Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Zo,.... lol hoe is t nu :P ?"
"TrippyShit zei: ExceptionalInsight zei: TrippyShit zei: Wat wil je daarmee zeggen dan? Klik om te vergroten... Daarmee wil ik zeggen dat je inconsequent bent in je argumenten. Zullen we erover ophouden? Ik heb gelijk en iedereen weet het. Klik om te vergroten... Als jij dat wil houden we er lekker over op Lekker in je gelijk blijven geloven Klik om te vergroten... Trippyshit, ik vind het zielig voor je dat jouw realiteit bestaat uit mensen op werk die vreemde teletubbies geluidjes maken en dat je daarop je gehele mening over het frequent gebruiken van lsd baseerd. Je hele houding en je manier van denken zegt mij al genoeg, en ik adviseer iedereen om het vooral niet serieus te nemen. Bij het lezen van het soort onzin wat je uitkraamt draag je alleen maar bij aan de war on drugs propaganda en het behouden van de status quo... Het is saai om in herhaling te vallen maar het gaat erom hoe je het gebruikt, zoals met elke psychedelica. Er leven nog steeds volkeren die elke week tripmidellen gebruiken. Daarnaast zijn psychedelica in de westerse wereld juist verboden, omdat de overheid weet dat het een gevaar is voor hun systeem. Je trip integreren betekent niet, alles vergeten en als een robot verder leven, maar juist onafhankelijk zijn van het systeeem , en je eigen besturingsprogramma ala linux creeren. Iedereen krijgt door middel van cultuur een besturings systeem ingeprent, en jij vind mensen met orginele denkwijzen/besturingssystemen rare figuren? Dat is net zoiets als merkgeil zijn...je laat je tillen dat zegt meer over de weg die jij nog te gaan hebt dan over de mensen die verlicht zijn door frequent lsd gebruik @ExceptionalInsight thanks,... respect, helemaal met je eens"
"Ikzelf kan je niet precies vertellen welke volkeren dat zijn, maar vooral in het amazone gebied zijn er volkeren voor wie ayahuasca bijvoorbeeld een " wekelijks ritueel" is, en ongewijfeld zal dat met meer meer entheogenen gebeuren. en neem dichterbij huis, wat dacht je van de sainto daime kerk in amsterdam en den haag? Dat zijn als ik me niet vergis ook wekelijkse rituelen(elke week trippen=in noobie taal) Dennis mckenna had het er nog over in de laatste podcast van gnostic media, mocht je er meer over willen horen"
"Nogmaals het gaat er om hoe je er mee omgaat, waarom zou de lol eraf gaan als je het helemaal niet voor de lol neemt. Het frequent gebruik van tripmidellen heeft alles te maken met de archaïsche staat van die mensen, ze hebben tradities die al duizenden jaren oud zijn. Ze geloven vaak in een geestenwereld, alles is voor hun verbonden, en de tripmiddelen staan vaak centraal in hun leven als een brug tussen die wereld en de wereld die wij kunnen zien/ realiteit noemen. In hun ogen als je een " doorgerdaaide" freak bent, ben je een speciaal iemand en word je onder de hoede genomen door de sjamanen.(opgeleid) In onze maatschappij ben je ineens een doorgedraaide freak of schizofreen, beide termen puur uit angst voor handelen met het onbekende.... Als je een beetje verdiept in de geschiedenis (niet hetgene wat je op school leert) dan kom je er al snel achter dat middelen van bedwelming en tripmiddelen de basis vormden in de geschiedenis van de mensheid.(Kijk vooral naar de oude "kunst" vol verwijzingen naar tripmiddelen) Wij de westerse wereld hebben ongeveer 90% van die volkeren vermoord toen wij met ons bootje de wereld gingen verkennen, vanaf dat punt is het o.a. allemaal mis gegaan(kennis verloren) en hebben we de relatie met tripmiddelen/natuur verloren. Het is juist voor het eerst in de geschiedenis dat we gestopt zijn met het gebruik van tripmidellen,en kijk hoe facked up de wereld is"
"TrippyShit zei: Jeniger, je bent dan wel verlicht, maar lezen kan je blijkbaar niet Ik heb niks tegen lsd, laat staan trippen in het algemeen. Ik vind psychedelica hardstikke mooi, geweldige ervaringen op gehad, (ook mindere) zelfs op lsd. Maar je moet wel gewoon realistisch blijven. Elke week zo'n ervaring komt vele gewoon niet ten goede. Ik spreek hier uit eigen ervaring, ervaringen van mn vader en mensen om hem heen EN een engels onderzoek waarvan ik de bron zo 1,2,3 niet weet, zal em is proberen terug te vinden. Daar stond in dat een paar 100 mensen voor 10jaar lang elk weekend lsd namen. Ik geloof dat 40+% verder geen negatieve effecten ondervond en de rest had wel psychische klachten, dan wel niet psychoses(weet dat dit niet door de lsd opzich komt maar aan hun psychische toestand zelf ligt ) en een paar daar van hadden zelfs zelfmoord gepleegd. Er zijn genoeg mensen waarbij er niks zal gebeuren, dat hoef je mij niet in te overtuigen, dat geloof ik. Maar er zijn ook genoeg mensen die wel psychische klachten ondervinden naar dermate veel/vaak gebruik van een psychedelisch middel. En dat mijn realiteit bestaat uit volwassen rare mannen die de hele dag dierengeluiden zitten te maken, ik gaf alleen 1 klein voorbeeld. Je moet eerst eens goed lezen en dan pas met iets komen want onderhand op een tegenaanval lijkt Klik om te vergroten... Het is toch jouw mening wat je zelf zegt? Waarom schuif je het dan als waarheid naar voren. En probeer je dat te onderbouwen. En dat onderzoek laat me niet lachen, hoe betrouwbaar is dat....... Alles is gebaseerd op jouw ervaring en die van je vader in jullie omgeving, dat daar veel telletubbies uit rollen zegt meer over jullie zelf als mens zijnde. Daarbij ga je aan het feit voorbij dat je vroeger veel meer alienated werd van lsd als tegenwoordig, en als je kijkt welke sociale vrijheden we nu hebben, komt dat allemaal door de jaren 60. En dan heb ik het nog niet over de new age beweging. Laten we inderdaad realistisch blijven: Het gaat erom hoe je het gebruikt, net als met drank, net als met eten, zoals met je hele leven. Zoiets als je moet realistisch blijven, dat is voor mij pure onzin, er bestaat niet zoiets als " DE" norm wat reeel is. zoals jij zelf al aangeeft het is voor jouw reeel, presenteer het dan ook zo en tja hip hop gangstertjes? wat kan ik daar nog op zeggen, dat zegt ook meer over jezelf dan over mij. Voor mij zijn mensen mensen, klaar, hoe "vreemder" ze zijn, hoe intressanter ik het vind."
"TrippyShit zei: ExceptionalInsight zei: Ik heb geleerd om verder te kijken dan dat, ik vind mensen niet zomaar raar, ze maken hooguit andere keuzes dan ik, maar het is niet aan mij om daar over te oordelen. En we zijn al een stapje verder, je bent al bij apart in plaats van raar. Het begin is er (: Klik om te vergroten... Appart en raar komt voor mij zo goed als op hetzelfde neer hoor Jeniger zei: Het is toch jouw mening wat je zelf zegt? Waarom schuif je het dan als waarheid naar voren. En probeer je dat te onderbouwen. En dat onderzoek laat me niet lachen, hoe betrouwbaar is dat....... Alles is gebaseerd op jouw ervaring en die van je vader in jullie omgeving, dat daar veel telletubbies uit rollen zegt meer over jullie zelf als mens zijnde. Daarbij ga je aan het feit voorbij dat je vroeger veel meer alienated werd van lsd als tegenwoordig, en als je kijkt welke sociale vrijheden we nu hebben, komt dat allemaal door de jaren 60. En dan heb ik het nog niet over de new age beweging. Laten we inderdaad realistisch blijven: Het gaat erom hoe je het gebruikt, net als met drank, net als met eten, zoals met je hele leven. Zoiets als je moet realistisch blijven, dat is voor mij pure onzin, er bestaat niet zoiets als " DE" norm wat reeel is. zoals jij zelf al aangeeft het is voor jouw reeel, presenteer het dan ook zo en tja hip hop gangstertjes? wat kan ik daar nog op zeggen, dat zegt ook meer over jezelf dan over mij. Voor mij zijn mensen mensen, klaar, hoe "vreemder" ze zijn, hoe intressanter ik het vind. Klik om te vergroten... Als waarheid naar voren schuiven? Als ik dat meer om me heen zie dan waar jij mij komt is dat de waarheid als het aan mij ligt. Maar ik ben er klaar mee jongens, lekker denken dat het verschrikkelijk goed voor je is en het onderhand prediken als medicijn op een drugsforum Lsd uit een onterecht slecht daglicht willen halen is een ding, maar hoe jij en vele andere het hier de hemel in prijzen vind ik gewoon belachelijk en geen realistische gedachte. En wat je er ook op terug te zeggen hebt met a bunch of hippie talk, daar blijf ik bij. We gaan het bij lange na niet met elkaar eens worden. Nu niet en ook niet als we op pagina 26 zijn in dit topic. Laten we er lekker over ophouden en trek je sandalen aan.. Klik om te vergroten... Gozer, je moet zelfs eens goed lezen, ik prijs helemaal niks, en lsd is niet mijn ding, dat neemt niet weg dat de manier waarop je het gebruikt bepaald wat het met je doet zoals met alles.... het klinkt als a buch of hippie talk omdat je het niet kan bevatten.... is het zo moeilijk?"
"TrippyShit zei: Jeniger zei: Gozer, je moet zelfs eens goed lezen, ik prijs helemaal niks, en lsd is niet mijn ding, dat neemt niet weg dat de manier waarop je het gebruikt bepaald wat het met je doet zoals met alles.... het klinkt als a buch of hippie talk omdat je het niet kan bevatten.... is het zo moeilijk? Klik om te vergroten... Het klinkt als een bunch of hippie talk omdat ik het gewoon goedpratende hippie praatjes vind. Ik kan het wel bevatten alleen veel mensen wíllen niet bevatten dat lsd geen wondermiddel is. En hoe de fuck je het ook gebruikt.. het blijft hetzelfde doen in je hersenen en het blijft een ervaring die je niet te vaak mee moetwillen maken omdat er een risico is.. Klik om te vergroten... Veel mensen willen niet bevatten? Jij bent ook de enige die beweerd dat het een wondermiddel is. Voor jouw blijft het hetzelfde doen, maar voor anderen niet, die input geef je zelf, hoe je er mee omgaat. Set-setting. Wel is het zo dat de meeste mensen het doen voor recreatie en dan ben ik het er mee eens dat er bij frequent gebruik grote risico's zijn. Lsd is ook geen speelgoed, maar een enorm sterke tool. Misschien ben je daarmee verward, maar het is zeker geen wondermiddel. En zoals bij elke tool is het de gebruiker die verantwoordelijk is voor de uitkomst. Neem als metafoor een pistool, Amerika gebruikt de pistool op een manier waardoor het alleen maar onveiliger word, nederland daarentegen gebruikt de pistool op een veiligere manier. Een pistool kan dus voor zowel goede als slechte dingen gebruikt worden, just like lsd Ik kende de docu idd, het is een aanrader voor iedereen die ook maar denkt iets te weten over psychedelica(in dit geval met betrekking to astrology/shamanism/religie.)"
"Het is iets wat zo nu en dan naar voren komt in gesprekken met onderzoekers, de bron die ik je zelf aanraad is graham hancock, met name zn boek, het oermysterie,... graham hancock hij heeft een paar enorm vette interviews op youtube staan. Verderest kan je je verdiepen in de relatie tussen timothy leary en de overheid de bronnen war ik dit vandaan haal zijn, verder , gnostic media en entheogenic evolution podcasts"
"Ja dat ben ik helemaal met je eens ,het was ook geen verheerlijking, maar puur als voorbeeld voor frequent trippen... davy_xochi slaat de spijker op zn kop"
"Het gaat er niet om hoe vaak je het gebruikt, het gaat erom hoe en waarom je het gebruikt, als je elke week lsd neemt op een tekno feest en doelloos staat te feesten, zal je er niet veel wijzer van worden, maar kijk naar groot heden als Leary, Ram dass, Mckenna die al honderden keren getript hebben en "heel" hun bewustzijn hebben verkend, ik heb alleen maar respect voor de einsteins onder de psychedelics Wat sommige mensen als vreemd ervaren bij " dit soort doorgedraaide mensen" is puur omdat ze zelf compleet gebrainwashed zijn door hun tv en hun kleine bewustzijn het niet kan bevatten en volgen. Het integreren van een trip is zeker belangrijk, maar hoe vaker je tript hoe makkelijker dat word, simpelweg omdat je meer bekend word met het effect. Er komt ook een punt wanneer je jezelf helmaal hebt doorzien, dan valt er niet veel meer te integreren. En over het punt dat na vaak lsd gebruiken je niet meer mee wil doen aan de maatschappij,; Het is al triest genoeg dat mensen daarvoor lsd trips nodig hebben en ze het zonder niet inzien dat deze maatschappij eigenlijk niet okee is om aan mee te doen."