Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4-FMP

4-FMP

615 antwoorden
104 weergaven
18-5-2026
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#1
lekker blijven posten boys, het verbod op 4-fluor zal zo niet lang meer op zich laten wachten.. :wave:
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#2
ineed, dalijk is er weer een achterlijke radio dj die denkt: hee ik gebruikt het in mijn show.
e
eymaardusenLid
01-01-2024, 00:00
#3
njirem zei:
eymaardusen zei:
Ik heb mezelf onlangs 3 buisjes FLUX aangeschaft bij een smartshop.
Hier blijkt ook 4-fmp in te zitten. Weet iemand precies hoeveel mg 4-fmp er in 1 buisje zit?
Klik om te vergroten...

Kijk uit, in zon flesje zit ongeveer anderhalve dosis. Deze klapt wel hard in maar duurt ook erg lang. Wel lekker trouwens, maar niet mijn favo, heeft te weinig xtc gevoel maar veel meer speed.
Klik om te vergroten...

En wat is 1 dosis volgens jou? uitgedrukt in mg?
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#4
honingolie zei:
lekker blijven posten boys, het verbod op 4-fluor zal zo niet lang meer op zich laten wachten.. :wave:
Klik om te vergroten...

en dan staat het op lijst 1

ik heb jullie zo nog gewaarschuwd .....
N
N-Eye-ZzzLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ookal is er kans dat het dan sneller op de lijst komt ik wil toch nog weer even een post maken.

Donderdag 30 april heb ik MDMC geprobeerd 300mg in een zeer pure vorm (98.5% als ik me goed herinner). Daarna heb ik 16 mei weer een N-Eye-Zzz (4-FMP) avond gehad (160mg4FMP). En zaterdag komt er al weer een N-Eye-Zzz avond aan (200-300mg 4-FMP). Daarna hou ik een hele lange pauze, omdat ik het teveel vind worden, ik doe nog wel een nieuwe paddo trip deze zomer, maar daar blijft het bij.

Aangezien het topic orgineel begon over vergelijkingen tussen 4-FMP en andere stimulanten wil ik graag mijn ervaring, wat betreft de verschillen tussen MDMC en 4-FMP, even kwijt.

4-FMP is voor mij erg euforisch, ernergiek en gewoonweg heerlijk. Het gevoel begint bij mij ongeveer 45min na inname en bouwt zich dan op binnen uur naar een piek die vrij lang aanhoud en langzaam weer verdwijnt. Ook kan het in de piek soms lichtelijk vaag worden bij mij, XTC achtig (hoewel ik dat natuurlijk nog steeds niet geheel kan vergelijken).

Het MDMC effect begon bij mij pas laat te werken. Ik had een iname tijd van plus minus 9 uur en een hoeveelheid van 100mg. Om 10 uur voelde ik nog niets, toen ik om half 11 nog niets voelde heb ik nog 100mg bijgepakt. Daarna begon ik steeds sterker wat te merken, het gevoel bouwde zich steeds en steeds meer op. Het was helder, echt enorm helder, helderder dan normaal, ik was met iedereen die ik maar tegenkwam aan het praten en had een heerlijk euforisch gevoel. Daarbij had ik nog een kleine klapkaap en kon ik niet stil staan. Om half 1 nogmaals 100mg bijgepakt. Daarna is alles nog steeds opbouwend geweest en liep door naar een erg vage avond. Ogen draaide telkens een beetje weg en ik ging erg lang door, toen ik om half 7 in bed lag kon ik bijna niet slapen en was nog steeds enorm vaag. Heb in totaal ongeveer 2 uur geslapen en was nog steeds lichtelijk vaag toen ik wakker werd. 's Middags werd alles weer beter en begon de moeheid.

Al met al vond ik MDMC echt enorm leuk. Het ging me wel vrij hard en het was me iets te vaag. 4-FMP vind ik dan toch leuker, het afbouwen is toch fijner dan het opbouwende effect. Natuurlijk kan dit ook te maken hebben gehad met dat ik telkens bijnam. Hoe denken jullie hierover en komen deze verschillen/overeenkomsten tussen MDMC en 4-FMP ook bij jullie voor?

N-Eye-Zzz
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja, die verschillen zijn zeer herkenbaar.

Ik vind zowel methylone als 4-FMP zeer vermakelijk. 4-FMP voor een avondje stappen, en methylone dan weer voor een gezellige avond thuis met vrouwlief (het heeft dan ook niet dat stimulerende karakter).

Grootste nadeel aan methylone is de zeer abrupte coming down, terwijl 4-FMP dan weer een aanzienlijk lange halfwaardetijd heeft en zelfs na uitwerking van de empathogene effecten nog stimuleert (amfetamine-gewijs dan).

Slapen op methylone lukt aardig, terwijl je daar op Fluo gewoon niet aan toe komt. En bovendien d volgende dag opmerkelijk fit bent. :rockband:
P
ProvenzanoLid
01-01-2024, 00:00
#7
ErnstJünger zei:
Grootste nadeel aan methylone is de zeer abrupte coming down, terwijl 4-FMP dan weer een aanzienlijk lange halfwaardetijd heeft en zelfs na uitwerking van de empathogene effecten nog stimuleert (amfetamine-gewijs dan).

Slapen op methylone lukt aardig, terwijl je daar op Fluo gewoon niet aan toe komt. En bovendien d volgende dag opmerkelijk fit bent. :rockband:
Klik om te vergroten...
Ik vind de coming down van methylone eigenlijk niet heel erg abrupt. Het is meer een soort van mellow gevoel dat uiteindelijk nog een beetje blijft hangen op de achtergrond. Stukken beter dan bij MDMA vaak :)
P
Pixiedust7Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Zaterdag op een fijn schranz feestje @ factory 10 2x een capsule van ong. 100 mg genomen.
En het was echt weer heulllllllll fijn :hearteyes:
Prettige en lang aanhoudende (yay) love rush deze keer, veel energie, keihard losgaan.
Uiteindelijk van 10 tot half 1 geslapen en voelde me de rest van de dag gewoon prima, werd zondagnacht weer 4 uur. Vd week wel weer een beetje bijgeslapen.

Heerlijk spulletje! Paar weken wachten nu, maybe op awake fest weer
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Gelukkig maar, smartshops zouden dit ook niet moeten verkopen imo. Online = eenvoudig.
P
Pixiedust7Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Naja geloof wel dat je er naar moet vragen? ligt niet zomaar uitgestald in de winkel dacht ik. In mijn geval dan, 1x poedervorm via via en 1x caps gehaald in een smart. Was allebei gewoon goed.
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Gaat er niet om het goed is of niet, het schaadt de branche en zal alleen maar zorgen dat smartshops gesloten worden en dergelijke stoffen op de Opiumlijst worden geplaatst. Terwijl je het met een beetje moeite prima online kunt vinden. (En nog goedkoper ook.)
F
FronskeLid
01-01-2024, 00:00
#12
afraidtech zei:
ik krijg als het goed is deze week een gram van dat spul, maar als je niet het enorme rush krijgt is het dan niet een goed id om het te combineren met mephedrone?

ik dat de kommende tijd niet proberen, heb sinds gister/vannacht wel ffies genoeg van de meph :grin:
Klik om te vergroten...

Ik heb deze combo ooit gedaan op een feestje. Eerst de 4fluo gedropt, en toen de empathogene effecten begonnen te verdwijnen na 3-4 uur begon ik meph bommetjes te slikken. Tegen 7u stopte ik met meph, en tegen dat ik thuis kwam rond 9u, was ik vrij nuchter en niet gebrakt.

Ook de dag nadien had ik een opvallend lichte kater (in vergelijking met een hele nacht mdma of 2x speed), maar dat is ook eigen aan deze 2 stoffen apart.

Let wel: de rush van 4fluo is vrij subtiel, dus ga niet meteen bijnemen of meph bijsteken. Je gaat goed zonder dat je het echt doorhebt.
a
afraidtechLid
01-01-2024, 00:00
#13
en hoe zat het met je meph dip? hoeveel gram meph op je gehad dan?

vind de dip van meph (als ik meph gebruik, gebruik ik ook flink veel meph) erg zwaar, is 4-fmp misschien de manier om daar onderuit te komen... zou geniaal zijn :grin:
n
njiremLid
01-01-2024, 00:00
#14
Na al drie maanden clean te zijn bedacht ik me opeens dat ik ooit een vraag had gesteld aan een verslavingsarts op drugsinfoteam.nl over cathinone en 4FMP. Dus voor de geinteresseerden hier alsnog het antwoord :wink:

Voor zover ik weet is er niets bekend over de lange termijn effecten op mensen. Het lijkt mij wel dat het problemen kan opleveren. Beide middelen zijn namelijk belastend voor het dopaminerge systeem in de hersenen. 4-FMP is dat in ieder geval ook, wel in mindere mate, voor het serotonerge systeem. Uiteindelijk kun je hier problemen door ondervinden. De ene persoon is hier gevoeliger voor dan de ander. Mogelijk ervaar je dus nu niet direct problemen, maar kan dat wel komen als je je gebruik op deze manier voortzet. 4-FMP is verdacht van het geven van hersenschade bij frequent of hevig gebruik. Echter is daar nog niet voldoende onderzoek naar gedaan bij mensen. Dopaminereserves in bepaalde hersengebieden zijn groter dan bijvoorbeeld serotoninereserves. Dat kan verklaren waarom je frequent kan gebruiken en toch effect kan hebben. De dopaminereserves zijn nog niet volledig uitgeput. Dit zegt echter dus niets over de schadelijkheid. Om risico's te beperken, is het handig middelen niet te combineren en je hersenen de tijd te geven de balans te kunnen herstellen, reserves aan te vullen. Zes weken hebben je hersenen ongeveer nodig om reserves aan te vullen. Om de kans op problemen te verminderen is het raadzaam die periode minstens aan te houden tussen het gebruik van oppeppende middelen als speed, 4FMP, xtc of bijvoorbeeld cathinone. Beter is gebruik te beperken tot een aantal keer per jaar. Dus zo'n 2 tot 3 maanden tussen ieder gebruik. Of iets een harddrug is of niet, zegt inderdaad niets over schadelijkheid. Denk maar aan alcohol. Op lijst 1 staan middelen waarvan onze overheid heeft gezegd dat het schade kan toebrengen. Echter zijn er meer middelen die dat kunnen, maar worden ze lang niet allemaal met naam genoemd in de opiumwet. Er staan dus ook middelen op die wellicht minder schadelijk zijn dan andere die niet genoemd worden. Meer info over deze drugs, voor zover die er is, vind je bijvoorbeeld op de engels wikipedia of op erowid.org. Met vriendelijke groet, Eline
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ben benieuwd naar dit spul.. Ga het niet zometeen proberen maar toch.

Als ik de verschillende reacties hoor, lijkt het wat tussen een kruising van MDMA en speed - een speed met een beetje een MDMA-gevoel dus. Lijkt mij wel interessant. Vooral omdat ik, zoals ik nu dus gemerkt heb, nogal gevoelig ben aan MDMA. Maar van speed heb ik weinig last. En omdat het blijkbaar ook een stuk helderder is en je er lekker strak van gaat staan - Klinkt allemaal prima eigenlijk. Ik vroeg mij af of het ook maar in een zin psychedelisch is, zoals MDMA? Want daar begon ik op het einde toch echt mooi van te hallucineren en het heeft ook echt een tripgevoel, zoals het verlies van tijdsbesef. Daar kan ik dus niet tegen. Maar 4-FA is dus gewoon een stimulant?
d
ditdatzuszoLid
01-01-2024, 00:00
#16
is het te combineren met mdma?
Zo ja, heb je dan het wauze gevoel, maar toch enorm veel energie?
En bij 4fmp alleen, wel het zweven boven de grond gevoel?
A
AxxessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Is dit toevallig het spul wat ze vloeibaar verkopen als "APK" of is dat toch gewoon Methylone? Als ik de verhalen zo lees lijkt het er wel een beetje op. Alleen dan zonder 'speedy' effect.

Aangezien ik APK veelste duur vind en een nare chemiche na smaak achterlaat. Ik heb me dus wat 4-FMP weten te bemachtigen (denk ik) en ben vanplan om het wel eens te proberen.

:stoned:
o
oxygene22Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Fuck heb ik weer.... Ik heb de 4fa/4fmp geslikt, gesnoven zelfs gepluged tot 180 mg (0,180 gram) en het spul doet gewoon erg weinig bij mij een mild relax gevoel is het enige wat ik ervaar. En zo'n stims tolleratie heb ik niet.

Ik heb het een maandje of 9 aangeschaft bij een "vertrouwde" oostenrijkse online rc shop, dus de kwaliteit zit wel goed

Hetzelfde gaat trouwen op voor GHB/GBL, deze doen bij mij ook bijzonder weinig.

Tja is het een vloek of een zegen?
A
AxxessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Verwachting te hoog?

Heb je het eens meerdere malen geprobeerd of heb je het bij 1x gelaten? misschien toch maar eens laten testen?
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mss te lang bewaard? Of had je 't net pas? Kheb geen idee of 't spulletje wel tegen bijv. licht of warmte kan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1415161718...31
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."