#1
nou ik werd op oxycodon toen ik het had voor na operatie echt niet energieker hoor
Ik ben het hier ook wel mee eens eigenlijk. Ik zie beide kanten wel hoor: de zorgen, en de tough love. Maar laat ik het zo zeggen: vanuit de gedragswetenschap is heel duidelijk dat positieve ondersteuning veel beter werkt. Met andere woorden: je kunt iemand beter helpen als je benadrukt wat je wél kunt doen.Hey mensen even serieus he, waarom lopen jullie zo te reageren op perenijsje?
Jullie maken een kwetsbaar persoon die door een zware periode gaat met de grond gelijk
Dat is maanden lang al gedaan, en daar geeft ze nooit een boodschap aan. Dus het houdt een keer op.Ik ben het hier ook wel mee eens eigenlijk. Ik zie beide kanten wel hoor: de zorgen, en de tough love. Maar laat ik het zo zeggen: vanuit de gedragswetenschap is heel duidelijk dat positieve ondersteuning veel beter werkt. Met andere woorden: je kunt iemand beter helpen als je benadrukt wat je wél kunt doen.
Wat dat betreft even een shout out naar @_shikantaza omdat ik vind dat in je reacties de juiste balans te vinden is. Verder noem ik geen namen. Want positieve ondersteuning![]()
Ben ik het ook zeker mee eens! Alleen op een gegeven moment is het ook wel weer even genoeg geweest en dan komen er wat mensen de balans weer een beetje terug in de discussie brengenIn deze situatie mag echt wel benadrukt worden dat dit een absurd slecht idee is. Iets met weer een begin zonder einde.
Snap ook niet hoe iemand energiek kan zijn op Oxy, in het begin voelde ik nog iets van een roesje. Maar nu door medisch gebruik, zeg ik heel eerlijk dat ik het 2/3 maal per dag met volle tegenzin slik. Zeker met dit warme weer valt het niet bepaald goed, en ik voel me eerder uitgeput dan energiek 😂nou ik werd op oxycodon toen ik het had voor na operatie echt niet energieker hoor
Absoluut. Ik vind dat beide benoemd mag worden.Ben ik het ook zeker mee eens! Alleen op een gegeven moment is het ook wel weer even genoeg geweest en dan komen er wat mensen de balans weer een beetje terug in de discussie brengen![]()
Onthoud wel wat dé valkuil is van opioïden....Misbruiken vind ik een groot woord. We hebben 1 avond allebei 2 pilletjes genomen, maar daar voelden we weinig van. Daarna nog 2 avonden (niet alles achter elkaar) allebei 4 pilletjes (2x2) en dat was wel chill. Zijn nou nog 6 pilletjes over. Was wel leuk om eens uit te proberen en was benieuwd of er iets soortgelijks als RC was. Maar als het er niet is ook geen probleem hoor. Dan is het gewoon op=op.
Ik vind de cravings ervan ook best wel pittig. Is al een voorteken om heel heel heel erg uit te kijken voor deze middelen.Onthoud wel wat dé valkuil is van opioïden....
Iedereen doet er heel angstvallig over met allerlei horrorverhalen en standaard drug scare stories. Dan probeer je het een keer met het idee van 'nou, toch even ontdekken waar het nou allemaal om gaat'. En dan blijkt het eigenlijk best een saaie drug te zijn. Je voelt je misschien wel chill, maar dat is het dan ook wel. 'Nou, daar zou ik echt nooit verslaafd aan raken, zo'n saaie roes', denken veel mensen dan.
Dat is dan dé valkuil waardoor die mensen veel vaker opioïden gaan gebruiken (want zo spannend is het niet), en langzaam maar zeker raak je alsnog in de greep van de opioïden. Het gaat dus heel erg om dat sluipenderwijs steeds meer je eigen gebruik goedpraten.
Nou in mijn geval snap ik de verslaving nu na circa een maand wel, maar ik heb dan een uitzonderlijke situatie. Gezien mijn enorme klachten, zowel lichamelijk als qua cognitieve klachten. Ik kan lopen, met pijn. Ik kan meer hebben, zonder 24/7 extreme overprikkeling te hebben of chagrijnig te zijn.Onthoud wel wat dé valkuil is van opioïden....
Iedereen doet er heel angstvallig over met allerlei horrorverhalen en standaard drug scare stories. Dan probeer je het een keer met het idee van 'nou, toch even ontdekken waar het nou allemaal om gaat'. En dan blijkt het eigenlijk best een saaie drug te zijn. Je voelt je misschien wel chill, maar dat is het dan ook wel. 'Nou, daar zou ik echt nooit verslaafd aan raken, zo'n saaie roes', denken veel mensen dan.
Dat is dan dé valkuil waardoor die mensen veel vaker opioïden gaan gebruiken (want zo spannend is het niet), en langzaam maar zeker raak je alsnog in de greep van de opioïden. Het gaat dus heel erg om dat sluipenderwijs steeds meer je eigen gebruik goedpraten.
Tango is a partner dance.dan tijd nemen om te rouwen en steun te geven aan je partner.
Ik reageer op haar vraag omdat dit een drugsforum is en dat daar volgensmij voor bedoeld isin plaats van haar net zoals iedereen duidelijk te maken dat ze weer het randje opzoekt zegt ook veel
Vooral doen is mijn meningwel zo aan kunnen spreken in het wat voor drugs gebruik je nu topic, wanneer ze weer eens aan de drugs zitten omdat ze verslavingsproblematiek hebben
Ja iedereen reageerd uiteindelijk overal natuurlijk anders op maar het is feitelijk dat oxycodon een energiek opiaat is in tegenstelling tot morfinenou ik werd op oxycodon toen ik het had voor na operatie echt niet energieker hoor
Ijsje heeft een lang geschiedenis met drugs oa benzos, en deze vraag triggerde mij omdat ik juist om haar geef .k reageer op haar vraag omdat dit een drugsforum is en dat daar volgensmij voor bedoeld is
Ik spreek haar niet streng aan omdat ik haar niet goed ken, haar situatie niet goed ken, haar niet persoonlijk ken en omdat het een drugsforum is
Uiteindelijk dans je samen, dus uiteindelijk dient de èèn de ander uit de put te trekken. Hier leven ook 2 verslaafde mensen samen, maar dacht maar niet als de èèn iets idioots doet dat de ander er in mee gaat. Je moet juist elkaars stok achter de deur wezen in plaats van mee doen met de ander zijn/haar destructieve gedrag. (Probeer niemand tegen de schenen te schoppen hiermee)Tango is a partner dance.
Perenijsje haar vriend doet hetzelfde en eigenlijk denk ik dat hij meer naar drugs streeft dan zij.
Verder ben ik er met je eens.
Perenijsje, jij bent een lieve meid, je kunt ook sterk zijn en dat heb je meerdere malen kunnen bewijzen.
Ik hoop dat je ff tijd neemt om na te denken waar je naartoe wilt gaan en wat gaat je voor doen.
Dit is precies hoe ik in de val ben getrapt, maar dan met Coke.Onthoud wel wat dé valkuil is van opioïden....
Iedereen doet er heel angstvallig over met allerlei horrorverhalen en standaard drug scare stories. Dan probeer je het een keer met het idee van 'nou, toch even ontdekken waar het nou allemaal om gaat'. En dan blijkt het eigenlijk best een saaie drug te zijn. Je voelt je misschien wel chill, maar dat is het dan ook wel. 'Nou, daar zou ik echt nooit verslaafd aan raken, zo'n saaie roes', denken veel mensen dan.
Dat is dan dé valkuil waardoor die mensen veel vaker opioïden gaan gebruiken (want zo spannend is het niet), en langzaam maar zeker raak je alsnog in de greep van de opioïden. Het gaat dus heel erg om dat sluipenderwijs steeds meer je eigen gebruik goedpraten.
Een POH lijkt me inderdaad niet de juiste keuze. Die laat zich te makkelijk manipuleren, iets waar peertje goed in is (naar eigen zeggen he, niet mijn woorden voordat ik weer als insensitief word weggezetLijkt me verstandig maar niet voldoende als ik dit weer lees
Overigens ben ik het hier wel mee eens 👍🏼Uiteindelijk dans je samen, dus uiteindelijk dient de èèn de ander uit de put te trekken. Hier leven ook 2 verslaafde mensen samen, maar dacht maar niet als de èèn iets idioots doet dat de ander er in mee gaat. Je moet juist elkaars stok achter de deur wezen in plaats van mee doen met de ander zijn/haar destructieve gedrag. (Probeer niemand tegen de schenen te schoppen hiermee)
Jij hebt ook gelijk om bezorgd te antwoorden zeker als je diegene wat beter kentIjsje heeft een lang geschiedenis met drugs oa benzos, en deze vraag triggerde mij omdat ik juist om haar geef .
Maar je hebt gelijk. Its a drugsforum.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."