#1
Bullshit, je lult maar wat. ðŸ˜Ik heb denk ik echt bunk gehad. Ik vind er niks aan
Bullshit, je lult maar wat. ðŸ˜Ik heb denk ik echt bunk gehad. Ik vind er niks aan
Was het maar zo. 😢Bullshit, je lult maar wat. ðŸ˜
Inderdaad. Gewoon 500 mg erin knallen en geen kleuterporties.Flapdrol. Je praat erover alsof je een kleuter bent.
Wat zit je nou weer sad te doen, Dirkjan!Inderdaad. Gewoon 500 mg erin knallen en geen kleuterporties.
Tja het hangt er dan nogal van af wat je 'goede' ervaringen vindt.Nogmaals goed dat je voorzichtigheid in acht neemt (alleen maar respect voor) maar je kunt zo geen goede ervaring delen en schrijven in deze dat is wel duidelijk.
Maar als je een bommetje speed pakt pak je toch ook geen 50 mg?? Gewoon paar 100 mg erin knallen verdeeld over de avond en je gaat ECHTTT als een speer. En dan praat je nog altijd maar over nog geen halve gram in speed…
De chemische structuur kan wel iets zeggen over de te verwachten effecten van een drug, maar je moet daar heel voorzichtig mee zijn, met dat soort voorspellingen. Je weet niet hoe een nieuwe stof gemetaboliseerd wordt; wat uiteindelijk een wereld van verschil maakt. Zo verschilt methanol maar één koolstofje in de keten met alcohol, maar van methanol word je wel blind en kreupel en van alcohol niet. Eenzelfde verschil zit er ook tussen bijvoorbeeld 4-FA en 4-CA (de fluor-atoom vervangen door een chloor-atoom). 4-CA wordt gebruikt in farmacologische dierproeven om serotonin knock-out mice te maken. 4-CA is namelijk zo neurotoxisch dat wetenschappers het gebruiken om alle serotonine-receptoren in muizen om zeep te helpen, zodat ze die muizen kunnen gebruiken in controle-groepen bij medisch-wetenschappelijke experimenten.De chemische structuur is nagenoeg hetzelfde dus vindt het niet zo gek dat je dan ook ongeveer hetzelfde moet pakken om hetzelfde te kunnen voelen.
3-fa heeft weinig effect op serotonine en is vrij selectief voor dopamineIk heb qua gebruik geen ervaring met de fluoramfetaminen, wat ik wel weet is dat deze derivaten op een andere manier binden aan onze receptoren dan bijvoorbeeld amfetamine (speed) of MDMA, fluoramfetaminen stimuleren bijvoorbeeld in een grotere mate de afgifte van serotonine in vergelijking met speed, maar weer in mindere mate vergeleken met MDMA, ik denk dat het qua effect op 4-FA lijkt, lichtelijk de euforie van xtc en verder het 'speed gevoel'. Ik hoop dat je hier wat mee kan.
Dank voor je reactie en ik ga zeker voorzichtig doen!Over de risico's van 3-FA is nagenoeg niks bekend. Ik heb zelfs moeite om binding-assay studies te vinden. Dus dan kan je niet eens aannames maken over welke receptoren 3-FA activeert, en hoe sterk dan.
Ik heb het zelf wel eens geprobeerd. Destijds werd nog wel eens online geclaimd dat het dezelfde dopamine-activiteit zou hebben als methamfetamine. Nou, ik kan je vertellen dat je die verwachting in ieder geval niet moet hebben. Ik denk dat je ook teleurgesteld raakt als je een speed-vervanger verwacht. 3-FA is heel mild en haast onmerkbaar stimulerend. Dus het lijkt best wel wat op 4-FA.
Qua risico's kun je verwachten dat die soortgelijk zijn als bij 4-FA of speed: kans op hart- en vaatproblemen zoals een hersenbloeding, ernstige migraine, oververhitting.
Zeker met dit soort nieuwe stoffen is het belangrijk om heel voorzichtig te zijn. Dus een lage dosis nemen, niet herdoseren en ook niet combineren met andere drugs.
Ik gebruik al zo'n 12 jaar af en toe drugs, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat er geen speed verkrijgbaar was.Ik heb zojuist voor het eerst 3-FA besteld. Na hier veel over te hebben gelezen, lijkt het een goede back-up voor als de speedvoorraden in Nederland wat minder zijn. Alles wat ik aan informatie heb kunnen vinden, wijst erop dat dit stofje erg veel op de originele speed lijkt. En zoals sommigen wellicht weten, ben ik een groot fan van speed. Aan jullie de vraag: is het gevoel van speed echt wat ik kan verwachten? Of zijn er toch goed merkbare verschillen?
Daarbij wordt mij vanuit het internet niet echt duidelijk wat nu de mogelijke risico's zijn. Natuurlijk zijn er altijd risico's en een beetje risico is zeker geen probleem. Maar je hebt bijvoorbeeld de bekende verhalen over de risico's op hersenbloedingen etc. omtrent 4-FA, wat best pittig klinkt. Maar om het in perspectief te plaatsen: ik heb ook al zeker een halve kilo speed en een paar ons coke in mijn leven op en dat tot nu toe zonder merkbare gezondheidsschade. Dus ik ben voornamelijk benieuwd naar welke directe, bijzondere risico's ik loop met dit goedje.
Ik hoop dat jullie ervaringen mij verder kunnen helpen!
Ik ook niet, maar ik ben op dit moment een beetje uit het wereldje. En haal het altijd per ons, dus dan moet je wel de wat betere connecties hebben.Ik gebruik al zo'n 12 jaar af en toe drugs, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat er geen speed verkrijgbaar was.
Dit klinkt alsof jouw 3-FA bunk was to be honest. Ik zou zeggen geef het nog eens de kans, het is zeker een waardige amfetamine vervanger. En dat komt uit kringen die 73% amfetamine gewend zijn.Over de risico's van 3-FA is nagenoeg niks bekend. Ik heb zelfs moeite om binding-assay studies te vinden. Dus dan kan je niet eens aannames maken over welke receptoren 3-FA activeert, en hoe sterk dan.
Ik heb het zelf wel eens geprobeerd. Destijds werd nog wel eens online geclaimd dat het dezelfde dopamine-activiteit zou hebben als methamfetamine. Nou, ik kan je vertellen dat je die verwachting in ieder geval niet moet hebben. Ik denk dat je ook teleurgesteld raakt als je een speed-vervanger verwacht. 3-FA is heel mild en haast onmerkbaar stimulerend. Dus het lijkt best wel wat op 4-FA.
Qua risico's kun je verwachten dat die soortgelijk zijn als bij 4-FA of speed: kans op hart- en vaatproblemen zoals een hersenbloeding, ernstige migraine, oververhitting.
Zeker met dit soort nieuwe stoffen is het belangrijk om heel voorzichtig te zijn. Dus een lage dosis nemen, niet herdoseren en ook niet combineren met andere drugs.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."