Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRC dat lijkt op Oxycodon?

RC dat lijkt op Oxycodon?

95 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
nou ik werd op oxycodon toen ik het had voor na operatie echt niet energieker hoor
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Paranoize. zei:
Hey mensen even serieus he, waarom lopen jullie zo te reageren op perenijsje?
Jullie maken een kwetsbaar persoon die door een zware periode gaat met de grond gelijk
Klik om te vergroten...
Ik ben het hier ook wel mee eens eigenlijk. Ik zie beide kanten wel hoor: de zorgen, en de tough love. Maar laat ik het zo zeggen: vanuit de gedragswetenschap is heel duidelijk dat positieve ondersteuning veel beter werkt. Met andere woorden: je kunt iemand beter helpen als je benadrukt wat je wél kunt doen.

Wat dat betreft even een shout out naar @_shikantaza omdat ik vind dat in je reacties de juiste balans te vinden is. Verder noem ik geen namen. Want positieve ondersteuning :grin::grin:
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Ik ben het hier ook wel mee eens eigenlijk. Ik zie beide kanten wel hoor: de zorgen, en de tough love. Maar laat ik het zo zeggen: vanuit de gedragswetenschap is heel duidelijk dat positieve ondersteuning veel beter werkt. Met andere woorden: je kunt iemand beter helpen als je benadrukt wat je wél kunt doen.

Wat dat betreft even een shout out naar @_shikantaza omdat ik vind dat in je reacties de juiste balans te vinden is. Verder noem ik geen namen. Want positieve ondersteuning :grin::grin:
Klik om te vergroten...
Dat is maanden lang al gedaan, en daar geeft ze nooit een boodschap aan. Dus het houdt een keer op.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Spyro zei:
In deze situatie mag echt wel benadrukt worden dat dit een absurd slecht idee is. Iets met weer een begin zonder einde.
Klik om te vergroten...
Ben ik het ook zeker mee eens! Alleen op een gegeven moment is het ook wel weer even genoeg geweest en dan komen er wat mensen de balans weer een beetje terug in de discussie brengen :wink:
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
MR_CHIP zei:
nou ik werd op oxycodon toen ik het had voor na operatie echt niet energieker hoor
Klik om te vergroten...
Snap ook niet hoe iemand energiek kan zijn op Oxy, in het begin voelde ik nog iets van een roesje. Maar nu door medisch gebruik, zeg ik heel eerlijk dat ik het 2/3 maal per dag met volle tegenzin slik. Zeker met dit warme weer valt het niet bepaald goed, en ik voel me eerder uitgeput dan energiek 😂
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
Ben ik het ook zeker mee eens! Alleen op een gegeven moment is het ook wel weer even genoeg geweest en dan komen er wat mensen de balans weer een beetje terug in de discussie brengen :wink:
Klik om te vergroten...
Absoluut. Ik vind dat beide benoemd mag worden.

Peer heeft het toch maar geflikt om van de benzo’s af te komen. Daar heb ik zeker respect voor. Ik zou het zonde voor haar vinden als ze daar nu een vervangend middel voor zou vinden.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Perenijsje zei:
Misbruiken vind ik een groot woord. We hebben 1 avond allebei 2 pilletjes genomen, maar daar voelden we weinig van. Daarna nog 2 avonden (niet alles achter elkaar) allebei 4 pilletjes (2x2) en dat was wel chill. Zijn nou nog 6 pilletjes over. Was wel leuk om eens uit te proberen en was benieuwd of er iets soortgelijks als RC was. Maar als het er niet is ook geen probleem hoor. Dan is het gewoon op=op.
Klik om te vergroten...
Onthoud wel wat dé valkuil is van opioïden....

Iedereen doet er heel angstvallig over met allerlei horrorverhalen en standaard drug scare stories. Dan probeer je het een keer met het idee van 'nou, toch even ontdekken waar het nou allemaal om gaat'. En dan blijkt het eigenlijk best een saaie drug te zijn. Je voelt je misschien wel chill, maar dat is het dan ook wel. 'Nou, daar zou ik echt nooit verslaafd aan raken, zo'n saaie roes', denken veel mensen dan.

Dat is dan dé valkuil waardoor die mensen veel vaker opioïden gaan gebruiken (want zo spannend is het niet), en langzaam maar zeker raak je alsnog in de greep van de opioïden. Het gaat dus heel erg om dat sluipenderwijs steeds meer je eigen gebruik goedpraten.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Onthoud wel wat dé valkuil is van opioïden....

Iedereen doet er heel angstvallig over met allerlei horrorverhalen en standaard drug scare stories. Dan probeer je het een keer met het idee van 'nou, toch even ontdekken waar het nou allemaal om gaat'. En dan blijkt het eigenlijk best een saaie drug te zijn. Je voelt je misschien wel chill, maar dat is het dan ook wel. 'Nou, daar zou ik echt nooit verslaafd aan raken, zo'n saaie roes', denken veel mensen dan.

Dat is dan dé valkuil waardoor die mensen veel vaker opioïden gaan gebruiken (want zo spannend is het niet), en langzaam maar zeker raak je alsnog in de greep van de opioïden. Het gaat dus heel erg om dat sluipenderwijs steeds meer je eigen gebruik goedpraten.
Klik om te vergroten...
Ik vind de cravings ervan ook best wel pittig. Is al een voorteken om heel heel heel erg uit te kijken voor deze middelen.

Ik denk dat je in de kwetsbare periode waarin je je nu verkeert echt goed moet nadenken @Perenijsje

Je moet wel een heel sterke wil hebben om het uiteindelijk te kunnen weerstaan en ik weet wel zeker dat dit een heel slecht moment is om hieraan te beginnen.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Onthoud wel wat dé valkuil is van opioïden....

Iedereen doet er heel angstvallig over met allerlei horrorverhalen en standaard drug scare stories. Dan probeer je het een keer met het idee van 'nou, toch even ontdekken waar het nou allemaal om gaat'. En dan blijkt het eigenlijk best een saaie drug te zijn. Je voelt je misschien wel chill, maar dat is het dan ook wel. 'Nou, daar zou ik echt nooit verslaafd aan raken, zo'n saaie roes', denken veel mensen dan.

Dat is dan dé valkuil waardoor die mensen veel vaker opioïden gaan gebruiken (want zo spannend is het niet), en langzaam maar zeker raak je alsnog in de greep van de opioïden. Het gaat dus heel erg om dat sluipenderwijs steeds meer je eigen gebruik goedpraten.
Klik om te vergroten...
Nou in mijn geval snap ik de verslaving nu na circa een maand wel, maar ik heb dan een uitzonderlijke situatie. Gezien mijn enorme klachten, zowel lichamelijk als qua cognitieve klachten. Ik kan lopen, met pijn. Ik kan meer hebben, zonder 24/7 extreme overprikkeling te hebben of chagrijnig te zijn.

Het is zeker een saaie drug, maar zoals je zegt dat “saaie drug” zou niet meer zo saai zijn als je opeens, en dan spreek ik voor mijzelf. Weer 24/7 zenuwpijn aanvallen krijgt tot jankend aan toe de grond in zakt. Of weer elke dag opstaat met zo’n gigantisch chagrijnig humeur dat je liever weer terug je bed in gaat. Dat de oxy wel degelijk in gevallen zoals dit een sluiper is, want de meeste breinen zullen zeggen: “hey, neem het want dan kan je wél dat rondje lopen!” “Dan kan je wél zonder chagrijn te zijn de dag te beginnen” “De pijn is er, maar het is makkelijk te handelen”

die saaie roes, is stiekem een grotere killer dan de meeste denken. Ik ben letterlijk mijzelf mentaal al aan het voorbereiden wanneer ik moet afbouwen om die gedachten te kunnen blokkeren. Terwijl ik nog helemaal niet weet hoelang ik het nog moet gebruiken, zegt genoeg lijkt mij.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#10
Blyatman zei:
dan tijd nemen om te rouwen en steun te geven aan je partner.
Klik om te vergroten...
Tango is a partner dance.
Perenijsje haar vriend doet hetzelfde en eigenlijk denk ik dat hij meer naar drugs streeft dan zij.
Verder ben ik er met je eens.

Perenijsje, jij bent een lieve meid, je kunt ook sterk zijn en dat heb je meerdere malen kunnen bewijzen.
Ik hoop dat je ff tijd neemt om na te denken waar je naartoe wilt gaan en wat gaat je voor doen.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Blyatman zei:
in plaats van haar net zoals iedereen duidelijk te maken dat ze weer het randje opzoekt zegt ook veel
Klik om te vergroten...
Ik reageer op haar vraag omdat dit een drugsforum is en dat daar volgensmij voor bedoeld is
Ik spreek haar niet streng aan omdat ik haar niet goed ken, haar situatie niet goed ken, haar niet persoonlijk ken en omdat het een drugsforum is

Als jullie zo reageren omdat jullie om haar geven zal dat vanuit een goede plek komen en zal het inderdaad niet respectloos zijn

Aan de andere kant zou ik dan eigenlijk de helft van het forum wel zo aan kunnen spreken in het wat voor drugs gebruik je nu topic, wanneer ze weer eens aan de drugs zitten omdat ze verslavingsproblematiek hebben :grin:

Maar nogmaals als het goed bedoeld is neem ik dat respectloze terug
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
Paranoize. zei:
wel zo aan kunnen spreken in het wat voor drugs gebruik je nu topic, wanneer ze weer eens aan de drugs zitten omdat ze verslavingsproblematiek hebben
Klik om te vergroten...
Vooral doen is mijn mening
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
MR_CHIP zei:
nou ik werd op oxycodon toen ik het had voor na operatie echt niet energieker hoor
Klik om te vergroten...
Ja iedereen reageerd uiteindelijk overal natuurlijk anders op maar het is feitelijk dat oxycodon een energiek opiaat is in tegenstelling tot morfine
Dat zal komen omdat oxycodon vanuit thebaine gemaakt wordt wat een upperachtige substantie is
Ook de meerderheid reageerd zo op oxycodon dat is makkelijk te achterhalen op reddit met een beetje research
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#14
Paranoize. zei:
k reageer op haar vraag omdat dit een drugsforum is en dat daar volgensmij voor bedoeld is
Ik spreek haar niet streng aan omdat ik haar niet goed ken, haar situatie niet goed ken, haar niet persoonlijk ken en omdat het een drugsforum is
Klik om te vergroten...
Ijsje heeft een lang geschiedenis met drugs oa benzos, en deze vraag triggerde mij omdat ik juist om haar geef .
Maar je hebt gelijk. Its a drugsforum.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Javelin FGM-148F zei:
Tango is a partner dance.
Perenijsje haar vriend doet hetzelfde en eigenlijk denk ik dat hij meer naar drugs streeft dan zij.
Verder ben ik er met je eens.

Perenijsje, jij bent een lieve meid, je kunt ook sterk zijn en dat heb je meerdere malen kunnen bewijzen.
Ik hoop dat je ff tijd neemt om na te denken waar je naartoe wilt gaan en wat gaat je voor doen.
Klik om te vergroten...
Uiteindelijk dans je samen, dus uiteindelijk dient de èèn de ander uit de put te trekken. Hier leven ook 2 verslaafde mensen samen, maar dacht maar niet als de èèn iets idioots doet dat de ander er in mee gaat. Je moet juist elkaars stok achter de deur wezen in plaats van mee doen met de ander zijn/haar destructieve gedrag. (Probeer niemand tegen de schenen te schoppen hiermee)
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Onthoud wel wat dé valkuil is van opioïden....

Iedereen doet er heel angstvallig over met allerlei horrorverhalen en standaard drug scare stories. Dan probeer je het een keer met het idee van 'nou, toch even ontdekken waar het nou allemaal om gaat'. En dan blijkt het eigenlijk best een saaie drug te zijn. Je voelt je misschien wel chill, maar dat is het dan ook wel. 'Nou, daar zou ik echt nooit verslaafd aan raken, zo'n saaie roes', denken veel mensen dan.

Dat is dan dé valkuil waardoor die mensen veel vaker opioïden gaan gebruiken (want zo spannend is het niet), en langzaam maar zeker raak je alsnog in de greep van de opioïden. Het gaat dus heel erg om dat sluipenderwijs steeds meer je eigen gebruik goedpraten.
Klik om te vergroten...
Dit is precies hoe ik in de val ben getrapt, maar dan met Coke.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Spyro zei:
Lijkt me verstandig maar niet voldoende als ik dit weer lees
Klik om te vergroten...
Een POH lijkt me inderdaad niet de juiste keuze. Die laat zich te makkelijk manipuleren, iets waar peertje goed in is (naar eigen zeggen he, niet mijn woorden voordat ik weer als insensitief word weggezet :wink: ).
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Blyatman zei:
Uiteindelijk dans je samen, dus uiteindelijk dient de èèn de ander uit de put te trekken. Hier leven ook 2 verslaafde mensen samen, maar dacht maar niet als de èèn iets idioots doet dat de ander er in mee gaat. Je moet juist elkaars stok achter de deur wezen in plaats van mee doen met de ander zijn/haar destructieve gedrag. (Probeer niemand tegen de schenen te schoppen hiermee)
Klik om te vergroten...
Overigens ben ik het hier wel mee eens 👍🏼
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Javelin FGM-148F zei:
Ijsje heeft een lang geschiedenis met drugs oa benzos, en deze vraag triggerde mij omdat ik juist om haar geef .
Maar je hebt gelijk. Its a drugsforum.
Klik om te vergroten...
Jij hebt ook gelijk om bezorgd te antwoorden zeker als je diegene wat beter kent
P
PrutsertjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Je hebt super veel RC opiaten maar ik zal daar niet aan beginnen. Levensgevaarlijk. Waarom zou je dit willen? Ben je verslaafd aan de smack? Je komt toch net uit een kliniek voor die benzo habit? Begin er niet aan joh!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."