Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGezondheid en 3mmc

Gezondheid en 3mmc

177 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hiyou zei:
Ik heb dit wel al eens geprobeerd maar is effe geleden. Het spreekt me wel echt aan, ik luister wel vaak meditatie muziek zonder te mediteren. En dit geeft me ook een bepaalde rust. Dus ik wil het nog een kans geven. Maar is dat dan gewoon je ogen toedoen en niks proberen te denken, maar juist gewoon te voelen? Want dat is mijn probleem ergens: ik ben een enorme piekeraar 24/24 mijn gedachten staan niet stil eigenlijk. Dus als ik die loslaat en mn focus leg op het “voelen” merk ik dat ik panikeer. Precies of de controle over mijn lichaam verdwijnt en dat maakt me angstig.
Klik om te vergroten...
Niet niet proberen te denken, dat werkt juist averechts. Gewoon alles laten zijn hoe het is: gedachten, gevoelens, etc. en dat neutraal observeren.

Ik ben ook altijd een enorme piekeraar geweest. Trust me: meditatie is mogelijk voor iedereen. Het is alleen een kwestie van: zit je door het ongemakkelijke heen, of laat je je erdoor overweldigen en geef je op? Je geest is erop gemaakt om je bij meditatie (Zen) weg te houden, het is daar meesterlijk in. Dus voel je niet zwak als je daar in trapt. Het is eigenlijk je eigen slimheid waar je dan tegen vecht, dat kun je niet winnen. Tenminste, niet op die manier. Je kunt ervan winnen door neutraal naar elke gedachte, elk gevoel te kijken en simpelweg dat spelletje niet meer mee te spelen.

Kom er gewoon steeds weer naar terug, al neemt dat honderden duizenden keren, het is het waard. Peace of mind is mogelijk. :) (en nee, ik ervaar dat ook lang niet altijd, maar weet nu wel absoluut zeker dat het mogelijk is en ervaar het steeds meer, dagelijks nu)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Even geen tijd om het hele topic te lezen (je kreeg al goede tips zag ik), dus sorry als ik nu een enorme spuit elf ben, maar hoeveel 3-MMC gebruik je? De dosis per keer, bedoel ik? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Ik heb een gevoelig fysiek systeem voor stimulanten. Mentaal kan ik veel hebben zonder dat de effecten heel heftig worden, maar ik krijg snel een verhoogde bloeddruk en langdurig versnelde hartslag. Niet perse heel extreem, maar wel heel langdurig. Ook gevoelig voor bepaalde bijwerkingen zoals vasoconstrictie. Ik heb zelfs wel eens blauwe tenen gehad van LSD.

Het gekke is dat ik juist bij 3-MMC nooit problemen heb ervaren. Ik heb de groep van cathinonen waaronder 3-MMC lang gemeden omdat ik bang was dat dit vanwege de heftige gerapporteerde fysieke bijwerkingen (las over verkleurde ledematen, etc.) niets voor mij zou zijn. Inmiddels gebruik ik al een hele tijd zo af en toe een keer 3-MMC, en 3-MMC is bij mij maf genoeg juist opvallend subtiel wat betreft bijwerkingen. Tuurlijk, m'n hart reageert erop, maar zeker niet meer dan bij andere stims en ik heb me er nooit onveilig bij gevoeld. Blijft ook niet zo héél lang hangen, die hogere bloeddruk en hartslag. Maar moet wel zeggen dat ik bij 3-MMC, net omdat ik weet dat die cathinonen geen onschuldige lieverdjes zijn, altijd een dosis met mezelf afspreek waar ik dan echt niet overheen ga, dus in de praktijk komt het erop neer dat ik er ook nooit mee zou gaan bingen/stunten. Bij een binge zou ik me niet veilig voelen, better safe than sorry met die RC's en zeker de stofjes van deze chemische klasse.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Niet niet proberen te denken, dat werkt juist averechts. Gewoon alles laten zijn hoe het is: gedachten, gevoelens, etc. en dat neutraal observeren.

Ik ben ook altijd een enorme piekeraar geweest. Trust me: meditatie is mogelijk voor iedereen. Het is alleen een kwestie van: zit je door het ongemakkelijke heen, of laat je je erdoor overweldigen en geef je op? Je geest is erop gemaakt om je bij meditatie (Zen) weg te houden, het is daar meesterlijk in. Dus voel je niet zwak als je daar in trapt. Het is eigenlijk je eigen slimheid waar je dan tegen vecht, dat kun je niet winnen. Tenminste, niet op die manier. Je kunt ervan winnen door neutraal naar elke gedachte, elk gevoel te kijken en simpelweg dat spelletje niet meer mee te spelen.

Kom er gewoon steeds weer naar terug, al neemt dat honderden duizenden keren, het is het waard. Peace of mind is mogelijk. :) (en nee, ik ervaar dat ook lang niet altijd, maar weet nu wel absoluut zeker dat het mogelijk is en ervaar het steeds meer, dagelijks nu)
Klik om te vergroten...
Zalig, bedankt voor deze comment. Ga ik zeker meenemen. Ik geef het een kans.
Neem jij ook drugs? zo ja, welke? Ik veronderstel dat dit je dan weer uit je balans haalt om goed te kunnen mediteren?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hiyou zei:
Zalig, bedankt voor deze comment. Ga ik zeker meenemen. Ik geef het een kans.
Neem jij ook drugs? zo ja, welke? Ik veronderstel dat dit je dan weer uit je balans haalt om goed te kunnen mediteren?
Klik om te vergroten...
:grin::thumbsup:

Ik ben voornamelijk gericht op drugs die kunnen helpen met bewustwording, zoals psychedelica. Maar mijn interesse in drugs neemt met de jaren af omdat die simpele peace of mind die ik eigenlijk zoek steeds makkelijker nuchter ervaren wordt. Ik denk niet dat je zwart/wit kunt zeggen dat drugs ervan in de weg staan of niet. Het hangt helemaal van je eigen state of mind af en dus ook van de soort drug. Soms heb ik een mindere periode en dan doet het me goed om even wat wiet te roken bijvoorbeeld. Andere keren haalt wiet me juist naar beneden, omdat ik zonder al happy en vredig ben. Dan is het vooral een aantasting van mijn helderheid.

Succes en mocht het niet lukken, dan roep je maar.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
CuriousExplorer zei:
Speed smaakt gewoon veel chemischer waardoor ik altijd denk : dit is niet gezond.

Ik wacht vol ongeduld op Snuffelaar zijn post over de studie van 3mmc.
Klik om te vergroten...

Ik vind het wel komisch dat je dit zegt, want ik heb niet zo lang geleden een nieuwe batch 3-MMC binnen gekregen en ik werd bijna bedwelmd toen ik de verpakking opende. Het was alsof ik regelrecht een drugslab binnenliep, echt een intense chemische geur (de welbekende weeïg zoete 'anijsgeur' waar XTC/amfetamine-labs ook vaak door herkend worden). Dit zijn 3-MMC pillen, eerder heb ik poeder gehad maar niks geroken. Sowieso echt nooit een stim in m'n bezit gehad, ook niet MDMA o.i.d., die zó rook. Geur wordt ook niet echt minder, dus heb ze echt goed op moeten bergen want anders ruik je het gewoon als je voor de kast staat. :')

Misschien iets eenmaligs. Het is ook gewoon prima 3-MMC, doet wat het moet doen. Maar gezond is anders. :tongueout:

Verder met je eens hoor, ik heb een hekel aan de smaak/geur van speed. Muf, stoffig, oude verschraalde sigaretten, en dan ook weer dat weeïge zoete vieze tintje erin. Daarom snuif ik speed ook echt nooit meer, altijd in de vorm van een bommetje.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze Olifant zei:
Even geen tijd om het hele topic te lezen (je kreeg al goede tips zag ik), dus sorry als ik nu een enorme spuit elf ben, maar hoeveel 3-MMC gebruik je? De dosis per keer, bedoel ik? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Ik heb een gevoelig fysiek systeem voor stimulanten. Mentaal kan ik veel hebben zonder dat de effecten heel heftig worden, maar ik krijg snel een verhoogde bloeddruk en langdurig versnelde hartslag. Niet perse heel extreem, maar wel heel langdurig. Ook gevoelig voor bepaalde bijwerkingen zoals vasoconstrictie. Ik heb zelfs wel eens blauwe tenen gehad van LSD.

Het gekke is dat ik juist bij 3-MMC nooit problemen heb ervaren. Ik heb de groep van cathinonen waaronder 3-MMC lang gemeden omdat ik bang was dat dit vanwege de heftige gerapporteerde fysieke bijwerkingen (las over verkleurde ledematen, etc.) niets voor mij zou zijn. Inmiddels gebruik ik al een hele tijd zo af en toe een keer 3-MMC, en 3-MMC is bij mij maf genoeg juist opvallend subtiel wat betreft bijwerkingen. Tuurlijk, m'n hart reageert erop, maar zeker niet meer dan bij andere stims en ik heb me er nooit onveilig bij gevoeld. Blijft ook niet zo héél lang hangen, die hogere bloeddruk en hartslag. Maar moet wel zeggen dat ik bij 3-MMC, net omdat ik weet dat die cathinonen geen onschuldige lieverdjes zijn, altijd een dosis met mezelf afspreek waar ik dan echt niet overheen ga, dus in de praktijk komt het erop neer dat ik er ook nooit mee zou gaan bingen/stunten. Bij een binge zou ik me niet veilig voelen, better safe than sorry met die RC's en zeker de stofjes van deze chemische klasse.
Klik om te vergroten...

Als ik het gebruik is het een lage dosis, max 7 kleine lijntjes, ik weeg het niet af. Soms geraak ik niet tot 3 lijntjes zonder klachten. De klachten treden al op na 2lijnen, soms 1. Ik krijg een hoge hartslag, onrustig gevoel en een druk op mijn borstkas. Laatste keer had ik 5-tal dagen erna nog steeds last van een onregelmatige hartslag, met hartkloppingen. Ook was mijn bloeddruk lang hoger: 14/10 terwijl ik normaal altijd 12/6 heb. Ik krijg ook blauwe knieën en "bloemetjes" op mijn benen. Laatste keer, als het uitwerkte, was ik enorm duizelig en kon ik niet meer rechtstaan, het enige wat ik kon doen was met mijn benen omhoog liggen. En dit allemaal met een lage dosis. Ik word fysiek altijd na het gebruik van mephedrone, enorm onwel. Ik heb mephedrone nu een 10-tal keer gebruikt in mijn leven denk ik. vorige maand was het wel elk weekend 1 nachtje. Ik hoopte telkens op het zalig effect zoals mijn vrienden. Maar helaas... Zij begrijpen het ook niet dat ik dit allemaal al krijg na een paar lijntjes. Het is voor mij ook een raadsel. Ik heb 2 ervaringen met mephedrone waar ik wel een gelukzalig gevoel gehad, maar dit was uitzonderlijk eens. Ik denk dat dit dan ook 4mmc was en niet de 3mmc.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hiyou zei:
Als ik het gebruik is het een lage dosis, max 7 kleine lijntjes, ik weeg het niet af. Soms geraak ik niet tot 3 lijntjes zonder klachten. De klachten treden al op na 2lijnen, soms 1. Ik krijg een hoge hartslag, onrustig gevoel en een druk op mijn borstkas. Laatste keer had ik 5-tal dagen erna nog steeds last van een onregelmatige hartslag, met hartkloppingen. Ook was mijn bloeddruk lang hoger: 14/10 terwijl ik normaal altijd 12/6 heb. Ik krijg ook blauwe knieën en "bloemetjes" op mijn benen. Laatste keer, als het uitwerkte, was ik enorm duizelig en kon ik niet meer rechtstaan, het enige wat ik kon doen was met mijn benen omhoog liggen. En dit allemaal met een lage dosis. Ik word fysiek altijd na het gebruik van mephedrone, enorm onwel. Ik heb mephedrone nu een 10-tal keer gebruikt in mijn leven denk ik. vorige maand was het wel elk weekend 1 nachtje. Ik hoopte telkens op het zalig effect zoals mijn vrienden. Maar helaas... Zij begrijpen het ook niet dat ik dit allemaal al krijg na een paar lijntjes. Het is voor mij ook een raadsel. Ik heb 2 ervaringen met mephedrone waar ik wel een gelukzalig gevoel gehad, maar dit was uitzonderlijk eens. Ik denk dat dit dan ook 4mmc was en niet de 3mmc.
Klik om te vergroten...

Oké, heftig! Klinkt dan inderdaad niet alsof het perse aan je dosis ligt, maar eerder alsof dit gewoon niet jouw middel is als je er zoveel klachten van ondervindt. Vervelend. :( Misschien dan toch proberen te accepteren dat je er niet uit kunt halen wat je vrienden doen, en iets gebruiken waarvan je minder bijwerkingen-gedoe krijgt.

Die blauwe knieën/bloemetjes herken ik van speed, maar meestal wel bij iets hogere doseringen. En ik ken het dus ook van LSD. De één is gevoeliger voor vaatvernauwing dan de ander, maar ik snap wel dat je er stress van krijgt, het idee is toch een beetje creepy.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Oké, heftig! Klinkt dan inderdaad niet alsof het perse aan je dosis ligt, maar eerder alsof dit gewoon niet jouw middel is als je er zoveel klachten van ondervindt. Vervelend. :( Misschien dan toch proberen te accepteren dat je er niet uit kunt halen wat je vrienden doen, en iets gebruiken waarvan je minder bijwerkingen-gedoe krijgt.

Die blauwe knieën/bloemetjes herken ik van speed, maar meestal wel bij iets hogere doseringen. En ik ken het dus ook van LSD. De één is gevoeliger voor vaatvernauwing dan de ander, maar ik snap wel dat je er stress van krijgt, het idee is toch een beetje creepy.
Klik om te vergroten...

Door veel op dit forum te zitten laatste dagen heb ik kunnen accepteren dat het niet mijn middel is en heb ik dus ook de klik gemaakt dat ik niet meer mee doet met dat spul. De enigste stims waar ik leuk op ben en me relaxed voel is MDMA en xtc. Alles wat door de neus moet heeft een negatief effect op mijn lichaam. Mijn lichaam ervaart ook enorm veel stress voor dat ik drugs ga gebruiken (bij alles): ik zit dan hele dag op de pot. Mijn lichaam wilt dit echt niet, en toont dit ook duidelijk... haha.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als je hartkloppingen krijgt dan doseer je voor jouw lichaam eigenlijk al te hoog. Als je dan nog hoger of bij zou doseren zou je je zelf kunnen vergiftigen(hart overbelast, spierspasmen, bloeddruk te hoog, vaatziekten etc.).

Ik denk dat je blij moet zijn met het feit dat je lichaam dit zo goed kan aangeven. Sommige mensen hebben het niet door en blijven maar doorgaan. Het aantal "vergiftigde gevallen" door 3mmc neemt in een rap tempo toe.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rivalrie zei:
Als je hartkloppingen krijgt dan doseer je voor jouw lichaam eigenlijk al te hoog. Als je dan nog hoger of bij zou doseren zou je je zelf kunnen vergiftigen(hart overbelast, spierspasmen, bloeddruk te hoog, vaatziekten etc.).

Ik denk dat je blij moet zijn met het feit dat je lichaam dit zo goed kan aangeven. Sommige mensen hebben het niet door en blijven maar doorgaan. Het aantal "vergiftigde gevallen" door 3mmc neemt in een rap tempo toe.
Klik om te vergroten...

Daar heb je gelijk! Het is een gevaarlijk middel. Voor mij is het vanaf nu verleden tijd. Ik vind het toch te gevaarlijk.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hiyou zei:
inderdaad. Zo is een vriendin al 3dagen wakker van de mephedrone. En toch is haar hartslag maar 106. Ik kan dat echt niet snappen, moest het omgekeerd zijn lag ik zeker en vast al in het ziekenhuis denk ik.
Klik om te vergroten...
Zelf ooit 4dagen doorgesnoven op dit spul.
Hartslag in rust wast gemiddeld 70-80slagen.
( ja, ik gebruik een hartslagmeter als ik stims neem)
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#12
CuriousExplorer zei:
Zelf ooit 4dagen doorgesnoven op dit spul.
Hartslag in rust wast gemiddeld 70-80slagen.
( ja, ik gebruik een hartslagmeter als ik stims neem)
Klik om te vergroten...

Dit is zo bizar. mijn hartslagen in rust, zijn nuchter, 70-80.
Ik meet ook vaak m'n hartslag hoor :)
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hiyou zei:
Dit is zo bizar. mijn hartslagen in rust, zijn nuchter, 70-80.
Ik meet ook vaak m'n hartslag hoor :)
Klik om te vergroten...
Ik heb hetzdlfde als jij Maar dan nog iets hoger
Screenshot_20201218-134913_Heart Rate Monitor (Pulse Rate).jpg
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rivalrie zei:
Ik heb hetzdlfde als jij Maar dan nog iets hoger
Bekijk bijlage 14171
Klik om te vergroten...

Dit is als je nuchter bent? redelijk hoog wel he. Heb jij dan bij stims ook geen last van hartkloppingen?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hiyou zei:
Dit is zo bizar. mijn hartslagen in rust, zijn nuchter, 70-80.
Ik meet ook vaak m'n hartslag hoor :)
Klik om te vergroten...
Dat is het rare inderdaad.
Ik zit gemiddeld in rust ook hoger dan toen op 4mmc.

Nu neem ik geen stims meer, zou eigenlijk een hartslag moeten meten. 😄
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hiyou zei:
Dit is als je nuchter bent? redelijk hoog wel he. Heb jij dan bij stims ook geen last van hartkloppingen?
Klik om te vergroten...
De 2 boven de 100 waren niet in rust overigens.

Ik heb wel last van hartkloppingen bij stims. Maar niet als ik laag doseer. Ik heb 1x gehad dat ik dacht dat ik doodging en ook echt met 2artsen gesproken.... bleek niks te zijn.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#17
CuriousExplorer zei:
Dat is het rare inderdaad.
Ik zit gemiddeld in rust ook hoger dan toen op 4mmc.

Nu neem ik geen stims meer, zou eigenlijk een hartslag moeten meten. 😄
Klik om te vergroten...

Vanwaar de keuze om geen stims meer te nemen?
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rivalrie zei:
De 2 boven de 100 waren niet in rust overigens.

Ik heb wel last van hartkloppingen bij stims. Maar niet als ik laag doseer. Ik heb 1x gehad dat ik dacht dat ik doodging en ook echt met 2artsen gesproken.... bleek niks te zijn.
Klik om te vergroten...
Wat had je die ene keer dan genomen?

Vanwaar de gedachte dat je doodging, wat voelde je?

En wat hadden de artslag van uitleg?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hiyou zei:
Vanwaar de keuze om geen stims meer te nemen?
Klik om te vergroten...
- Neurotoxciteit
- Slaaptekort
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hiyou zei:
Wat had je die ene keer dan genomen?

Vanwaar de gedachte dat je doodging, wat voelde je?

En wat hadden de artslag van uitleg?
Klik om te vergroten...
Ik nam de ritalin rc. 2f-ritalin ?

Ik kreeg hartkloppingen en daarna pijn in mn schouderblad. Dacht dat ik een hartaanval kreeg maar bleek een paniekaanval te zijn

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...456789
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."