Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRC dat lijkt op Oxycodon?

RC dat lijkt op Oxycodon?

95 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#1
Spyro zei:
Ergens anders aankloppen een idee? Of denk je nog steeds dat je het zelf wel kunt?
Klik om te vergroten...

Mijn idee was gewoon om weer af en toe terug naar de POH te gaan waar ik ook zat voordat ik werd opgenomen.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Perenijsje zei:
Mijn idee was gewoon om weer af en toe terug naar de POH te gaan waar ik ook zat voordat ik werd opgenomen.
Klik om te vergroten...
Lijkt me verstandig maar niet voldoende als ik dit weer lees
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
Perenijsje zei:
maar dat junkiehoofd zal ik toch altijd blijven houden. Maar daar kunnen zij verder ook weinig mee.
Klik om te vergroten...
als ze daar weinig mee kunnen vind ik dat schandalig m.i
je moet ze altijd lijkt me iemand kunnen bereiken wwaarbij je je gedachten vanuit junkie gedeelte kwijt kunt
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#4
MR_CHIP zei:
als ze daar weinig mee kunnen vind ik dat schandalig m.i
je moet ze altijd lijkt me iemand kunnen bereiken wwaarbij je je gedachten vanuit junkie gedeelte kwijt kunt
Klik om te vergroten...

Ja nou ik kan het wel kwijt maar meer kunnen zij er toch niet mee. Ik heb al zoveel behandeling gehad en ik weet alle triggers/valkuilen en hoe ik er dan eigenlijk mee om moet gaan en dat soort dingen wel. Dus ja dan kunnen zij wel zeggen dat ik het niet moet doen, maar uiteindelijk ben ik toch zelf degene die het dan ook niet moet doen. Zij kunnen moeilijk 24/7 bij me zijn en mijn mond of neus dicht houden zodat ik niks neem.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Perenijsje zei:
Ja eerst 1 avond 2x 5 mg en daarna 2avonden 2x10 mg, maar die avonden waren dus niet alledrie achter elkaar.
Niet "daarop" maar "daarna" maar niet direct dus. Er staat toch echt al in de eerdere post "daarna nog 2 avonden (niet achter elkaar)".
En ik doe er toch wat mee? Ik ga toch niks kopen en zeg toch dan is op=op.
En ik wilde sowieso al niet het op illegale wijze gaan zoeken hoor.
Klik om te vergroten...
Het enige wat je doet is aandacht hebben voor drugs. Zou mij kapot schamen terwijl er net iemand overleden is om door te gaan met egoïstisch drugsgebruik dan tijd nemen om te rouwen en steun te geven aan je partner.

maar ja, dat ben ik dan. En dat is meteen het laatste wat ik zeg.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Je hebt O-dsmt wat wel een lekkere opiode is, heeft wat weg van een opioide en pep effect in 1.
Waarderen een hoop mensen wel, en werkt ook niet te zwaar op de receptoren waardoor gewenning en verslaving een lichter risico zijn

Volgensmij heb je nog een wat sterkere opioide verkrijgbaar maar die schijnt nogal slecht voor de gezondheid te zijn (op korte termijn want ja alle drugs zijn slecht haha johjoh echtwaar joh) Verder weet ik daar niet zoveel vanaf dus idk precies zou je even goed moeten opzoeken

Oxy is een wat stimulerende opioide dus als je iets vergelijkbaars zoekt zou odsmt het meeste id buurt komen denk ik

Morfine is namelijk een sederende opiaat, en sterke, beruchte RC opioiden aka fentanyl, nitazene zijn ook enorm sederend zonder euforie en natuurlijk zwaar verslavend dan zou je nog beter op zoek kunnen gaan naar heroine omdat heroine wel goede euforie kent maar dan ook wel zwaar sederend is en dus minder op oxy lijkt of odsmt

Denk dat ik het aardig goed uitgelegd hebt, hoop dat je er wat aan hebt, mag me ook pm'en voor vragen over ervaringen met bepaalde opioiden of etcetc ik heb mn portie er namelijk wel vanop in mn leven
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Blyatman zei:
We hebben vrijwel de best verslavingszorg en nazorg
Klik om te vergroten...
Klopt eigenlijk mogen we echt niet klagen over de verslavingszorg in Nederland zeker niet als je het gaat vergelijken met een hoop andere landen
Enige nadelen zijn het grote verschil in kwaliteit van zorg en wachttijden, en de zorg die steeds verder in elkaar stort vanwege personeelstekort
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Manu76 zei:
Heroïne is volgens mij je beste keuze, maar best link in verband met verslavingsproblematiek.
Klik om te vergroten...
Nee heroine is juist helemaal niet te vergelijken met oxycodon dat is fictie wat je op netflix ziet

Oxycodon is een stimulerende drug die je energie en ontspanning geeft en zin geeft om onder de mensen te zijn en dingen te doen en gedaan te krijgen

Heroine is een sterk verdovende drug die je juist enorm introvert maakt, en je juist niet onder de mensen wilt laten zijn maar cosy op de bank in je eige comfortwereldje, heroine is ook veel sterker dan oxycodon waardoor het veel heftiger op de receptoren werkt wat weer veroorzaakt dat gewenning en verslaving veel sneller optreden, dan ook nog eens dat heroine constant ge re-dosed kan worden en enorm snel inwerkt ( de roa's zijn veel verslavender) waardoor het mentaal veel verslavender is dan een pil slikken

(oxy snuiven is een ander verhaal maar komt nogsteeds verre van niet id buurt van heroine)
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Perenijsje zei:
Ja nou ik kan het wel kwijt maar meer kunnen zij er toch niet mee. Ik heb al zoveel behandeling gehad en ik weet alle triggers/valkuilen en hoe ik er dan eigenlijk mee om moet gaan en dat soort dingen wel. Dus ja dan kunnen zij wel zeggen dat ik het niet moet doen, maar uiteindelijk ben ik toch zelf degene die het dan ook niet moet doen. Zij kunnen moeilijk 24/7 bij me zijn en mijn mond of neus dicht houden zodat ik niks neem.
Klik om te vergroten...
Je kunt er wel van af komen. Andere behandeling en weg bij je gebruikende vriend / vrienden. 100% zeker dat je er uit kunt komen als je alles op alles zet.

En het niet vertellen “want ze kunnen er niets mee” is junkie praat. Ga het vertellen. Als ze er niks mee kunnen krijg je dat wel te horen.

Opiaten zijn zo ongeveer het verslavendst van alles. Als je daar aan gaat overleef je het niet.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
_shikantaza zei:
Als je daar aan gaat overleef je het niet.
Klik om te vergroten...
Ook jij kijkt teveel netflix
_shikantaza zei:
Opiaten zijn zo ongeveer het verslavendst van alles
Klik om te vergroten...
Dit is wel waar
_shikantaza zei:
Je kunt er wel van af komen. Andere behandeling en weg bij je gebruikende vriend / vrienden. 100% zeker dat je er uit kunt komen als je alles op alles zet.
Klik om te vergroten...
Iedereen kan zijn verslaving overkomen maar iedereen zijn herstel ziet er anders uit, de ene gaat ook vaker op zn bek als de ander en de ene is harder leers als de ander


Hey mensen even serieus he, waarom lopen jullie zo te reageren op perenijsje?
Jullie maken een kwetsbaar persoon die door een zware periode gaat met de grond gelijk

Respectloos.....
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Paranoize. zei:
Ook jij kijkt teveel netflix

Dit is wel waar

Iedereen kan zijn verslaving overkomen maar iedereen zijn herstel ziet er anders uit, de ene gaat ook vaker op zn bek als de ander en de ene is harder leers als de ander


Hey mensen even serieus he, waarom lopen jullie zo te reageren op perenijsje?
Jullie maken een kwetsbaar persoon die door een zware periode gaat met de grond gelijk

Respectloos.....
Klik om te vergroten...
Realistisch zijn op basis van de verhalen die zij keer op keer deelt is niet respectloos.

Ze mag blij zijn dat er tenminste mensen zijn die zich zo hebben ingezet voor haar.

Is het leuk om te horen? Nee. Maar hier in mee gaan en alles aanmoedigen maakt alles nog erger.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Ik ben het hier ook wel mee eens eigenlijk. Ik zie beide kanten wel hoor: de zorgen, en de tough love. Maar laat ik het zo zeggen: vanuit de gedragswetenschap is heel duidelijk dat positieve ondersteuning veel beter werkt. Met andere woorden: je kunt iemand beter helpen als je benadrukt wat je wél kunt doen.

Wat dat betreft even een shout out naar @_shikantaza omdat ik vind dat in je reacties de juiste balans te vinden is. Verder noem ik geen namen. Want positieve ondersteuning :grin::grin:
Klik om te vergroten...
Maar dit is letterlijk wat mensen ook benoemen? Hulp zoeken want alleen gaat het niet. Dat is al heel lang overduidelijk.

In deze situatie mag echt wel benadrukt worden dat dit een absurd slecht idee is. Iets met weer een begin zonder einde.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Paranoize. zei:
Hey mensen even serieus he, waarom lopen jullie zo te reageren op perenijsje?
Jullie maken een kwetsbaar persoon die door een zware periode gaat met de grond gelijk
Klik om te vergroten...
Drugs gebruiken zal haar problemen alleen maar groter maken. We sturen deze berichten omdat wij om haar geven.

Met de grond gelijk? Daar zie ik helemaal niets van in bovenstaande berichten. Confronterend wellicht, streng toespreken misschien. Met de grond gelijk absoluut niet. Dat is wat Perenijsje met zichzelf aan het doen is door weer te vluchten in drugsgebruik.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Paranoize. zei:
Hey mensen even serieus he, waarom lopen jullie zo te reageren op perenijsje?
Jullie maken een kwetsbaar persoon die door een zware periode gaat met de grond gelijk

Respectloos.....
Klik om te vergroten...
Mensen zeggen toch echt dat zij zich moet richten op andere zaken, dan stug door zichzelf wederom destructief op te stellen door wederom te gebruiken in plaats van zichzelf het tegendeel te bewijzen.
Maar het roze randje van nuance is er eenmaal vanaf, niemand is respectloos naar haar toe. Het is kritiek en als je weer plaatst dat je nu aan de welbekende opiaat gaat zitten terwijl het slecht gaat, moet je kritiek incasseren ook.

in plaats van rouwverwerking, neemt ze drugs.
in plaats van haar stappen toe te passen vanuit de kliniek, neemt ze dat wat de reden was waarom ze opgenomen werd initieel.

Dit is eenmaal de realiteit, en dat jij de nadruk legt op haar kritiek die zij ontvangt, in plaats van haar net zoals iedereen duidelijk te maken dat ze weer het randje opzoekt zegt ook veel.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
nou ik werd op oxycodon toen ik het had voor na operatie echt niet energieker hoor
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Paranoize. zei:
Hey mensen even serieus he, waarom lopen jullie zo te reageren op perenijsje?
Jullie maken een kwetsbaar persoon die door een zware periode gaat met de grond gelijk
Klik om te vergroten...
Ik ben het hier ook wel mee eens eigenlijk. Ik zie beide kanten wel hoor: de zorgen, en de tough love. Maar laat ik het zo zeggen: vanuit de gedragswetenschap is heel duidelijk dat positieve ondersteuning veel beter werkt. Met andere woorden: je kunt iemand beter helpen als je benadrukt wat je wél kunt doen.

Wat dat betreft even een shout out naar @_shikantaza omdat ik vind dat in je reacties de juiste balans te vinden is. Verder noem ik geen namen. Want positieve ondersteuning :grin::grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."