Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3-FA: verwachting en risico's

3-FA: verwachting en risico's

66 antwoorden
32 weergaven
18-5-2026
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#1
Spyro zei:
Ik heb denk ik echt bunk gehad. Ik vind er niks aan
Klik om te vergroten...
Bullshit, je lult maar wat. 😠
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Flualhamdulillam zei:
Bullshit, je lult maar wat. 😠
Klik om te vergroten...
Was het maar zo. 😢
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Een discussie op het scherp van een scheermes, dat nog ongebruikt is...
Bij ieder rc gebruik heb ik zoiets van: begin met laag.
Verhogen kan altijd, terugnemen dus niet.
Wat staat er in zowat iedere tabel over de dosering?
Daar staat datgene, wat ik hierboven geschreven heb.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dirkjan zei:
Flapdrol. Je praat erover alsof je een kleuter bent.
Klik om te vergroten...
Inderdaad. Gewoon 500 mg erin knallen en geen kleuterporties.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hardcore_frk zei:
Inderdaad. Gewoon 500 mg erin knallen en geen kleuterporties.
Klik om te vergroten...
Wat zit je nou weer sad te doen, Dirkjan!

Oh, ik snap het al. Ik ben de (S) vergeten!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Krinus zei:
Nogmaals goed dat je voorzichtigheid in acht neemt (alleen maar respect voor) maar je kunt zo geen goede ervaring delen en schrijven in deze dat is wel duidelijk.
Klik om te vergroten...
Tja het hangt er dan nogal van af wat je 'goede' ervaringen vindt.
Krinus zei:
Maar als je een bommetje speed pakt pak je toch ook geen 50 mg?? Gewoon paar 100 mg erin knallen verdeeld over de avond en je gaat ECHTTT als een speer. En dan praat je nog altijd maar over nog geen halve gram in speed…
Klik om te vergroten...

Ik ben inderdaad niet iemand die een bommetje van 50 milligram amfetamine neemt, maar meestal tussen de 60 - 80 milligram. Dat is meer dan genoeg om een hele nacht wakker te blijven en een recreatieve dosering te ervaren. Een paar gram per dag lijkt me nogal risicovol. Maar goed, als je vindt dat dat de echte ervaring is, ja, dan zijn mijn ervaringen wat lastiger te vergelijken.

Krinus zei:
De chemische structuur is nagenoeg hetzelfde dus vindt het niet zo gek dat je dan ook ongeveer hetzelfde moet pakken om hetzelfde te kunnen voelen.
Klik om te vergroten...
De chemische structuur kan wel iets zeggen over de te verwachten effecten van een drug, maar je moet daar heel voorzichtig mee zijn, met dat soort voorspellingen. Je weet niet hoe een nieuwe stof gemetaboliseerd wordt; wat uiteindelijk een wereld van verschil maakt. Zo verschilt methanol maar één koolstofje in de keten met alcohol, maar van methanol word je wel blind en kreupel en van alcohol niet. Eenzelfde verschil zit er ook tussen bijvoorbeeld 4-FA en 4-CA (de fluor-atoom vervangen door een chloor-atoom). 4-CA wordt gebruikt in farmacologische dierproeven om serotonin knock-out mice te maken. 4-CA is namelijk zo neurotoxisch dat wetenschappers het gebruiken om alle serotonine-receptoren in muizen om zeep te helpen, zodat ze die muizen kunnen gebruiken in controle-groepen bij medisch-wetenschappelijke experimenten.

Een atoompje verschil kan soms enorme verschillen betekenen in vivo.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb een hele tijd geleden een pellet gehad van 2 Fa in de mix met 3 Fa.
De sterkte weet ik niet meer, ik weet wel dat het naar mijn gevoel weinig deed, behalve een nacht wakker liggen.
Maar stimulanten zijn niet mijn ding overigens, ik was nieuwsgierig geworden en heb 1 pellet geprobeerd.
P
PoederpretLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb qua gebruik geen ervaring met de fluoramfetaminen, wat ik wel weet is dat deze derivaten op een andere manier binden aan onze receptoren dan bijvoorbeeld amfetamine (speed) of MDMA, fluoramfetaminen stimuleren bijvoorbeeld in een grotere mate de afgifte van serotonine in vergelijking met speed, maar weer in mindere mate vergeleken met MDMA, ik denk dat het qua effect op 4-FA lijkt, lichtelijk de euforie van xtc en verder het 'speed gevoel'. Ik hoop dat je hier wat mee kan.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Poederpret zei:
Ik heb qua gebruik geen ervaring met de fluoramfetaminen, wat ik wel weet is dat deze derivaten op een andere manier binden aan onze receptoren dan bijvoorbeeld amfetamine (speed) of MDMA, fluoramfetaminen stimuleren bijvoorbeeld in een grotere mate de afgifte van serotonine in vergelijking met speed, maar weer in mindere mate vergeleken met MDMA, ik denk dat het qua effect op 4-FA lijkt, lichtelijk de euforie van xtc en verder het 'speed gevoel'. Ik hoop dat je hier wat mee kan.
Klik om te vergroten...
3-fa heeft weinig effect op serotonine en is vrij selectief voor dopamine
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Over de risico's van 3-FA is nagenoeg niks bekend. Ik heb zelfs moeite om binding-assay studies te vinden. Dus dan kan je niet eens aannames maken over welke receptoren 3-FA activeert, en hoe sterk dan.

Ik heb het zelf wel eens geprobeerd. Destijds werd nog wel eens online geclaimd dat het dezelfde dopamine-activiteit zou hebben als methamfetamine. Nou, ik kan je vertellen dat je die verwachting in ieder geval niet moet hebben. Ik denk dat je ook teleurgesteld raakt als je een speed-vervanger verwacht. 3-FA is heel mild en haast onmerkbaar stimulerend. Dus het lijkt best wel wat op 4-FA.

Qua risico's kun je verwachten dat die soortgelijk zijn als bij 4-FA of speed: kans op hart- en vaatproblemen zoals een hersenbloeding, ernstige migraine, oververhitting.

Zeker met dit soort nieuwe stoffen is het belangrijk om heel voorzichtig te zijn. Dus een lage dosis nemen, niet herdoseren en ook niet combineren met andere drugs.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Over de risico's van 3-FA is nagenoeg niks bekend. Ik heb zelfs moeite om binding-assay studies te vinden. Dus dan kan je niet eens aannames maken over welke receptoren 3-FA activeert, en hoe sterk dan.

Ik heb het zelf wel eens geprobeerd. Destijds werd nog wel eens online geclaimd dat het dezelfde dopamine-activiteit zou hebben als methamfetamine. Nou, ik kan je vertellen dat je die verwachting in ieder geval niet moet hebben. Ik denk dat je ook teleurgesteld raakt als je een speed-vervanger verwacht. 3-FA is heel mild en haast onmerkbaar stimulerend. Dus het lijkt best wel wat op 4-FA.

Qua risico's kun je verwachten dat die soortgelijk zijn als bij 4-FA of speed: kans op hart- en vaatproblemen zoals een hersenbloeding, ernstige migraine, oververhitting.

Zeker met dit soort nieuwe stoffen is het belangrijk om heel voorzichtig te zijn. Dus een lage dosis nemen, niet herdoseren en ook niet combineren met andere drugs.
Klik om te vergroten...
Dank voor je reactie en ik ga zeker voorzichtig doen!
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#12
John Trap zei:
Ik heb zojuist voor het eerst 3-FA besteld. Na hier veel over te hebben gelezen, lijkt het een goede back-up voor als de speedvoorraden in Nederland wat minder zijn. Alles wat ik aan informatie heb kunnen vinden, wijst erop dat dit stofje erg veel op de originele speed lijkt. En zoals sommigen wellicht weten, ben ik een groot fan van speed. Aan jullie de vraag: is het gevoel van speed echt wat ik kan verwachten? Of zijn er toch goed merkbare verschillen?

Daarbij wordt mij vanuit het internet niet echt duidelijk wat nu de mogelijke risico's zijn. Natuurlijk zijn er altijd risico's en een beetje risico is zeker geen probleem. Maar je hebt bijvoorbeeld de bekende verhalen over de risico's op hersenbloedingen etc. omtrent 4-FA, wat best pittig klinkt. Maar om het in perspectief te plaatsen: ik heb ook al zeker een halve kilo speed en een paar ons coke in mijn leven op en dat tot nu toe zonder merkbare gezondheidsschade. Dus ik ben voornamelijk benieuwd naar welke directe, bijzondere risico's ik loop met dit goedje.

Ik hoop dat jullie ervaringen mij verder kunnen helpen!
Klik om te vergroten...
Ik gebruik al zo'n 12 jaar af en toe drugs, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat er geen speed verkrijgbaar was.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#13
KlaasVaak zei:
Ik gebruik al zo'n 12 jaar af en toe drugs, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat er geen speed verkrijgbaar was.
Klik om te vergroten...
Ik ook niet, maar ik ben op dit moment een beetje uit het wereldje. En haal het altijd per ons, dus dan moet je wel de wat betere connecties hebben.

Dus ik ga snel weer op zoek, maar een back-up achter de hand hebben is altijd fijn!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
En hoe voelt het vandaag? :wink:
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Haha, gaat wel goed. Lekker brak dagje bankhangen. Geen serotoninedip of iets dergelijks (daar dacht ik gisteren wel even aan, omdat het in vlagen een beetje zoals MDMA voelde). Maar vandaag voelt gewoon zoals een speedkater, dus dat zal waarschijnlijk morgenochtend wel weer over zijn.

Wel echt een hele leuke avond met dit stofje gehad. Veel (diepe) gesprekken en gelachen. Uiteindelijk denk ik zo'n 100 mg gehad, was een prima dosis!
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Over de risico's van 3-FA is nagenoeg niks bekend. Ik heb zelfs moeite om binding-assay studies te vinden. Dus dan kan je niet eens aannames maken over welke receptoren 3-FA activeert, en hoe sterk dan.

Ik heb het zelf wel eens geprobeerd. Destijds werd nog wel eens online geclaimd dat het dezelfde dopamine-activiteit zou hebben als methamfetamine. Nou, ik kan je vertellen dat je die verwachting in ieder geval niet moet hebben. Ik denk dat je ook teleurgesteld raakt als je een speed-vervanger verwacht. 3-FA is heel mild en haast onmerkbaar stimulerend. Dus het lijkt best wel wat op 4-FA.

Qua risico's kun je verwachten dat die soortgelijk zijn als bij 4-FA of speed: kans op hart- en vaatproblemen zoals een hersenbloeding, ernstige migraine, oververhitting.

Zeker met dit soort nieuwe stoffen is het belangrijk om heel voorzichtig te zijn. Dus een lage dosis nemen, niet herdoseren en ook niet combineren met andere drugs.
Klik om te vergroten...
Dit klinkt alsof jouw 3-FA bunk was to be honest. Ik zou zeggen geef het nog eens de kans, het is zeker een waardige amfetamine vervanger. En dat komt uit kringen die 73% amfetamine gewend zijn.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dit spul combineert zó goed met alcohol, niet normaal. Nog beter dan reguliere amfetamine, naar mijn inziens!

Nu maar hopen dat ik geen herseninfarct krijg, haha!

2-FA komt er overigens binnenkort ook aan, om de definitieve vergelijking goed te kunnen maken.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heb 2-FA ook net binnen gekregen. Verwacht er niks van en staat niet op de planning. Maar kan wel bij het lijstje.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vandaag voor het eerst aan de 2-FA, voornamelijk om even de verschillen met het inmiddels door mij omarmde 3-FA te achterhalen.

3-FA heeft een zeer lange werkingsduur. Ook als ik 's middags een paar kleine lijntjes neem en 's avonds met flink wat benzo's wil gaan slapen, is het nog steeds een onrustige nacht.

2-FA knalt er wel aardig goed in! Een klein lijntje gaf mij een flink rush. Dit bracht wel wat meer onrust met zich mee dan de 3-FA. Maar de werking is zo'n 4 uur later wel weer helemaal weg en ben ik weer op baseline (zonder katerig gevoel of iets dergelijks). Zometeen weer een nieuw lijntje 2-FA!
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#20
3-FA is de winnaar!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."