Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGezondheid en 3mmc

Gezondheid en 3mmc

177 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb je een hartkwaal dan? Dan is mijn advies om helemaal geen 3mmc of stims te nemen.
Hoe vaak neem je 3mmc? Frequentie is ook van invloed op je systeem.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hiyou zei:
Jah zo zie ik het ook idd, wil altijd het effect bereiken als de anderen maar dit lukt me nooit. Dat is echt jammer. Het voelt voor mij ook echt aan als gevaarlijk spul. Toch wil ik telkens meedoen. Begrijp ik niet aan mezelf...
Klik om te vergroten...
Ik heb dat ook... Dan zou ik nog een lijn willen in mijn hoofd omdat ik dan denk “misschien ga ik dan net zo lekker als de rest” maar dat is natuurlijk absoluut niet het geval.

Ik vind het ook jammer soms, weet niet waar het aan ligt. Ik heb met alle stims dat ik die onrust en hartkloppingen ervaar helaas.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hiyou zei:
Jah zo zie ik het ook idd, wil altijd het effect bereiken als de anderen maar dit lukt me nooit. Dat is echt jammer. Het voelt voor mij ook echt aan als gevaarlijk spul. Toch wil ik telkens meedoen. Begrijp ik niet aan mezelf...
Klik om te vergroten...
Dat is denk al een lichte verslaving. Als je gebruikt terwijl je weet dat je het jiet moet of wil doen is een grote rode vlag.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Heb je een hartkwaal dan? Dan is mijn advies om helemaal geen 3mmc of stims te nemen.
Hoe vaak neem je 3mmc? Frequentie is ook van invloed op je systeem.
Klik om te vergroten...

neen, geen hartproblemen gevonden bij cardioloog. Wel last van veel stress wat soms op mn hart werkt. Ik heb bv. geen last bij mdma of xtc van hartkloppingen... wel bij alles wat je kan snuiven. Ik gebruik niet zoveel, heb vorige maand wel 4 weekends na elkaar 1 nacht 4-tal tot 7-tal lijntjes gesnoven. (Daarvoor was het zeker 3maand geleden)
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#5
I
Spyro zei:
Ik heb dat ook... Dan zou ik nog een lijn willen in mijn hoofd omdat ik dan denk “misschien ga ik dan net zo lekker als de rest” maar dat is natuurlijk absoluut niet het geval.
Klik om te vergroten...
Ik heb juist hetzelfde! Blij dat ik niet alleen ben.
Spyro zei:
Ik vind het ook jammer soms, weet niet waar het aan ligt. Ik heb met alle stims dat ik die onrust en hartkloppingen ervaar helaas.
Klik om te vergroten...
Ik heb dit ook bij alles wat je nasaal kan gebruiken, maar bv niet bij xtc of mdma...
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Dunne zei:
Dat is denk al een lichte verslaving. Als je gebruikt terwijl je weet dat je het jiet moet of wil doen is een grote rode vlag.
Klik om te vergroten...
Neen is niet echt een verslaving hoor, ik wil gewoon bereiken wat ik niet kan bereiken en hoop daar ook op, omdat mijn omgeving altijd zo goed zit. Maar is jammer genoeg nooit ht geval.. ik zie ht zker niet als lichte verslaving, ik wil het gwn proberen en hoop dan ook op een leuke ervaring op dat moment.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hiyou zei:
I

Ik heb juist hetzelfde! Blij dat ik niet alleen ben.

Ik heb dit ook bij alles wat je nasaal kan gebruiken, maar bv niet bij xtc of mdma...
Klik om te vergroten...
Ik ook niet met XTC of MDMA. Alleen in de come-up. Rest van de snuifbare stimulanten wel :( vroeger had ik dat nooit. Heb er ook een paniekstoornis aan overgehouden. Alles wat betreft mijn hart kan ik paniek door krijgen. Daarom áls ik een upper neem, dan neem ik na een half uur vaak een benzo. Ook niet heel gezond of aan te raden maar het helpt wel bij mij. Maar ik doe ook bijna geen stims meer hierdoor
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hiyou zei:
neen, geen hartproblemen gevonden bij cardioloog. Wel last van veel stress wat soms op mn hart werkt. Ik heb bv. geen last bij mdma of xtc van hartkloppingen... wel bij alles wat je kan snuiven. Ik gebruik niet zoveel, heb vorige maand wel 4 weekends na elkaar 1 nacht 4-tal tot 7-tal lijntjes gesnoven. (Daarvoor was het zeker 3maand geleden)
Klik om te vergroten...
En 3mmc gaan bommen? Doe je dat als snuiven problemen geeft.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#9
mss een gek idee.. maar je hebt het alleen bij dingen die je snuift?
3-mmc wordt zwz oraal aanbevolen > andere werking.. zie posts op het forum
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#10
Spyro zei:
Ik ook niet met XTC of MDMA. Alleen in de come-up. Rest van de snuifbare stimulanten wel :( vroeger had ik dat nooit. Heb er ook een paniekstoornis aan overgehouden. Alles wat betreft mijn hart kan ik paniek door krijgen. Daarom áls ik een upper neem, dan neem ik na een half uur vaak een benzo. Ook niet heel gezond of aan te raden maar het helpt wel bij mij. Maar ik doe ook bijna geen stims meer hierdoor
Klik om te vergroten...
Idem hier! Vroeger paar keer gesnoven in het begin van mijn drugsgebruik, nooit hartproblemen, ook goed voelen. had in die tijden zelf nog nooit mn hartslagen opgemerkt. Nu ben ik daar zo bewust van. Ik heb ook een angst en paniekstoornis. Dit is bij mij ontwikkelt door cannabis... helaas. Maar idd bij alles wat je kan snuiven heb ik last van hartkloppingen en maakt me dat gek. Ik moet me dan continu concentreren om mezelf rustig te houden en gerust te stellen dat er niks zal gebeuren. Bij mdma en xtc kan ik je volgen bij het begin van het effect dat je dat opmerkt maar als dat over is voel je je echt wel goed. Dat is denk ik de enigste drgs waar ik me ook goed blijf voelen en mijn angsten en paniek los kan laten.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik durf juist niet meer te bommen doordat snuiven die hartkloppingen geeft. Maar jullie hebben wel een punt idd
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hiyou zei:
Idem hier! Vroeger paar keer gesnoven in het begin van mijn drugsgebruik, nooit hartproblemen, ook goed voelen. had in die tijden zelf nog nooit mn hartslagen opgemerkt. Nu ben ik daar zo bewust van. Ik heb ook een angst en paniekstoornis. Dit is bij mij ontwikkelt door cannabis... helaas. Maar idd bij alles wat je kan snuiven heb ik last van hartkloppingen en maakt me dat gek. Ik moet me dan continu concentreren om mezelf rustig te houden en gerust te stellen dat er niks zal gebeuren. Bij mdma en xtc kan ik je volgen bij het begin van het effect dat je dat opmerkt maar als dat over is voel je je echt wel goed. Dat is denk ik de enigste drgs waar ik me ook goed blijf voelen en mijn angsten en paniek los kan laten.
Klik om te vergroten...
We kunnen elkaar de hand schudden... Exact hetzelfde!
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#13
CuriousExplorer zei:
Ironisch genoeg maken mensen zich zorgen als hun hart te snel slaat terwijl het erger is als het niet meer slaat.
Klik om te vergroten...
Als het niet meer slaat besef je het toch niet meer?...
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hiyou zei:
Als het niet meer slaat besef je het toch niet meer?...
Klik om te vergroten...
Het was meer dat ik de ironie wou aantonen.

Maak er dan :

Het is ironisch dat mensen panikeren als hun hart te snel slaat, maar als het niet snel genoeg slaat ze dit niet altijd beseffen.

Beter?😄
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hiyou zei:
Omg! Was dit door drugsgebruik? Zo ja , welke?
Klik om te vergroten...
Ja. Verkeerde speed en een paniekaanval erboven op. Was al in vrede in een hoekje gaan liggen...
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#16
PsychedelicMagic zei:
Met angststoornis en paniekaanvallen zal ik uit de buurt blijven van tripmiddelen, mdma, en extreme stimulaten zoals amfetamine, crystal meth, 3mmc, 4mmc, 3fa, etc. Je zou eventueel benzo's kunnen gebruiken, maar naast dat dit niet goed voor je lijf is kunnen je angstklachten tijdelijk toenemen als je stopt met het gebruiken ervan. Zou het houden bij 2fa, 2cb, kratom, alcohol, en meer weet ik zo even niet te noemen. Voorkom middelen die mindfucks kunnen veroorzaken zoals paddo's en salvia. Cannabis zal ik vermijden omdat je kunt ervaren dat je hartslag ervan omhoog gaat, straatvrees, achtervolgingswaan, etc. 3mmc zorgt voor vaatvernauwing en legt druk op je hart en vaatstelsel. Verder is er niet veel over het middel bekend.

Het is geen ramp als je niet goed tegen veel drugssoorten kunt. Ik kan er niet tegen en veel andere mensen reageren niet altijd goed op middelen. Is geen ramp. Er zijn zat andere zaken waar je een goed gevoel aan kunt overhouden.
Klik om te vergroten...

Interessant.
wat is 2fa en kratom?
Ik vermijd liever benzo’s omdat het blijkbaar erger terug komt als je stopt idd.
Bij mdma heb ik persoonlijk geen last van angsten en paniekaanvallen...
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#17
CuriousExplorer zei:
Het was meer dat ik de ironie wou aantonen.

Maak er dan :

Het is ironisch dat mensen panikeren als hun hart te snel slaat, maar als het niet snel genoeg slaat ze dit niet altijd beseffen.

Beter?😄
Klik om te vergroten...
Nu begrijp ik het hehe. Sorry ben niet goed in zulke zaken te ontcijferen 😆 ik doe er wat langer over :tongueout:
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#18
Spyro zei:
Ja. Verkeerde speed en een paniekaanval erboven op. Was al in vrede in een hoekje gaan liggen...
Klik om te vergroten...
Amai! Speed is idd ook geen aanrader bij een angststoornis, ikzelf blijf er af! Hoe is die avond verder verlopen? Nu ben ik wel benieuwd. Was er niemand bij jou die je kon helpen of eventueel ambulance kon bellen?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hiyou zei:
Akelig he. Bedankt, is nuttige info. Wel scary... gevoelig onderwerp voor mij. Mn grootste angst is de dood.
Klik om te vergroten...
Ik ben niet bang voor de dood. Wel om alleen te sterven.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#20
PsychedelicMagic zei:
Bij mdma zou ik je aan de normale dosis houden en dit niet combineren met iets anders. Voorbeeld; wiet of lsd.

2fa is een milde stimulant. Kratom is een milde opiaat, al heeft veel ook met dosis te maken.
Klik om te vergroten...
Ik combineer niet echt als ik mdma binnen heb. Ik heb op dat moment niks anders nodig. En owkay, thx voor de info.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."