Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom nemen jullie disso's ? (O-pce)

Waarom nemen jullie disso's ? (O-pce)

153 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Jmths zei:
O-PCM / DCK heeft ook veel weg van O-PCE maar is van zichzelf al meer gelijkend aan Ketamine qua gebruiksvriendelijkheid.

Ik kan mij voorstellen dat vapen van RCs niet voor iedereen weg gelegd is.
Klik om te vergroten...

oh, shit.. nog meer lettertjes?
kijken of ik die legaal kan krijgen..DCK kende ik wel maar leek me niet bijzonder/anders genoeg.
2f-dck heb ik ooit een gekocjt van die vendor waar alles op snoepjes verpakkingen lijkt.
vond ik niet fijn.. kleine headspace(?) en het gevoel dat mijn wangen werden samen geknepen (?)
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Spyro zei:
Je raakt gestimuleerd in plaats van vaag. Je krijgt totaal niet het wazige dat je met Keta wel hebt. Opkomen duurt super lang waardoor ik al snel de neiging krijg om bij te pakken. Duurt zeker een dik uur voordat het is ingewerkt... Heb 1 keer te snel bij gepakt en wij (ik en @Blyatman) zijn gewoon hele delen kwijt van de avond. Je komt maar moeilijk inslaap ook daarna. Ik vond het niet chil. Uitwerking duurt naar mijn idee ook veel te lang en had lang moeite met normale zinnen uitspreken. Struikelde steeds over mijn woorden.
Klik om te vergroten...
Dit is waar dat het lang duurt voor het inwerkt maar als je een gewone dosis 10mg neemt werkt dit prima zelfs met 15mg functioneer je nog altijd goed.
Nu ik weet dat je alle dosissen eens heb geprobeerd maar zoals @8️⃣6️⃣ zegt is dit wss niet voor iedereen weggelegd.
Ik kan bv. op een lage dosis genieten van de werking waar voor andere hier geen plezier aan is.
De ene gaat liever aan de Ketamine en de ander aan de O-PCE. Zo vind ik 3-Ho-PCP ook heel fijn maar ketamine heb ik dan minder graag.

@Ganggang💯 met een disso-tolerantie zoals @MDMAZING voelde dat wel degelijk maar hij moest enorm veel snuiven en had effect. Maar ik denk dat hij een break moet houden zo kan ik ie ook van ketamine weer genieten.

@Ganggang💯 het is niet voor iedereen weggelegd. Ik geef een voorbeeld, de ene gaat liever dit middel benuttigen en de ander dit middel. Zo rook ik weed uit een joint niet graag maar uit een bong vond ik het dan wel lekker.

Tolerantie kan bij sommige een probleem zijn waardoor je het effect niet volledig evenaart maar dan kan het ook zijn om dat je er minder gevoelig aan bent. Verschillende factoren spelen mee. Je kan hier nu een heel discussie beginnen op dit topic nu en als je dan nog over tolerantie moet beginnen...
De ene heeft liever RC-disso's maar de ander liever Ketamine.

@Spyro en @Blyatman hebben liever Ketamine dan O-PCE, voor mij is het dan omgekeerd.
Ik heb liever de RC-versie dan het product zelf.

Niet iedereen kan het zelfde leuk vinden. We kunnen alleen maar ervaringen delen waardoor andere nieuwsgierig worden en kunnen proberen.

Zo lust ik fristi, chocomelk maar geen melk. Verschilt van persoon tot persoon.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
transformated zei:
Dit is waar dat het lang duurt voor het inwerkt maar als je een gewone dosis 10mg neemt werkt dit prima zelfs met 15mg functioneer je nog altijd goed.
Nu ik weet dat je alle dosissen eens heb geprobeerd maar zoals @8️⃣6️⃣ zegt is dit wss niet voor iedereen weggelegd.
Ik kan bv. op een lage dosis genieten van de werking waar voor andere hier geen plezier aan is.
De ene gaat liever aan de Ketamine en de ander aan de O-PCE. Zo vind ik 3-Ho-PCP ook heel fijn maar ketamine heb ik dan minder graag.

@Ganggang💯 met een disso-tolerantie zoals @MDMAZING voelde dat wel degelijk maar hij moest enorm veel snuiven en had effect. Maar ik denk dat hij een break moet houden zo kan ik ie ook van ketamine weer genieten.

@Ganggang💯 het is niet voor iedereen weggelegd. Ik geef een voorbeeld, de ene gaat liever dit middel benuttigen en de ander dit middel. Zo rook ik weed uit een joint niet graag maar uit een bong vond ik het dan wel lekker.

Tolerantie kan bij sommige een probleem zijn waardoor je het effect niet volledig evenaart maar dan kan het ook zijn om dat je er minder gevoelig aan bent. Verschillende factoren spelen mee. Je kan hier nu een heel discussie beginnen op dit topic nu en als je dan nog over tolerantie moet beginnen...
De ene heeft liever RC-disso's maar de ander liever Ketamine.

@Spyro en @Blyatman hebben liever Ketamine dan O-PCE, voor mij is het dan omgekeerd.
Ik heb liever de RC-versie dan het product zelf.

Niet iedereen kan het zelfde leuk vinden. We kunnen alleen maar ervaringen delen waardoor andere nieuwsgierig worden en kunnen proberen.

Zo lust ik fristi, chocomelk maar geen melk. Verschilt van persoon tot persoon.
Klik om te vergroten...
Niks meer aan toe te voegen! En meneer @Ganggang💯 houdt van stimulanten terwijl ik dat dan weer minder heb. We zijn allemaal verschillend en dat is maar goed ook.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Spyro zei:
Ik heb er vrede mee dat het bij mij niet fijn werkt. Snap de discussie niet zo goed. Iedereen moet het gewoon lekker zelf testen. 😁
Klik om te vergroten...
O-PCE is ook gewoon minder populair omdat de opkomst van effecten zo traag is en de nasleep zo lang bij blijft. Als iemand de gemakken van Ketamine gewent is kan O-PCE extra tegen vallen. Dat er mensen zijn die LSD gebruiken slaat natuurlijk ook nergens op. :upsidedown:

Maar als jij zegt dat de effecten op zichzelf je niet bevallen kan dat ook gewoon zo wezen natuurlijk, kan ik ook wel begrijpen. Zelf heb ik ook relatief weinig O-PCE gebruikt omdat dit dissociatief vaak toch wel relatief veel energie kost. Onder dissociatieven is het toch wel relatief zwaar geschut.

Destijds had je allemaal mensen die bad gingen op MXE (het beste dissociatief dat ooit zal bestaan). Met O-PCE zal dat natuurlijk nog veel meer geouwehoer geven, ik zie sommige mensen zo een lijntje nemen zonder er bij na te denken. Kwam laatst ook een hilarisch topic over voorbij op de facebook van changing perspective, zoontje van mevrouw had een lijntje O-PCE 'per ongeluk' op afstand 'ingeademd'. En ook nog benoemen dat haar zoon nooit zou liegen. :tearsofjoy:
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#5
transformated zei:
Dit is waar dat het lang duurt voor het inwerkt maar als je een gewone dosis 10mg neemt werkt dit prima zelfs met 15mg functioneer je nog altijd goed.
Nu ik weet dat je alle dosissen eens heb geprobeerd maar zoals @8️⃣6️⃣ zegt is dit wss niet voor iedereen weggelegd.
Ik kan bv. op een lage dosis genieten van de werking waar voor andere hier geen plezier aan is.
De ene gaat liever aan de Ketamine en de ander aan de O-PCE. Zo vind ik 3-Ho-PCP ook heel fijn maar ketamine heb ik dan minder graag.

@Ganggang💯 met een disso-tolerantie zoals @MDMAZING voelde dat wel degelijk maar hij moest enorm veel snuiven en had effect. Maar ik denk dat hij een break moet houden zo kan ik ie ook van ketamine weer genieten.

@Ganggang💯 het is niet voor iedereen weggelegd. Ik geef een voorbeeld, de ene gaat liever dit middel benuttigen en de ander dit middel. Zo rook ik weed uit een joint niet graag maar uit een bong vond ik het dan wel lekker.

Tolerantie kan bij sommige een probleem zijn waardoor je het effect niet volledig evenaart maar dan kan het ook zijn om dat je er minder gevoelig aan bent. Verschillende factoren spelen mee. Je kan hier nu een heel discussie beginnen op dit topic nu en als je dan nog over tolerantie moet beginnen...
De ene heeft liever RC-disso's maar de ander liever Ketamine.

@Spyro en @Blyatman hebben liever Ketamine dan O-PCE, voor mij is het dan omgekeerd.
Ik heb liever de RC-versie dan het product zelf.

Niet iedereen kan het zelfde leuk vinden. We kunnen alleen maar ervaringen delen waardoor andere nieuwsgierig worden en kunnen proberen.

Zo lust ik fristi, chocomelk maar geen melk. Verschilt van persoon tot persoon.
Klik om te vergroten...
bedankt voor de samenvatting, lol.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Natozlato zei:
Bah zeg. Is het daar zo'n weelderige wildernis?
Klik om te vergroten...
Ik maak het wel goed schoon hoor. Maar af en toe als je wat plakkerige ontlasting hebt dan vereist het wat extra aandacht.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gympie zei:
Bekijk bijlage 6692


volgens mij een soort mannen "geheim"
#thejungleisreal #dingleberrycentral lol 😅
Klik om te vergroten...
Als ik af en toe ook kijk wat voor formaat keutel ik produceer. Dat dat door mijn anus past denk ik wel eens.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ganggang💯 zei:
Als ik af en toe ook kijk wat voor formaat keutel ik produceer. Dat dat door mijn anus past denk ik wel eens.
Klik om te vergroten...

...

🤭😅
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bump.
Echt niemand een antwoord ? 🤣

Thx @8️⃣6️⃣ @Jmths en @Stonologie en andere die ik vergeten ben voor de persoonlijke ervaringen.

Voor de andere , heb jullie schermutseling maar voor de helft gelezen..


O-pce is voor mij dus wel nummer 2 geworden.
Ik vind 3-meO-PCP net een tikkeltje leuker vanwege de kortere , nou ja korte alles... 🤣

Iets snellere onset , iets snellere piek en naar mijn gevoel "stabieler" van o-pce word ik een woeste golf , van 3-meO-PCP ben ik een prosurfer die op zen gemakje de golf trotseert.
Enkel de afterglow van o-pce blijf ik wel het fijnste vinden.

Maar om echt compleet eerlijk te zijn.
Moest je me 1 van de 2 toedienen , zou ik niet kunnen zeggen welke analoog welke is.
Wrs door men gebrek aan ervaring op disso vlak.

Nogmaals , ik vind disso's enkel leuk icm met thc om de manie en stimulatie aan te wakkeren.

Ik zou dus geen disso elke dag recreatief kunnen misbruiken , enkel al om het feit dat ik enkel de combo fijn vind , en niet de rc opzich.

En aan de persoon (@transformated )die het nooit zou vape , beetje braaf eh.
Je hebt nog een ervaring te goed van mij dat je door je longen moet halen :wink:
Of wou je die niet meer ? 🤣
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ganggang💯 zei:
Als ik af en toe ook kijk wat voor formaat keutel ik produceer. Dat dat door mijn anus past denk ik wel eens.
Klik om te vergroten...
tenor (10).gif
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik vond 3-MeO-PCP wel nice. Ik hield wel van de warme bodyload en het energieke gevoel. Ook hield ik nog behoorlijk veel motorische controle, wat ik wel fijn vond.

Lees hier mijn bevindingen van het verschil tussen 3-MeO-PCP, DCK en 2-FDCK.

DCK: Ik snap het nut niet van dit spul

De afgelopen week heb ik me gestort op een reeks verschillende soorten dissociatieve middelen ('disso's'). Gisteravond stond deschloroketamine (DCK) op het menu. Spoiler: ik snap het nut van dat spul niet helemaal. Eerder kon je lezen dat ik: -3-MeO-PCP verrassend lekker vond -2-FDCK saaier...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Vorige week was ik allerlei verschillende disso's aan het uitproberen. O-PCE moet ik nog een keertje doen. Binnenkort staat ook nog ephenidine op het menu. Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Die zou lekker trippy moeten zijn.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#12
inner_search zei:
En aan de persoon (@transformated )die het nooit zou vape , beetje braaf eh.
Je hebt nog een ervaring te goed van mij dat je door je longen moet halen :wink:
Of wou je die niet meer ? 🤣
Klik om te vergroten...
Oooh, kust me klote😂
PB me dan maar lul. Had corona er niets mee te maken 😝
Ik doe nog altijd mee.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#13
inner_search zei:
Bump.
Echt niemand een antwoord ? 🤣

Thx @8️⃣6️⃣ @Jmths en @Stonologie en andere die ik vergeten ben voor de persoonlijke ervaringen.

Voor de andere , heb jullie schermutseling maar voor de helft gelezen..


O-pce is voor mij dus wel nummer 2 geworden.
Ik vind 3-meO-PCP net een tikkeltje leuker vanwege de kortere , nou ja korte alles... 🤣

Iets snellere onset , iets snellere piek en naar mijn gevoel "stabieler" van o-pce word ik een woeste golf , van 3-meO-PCP ben ik een prosurfer die op zen gemakje de golf trotseert.
Enkel de afterglow van o-pce blijf ik wel het fijnste vinden.

Maar om echt compleet eerlijk te zijn.
Moest je me 1 van de 2 toedienen , zou ik niet kunnen zeggen welke analoog welke is.
Wrs door men gebrek aan ervaring op disso vlak.

Nogmaals , ik vind disso's enkel leuk icm met thc om de manie en stimulatie aan te wakkeren.

Ik zou dus geen disso elke dag recreatief kunnen misbruiken , enkel al om het feit dat ik enkel de combo fijn vind , en niet de rc opzich.

En aan de persoon (@transformated )die het nooit zou vape , beetje braaf eh.
Je hebt nog een ervaring te goed van mij dat je door je longen moet halen :wink:
Of wou je die niet meer ? 🤣
Klik om te vergroten...
Geen probleem!


Uiteindelijk vind natuurlijk sws iedereen wat anders fijn. Ik vind THC mijn euforie compleet wrghalen op disso's, dus ieder zijn ding.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jmths zei:
3-MeO-PCP vanuit een methpijpje zuig ik bijvoorbeeld vaak het crystal naar binnen wat niet ideaal is.
Klik om te vergroten...
Zo leek het mij een keer een goed idee om Changa bladeren uit een pyrex-base pijpje te roken. Ik begin met heisen en een seconde later had ik 150mg Changa in m'n keel zitten. :')
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Stonologie zei:
Ben nu wel benieuwd wat je dan voor mod gedoeld, van rond de 80
Klik om te vergroten...
Dat moet je echt niet aan mij vragen, ik heb destijds een E-leaf op de kop voor €30,-. Daar kun je dan simpelweg een coil (€10?) opdraaien voor herb extract bijvoorbeeld.
Buu zei:
Zo leek het mij een keer een goed idee om Changa bladeren uit een pyrex-base pijpje te roken. Ik begin met heisen en een seconde later had ik 150mg Changa in m'n keel zitten. :')
Klik om te vergroten...
Zoiets zou ook wel kunnen werken mits een fatsoenlijk gaasje dat vaste substanties i.t.t. damp tegen houdt.:
www.ebay.com

Men Metal Mini Smoking Pipe Pocket Pipes Creative Fashion Cool Style Gift New | eBay

Bullet Shape Smoke Golden Little Pipe Unique Stylish Hot Sale Holder Portable Specification Both stylish and healthy. Material: Aluminum. Color : Gold. Goods without RMA number will NOT be accepted.
www.ebay.com
inner_search zei:
Echt niemand een antwoord ? 🤣
Klik om te vergroten...
Antwoord op de topic vraag bedoel je?
inner_search zei:
Wrs door men gebrek aan ervaring op disso vlak. <> Ik zou dus geen disso elke dag recreatief kunnen misbruiken, enkel al om het feit dat ik enkel de combo fijn vind , en niet de rc opzich.
Klik om te vergroten...
De eerste keer dat ik bier dronk was ik denk ik 13 (verjaardag van mn pa) ik had stiekem 4*33cl flesjes bier (5%) van verschillende merkjes als ik mij niet vergis. Ik ging flink over mijn nek (in o.a. mijn slaapkamer) en ik riep in volle overtuiging dat bier rommel was en ik nooit meer bier ging drinken.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#16
✌
Effe een vraag , wat hebben jullie of voelen jullie bij disso's ?
Ik heb vroeger wel ketamine eens gebruikt.
Maar nu heb ik sinds een tijdje o-pce.
Ketamine interesseert me niet omdat ik nix heb.
Maar met de o-pce houd ik de komende 4/5 dagen nog een mooie gloed van geluk over (En op dit moment na 18mg nasaal en een joint een enorme plakbek 🧐)

En wat is jullie ervaring met andere rc's disso's tegen over o-pce?
Het is me dus iet echt om de ervaring te doen die ik nu beleef.
Zou er een rc zijn die me nog meer kan bekoren als de o-pce ivm de dagen erna nog zo happy en vrolijk te zijn ?

Graag jullie mening.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Spyro zei:
Je raakt gestimuleerd in plaats van vaag. Je krijgt totaal niet het wazige dat je met Keta wel hebt. Opkomen duurt super lang waardoor ik al snel de neiging krijg om bij te pakken. Duurt zeker een dik uur voordat het is ingewerkt... Heb 1 keer te snel bij gepakt en wij (ik en @Blyatman) zijn gewoon hele delen kwijt van de avond. Je komt maar moeilijk inslaap ook daarna. Ik vond het niet chil. Uitwerking duurt naar mijn idee ook veel te lang en had lang moeite met normale zinnen uitspreken. Struikelde steeds over mijn woorden.

Heb er niet lekker op kunnen chillen. Heb het daarna nog een aantal keer geprobeerd maar tevergeefs. Wij vonden het beide niet fijn.
Klik om te vergroten...

☝🏼 Heb toch echt liever onze bekende Ketamine dan dit. Veel fijner, ontspannender en de nasleep van Ket is zo voorbij.
Ik hoef geen O-PCE meer na 2 volle dagen wazig te zien, emotieloos en leeg te zijn van karakter. En vooral die langdurige hoofdpijn, de verhoogde irritatie aan alles was echt fucked up.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ow dat klinkt niet zo fijn. Ik ben nooit diep gegaan met keta. Heb wel wat leuke ervaringen op 2fdck, dat voelt wat warmer en socialer.
Mij leek het juist wel lekker dat gedissocieerde samen met stimulatie.

Is het dan ook zo dat je de dag erna zo mistig in je hoofd bent dat je niet kan rijden? Ik moest een keer de auto laten staan de dag na 2fdck!
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#19
Iemand 3meOpcp en o-pce allebij al gehad ?
Heb 1g 3-meo-pcp liggen , wat zijn daar de verschillen in tegenover o-pce ?

@8️⃣6️⃣ kun jij je persoonlijk input geven ?
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#20
inner_search zei:
Iemand 3meOpcp en o-pce allebij al gehad ?
Heb 1g 3-meo-pcp liggen , wat zijn daar de verschillen in tegenover o-pce ?

@8️⃣6️⃣ kun jij je persoonlijk input geven ?
Klik om te vergroten...

Ik heb ze beiden gehad. 3-meo werkt sneller en ik vind het euforischer en manischer. Ik heb er veel meer een spirituele ervaring op en denk in sneltreinvaart waarbij ik bij de O-PCE een complete debiel wordt. Ik vind de 3-meo ook wat meer helder, minder mist in m'n hoofd.

Nu valt het me op dat al die disso's bij iedereen toch net wat anders uitwerkt. Zo ben ik groot fan van de 2F-DCK terwijl ik lees dat velen het minder dan keta vinden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."