@Neo-ShulginistThanks, het gaat om de succinate variant. Misschien is er iemand die mij hierin beter kan adviseren. Ik lees veel verschillende dingen. Drugslap pakt 80mg, en online zie ik 150 als gemiddeld 😅
Weet niet meer wie het zei, maar we leven allemaal in onze eigen wereld. Niemand, zelfs de meest close persoon tot je, kan een kijkje nemen in jouw wereld, net zoals jij geen kijkje kan nemen in die van hen. Niet direct, niet echt. Het is een afgesloten systeem. Alles dat je ervaart, is in jouw eigen "bubbel".Zitten een hoop goede adviezen en ervaringen bij, wilde zelf deze nog toevoegen:
De wereld die een mens van binnen waarneemt is al een hallucinatie. Je brein transformeert immers elektrische signalen om naar een beeld dat ergens op lijkt te slaan: een vuist, of een statafel. Doe ermee wat je wil.
Wat andere zeggen maakt niet uit voor jouw ervaring.
Goed punt. Er zijn hele boekenkasten vol filosofen die het met je eens zijn. Het meest bekende voorbeeld is Descartes met zijn these 'ik denk, dus ik besta', waarin hij veronderstelt dat alles buiten je eigen denkwereld onkenbaar is, en daardoor waarschijnlijk niet echt.ten een hoop goede adviezen en ervaringen bij, wilde zelf deze nog toevoegen:
De wereld die een mens van binnen waarneemt is al een hallucinatie. Je brein transformeert immers elektrische signalen om naar een beeld dat ergens op lijkt te slaan: een vuist, of een statafel. Doe ermee wat je wil.
Wat andere zeggen maakt niet uit voor jouw ervaring.
Zou wel leuk zijn als je écht samen zou kunnen gaan trippen of dromen bijvoorbeeld.Goed punt. Er zijn hele boekenkasten vol filosofen die het met je eens zijn. Het meest bekende voorbeeld is Descartes met zijn these 'ik denk, dus ik besta', waarin hij veronderstelt dat alles buiten je eigen denkwereld onkenbaar is, en daardoor waarschijnlijk niet echt.
Maar psychologen en sociologen werken vaker met het begrip 'intersubjectiviteit'.
Daarmee zeggen ze niet dat ervaringen óf subjectief (en dus onwaar) zijn, óf objectief (en dus waar). Maar dat groepen mensen een gedeelde subjectieve ervaring hebben. De dingen waarover mensen een soortgelijke ervaring hebben, dat zijn dan de dingen die als de werkelijkheid worden aangehouden, gewoon omdat daarover de meeste mensen het eens zijn.
Hallucinaties zijn in die zin slechts waarnemingen die andere mensen niet kunnen bevestigen.![]()
Aaaah zie je nou wel! Slaapkamer ninja's bestaan! Há!Hallucinaties zijn in die zin slechts waarnemingen die andere mensen niet kunnen bevestigen.![]()
Aaaah zie je nou wel! Slaapkamer ninja's bestaan! Há!
Die gedeelde ervaringen kunnen ook het resultaat zijn van hoe cultuur onze perceptie stuurt.Zou wel leuk zijn als je écht samen zou kunnen gaan trippen of dromen bijvoorbeeld.Samen die rollercoaster ride op psilo doen, samen in de ruimte geblazen worden met DMT, samen die krankzinnig gedetailleerde stad uit je droom bewonderen.
Grappig is dan wel weer hoe sommige trips bijvoorbeeld heel erg kunnen overeenkomen. Dat mensen dus vanuit hun beschrijvingen opmerken dat ze iets heel soortgelijks zien. Eigenlijk iets dat te toevallig is.
Ik vind het mooi om dat door te trekken naar onze nuchtere ervaring:
Er lijkt een gedeelde wereld te zijn, waar we allemaal naar kijken en waarvan onze beschrijvingen in zo'n mate overeenkomen dat er écht die solide wereld lijkt te zijn. 1 "ding" waar meerdere naar kijken. Maar is dat eigenlijk wel zo? Hetgeen dat wij individueel zien/ervaren als die wereld, is immers compleet onderdeel van onze eigen bubbel.
Zelfs vanuit een materialistisch model gekeken, speelt de hele wereld zich af in je eigen hoofd.
Begrijp ik goed dat ik dan het beste met 80mg zou kunnen beginnen? 😶 Bijdoseren is met 6apb niet verstandig lijkt me dan?Online lees je altijd verschillende dingen. Dat is een van de nadelen van research chemicals: je kunt alleen afgaan op wat mensen op drugsfora zeggen.
Als een vuistregel kun je dus zeggen dat het slim is om laag te beginnen met doseren. Het enige wat je dan hoeft te doen is te accepteren dat je misschien de eerste keer nog niet de volle laag krijg qua effecten. Dat is wel het veiligst, en het meest verstandig. Maar vaak hebben mensen haast en willen ze meteen de sweetspot vinden; ook al is die sweetspot voor iedereen anders (en kan die ook per batch verschillen).
Begrijp ik goed dat ik dan het beste met 80mg zou kunnen beginnen? 😶 Bijdoseren is met 6apb niet verstandig lijkt me dan?
Tijdens de coronapandemie waren er juist opvallend veel heftige incidenten met LSD. Wat die incidenten precies met elkaar te maken hebben is lastig te bewijzen. Maar een van de verklaringen is dat mensen tijdens de lockdowns thuis opgesloten zaten, daar LSD namen, en vervolgens in paniek raakten omdat ze de hele tijd binnen zaten opgesloten.Psychedelica komt beter tot zijn recht in een thuis-setting. En eigenlijk komt zo een beetje iedereen tot diezelfde conclusie heb ik het idee. Wil niet zeggen dat het perse een slechte ervaring zal zijn. Je kan het prima naar je zin hebben met LSD op een festival. Alleen maakt het je wel minder sociaal en kom je vaak minder in de feest modus zoals je dat met alcohol of andere partydrugs wel zou hebben. Als je het toch wil doen zou ik zorgen dat je MDMA bij hebt. En dan laag gaan qua dosering LSD. 50mcg ofso.
Ik zit dus in een appartement, weliswaar niet in de grote stad, maar met LSD heb ik zo nu en dan inderdaad wel het gevoel dat ik er even uit moet: om te bewegen en om meer ruimte te hebben. Dat kan hier, met de "natuur" op 10 minuutjes fietsafstand en met veel groen en water hier vlak voor huis.Tijdens de coronapandemie waren er juist opvallend veel heftige incidenten met LSD. Wat die incidenten precies met elkaar te maken hebben is lastig te bewijzen. Maar een van de verklaringen is dat mensen tijdens de lockdowns thuis opgesloten zaten, daar LSD namen, en vervolgens in paniek raakten omdat ze de hele tijd binnen zaten opgesloten.
Dus ik ben het niet helemaal met je eens over de thuissetting
Het maakt ook veel uit wat voor huis je hebt. Als je op een boerderij woont met een grote tuin; nou, top! Zou ik dan zeggen. Dan kun je nog lekker naar buiten, ander leven meemaken. Maar alsnog niet geconfronteerd worden met mensen die je niet had verwacht. Dat is wel wat anders dan wanneer je een studiootje hebt op vier hoog in een drukke stad.
Zo maakt het ook uit op welk festival je bent, met wie je daar bent, en hoe je je voelt op dat festival. Persoonlijk heb ik heel veel tripervaring op festivals, maar dat zijn dan wel meestal psytrancefestivals. Daar kan het dankzij de vele kunst, de fijne sfeer, en de locaties meestal lekker in de natuur, juist heel erg genieten van psychedelica. Maar er zijn ook best festivals waar ik echt absoluut niet LSD zou willen gebruiken. Lowlands zou ik bijvoorbeeld al helemaal niet zo geschikt vinden.
...met mijn neus op de grond een kevertje zit te bekijken...
Of full brain reset en een ander (beter) mens.hahah, ja als je echt een ander universum wilt zien, moet je 125mg pakken. Kan je daarna direct door naar een gesloten psychiatrische inrichting
![]()
Helemaal mee eens, lijkt mij echt verschrikkelijk.Maar midden in een drukke stad in een appartementje min of meer opgesloten zitten en dan LSD doen? Geen goed idee!
Ja wie zal het zeggenOf full brain reset en een ander (beter) mens.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."