Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGezondheid en 3mmc

Gezondheid en 3mmc

177 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Dunne zei:
Weet wel: hoe vaker jedat hebt hoe meer kans dat je ooit wel iets aan je hart krijgt.
Een cardioloog legde dat eens uit. Je hart is gemaakt voor een bepaald aantal slagen/levensduur, hoeveel slagen of hoeveel levensduur is pp verschillend. Hoe vaker je je hart buiten de “ingecalculeerde” slagen extra laat werken hoe sneller de levensduur van je hart op is. Snap je?
Ik heb namelijk vroeger boezemfibrilleren gehad en bij een cardioloog gelopen. Kwam toen door ondergewicht en stress bij mij. Nu heb ik dat niet meer.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp het. Hoog tijd om eens wat rust in mn leven te vinden en te zoeken naar wat mij kan ontspannen want bij mij heeft het veel te maken met stress. Zelf bij alcohol doet mn hart rare dingen. Wil dat dan zeggen dat degene die veel snuiven een veel kortere levensduur hebben want die hebben toch ook geen normale hartslag denk ik dan.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hiyou zei:
Ik begrijp het. Hoog tijd om eens wat rust in mn leven te vinden en te zoeken naar wat mij kan ontspannen want bij mij heeft het veel te maken met stress. Zelf bij alcohol doet mn hart rare dingen. Wil dat dan zeggen dat degene die veel snuiven een veel kortere levensduur hebben want die hebben toch ook geen normale hartslag denk ik dan.
Klik om te vergroten...
Nee want niet bij iedereen stijgt de hartslag extreem. Plus dat elk persoon een andere hart-levensduur heeft. Misschien dat de ene snuiver een langere hart levensduur heeft als de andere.
Kijk naar bv wat je wel hoort dat een jonge topsporter in ene dood neervalt op het veld. Als diegene geen topsport had gedaan was zijn hart misschien 10 jaar langer meegegaan omdat ie het hart minder belast had.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hiyou zei:
Ik ben een vrouw van 23 jaar 👍🏻
Klik om te vergroten...
Dat kan je hart wel aan.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Nee want niet bij iedereen stijgt de hartslag extreem. Plus dat elk persoon een andere hart-levensduur heeft. Misschien dat de ene snuiver een langere hart levensduur heeft als de andere.
Kijk naar bv wat je wel hoort dat een jonge topsporter in ene dood neervalt op het veld. Als diegene geen topsport had gedaan was zijn hart misschien 10 jaar langer meegegaan omdat ie het hart minder belast had.
Klik om te vergroten...
Akelig he. Bedankt, is nuttige info. Wel scary... gevoelig onderwerp voor mij. Mn grootste angst is de dood.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
@ TS :

Hoe oud ben je?
170 is namelijk minder erg bij iemand van 20 dan bij iemand van 50.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#6
CuriousExplorer zei:
@ TS :

Hoe oud ben je?
170 is namelijk minder erg bij iemand van 20 dan bij iemand van 50.
Klik om te vergroten...
Ik ben een vrouw van 23 jaar 👍🏻
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hiyou zei:
Ik ben een vrouw van 23 jaar 👍🏻
Klik om te vergroten...
Dan moet je je pas zorgen maken als uw hartslag 197 is.

(220 min uw leeftijd).

170 is hoog, maar niet levensbedreigend.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#8
Spyro zei:
Dat kan je hart wel aan.
Klik om te vergroten...
Het is te zien, net een kennis verloren van 24 jaar. Geen drugs. Ineens neergestuikt en dood- wss met zn hart te maken.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hiyou zei:
Hoe oud zijn jullie trouwens? Ik ben benieuwd
Klik om te vergroten...
24, ook vrouw. 😁
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#10
CuriousExplorer zei:
Dan moet je je pas zorgen maken als uw hartslag 197 is.

(220 min uw leeftijd).

170 is hoog, maar niet levensbedreigend.
Klik om te vergroten...
Ik heb een keer 200 nog wat gehad. Ik kon niets meer, niet eens de ambu bellen. Ik heb toen echt geluk gehad. Voelde als een hartstilstand
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Spyro zei:
Ik heb een keer 200 nog wat gehad. Ik kon niets meer, niet eens de ambu bellen. Ik heb toen echt geluk gehad. Voelde als een hartstilstand
Klik om te vergroten...
Ironisch genoeg maken mensen zich zorgen als hun hart te snel slaat terwijl het erger is als het niet meer slaat.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hiyou zei:
Hoe oud zijn jullie trouwens? Ik ben benieuwd
Klik om te vergroten...
33, geen vrouw.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#13
Met angststoornis en paniekaanvallen zal ik uit de buurt blijven van tripmiddelen, mdma, en extreme stimulaten zoals amfetamine, crystal meth, 3mmc, 4mmc, 3fa, etc. Je zou eventueel benzo's kunnen gebruiken, maar naast dat dit niet goed voor je lijf is kunnen je angstklachten tijdelijk toenemen als je stopt met het gebruiken ervan. Zou het houden bij 2fa, 2cb, kratom, alcohol, en meer weet ik zo even niet te noemen. Voorkom middelen die mindfucks kunnen veroorzaken zoals paddo's en salvia. Cannabis zal ik vermijden omdat je kunt ervaren dat je hartslag ervan omhoog gaat, straatvrees, achtervolgingswaan, etc. 3mmc zorgt voor vaatvernauwing en legt druk op je hart en vaatstelsel. Verder is er niet veel over het middel bekend.

Het is geen ramp als je niet goed tegen veel drugssoorten kunt. Ik kan er niet tegen en veel andere mensen reageren niet altijd goed op middelen. Is geen ramp. Er zijn zat andere zaken waar je een goed gevoel aan kunt overhouden.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
CuriousExplorer zei:
Ironisch genoeg maken mensen zich zorgen als hun hart te snel slaat terwijl het erger is als het niet meer slaat.
Klik om te vergroten...
Klopt. En bloeddruk is ook heel belangrijk. Niet alleen je hart
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#15
Spyro zei:
Ik heb een keer 200 nog wat gehad. Ik kon niets meer, niet eens de ambu bellen. Ik heb toen echt geluk gehad. Voelde als een hartstilstand
Klik om te vergroten...
Omg! Was dit door drugsgebruik? Zo ja , welke?
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#16
Spyro zei:
Door de drugs heb ik een angststoornis en hypochondrie ontwikkelt. Ik ga bij alles wat ik voel van het ergste uit. Voornamelijk dus ook als ik stims op heb. Bang voor m’n hart, beroertes, bang om dood te gaan. Ook als ik nuchter ben en ik voel ergens een steekje krijg meteen een paniekaanval
Klik om te vergroten...
Bij mij juist hetzelfde.. hypochondrie. Dat is echt zwaar, neemt heel je leven over :/ enkel bij xtc/mdma kan ik het een aantal uurtjes loslaten en voel ik me volledig “zen”.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hiyou zei:
Bij mij juist hetzelfde.. hypochondrie. Dat is echt zwaar, neemt heel je leven over :/ enkel bij xtc/mdma kan ik het een aantal uurtjes loslaten en voel ik me volledig “zen”.
Klik om te vergroten...
Same. Daarom nam ik bijvoorbeeld liever Ketamine en GHB omdat het verdoofd en niet mijn hart op hol brengt, dus ook niet m’n hoofd
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#18
Spyro zei:
Door de drugs heb ik een angststoornis en hypochondrie ontwikkelt. Ik ga bij alles wat ik voel van het ergste uit. Voornamelijk dus ook als ik stims op heb. Bang voor m’n hart, beroertes, bang om dood te gaan. Ook als ik nuchter ben en ik voel ergens een steekje krijg meteen een paniekaanval
Klik om te vergroten...
Weet je wat het ook is, je voelt je zo onbegrepen door je omgeving. Het is echt een strijd met jezelf en je ziet het niet langs de buitenkant... dat maakt het nog zwaarder.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hiyou zei:
Weet je wat het ook is, je voelt je zo onbegrepen door je omgeving. Het is echt een strijd met jezelf en je ziet het niet langs de buitenkant... dat maakt het nog zwaarder.
Klik om te vergroten...
Dat zeker. En sowieso dat je je niet veilig voelt in je eigen lichaam is niet chil
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#20
Spyro zei:
Dat zeker. En sowieso dat je je niet veilig voelt in je eigen lichaam is niet chil
Klik om te vergroten...
Dat is echt deprimerend idd. Maar ht maakt ons ergens ook wel sterk. Ik ben echt blij dat ik via hier iemand tegenkom met dezelfde issues, want in mijn omgeving niemand.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."