Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Wat eigenlijk wel zou moeten helpen zijn dingen als multivitaminen, vit c, vit b6 + l tryptofaan, magnesium & calcium na gebruik. http://www.vice.com/nl/read/optimalisee ... c-trip-295 meeste vit & mineralen kan je ook nemen dag zelf of dag(e)n ervoor maar 5htp/ l tryptofaan kan je best dag na gebruik nemen (ipv ervoor) vanwege anders risico op serotonine syndroom."
"Tinnitus kan verscheidene oorzaken hebben. Bekendste is natuurlijk gehoorschade door overmatig geluid, maar evenzeer als gevolg van herschenschade door fysiek trauma of tenslotte door inname van psychotropen. In het laatste gevolg is tinnitus waarschijnlijk gevolg van wijziging in serotonine-activiteit. Zo lees je wel is dat tinnitus wordt geassocieerd met epilepsie en spirituele ervaringen, maar evenzeer met depressie. Ik merk ook dat tinnitus, wat ik constant heb, luider is dagen na xtc gebruik. Na een tijdje (serotonine levels hersteld neem ik aan) gaat dit over en hersteld de tinnitus zich weer naar het oospronkelijke level, dat ik opliep als gevolg van geschoorschade. Ik las ook ooit een artikel over mensen die beweerden dat mdma tinnitus deed verdwijnen. Tinnitus en Serotonine: " The common factor is that serotonin allows certain types of nerve cells to talk to each other and to modify their behaviour. This is where the link with tinnitus comes in. It is possible that tinnitus arises in the auditory pathways in the brain (the chain of nerves that goes from the ear to various parts of the brain and which allows us to make sense of the sounds we hear). Nerves in this pathway talk to each other and once they have processed a sound they should quieten down. In tinnitus we think that they don’t – you might say that they’re listening out a little too hard and as a result might perceive sounds which really aren’t there at all. We think that serotonin, and particularly the 5-HT3 receptor, plays a role in this altered activity." https://www.tinnitustalk.com/threads/th ... nitus.275/ Volgend artikel vermeld dan weer tinnitus als historisch gelinkt aan spiritualiteit. https://www.psychologytoday.com/blog/sh ... really-god Ik herinner me ook dat de profeet Mohammed volgens de Hadith zou "geinspireerd" worden tot het horen van de Koran na het horen van oorsuizingen en schuimbekken, wat volgens menigeen wordt geinterpreteerd als epilepsie, wat zelf ook niet zelden met tinnitus wordt gelinkt. Fysiek trauma en tinnitus: https://www.tinnitustalk.com/threads/ph ... jury.8002/"
"sowieso. ze schrijven het ook te vaak voor, omdat je er zo suf en moe, en dus rustiger en controleerbaarder in de ogen van je omgeving van wordt, wordt het ook gebruikt voor allerlei andere toepassingen dan enkel het bestrijden van psychotische symptomen bij schizofrenie-patienten in psychiatrische instellingen. Kheb het ooit ook even voorgeschreven gekregen, was eigelijk m'n eerste drugservaring so to say, en die heeft me, wat mij betreft, meer kwaad dan goed gedaan. Nuja, ik zei het al in m'n vorige post, en iemand anders zei het al eerder in dit topic, als je met zulke hypothese moet gaan trippen, trip je mischien beter gewoon niet. :P"
"Het is wel een beetje een raar verhaal met die beertjes. Ook op andere fora wordt over de inhoud gespeculeerd: bromo dragonfly/DOB?? Mijn ervaring is dat, de ene keer moest ik er 2 nemen om ietwat effect te voelen, de andere keer ging ik al superhard van een halfje. Misschien niet goed bedruppeld, of komen ze allemaal uit een heel oude batch (kgeloof dat deze print al wat ouder is?). Het lijkt wel alsof ze wat later inwerken, of dat ze een zeer lage dosering bevatten. het kan allemaal aan zoveel factoren liggen. De kans dat er iets anders op zit dan LSD is sowieso al klein, en als er iets anders op zit, zal je niet zitten twijfelen "was dit LSD?") maar zal je het wel vrij zeker weten."
"Als je 't mij vraagt zou ik je aanraden te stoppen met alle drugs! Van saffies en koffie tot pep en wiet en alles daartussen, daarnaast of daarboven!! misschien zal je dan begrijpen waarom je nu zo bang bent. Probeer nu maar te stoppen, eigleijk moet het, met alle drugs ja, je hebt weinig te verliezen als je stopt lijkt me, je kan er alleen maar beter bij varen! Succes! Je leven moet nog beginnen! en misschien kan je dan binnen 6 jaar nog eens een tripje nemen met iemand die je zeer goed kent en in een vertrouwde omgeving. en mischien zal je dan begrijpen wat er nu gebeurde tijdens je trips. Maar eerst en vooral stoppen met alle drugs, zou ik je adviseren, zowel de legale als de illegale, krijg eerst je leven maar is op de rails! Je zal achteraf blij zijn dat je bent gestopt!"
"Men mooiste trips op lsd waren degene waarbij ik eerst effe bad ging, om daarna nieuwe dingen over mezelf en de wereld rondom mij te leren kennen. Wat hielp, was soms een blaadje papier erbij nemen om m'n gedachten op te schrijven en te ordenen."
"Kheb voor 't eerst lsd gebruikt toen'k best wel redelijk depressief was. En ask zo op 't forum rondkijk ben ik precies niet de enige daarin. Het helpt je gedachten "je ziel?" uitvergroten, je kan jezelf vanuit een ander perspectief bekijken, door de ogen van anderen, heel mooi. kheb er veel aan gehad. 't hangt er volgens mij vanaf of je zelf aan jezelf wil "sleutelen", of als je gewoon "weg" wil zijn en "hallucineren". lsd is 'n beetje yin-yang.. mooi en tegelijk streng, maar leerzaam... Ik ben ook als de dood voor spinnen, khad ooit 'ns erges iets gelezen (niet op DF) van iemand die overal spinnen zag, was ik dus ook bang voor, tot hiertoe nog niet veel van kwaadaardige tripspinnen gemerkt. laatste keer wel spinnen gezien, maar eigelijk voelde het alsof we eindelijk vrede hadden gesloten :P set en setting zijn gewoon heel bepalend, kan niet vaak genoeg gezegd worden."
"Mij heeft het ook wel geholpen, maar ja, iedereen is anders. Je moet denkik gewoon bereid zijn om zowel met je mooie als minder prettige kanten geconfronteerd te worden, ik deed het in hoofdreden in de hoop om mezelf én de wereld om me heen beter te leren kennen en mischien zelfs begrijpen. Ik had voordien echt 'n kutjaar gehad, en veel dingen, moet ik bekennen, waren nog niet helemaal verwerkt op 't moment dat'k m'n eerste trips nam én toch hebben die trips me naast, de confronterendere dingen ook heel veel moois laten zien, waardoor ik inzag dat het leven iets heel mooi, uniek en toch veel te kort kan zijn om het zomaar door iemand anders of door jezelf af te laten nemen... dusja het moment dat je hemel en aarde ziet en voelt samensmelten en je deelt dat moment met enkele dierbare makkers van je, dan weet je dat er mensen zijn die om je geven en da's het beste cadeau dat je, naast het leven zelf, ooit ebt gehad, denkik. en theeft je geen cent gekost... da's dus volgens mij toch wel 'n een heel mooie ervaring, en op 't moment dat je van alles en iedereen houdt, probeer je (ik toch) zelfs begrip in plaats van vergelding te zoeken voor mensen die je ooit tegengewerkt hebben, dus is dat denkik toch wel iets dat alleszins, je eigen stemming kan verbeteren en je kijk op 't leven. zeker aangezien ik vroeger altijd en overal het laatste woord en m'n gelijk wou halen. en je dan inziet dat dat in veel situaties de moeite niet waard is, en dat bijv. geweld in zoveel verschillende vormen bestaat en in geen enkele vorm echt waardevol is... ik denk juist dat psychedelica mischien met een of ander professionele begeleiding juist tegen depressies, verslavingen en bijv. agressie of stress gebruikt kunnen worden. want als je ziet wat de uitwerking en gevaren zijn van antidepressiva en antipsychotica die men nu vaak veel te vaak "uitdeelt"..... denk ik niet dat we als maatschappij veel te verliezen hebben... :P nuja, theeft zoals met zovele dingen, waarschijnlijk ook gewoon vooral te maken met hoe je zelf bent ingesteld en wat jeer zelf van verwacht, mischien heb ik het zelf die richting uitgestuurd door onbewust door m'n zin om de "zin van het leven te willen doorgronden" m'n trip de richting ingestuurd van "een goeie reden te zoeken om ondanks alle shit toch van je leven te genieten". jezelf leren relativeren. van het "ego" afstappen en jezelf met iedereen verbonden voelen veel meer mensen zouden die kans moeten krijgen, ik denk wel dat 't ons als mensheid echt wel vooruit helpen kan. met de juiste setting natuurlijk. Ookal raden ze't af aan mensen die zich ongelooflijk kut voelen, ik heb er iig heel veel aan gehad. peace!"
"Hihi, ik had ook de eerste keren zoiets van "kaleidoscopen wtf, waar heeft iedereen het over?" m'n eerste trips ofzo, waren vooral filosofisch, met weinig visuals. Later gewoon hele zegels in plaats van halfjes of gwn sterkere zegels, toen was de animatie wel beter geregeld"
"Aardige reports, frenzel! Heel interessant om te lezen. Ik was altijd al benieuwd naar wat vrouwe datura ons te vertellen heeft. Ik schreef over deze nieuwsgierigheid een blog "koningin datura""