Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCandyflippen: De gebruiksaanwijzing (Engels)

Candyflippen: De gebruiksaanwijzing (Engels)

75 antwoorden
60 weergaven
18-5-2026
J
JenLid
01-01-2024, 00:00
#1
2CBreakfast zei:
Ik heb altijd gehoord dat je juist de twee peaks moet combineren omdat je dan echt "down the rabbit hole"
Klik om te vergroten...

Ik ben het totaal niet eens met degene die dit heeft geschreven. Want hij zegt dat je hersens gaan vechten om welke drugs je moet gaan voelen?
Dat is echt de grootste onzin!

Ik begin met 60mg MDMA en als die er in zit en ik begin lekker te gaan dan pas neem ik LSD. Zo verkom je dat je ooit een bad trip krijgt. En ik blijf in de LSD trip af en toe kleine beetjes MDMA bij nemen.
Niks speelt zich tegen elkaar uit maar voegt juist samen en is heerlijk.

Dan kan je ook nog een stap verder met kleine puntjes keta erbij! Dan is het helemaal next level. Maar dat moet je voorzichtig doen want dat is niet voor iedereen weg gelegd.

Over het algemeen denk ik dat een MDMA of ghb op de achtergrond juist er voor zorgt dat je trip vlekkeloos verloopt!
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jen zei:
Niks speelt zich tegen elkaar uit maar voegt juist samen en is heerlijk.
Klik om te vergroten...
Dit is niet natuurlijk zo van te voren bepaald. Het is onjuist dat het altijd samengaat en heerlijk voelt. Het is juist waar dat het gevoel afhankelijk is van je hersenen en hoe snel ze alle stoffen opnemen en alles daarna uitwerkt. Dit is zowel afhankelijk van je eigen gevoelens, hoe je er zelf aan toe bent op dat moment en van je dosering. Als de tijden en hoeveelheiden niet kloppen, kan het effect tegenvallen.

Jen zei:
Dan is het helemaal next level. Maar dat moet je voorzichtig doen want dat is niet voor iedereen weg gelegd.
Klik om te vergroten...
Je spreekt je 2e zin hier tegen. Het heeft juist wel hiermee te maken, de opname van de drugs en hoe dit verwerkt worden door je hersenen. Ook heeft iedere drug z'n eigen aspecten, sommige werken elkaar tegen, sommige niet (altijd). LSD en XTC samen zijn ook geen 2 lievertjes als de dosering en tijd van inname anders zijn dan de adviezen met candyflippen.

Er is altijd een onderlimiet en een bovenlimiet (verhouding van hoeveelheid van beiden stoffen en tijd van inname) met wat net kan en net niet. Alles daarbuiten en omheen gaat gewoon niet samen. 2 random LSD zegels en 200mg XTC zorgen bijv (overdreven gezegd) niet voor de candyflip.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ga aankomende vrijdag met een vriend onze eerst candy-flip doen. Nu zit ik te wikken en te wegen welke dosis verstandig is.
M'n laatste keer 1-p-lsd startte op 100 ug en met bijnemen kwam ik op uiteindelijk 168 ug. Dit keer wil ik natuurlijk niet bijnemen i.v.m. de timing voor de M, dus vraag me af wat een goede startdosis is. Laatste keer was alleen in de natuur, dit keer met een vriend thuis, dus trip mag wel wat heftiger, maar omdat het een flip wordt ook weer niet te heftig.
Vriend heeft lsd-25 maar heeft geen benul hoeveel ug ze bevatten. Dus ik denk dat ik m'n 1-p ga gebruiken.

Dan de M; ik heb geen idee wat ik daar normaal voor doseringen van nam, is alweer 10 jaar geleden en toen gebruikt e ik ook AD, waardoor het nooit zo goed werkte. Ik ben 60 kg, dus 90 mg is een gemiddeld goede dosis, maar misschien nu wat teveel van het goede?!

1-P-LSD 150 ug + MDMA 50 mg, zou dat wat zijn voor een eerste flip?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
@Natadm

1p-LSD lijkt mij ook veel geschikter dan LSD zegels waarvan je niet weet hoe veel ug er op zit, zeker in een candyflip.

Ik ben zelf redelijk ervaren tripper, weeg 86 kilo en deed laatst 200ug 1p-lsd en precies 4 uur na inname (wekker gezet) 120mg 6-APB, dat is een wat langer werkende XTC-variant die wat trager opkomt en wat minder golft.
Ik vond deze doseringen zeer goed om te doen en had voor mijn gevoel zelfs hoger kunnen gaan met de 6-APB. Wel had ik een dip van een dag, 3 dagen later.

In tegenstelling tot 6-APB die dus traag opkomt knalt XTC er vrij hard in met een candyflip, dus hou in je hoofd dat het beetje overweldigend kan zijn als die inslaat.

50mg XTC lijkt mij wat weinig, 90mg lijkt mij met jouw gewicht wel oke, (1,5mg/kilo lichaamsgewicht net zoals ik dat meestal doe) maar omdat het je eerste candyflip wordt zou je voor de zekerheid iets lager kunnen doseren en rond de 70 a 80mg kunnen gaan. Een beetje kijken naar hoe veel vertrouwen je er in hebt en je dosering daar een beetje aan aanpassen.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#5
acht.zes zei:
@Natadm

1p-LSD lijkt mij ook veel geschikter dan LSD zegels waarvan je niet weet hoe veel ug er op zit, zeker in een candyflip.

Ik ben zelf redelijk ervaren tripper, weeg 86 kilo en deed laatst 200ug 1p-lsd en precies 4 uur na inname (wekker gezet) 120mg 6-APB, dat is een wat langer werkende XTC-variant die wat trager opkomt en wat minder golft.
Ik vond deze doseringen zeer goed om te doen en had voor mijn gevoel zelfs hoger kunnen gaan met de 6-APB. Wel had ik een dip van een dag, 3 dagen later.

In tegenstelling tot 6-APB die dus traag opkomt knalt XTC er vrij hard in met een candyflip, dus hou in je hoofd dat het beetje overweldigend kan zijn als die inslaat.

50mg XTC lijkt mij wat weinig, 90mg lijkt mij met jouw gewicht wel oke, (1,5mg/kilo lichaamsgewicht net zoals ik dat meestal doe) maar omdat het je eerste candyflip wordt zou je voor de zekerheid iets lager kunnen doseren en rond de 70 a 80mg kunnen gaan. Een beetje kijken naar hoe veel vertrouwen je er in hebt en je dosering daar een beetje aan aanpassen.
Klik om te vergroten...

Thanks! Ik ga dan voor 70 mg M. kristallen. Hard inslaan van M heb ik nooit gehad, dus wil dat nu niet te heftig ervaren nu ik geen AD meer heb.
S
Space cadetLid
01-01-2024, 00:00
#6
Purplext zei:
1-P-LSD 150 ug + MDMA 50 mg
Klik om te vergroten...
Hier zit ik ook aan te denken... maar voor 70 gegaan dus? Hoe was het?
a
acid.girlLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb op oudjaardag m'n eerste candyflip gedaan met 90ug en 60mg. Ik had nog nooit eerder mdma gebruikt, en vond de come up ervan erg comfortabel. Had wel een ervaren mdma gebruiker bij me om te vertellen wat ik ervaarde, dus das was fijn. Mijn normale acid dosis is 120-160ug. Ik weeg 60 kilo.

Enorm vette ervaring, ik heb 4 uur na het droppen de mdma genomen in 2 etappes (60 en 20) De acid buiten erin gelopen en naar het vuurwerk gekeken. Ik had mijn trip compleet onder controle voor het innemen van mdma. Ik heb alleen maar ervaring met psychedelica en een klein beetje met alcohol, maar vond deze combi echt niet eng of oncomfortabel op een moment. Echt een aanrader!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
acid.girl zei:
Ik heb op oudjaardag m'n eerste candyflip gedaan met 90ug en 60mg. Ik had nog nooit eerder mdma gebruikt, en vond de come up ervan erg comfortabel. Had wel een ervaren mdma gebruiker bij me om te vertellen wat ik ervaarde, dus das was fijn. Mijn normale acid dosis is 120-160ug. Ik weeg 60 kilo.

Enorm vette ervaring, ik heb 4 uur na het droppen de mdma genomen in 2 etappes (60 en 20) De acid buiten erin gelopen en naar het vuurwerk gekeken. Ik had mijn trip compleet onder controle voor het innemen van mdma. Ik heb alleen maar ervaring met psychedelica en een klein beetje met alcohol, maar vond deze combi echt niet eng of oncomfortabel op een moment. Echt een aanrader!
Klik om te vergroten...
Dus eigenlijk 80mg?

Wou je niet eerst eens afzonderlijk mdma proberen, voordat je het ineens tijdens een LSD trip doet?

Fijn dat het zo goed beviel!
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#9
Space cadet zei:
Hier zit ik ook aan te denken... maar voor 70 gegaan dus? Hoe was het?
Klik om te vergroten...

Uiteindelijk voor 90 mg gegaan zelfs. Het was geweldig!

Ik heb er nog een report over geschreven hier: https://drugsforum.nl/threads/eerste-keer-candyflippen-zo-zoet-en-zachtaardig.65572/. (sorry, link invoegen werkt niet....)
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Fijn dat het zo goed beviel!
Klik om te vergroten...
Heb je het zelf nog gedaan? Je zei dat je het van plan was, maar ik heb er verder niets meer over gelezen. Ben benieuwd! Candyflippen spreekt mij ook wel heel erg aan, maar het klinkt wel alsof er aardig wat bij komt kijken qua planning.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Boyman zei:
Heb je het zelf nog gedaan? Je zei dat je het van plan was, maar ik heb er verder niets meer over gelezen. Ben benieuwd! Candyflippen spreekt mij ook wel heel erg aan, maar het klinkt wel alsof er aardig wat bij komt kijken qua planning.
Klik om te vergroten...
Ik was het nog van plan ja, maar keek op tegen de kater en de schadelijkheid ervan. En sinds ik een dik jaar geleden echt ziek ben geworden door verminderde weerstand na mdma gebruik heb ik mdma min of meer afgezworen. Dus ik denk niet dat het er meer van gaat komen. Drugs staan op een erg laag pitje nu dus ik vind het ook niet erg.
L
LadyLikeLid
01-01-2024, 00:00
#12
😎 450ug 1P-LSD met 150mg XTC. Na de egodood ervaring van de LSD in de ochtend nog een hele middag de scherpte en euforie van de X was een lifechanging experience die ervoor gezorgd heeft dat ik eindelijk voldoende stevig in mijn schoenen kwam te staan om mijn onveilige jeugd te gaan verwerken.

Vandaag een derde candyflip met zelfde ingrediënten om weer een nieuwe stap te zetten in mijn verwerking en persoonlijke groei.
I
Indigo SeekerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Een aantal jaren geleden heb ik een Candy Flip gedaan met 150mcg lsd en 50mg mdma. Dit was een van de mooiste ervaringen die ik had tot nu toe. Ik nam deze combinatie niet vanwege recreatieve doeleinden maar om een moeilijke herinnering/ervaring te verwerken. Naar mijn mening nam de mdma de angst weg en stelde me meer open voor de lsd ervaring. Van wat ik me nu (3 jaar na dato) kan herinneren is dat ik enorme catharsis kreeg en daarna in vrede en één werd met mijn poes en de rest van de wereld. Een therapeutisch effect had het zeker. Mijn boosheid mbt tot die specifieke situatie was na de trip sigificant verminderd en mijn appreciatie voor mijn kat en de wereld om me heen vermeerderd. Ik ben deze middelen eeuwig dankbaar.

Edit: ik geloof dat ik ze tegelijkertijd innam.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Pjotr777 zei:
Een aantal jaren geleden heb ik een Candy Flip gedaan met 150mcg lsd en 50mg mdma. Dit was een van de mooiste ervaringen die ik had tot nu toe. Ik nam deze combinatie niet vanwege recreatieve doeleinden maar om een moeilijke ervaring te verwerken. Naar mijn mening nam de mdma de angst weg en stelde me meer open voor de lsd ervaring. Van wat ik me nu (3 jaar na dato) kan herinneren is dat ik enorme catharsis kreeg en daarna in vrede en één werd met mijn poes en de rest van de wereld. Een therapeutisch effect had het zeker. Mijn boosheid mbt tot die specifieke situatie was na de trip sigificant verminderd en mijn appreciatie voor mijn kat en de wereld om me heen vermeerderd. Ik ben deze middelen eeuwig dankbaar.

Edit: ik geloof dat ik ze tegelijkertijd innam.
Klik om te vergroten...
Dat is wel wat onconventioneel, om ze tegelijkertijd in te nemen. Had je dan geen last van de comedown van de MDMA in je LSD trip?

Super dat het je zo heeft geholpen! Klinkt erg mooi. Ik heb het nog maar één keer geprobeerd maar helaas ging de MDMA overheersen en was er niet bepaald synergie. Ik weet nog wel dat ik tijdens de ervaring een enorm ontwikkeld reukvermogen had en de natuur/buitenlucht ongelofelijk lekker rook. Ook de volgende dag ervoer ik dat nog.
I
Indigo SeekerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ging er vanuit dat ze ongeveer tegelijkertijd begonnen te werken en het leek alsof de werking van mdma door de lsd verlengd werd. Ik had geen last van come down en ook geen “kater” de dagen erna. 50mg mdma is an sich ook een erg lage dosering. Het was ook meer een mentale trip, geen visuals. En dat was ook mijn doel.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Pjotr777 zei:
Ik ging er vanuit dat ze ongeveer tegelijkertijd begonnen te werken en het leek alsof de werking van mdma door de lsd verlengd werd. Ik had geen last van come down en ook geen “kater” de dagen erna. 50mg mdma is an sich ook een erg lage dosering. Het was ook meer een mentale trip, geen visuals. En dat was ook mijn doel.
Klik om te vergroten...
Dat is prettig :)

Als ik dat had gehad (ik nam ook 50mg mdma) dan had ik het weleens vaker geprobeerd, maar ik voelde hem aardig de volgende dag.
I
Indigo SeekerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dat vind ik idd het grootste nadeel van mdma en andere serotonerge empatogenen. Mooiste drugs die er zijn naar mijn mening maar neurotoxisch en slechts te genieten Max 3-4x per jaar wil je de schade en optimale werking binnen de perken houden. Echter lagere doseringen zijn denk ik minder schadelijk (heb ook weleens 100mg 6-apb geprobeerd zonder kater.)

een kater van 50mg mdma is wel opmerkelijk. Was t wel mdma?
I
Indigo SeekerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb niet zo heel veel ervaring met psychedelica. Ik geloof wel in het therapeutische effect daarvan en dat is de main reason dat ik ze gebruik. Idd het voordeel is dat ze niet neurotoxisch zijn. Nadeel voor mij is dat ik vrijwel altijd op de eoa manier beetje angstig word. Denk met paddo’s meer dan met lsd. Een zware lsd trip >200mcg heb ik ook nooit mogen ervaren. Wel drie mooie dmt trips gehad. Maar durf ik nu ook even niet. Denk dat ik te veel shit aan m’n hoofd heb (stress).
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Pjotr777 zei:
Dat vind ik idd het grootste nadeel van mdma en andere serotonerge empatogenen. Mooiste drugs die er zijn naar mijn mening maar neurotoxisch en slechts te genieten Max 3-4x per jaar wil je de schade en optimale werking binnen de perken houden. Echter lagere doseringen zijn denk ik minder schadelijk (heb ook weleens 100mg 6-apb) geprobeerd zonder kater.
Klik om te vergroten...
Mooier dan psychedelica?

Ik vind MDMA en 6-APB heerlijke ervaringen, maar het is ook nogal kunstmatig vergeleken bij de klassieke psychedelica. Samen met de lage of zelfs afwezige neurotoxiciteit van de laatste is de keuze al helemaal makkelijk. Afgelopen zondag zelfs nog 0 negatieve effecten/kater ondervonden van de LSD trip de dag ervoor.
S
Space cadetLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zekers, vergeten, excuus...
170 umg LSD en 4 uur later 80 mdma

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."