.. LSD of 2c-tjes. En die gast doet gewoon prima zijn studie (farmacie :tearsofjoy: ) en hij komt over als zeer rationeel persoon, stuk meer dan de meeste mensen iig :P

Dus het is echt per persoon verschillend, maar ik denk wel dat het voor de meeste mensen teveel wordt: elke week trippen. Maar fysiek slecht voor je lijkt het me niet , hoor. (en van mensen die het tegendeel beweren zal ik graag bronnen willen, voor zover ik weet is dat nooit aangetoond, ondanks onderzoeken).
Klik om te vergroten...

Hahaha, ja hem ken ik ook (en hij mij uiteraard)..:P En zo zijn er wel meer op farmacie :wink::P
m
megatrippieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Foxdemon zei:
timmaniac zei:
Flameon zei:
Elke week trippen is een dikke no go!
Klik om te vergroten...


ligt toch weer per persoon denk ik..

ik ken een gozer die verder helemaal niks doet (rookt niet, blowt niet, drinkt niet, gebruikt geen andere drugs).
En die tript bijna elke week.. LSD of 2c-tjes. En die gast doet gewoon prima zijn studie (farmacie :tearsofjoy: ) en hij komt over als zeer rationeel persoon, stuk meer dan de meeste mensen iig :P

Dus het is echt per persoon verschillend, maar ik denk wel dat het voor de meeste mensen teveel wordt: elke week trippen. Maar fysiek slecht voor je lijkt het me niet , hoor. (en van mensen die het tegendeel beweren zal ik graag bronnen willen, voor zover ik weet is dat nooit aangetoond, ondanks onderzoeken).
Klik om te vergroten...

Hahaha, ja hem ken ik ook (en hij mij uiteraard)..:P En zo zijn er wel meer op farmacie :wink::P
Klik om te vergroten...

IK trip de afgelopen periode ook wekelijks
heb door de week veel verantwoordelijkheid en geen kans en ook geen behoefte om wat dan ook te gebruiken.
ik rook al een periode niet meer ik blow niet en alcohol gebruik ik ook zo goed als niet. mocht ik dat een keer wel gebruiken van gebruik ik geen andere drugs.

zaterdags heb ik geen andere verantwoordelijkheden dan op me zelf en mijn vriendin passen en zorgen dat we ons vermaken.
we hebben echt geen afspraak om dit elk weekend te doen en er zullen ook momenten komen dat we ook bepaalde zaterdagen verplichtingen hebben en dat zal dus een triploze week inhouden.
maar zolang de zaterdagen echt vrij zijn genieten we van het trippen en elkaar.
LSD en 2c-tjes dus
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zal je eerlijk zeggen het liefst elke week maar dat is toch onmogelijk voor mij komende tijden. ivm werk, studie etc. De paar keer dat ik het deed merkte ik vooral de 3e keer absoluut tolerantie toeslaan, wat zonde is van de lsd natuurlijk,
en het moet speciaal en bijzonder blijven in mijn ogen niet iets wat je even tussen de middag doet.
Maar iedereen zijn eigen mening dat respecteer ik natuurlijk :wink:
Ik neem het slechts 4 a 5 x in 6 maanden gemiddeld (met wat uitzonderingen) over 4 weken kan ik weer :hearteyes:
down the rabbit hole and ask if I can speak to the manager.
e
electergieLid
01-01-2024, 00:00
#16
het meeeste is hier wel ongeveer gezegd...
(had 't stukje in 't begin met jeniger enzo ook gelezen, intressant :))

voor mensen die dit puur voor 't plezier doen, feestjes, op momenten die spontaan zijn
en deze gan dit meer en meer doen tot wekelijks, dan ben je niet goed bezig
je inzichten die je gaat krijgen ga je niet kunnen verwerken en je "hoofd" wordt uitgeput (lsd stimuleert 't wel) je gaat niet meer begrijpen waarom je dit doet

aan de andere kant heb je mensen die dit op een juiste setting doen en met vrienden of natuur
als dit zo lekker en leuk begint te worden en de periode is goed, vervalt men op wekelijks lsd
maar dit kan volgens mij niet veel kwaad sinds je "als normaal persoon veronderstel ik" weet dat dit maar een periode is en je dit niet een jaar gaat volhouden, op lange termijn gebruik van wekelijks lsd, kan dit op lange termijn wel leiden tot enkele incorrecte opvattingen van de realiteit.

en dat heb je mensen die dit spiritueel en gecontroleerd gebruiken
gepland met een setting en de juiste benodigdheden
als je dan wekelijks gebruikt dan ben je goed bezig

vroeger en nu nog gaan veel mensen gewoon weg voor een week of twee tot een maand en soms jaren..., naar een 'tempel" (locatie) waar men naakt kan rondlopen en 't lichaam volledig uitputten met de ongelooflijke hoeveelheden peyoten, lsd of wat men meenam op reis


daarnaast heeft lsd een 'ander effect' op een andere, dus dit kan nog eens zijn parte kost ^^

zelf heb vorig jaar en dit jaar tussen maart en juli, tussen de 8 a 15 trips genuttigd
dit zijn dan ook periodes, volgend jaar weer :) ... maar dan kwalitatief en niet kwantitatief
(hierbij gebruik ik ook sporadisch coke/alcohol, en regelmatig weed) dit minderd.. en verzorging van't lichaam krijgt dan nog meer aandacht, aanleg voor volgend periode...zin in peyote (reportje zal dan zeker komen)
D
DicaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Door vaak te trippen ... niet perse elke week
leer ik toch mijn trips te sturen(Stimuleren),en elke trip een trip opzich te maken..
.. vervelen gaat het nooit.. het word meer een manier van leven..
M
MindfuckLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als ik dit zo allemaal lees... begrijp ik niet dat zo veel mensen al die geestelijke en lichamelijke nadelen die drugs kunnen opleveren zomaar voor lief nemen. Ik zou helemaal panisch worden als ik oogruis kreeg of in een trip bleef hangen ofzo.
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb het zeker 2 jaar lang ieder weekend gebruikt. Niks aan de hand. Ik had 1 op de 5 trips wel een mindere ervaring in de zin van dat er toch iets niet lekker liep in de trip.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het doet wel wat met je, zelfs al ben je psychisch gezond.
Elke week trippen is niet verstandig. Ik heb het 8 keer gedaan in 3 maanden bijna een jaar geleden en was na die laatste trip nog 2 weken raar. Een toenmalige vriend van me is nu nog steeds erg vreemd.
Omdat het zo heftig kan zijn kunnen je gedachten nuchter ook zo raar worden als onder invloed van LSD. Je gaat dan allemaal van die gekke verbanden zien en zo. Niet slim.

in de veronderstelling zijn dat het geen kwaad kan is dat ook niet juist.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."