Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke 2c-. uit de reeks lijkt op 2c-b?

Welke 2c-. uit de reeks lijkt op 2c-b?

75 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
GHB is niet aan mij besteed :wink:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb geen ervaring met 2c-d, wel met 2c-c. Ik kan alleen maar speculeren maar van wat ik heb gelezen lijkt het mij dat 2c-c meer op 2c-b lijkt qua effecten.

Ik kan me grof van 2c-c nog herinneren dat ik veel rood, blauw, groen wazen zag en dat de bladeren van de bomen perfecte symmetrische vormen aan namen, niet bepaald de 2c-b visuals maar het had wel iets gelijkends.

Wat ik van 2c-d lees in PIKHAL is dat je 'heroïsche' hoeveelheden moet nemen voordat het karakter en de effecten van 2c-d pas een beetje merkbaar werden en het dan nog steeds geen spraakmakend 'karakter' heeft. Dat het vooral de effecten van andere middelen zou versterken zonder zelf zijn eigen 'karakter' toe te voegen.

2C-B-NBOMe zal er inderdaad waarschijnlijk ook sterk op lijken maar zo'n gedoe met doseren met die NBOME's. :|

2C-I (/25i-nbome) is nog wel de leukste vervanger van 2c-b naar mijn mening, duurt een uur langer en overal intense kleuren, het voegt letterlijk kleur toe aan je leven. :hearteyes:
25i-nbome is weer lastig doseren (en riskanter in gebruik) maar doet voor mijn gevoel bijna precies hetzelfde als 2c-i en 2c-i is een stuk prijziger en lastiger aan te komen in mijn geval.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#3
Trivia: waarom heten al deze feneletylamines 2c-*?
S
Sjaak ZweefkaakLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jmths zei:
2C-I (/25i-nbome) is nog wel de leukste vervanger van 2c-b naar mijn mening, duurt een uur langer en overal intense kleuren, het voegt letterlijk kleur toe aan je leven. :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Hier kan ik mij bij aansluiten, 2C-I is voor mij wel echt de favoriet, was ook veel leuker dan 2C-B.
Als je hier aan kan komen zou ik deze aanraden, maar verder kan ik je niet vertellen veel vertellen.
De enige keer dat ik 2C-C heb genomen heb ik er niet veel van gemerkt.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#5
MeejheM zei:
Trivia: waarom heten al deze feneletylamines 2c-*?
Klik om te vergroten...
The name '2C' is an acronym for the two carbons between the benzene ring and the amino group in all 2C chemicals.
Klik om te vergroten...

Krijg ik een sticker? :sunglasses:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Die NBOMes zijn ook nog een optie inderdaad, maar uit de ervaringen die ik erover gelezen heb lijken ze toch wel wat anders dan hun normale 2C variant. Daarbij is er bij NBOMes een veel groter risico op een gevaarlijke overdosering. Wat betreft doseren, als je een beetje goed zoekt kun je de standaard NBOMes (25B, 25C en 25I) trouwens gewoon op blotters krijgen. Wel zo handig met zulke potente stoffen.

Ik heb hem trouwens nog niet voorbij zien komen, maar bedacht me net dat BK-2C-B ook wel een goede 2C-B vervanger kan zijn. Het schijnt er redelijk op te lijken en is nog makkelijk te krijgen als research chemical.

2C-B-Fly zou ook een optie kunnen zijn, maar dat is denk ik nog lastiger te vinden als 2C-B zelf.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jmths zei:
MeejheM zei:
Trivia: waarom heten al deze feneletylamines 2c-*?
Klik om te vergroten...
The name '2C' is an acronym for the two carbons between the benzene ring and the amino group in all 2C chemicals.
Klik om te vergroten...

Krijg ik een sticker? :sunglasses:
Klik om te vergroten...

nog niet, de 2c had ik natuurlijk begrepen.
de rest staat zeker voor methylgroep, methoxygroep, propylgroep, ethylgroep, hydroxy.....
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bromide, Chloride, Ethyl, Propyl, maar waarom de Methylvariant 2C-D heet is mij een raadsel. Zal wel mooi in shulgin zn rijtje gestaan hebben. :P
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fool zei:
Bromide, Chloride, Ethyl, Propyl, maar waarom de Methylvariant 2C-D heet is mij een raadsel. Zal wel mooi in shulgin zn rijtje gestaan hebben. :P
Klik om te vergroten...
Dat is mij ook een raadsel inderdaad, zeker omdat hij de amfetamine variant wel gewoon DOM heeft genoemd en niet DOD.
B
BlokfluitLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fool zei:
Bromide, Chloride, Ethyl, Propyl, maar waarom de Methylvariant 2C-D heet is mij een raadsel. Zal wel mooi in shulgin zn rijtje gestaan hebben. :P
Klik om te vergroten...

Misschien vergiste hij zich perongeluk bij 2C-D en keek hij naar het dimethoxy-gedeelte :tearsofjoy:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
Thx voor de vele reacties.
De nbome serie laat ik nog even opzij. Als er een trip komt is er waarschijnlijk 1 persoon zonder ervaring met psychedelische middelen.
We gaan het gewoon op 2c-c gooien voor een gezellige rustige kennismaking met de 2c's.

Is het mogelijk, als die 2c-c mij nou echt niet meevalt en niets meegeeft, dat ik dit combineer met een kleine dose 4-aco-dmt of laat ik de aco opzij voor een volgende trip?
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Is het mogelijk, als die 2c-c mij nou echt niet meevalt en niets meegeeft, dat ik dit combineer met een kleine dose 4-aco-dmt of laat ik de aco opzij voor een volgende trip?
Klik om te vergroten...

Bij de 2C-X reeks maakt de dosering qua ervaring echt een wereld van verschil. Bij een lichte dosering voel je je enkel gestimuleerd zonder visuals, bij een gematigde dosis krijg je net een beetje visuals, bij een sterke dosis krijg je al aardig wat visuals en ben je af en toe aardig en kluts kwijt en als je daar weer een stapje bovenop doet ben je al snel los van god.

Oraal bijdoseren van 2C-X verlengt meestal enkel de duratie van de effecten zonder deze sterker te maken omdat de trip (relatief) kort duurt.

Het lijkt me logisch dat jullie oraal gaan doen aangezien het een nieuw stofje is en nasaal een extra onvoorspelbaarheids- risicofactor met zich mee brengt, het is dus belangrijk dat jullie de eerste dosering meteen de correcte dosering is zonder te laag of te hoog doseren wat bij de eerste keer vaak mis gaat.

Over het combineren met 4-aco-dmt, het zijn allebei vrij onbekende en weinig gebruikte substanties, over de combinatie zul je waarschijnlijk vrijwel geen informatie kunnen vinden en zullen de effecten van de combinatie ook erg onvoorspelbaar wezen.

Het lijkt mij een gezonde benadering om altijd eerst de effecten van een stof op zichzelf te verkennen voordat je deze met andere gaat combineren, je geeft aan dat je een 'rustige avond' met vrienden wil dus het lijkt me niet zo handig.

Van 2c-b en psilocybine is wel bekend dat er wat kruistolerantie/werking is, met deze twee 'vergelijkbare' materialen zal dat waarschijnlijk ook wel het geval wezen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
Eindelijk, 2c-B :hearteyes:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik las wel al enkele ervaringen en die waren toch wel positief over de combo. Toch volg ik jou raad op en ga inderdaad beide stofjes apart verkennen. De 4-aco nog even opzij leggen. Zoals je aangeeft denk ik toch voor een iets hogere dosis te gaan met de 2C zodat ik meteen een gezellige "trip" beleef.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Verstandige keuze ik ben benieuwd naar je ervaring. Welke 2C word het?

Tekzor668 zei:
Ik las wel al enkele ervaringen en die waren toch wel positief over de combo. Toch volg ik jou raad op en ga inderdaad beide stofjes apart verkennen. De 4-aco nog even opzij leggen. Zoals je aangeeft denk ik toch voor een iets hogere dosis te gaan met de 2C zodat ik meteen een gezellige "trip" beleef.
Klik om te vergroten...
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#16
bobsacamano zei:
Verstandige keuze ik ben benieuwd naar je ervaring. Welke 2C word het?
Klik om te vergroten...

Normaal 2C-C maar ik wacht nog even af. Heel misschien komt er toch 2C-B volgende week op mijn weg en dan wil ik het echt wel daarop gooien :)
K
KamphuysLid
01-01-2024, 00:00
#17
Tekzor668 zei:
Ik las wel al enkele ervaringen en die waren toch wel positief over de combo. Toch volg ik jou raad op en ga inderdaad beide stofjes apart verkennen. De 4-aco nog even opzij leggen. Zoals je aangeeft denk ik toch voor een iets hogere dosis te gaan met de 2C zodat ik meteen een gezellige "trip" beleef.
Klik om te vergroten...

Persoonlijk vind ik de 4-aco reuze meevallen qua heftigheid, al zijn de Visuals zeer aanwezig.
Had toen rond de 20 mg genomen, echt een top avond gehad.
Wat betreft 2-ce, vind het wel leuk maar persoonlijk ga ik voor de 4-aco.
Mijn vriendin had laatst combo gemaakt van m en 2-ce, die dacht dat ze in een soort van cartoon wereld zat :tearsofjoy:
Al is wat trip ervaring voor beide middelen wel aan te raden :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Tekzor668 zei:
Eindelijk, 2c-B :hearteyes:
Klik om te vergroten...
Mooi dat je er toch nog aan gekomen bent, enjoy :wave:.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kamphuys zei:
Tekzor668 zei:
Ik las wel al enkele ervaringen en die waren toch wel positief over de combo. Toch volg ik jou raad op en ga inderdaad beide stofjes apart verkennen. De 4-aco nog even opzij leggen. Zoals je aangeeft denk ik toch voor een iets hogere dosis te gaan met de 2C zodat ik meteen een gezellige "trip" beleef.
Klik om te vergroten...

Persoonlijk vind ik de 4-aco reuze meevallen qua heftigheid, al zijn de Visuals zeer aanwezig.
Had toen rond de 20 mg genomen, echt een top avond gehad.
Wat betreft 2-ce, vind het wel leuk maar persoonlijk ga ik voor de 4-aco.
Mijn vriendin had laatst combo gemaakt van m en 2-ce, die dacht dat ze in een soort van cartoon wereld zat :tearsofjoy:
Al is wat trip ervaring voor beide middelen wel aan te raden :)
Klik om te vergroten...

Hoe was de bodyload? En waren de visuals vergelijkbaar met een Paddotrip of gaat dit nog verder? Wat ik erover gelezen heb lijkt het wel een leuk stofje te zijn...
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dat lijkt me eerlijk gezegd ook wel. Ik sta er van te kijken hoe jullie zomaar 30 mg naar binnen kunnen gooien op een druk technofeestje! Klinkt voor mij ook alsof je in een volwaardige trip op een feestje staat. Maar aan de andere kant, jullie hebben ook veel meer tripervaring, dus wellicht dat jullie daarom wel wat meer 2C-B kunnen hebben?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."