Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen hypocriet aan de LSD

Een hypocriet aan de LSD

63 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
VanTegenNaarLiefhebber zei:
Begrijp ik goed dat ik dan het beste met 80mg zou kunnen beginnen? 😶 Bijdoseren is met 6apb niet verstandig lijkt me dan?
Klik om te vergroten...

Ja inderdaad gewoon een lage dosis nemen en kijken of je wat voelt. Dan pas de volgende keer kijken of je misschien meer wil hebben. Ga er met zo weinig mogelijk verwachtingen in, dan kan het altijd meevallen. Als je weinig verwacht is het ook makkelijker om kritisch te zijn op eventuele nadelen die zich voordoen.

Met langwerkende middelen zoals 6-APB is het meestal niet verstandig om bij te pakken, omdat je dan te lang door kunt gaan, en daardoor ook veel langer last kunt hebben van eventuele bijwerkingen.
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#2
Psychedelica komt beter tot zijn recht in een thuis-setting. En eigenlijk komt zo een beetje iedereen tot diezelfde conclusie heb ik het idee. Wil niet zeggen dat het perse een slechte ervaring zal zijn. Je kan het prima naar je zin hebben met LSD op een festival. Alleen maakt het je wel minder sociaal en kom je vaak minder in de feest modus zoals je dat met alcohol of andere partydrugs wel zou hebben. Als je het toch wil doen zou ik zorgen dat je MDMA bij hebt. En dan laag gaan qua dosering LSD. 50mcg ofso.
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#3
LSD op een meerdaags festival zoals Psy-fi is fantastisch, als je bekend bent met het middel...

Je hoeft niet 24/7 sociaal interactief te zijn?

Er is zoveel te zien en te beleven, veel chille plekken om te zitten, hangen, luisteren en kijken naar anderen, ik zat volledig in de muziek en de muziek volledig in mij.

Psychedelica tijdens natuurwandelingen met vrienden zijn voor mij leuker dan thuis hangen.

Thuis zit ik in een situatie waar ik al zo vaak ben, waar problemen en uitgestelde werkzaamheden aan me knagen, waar ik me afsluit omdat ik liever geen contact met de buren wil, in een drukke stad met verkeersgeluiden, sirenes, klussende buren...

De natuur als uitstapje is als een mini vakantie: trippend fietsen is geweldig, planten en dieren zijn fascinerend, bomen zijn geweldig, kijken hoe machtig ze zijn als ze leven, maar ook mooi bij het vergaan. De duinen door, de zee horen ruisen, de zon en de wind in mijn gezicht voelen, de knallende kleuren en heerlijke geuren om me heen beleven, vriendelijke vreemden groeten waarvan het me niet boeit dat ze zien hoe ik met mijn neus op de grond een kevertje zit te bekijken...
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
TheRealKoekert zei:
Psychedelica komt beter tot zijn recht in een thuis-setting. En eigenlijk komt zo een beetje iedereen tot diezelfde conclusie heb ik het idee. Wil niet zeggen dat het perse een slechte ervaring zal zijn. Je kan het prima naar je zin hebben met LSD op een festival. Alleen maakt het je wel minder sociaal en kom je vaak minder in de feest modus zoals je dat met alcohol of andere partydrugs wel zou hebben. Als je het toch wil doen zou ik zorgen dat je MDMA bij hebt. En dan laag gaan qua dosering LSD. 50mcg ofso.
Klik om te vergroten...
Tijdens de coronapandemie waren er juist opvallend veel heftige incidenten met LSD. Wat die incidenten precies met elkaar te maken hebben is lastig te bewijzen. Maar een van de verklaringen is dat mensen tijdens de lockdowns thuis opgesloten zaten, daar LSD namen, en vervolgens in paniek raakten omdat ze de hele tijd binnen zaten opgesloten.

Dus ik ben het niet helemaal met je eens over de thuissetting :wink:

Het maakt ook veel uit wat voor huis je hebt. Als je op een boerderij woont met een grote tuin; nou, top! Zou ik dan zeggen. Dan kun je nog lekker naar buiten, ander leven meemaken. Maar alsnog niet geconfronteerd worden met mensen die je niet had verwacht. Dat is wel wat anders dan wanneer je een studiootje hebt op vier hoog in een drukke stad.

Zo maakt het ook uit op welk festival je bent, met wie je daar bent, en hoe je je voelt op dat festival. Persoonlijk heb ik heel veel tripervaring op festivals, maar dat zijn dan wel meestal psytrancefestivals. Daar kan het dankzij de vele kunst, de fijne sfeer, en de locaties meestal lekker in de natuur, juist heel erg genieten van psychedelica. Maar er zijn ook best festivals waar ik echt absoluut niet LSD zou willen gebruiken. Lowlands zou ik bijvoorbeeld al helemaal niet zo geschikt vinden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."