Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsElke week LSD

Elke week LSD

128 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
L
LaZeRLid
01-01-2024, 00:00
#1
wobble zei:
ik doe het zelf 1 keer per maand ik ben bang voor hppd
Klik om te vergroten...


wat is hppd
w
weeblLid
01-01-2024, 00:00
#2
Qocaïne zei:
Niet echt verstandig lijkt me :)

Alleen al om geen HPPD te ontwikkelen.
Ik heb me laten vertellen dat veel trippen kan leiden tot oogruis.


Kan iemand dit bevestigen?!
Klik om te vergroten...

Na regelmatig gebruik van paddo's heb ik lichte oogruis, vooral in het donker. Geen diagnose laten stellen door arts omdat het niet ernstig genoeg is om er last van te hebben.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#3
lol.. kan je voor hppd een diagnose laten stellen? :P Ik heb best flinke hppd, maarja ben er soortemet aan gewend nou.. Tiss alleen irritant dat als het erg is, je gewoon echt een stuk irritanter kan zien..
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Qocaïne zei:
Niet echt verstandig lijkt me :)

Alleen al om geen HPPD te ontwikkelen.
Ik heb me laten vertellen dat veel trippen kan leiden tot oogruis.


Kan iemand dit bevestigen?!
Klik om te vergroten...

Ik denk het, veel forum leden hebben het daar van gekregen. Nou verschilt het ook per persoon, ik gebruik al twee jaar ongeveer één keer per maand LSD en ik heb nog steeds geen HPPD er van gekregen. Geen ruis, geen flashbacks. Helemaal niks eigenlijk. Het hoeft dus ook niet persé. Maarja maandelijks en wekelijks zit ook een verschil tussen.

Mijn grootste rede om het niet elke week te doen is dat het zonde is, tollerantie is zonde van je LSD en ik wil dus geen tollerantie. Verder zijn van die 'gewone' weekenden ook best te doen :)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Qocaïne zei:
Alleen al om geen HPPD te ontwikkelen.
Ik heb me laten vertellen dat veel trippen kan leiden tot oogruis.
Kan iemand dit bevestigen?!
Klik om te vergroten...
Haha, dat kan ik wel bevestigen ja :beer:
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#6
ExceptionalInsight zei:
Haha, dat kan ik wel bevestigen ja :beer:
Klik om te vergroten...

+1
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#7
ExceptionalInsight zei:
Qocaïne zei:
Alleen al om geen HPPD te ontwikkelen.
Ik heb me laten vertellen dat veel trippen kan leiden tot oogruis.
Kan iemand dit bevestigen?!
Klik om te vergroten...
Haha, dat kan ik wel bevestigen ja :beer:
Klik om te vergroten...


En ik kan je vertellen dat ik al oogruis had voordat ik veel deed trippen en het is door het vele trippen ook niet merkbaar erger geworden.
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#8
Flip Trip zei:
ExceptionalInsight zei:
Qocaïne zei:
Alleen al om geen HPPD te ontwikkelen.
Ik heb me laten vertellen dat veel trippen kan leiden tot oogruis.
Kan iemand dit bevestigen?!
Klik om te vergroten...
Haha, dat kan ik wel bevestigen ja :beer:
Klik om te vergroten...


En ik kan je vertellen dat ik al oogruis had voordat ik veel deed trippen en het is door het vele trippen ook niet merkbaar erger geworden.
Klik om te vergroten...

is oogruis dat je hem gewoon soms spaced zonder iets op te hebben (patroontjes, golfbewegingen etc.)? als dat zo is dan heb ik dat al mijn hele leven en is dat ook niet erger geworde na het trippen..

Vind het altijd wel tof, gratis spacen :mrgreen:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
timmaniac zei:
is oogruis dat je hem gewoon soms spaced zonder iets op te hebben (patroontjes, golfbewegingen etc.)?
Klik om te vergroten...
Nee dat is dat je 24 uur per dag, elke dag een soort ruis over je zicht hebt. Een beetje alsof je slecht beeld hebt op je tv hebt. Ik heb het nu een kleine 4 jaar, maar ik heb niet het idee dat het nu nog erger wordt, het blijft gewoon constant.
g
grinderLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik dacht dat er op lsd enige tolerantietijd(ongeveer 2 weken) zat door de aanmaak van antistoffen in je lichaam? of is dit louter een fabeltje? Ik heb zelf nog nooit lsd genomen maar heb een halve papertrip(300µ) liggen voor na de examens :grin:
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#11
ExceptionalInsight zei:
timmaniac zei:
is oogruis dat je hem gewoon soms spaced zonder iets op te hebben (patroontjes, golfbewegingen etc.)?
Klik om te vergroten...
Nee dat is dat je 24 uur per dag, elke dag een soort ruis over je zicht hebt. Een beetje alsof je slecht beeld hebt op je tv hebt. Ik heb het nu een kleine 4 jaar, maar ik heb niet het idee dat het nu nog erger wordt, het blijft gewoon constant.
Klik om te vergroten...

Vind je dat dan niet zéér vervelend?
Ook geen behoefte om met LSD e.d. te stoppen?

Er zijn verhalen dat de oogruis verdwijnt na een periode van stoppen.
f
fernwehLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb sinds een tijdje meer last van 'oogruis', of misschien ben ik me er meer bewust van. Eerst dacht ik dat het aan slaaptekort lag ivm speedgebruik, maar eigenlijk heb ik vrijwel nooit een nacht doorgehaald, en ik zorg voor voldoende rust na speedgebruik.

Ook nu ik een tijdje geen speed gebruikt heb is het er nog, opzich niet heel vervelend, maar soms baart het me wel enige zorgen. Vooral als ik naar egale dingen kijk zoals muren (of bijvoorbeeld een wit vel papier) merk ik het heel erg, golfbewegingen enzovoorts. Soms vraag ik me af of het HPPD is.

overigens heb ik nog nooit LSD gedaan, maar wel met enige regelmaat paddo's in 2008 - 2009
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Elke week trippen is een dikke no go!
P
Paddo100Lid
01-01-2024, 00:00
#14
ExceptionalInsight zei:
Alle baantjes die ik tot nu toe heb gehad waren van dat niveau en ik ben daar nooit iemand tegengekomen die tripte. Ik ga er ook vanuit dat die post niet serieus bedoeld is.
Klik om te vergroten...

alsof jij tegen al je collega's zegt dat je aan de LSD zit :wave:

heb je gelijk zo'n stempel en je status daalt erorm.

prive & werk gescheiden houden zeggen ze toch altijd :wink:
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#15
Flameon zei:
Elke week trippen is een dikke no go!
Klik om te vergroten...


ligt toch weer per persoon denk ik..

ik ken een gozer die verder helemaal niks doet (rookt niet, blowt niet, drinkt niet, gebruikt geen andere drugs).
En die tript bijna elke week.. LSD of 2c-tjes. En die gast doet gewoon prima zijn studie (farmacie :tearsofjoy: ) en hij komt over als zeer rationeel persoon, stuk meer dan de meeste mensen iig :P

Dus het is echt per persoon verschillend, maar ik denk wel dat het voor de meeste mensen teveel wordt: elke week trippen. Maar fysiek slecht voor je lijkt het me niet , hoor. (en van mensen die het tegendeel beweren zal ik graag bronnen willen, voor zover ik weet is dat nooit aangetoond, ondanks onderzoeken).
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#16
grinder zei:
ik dacht dat er op lsd enige tolerantietijd(ongeveer 2 weken) zat door de aanmaak van antistoffen in je lichaam? of is dit louter een fabeltje? Ik heb zelf nog nooit lsd genomen maar heb een halve papertrip(300µ) liggen voor na de examens :grin:
Klik om te vergroten...
Een halve trip van 300µg.. who's pulling your leg? En je kunt best elke week trippen hoor, alleen tolerantie is een bitch ja, het wordt wel elke week een hogere dosis dan.

Qocaïne zei:
Vind je dat dan niet zéér vervelend?
Ook geen behoefte om met LSD e.d. te stoppen?
Er zijn verhalen dat de oogruis verdwijnt na een periode van stoppen.
Klik om te vergroten...
Ach, wat is vervelend.. Ik zie er niet slechter door ofzo, gewoon anders. Ik word nog steeds goedgekeurd voor mn zeevaartkeuring, het belemmert me niet in mn dagelijks leven. Nee ik vind het niet vervelend.
LSD heb ik al bijna een jaar niet gebruikt, maar niet bewust, ik heb nog meer dan genoeg liggen, het is er alleen niet van gekomen. Ik heb niet gemerkt dat het minder is geworden, maar ik heb wel veel andere shit gebruikt in dat jaar. Ik denk dat je een grotere kans op oogruis hebt door lachgas dan door acid.

Paddo100 zei:
alsof jij tegen al je collega's zegt dat je aan de LSD zit :wave:
heb je gelijk zo'n stempel en je status daalt erorm.
prive & werk gescheiden houden zeggen ze toch altijd :wink:
Klik om te vergroten...
Als drugs ter sprake komen dan lieg ik daar niet over. Wat kan mij het nou schelen wat die ongeschoolde aapjes, die tot hun 70e fruit op een lopende band moeten sorteren, dachten. Ik werkte een paar maanden, werd het zat, nam ontslag/werd ontslagen, zocht iets nieuws en zag die mensen nooit meer. Besides.. dikke /care voor status.
F
FaffyLid
01-01-2024, 00:00
#17
LSD heb ik al bijna een jaar niet gebruikt, maar niet bewust, ik heb nog meer dan genoeg liggen, het is er alleen niet van gekomen. Ik heb niet gemerkt dat het minder is geworden, maar ik heb wel veel andere shit gebruikt in dat jaar. Ik denk dat je een grotere kans op oogruis hebt door lachgas dan door acid.


Verklaring hiervoor of is het gwn een veronderstelling ? :)
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#18
ExceptionalInsight zei:
Vind je dat dan niet zéér vervelend?
Ook geen behoefte om met LSD e.d. te stoppen?
Er zijn verhalen dat de oogruis verdwijnt na een periode van stoppen.
Klik om te vergroten...
Ach, wat is vervelend.. Ik zie er niet slechter door ofzo, gewoon anders. Ik word nog steeds goedgekeurd voor mn zeevaartkeuring, het belemmert me niet in mn dagelijks leven. Nee ik vind het niet vervelend.
LSD heb ik al bijna een jaar niet gebruikt, maar niet bewust, ik heb nog meer dan genoeg liggen, het is er alleen niet van gekomen. Ik heb niet gemerkt dat het minder is geworden, maar ik heb wel veel andere shit gebruikt in dat jaar. Ik denk dat je een grotere kans op oogruis hebt door lachgas dan door acid.[/quote]


Achjah, we lopen hoe dan ook allemaal kans op oogruis.
En als je ermee kan leven is het niet erg natuurlijk! (:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#19
Faffy zei:
LSD heb ik al bijna een jaar niet gebruikt, maar niet bewust, ik heb nog meer dan genoeg liggen, het is er alleen niet van gekomen. Ik heb niet gemerkt dat het minder is geworden, maar ik heb wel veel andere shit gebruikt in dat jaar. Ik denk dat je een grotere kans op oogruis hebt door lachgas dan door acid.


Verklaring hiervoor of is het gwn een veronderstelling ? :)
Klik om te vergroten...
Nee, ik heb daar geen verklaring voor. Ik merk dat het de dag na lachgas altijd een heel stuk erger is dan op andere dagen.
J
JoekeBouwsemaLid
01-01-2024, 00:00
#20
De inzichten die je opdoet in een trip zou je moeten verwerken en in het leven leren toepassen, dat kost logischerwijs tijd en als ik elke week zou trippen dan zou ik het eerlijk gezegd niet bij kunnen houden denk ik. Ik geloof dat je dan inderdaad vaag kan worden. En niet vaag als in ik weet het eigenlijk beter dan de zieke maatschappij, die mij daarom raar vind.. Maar vaag omdat je onverstandig met tripmiddelen omgaat.

Ik heb 1 keer 3 weken achter elkaar getript, niet bevallen. Het is misschien vergelijkbaar met wiet: Hoe vaker je gaat blowen hoe onverschilliger je kan worden naar het leven toe. En als je dan sterk mindert/stopt gaat er een wereld voor je open. Maargoed, het zal wel niet voor iedereen zo zijn als ik dit topic zo lees.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."