Tijdens de coronapandemie waren er juist opvallend veel heftige incidenten met LSD. Wat die incidenten precies met elkaar te maken hebben is lastig te bewijzen. Maar een van de verklaringen is dat mensen tijdens de lockdowns thuis opgesloten zaten, daar LSD namen, en vervolgens in paniek raakten omdat ze de hele tijd binnen zaten opgesloten.
Dus ik ben het niet helemaal met je eens over de thuissetting
Het maakt ook veel uit wat voor huis je hebt. Als je op een boerderij woont met een grote tuin; nou, top! Zou ik dan zeggen. Dan kun je nog lekker naar buiten, ander leven meemaken. Maar alsnog niet geconfronteerd worden met mensen die je niet had verwacht. Dat is wel wat anders dan wanneer je een studiootje hebt op vier hoog in een drukke stad.
Zo maakt het ook uit op welk festival je bent, met wie je daar bent, en hoe je je voelt op dat festival. Persoonlijk heb ik heel veel tripervaring op festivals, maar dat zijn dan wel meestal psytrancefestivals. Daar kan het dankzij de vele kunst, de fijne sfeer, en de locaties meestal lekker in de natuur, juist heel erg genieten van psychedelica. Maar er zijn ook best festivals waar ik echt absoluut niet LSD zou willen gebruiken. Lowlands zou ik bijvoorbeeld al helemaal niet zo geschikt vinden.