Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRC Benzo voor overdag

RC Benzo voor overdag

55 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik raad dit af. Niet doen.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#2
BenzoLiefhebber zei:
Ik raad dit af. Niet doen.
Klik om te vergroten...
Ja ik ook. Benzo’s zijn heel verleidelijk. Hou het zelf liever bij hasj. Heb ook al zovaak voor de verleiding gestaan om toch weer benzo’s te halen. Vooral die rc’s zijn moker sterk
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
trippymeeuw zei:
Ja ik ook. Benzo’s zijn heel verleidelijk. Hou het zelf liever bij hasj. Heb ook al zovaak voor de verleiding gestaan om toch weer benzo’s te halen. Vooral die rc’s zijn moker sterk
Klik om te vergroten...
Hasj roken om je emoties te dempen is ook een slecht plan.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
dupont zei:
Stress wegdrukken werkt op de lange termijn niet. Benzo’s zijn erg geniepige medicijnen - gewenning treedt snel op, en er weer vanaf komen is lastig. Je krijgt alle stress dubbel en dwars terug, slapeloosheid verergert en je kunt er depressief en suïcidaal van worden. Als je vaker dan 2-3 keer per week gebruikt kan het al link worden. Niet autorijden als je gebruikt hebt, en bij langwerkende Benzo’s ook een paar dagen erna niet.

Beter ga je naar de huisarts om je strubbelingen te bespreken. Zat gezondere opties om van spanningen af te komen.
Klik om te vergroten...
Mijn vader gebruikt al vele jaren (10+) elke dag 0,5 mg clonazepam voor ontspanning van zijn rug. Voor zover ik weet houdt hij het daar ook bij en schroeft hij de dosering niet op voor meer effect. Gek genoeg lijkt hij niet afgevlakt in zijn emoties, iets wat ik zelf wel krijg met clonazepam, zelfs met een lagere dosering dan dat.

Ik vind het vreemd dat hij schijnbaar gewoon ongelimiteerd mag blijven gebruiken en het op recept blijft krijgen en vraag me af wat er zou gebeuren als hij ineens zou stoppen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Mijn vader gebruikt al vele jaren (10+) elke dag 0,5 mg clonazepam voor ontspanning van zijn rug. Voor zover ik weet houdt hij het daar ook bij en schroeft hij de dosering niet op voor meer effect. Gek genoeg lijkt hij niet afgevlakt in zijn emoties, iets wat ik zelf wel krijg met clonazepam, zelfs met een lagere dosering dan dat.

Ik vind het vreemd dat hij schijnbaar gewoon ongelimiteerd mag blijven gebruiken en het op recept blijft krijgen en vraag me af wat er zou gebeuren als hij ineens zou stoppen.
Klik om te vergroten...
Er gebeurt iets anders wanneer mensen medicatie gebruiken om functionele en medische redenen dan wanneer het wordt gebruikt om high te worden of zorgen mee te ontvluchten. Patiënten die opiaten kregen voor de pijn, en die geen high hadden of deze niet prettig vonden, hadden vaak geen last van afkickverschijnselen, zelfs na langdurig gebruik. Daar zit iets wat m.i. nog niet helemaal bewezen of verklaard is. Wel gek dat je Pa schijnbaar geen toleratie ontwikkelt.

Benzo’s na langdurig gebruik altijd afbouwen. Er zijn mensen overleden aan de ontwenningsverschijnselen.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Benzo's (en ik) hebben mijn klachten die ik had uiteindelijk allemaal 100x erger gemaakt.

Beter geen vuur met vuur bestrijden en vande benzo's en andere middelen afblijven. ✌🏻
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#7
N3K0 zei:
Benzo's (en ik) hebben mijn klachten die ik had uiteindelijk allemaal 100x erger gemaakt.

Beter geen vuur met vuur bestrijden en vande benzo's en andere middelen afblijven. ✌🏻
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#8
N3K0 zei:
Benzo's (en ik) hebben mijn klachten die ik had uiteindelijk allemaal 100x erger gemaakt.

Beter geen vuur met vuur bestrijden en vande benzo's en andere middelen afblijven. ✌🏻
Klik om te vergroten...
Ssri’s zijn beter
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
dupont zei:
Patiënten die opiaten kregen voor de pijn, en die geen high hadden of deze niet prettig vonden, hadden vaak geen last van afkickverschijnselen, zelfs na langdurig gebruik. Daar zit iets wat m.i. nog niet helemaal bewezen of verklaard is. Wel gek dat je Pa schijnbaar geen toleratie ontwikkelt.
Klik om te vergroten...
Sorry maar dit kan helemaal niet, er ontstaat altijd lichamelijke afhankelijkheid dat zijn dan patiënten die een dusdanige lage dosering opiaten slikken dat ze weinig tot geen afkickverschijnselen krijgen. Het is ook geen heroïne hé

Soms wanneer mensen jaaaaaaaren een lage dosering slikken kunnen ze wel heftige verschijnselen krijgen maar als je bijvoorbeeld een jaartje een lage dosering hebt genomen kan de afkick enorm meevallen

Of je gebruikt heel kort superveel en krijgt ook een heftige afkick is bij elke situatie anders
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Red pill zei:
Sorry maar dit kan helemaal niet, er ontstaat altijd lichamelijke afhankelijkheid dat zijn dan patiënten die een dusdanige lage dosering opiaten slikken dat ze weinig tot geen afkickverschijnselen krijgen. Het is ook geen heroïne hé

Soms wanneer mensen jaaaaaaaren een lage dosering slikken kunnen ze wel heftige verschijnselen krijgen maar als je bijvoorbeeld een jaartje een lage dosering hebt genomen kan de afkick enorm meevallen

Of je gebruikt heel kort superveel en krijgt ook een heftige afkick is bij elke situatie anders
Klik om te vergroten...
Ik geloofde het ook niet toen ik het las. Zal kijken of ik de bron kan achterhalen.
P
PrutsertjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lol, géén.
Gevaarlijk bij deelname aan het verkeer , traplopen etc
Pyrozalam is helemaal gevaarlijk. Het heeft een zwaar lichamelijk effect terwijl je dat niet doorhebt, en dat houdt lang aan! Ik zie een hoop positieve berichten over Pyrazolam maar ik kan dat echt niet onderschrijven
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hydra zei:
Zoals titel al zegt ben ik opzoek naar een rc benzo die ik overdag kan nemen zoals het bijvoorbeeld Alprazolam. Heb nu pyrazolam(1.5mg) geprobeerd en deze zorgde ervoor dat ik niet meer kon functioneren. Fysiek en mentaal niet. Dat is wel lekker voor in de avond, maar niet voor op me werk als het me hoog zit bijvoorbeeld. Heb nu ook Norflurazepam en Broma besteld, die ga ik in me lange weekend eens uittesten.
Klik om te vergroten...
Pyrazolam voor angst. Bromonordiazepam voor wat langer en breder effect. Bromzolam en Norflurazepam werken beide lang en die eerste is een echte lamlegger, hoewel Norflurazepam wel lekker is.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#13
B00N zei:
Lol, géén.
Gevaarlijk bij deelname aan het verkeer , traplopen etc
Pyrozalam is helemaal gevaarlijk. Het heeft een zwaar lichamelijk effect terwijl je dat niet doorhebt, en dat houdt lang aan! Ik zie een hoop positieve berichten over Pyrazolam maar ik kan dat echt niet onderschrijven
Klik om te vergroten...
Ja dit herken ik wel. Komt m.i. Vooral doordat het heel lang kan duren voor het effect zn piek bereikt en houdt lang aan. Dan ben je zo hewend al aan het effect dat je valse nuchterheid krijgt.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#14
Paranoize. zei:
Sorry maar dit kan helemaal niet, er ontstaat altijd lichamelijke afhankelijkheid dat zijn dan patiënten die een dusdanige lage dosering opiaten slikken dat ze weinig tot geen afkickverschijnselen krijgen. Het is ook geen heroïne hé

Soms wanneer mensen jaaaaaaaren een lage dosering slikken kunnen ze wel heftige verschijnselen krijgen maar als je bijvoorbeeld een jaartje een lage dosering hebt genomen kan de afkick enorm meevallen

Of je gebruikt heel kort superveel en krijgt ook een heftige afkick is bij elke situatie anders
Klik om te vergroten...
Is anders bekend fenomeen uit de medische literatuur. Kan dan wel niet maar gebeurd dus wel. Gaat trouwens vooral om pijn bij kanker waar dit geldt voor zover ik me herinner.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hydra zei:
Lang heb ik ook niet nodig. Tis even om te overbruggen tot me therapie begint. En wat je zegt klopt ook, heb me er wel in verdiept voor ik die spullen bestelde. Ben ook niet van plan om elke dag of om de dag te gebruiken, soms is het een week niet nodig. Maar op sommige dagen is het too much en vaak is het dan op werk, kan dan moeilijk even gaan mediteren met muziek op ofzo.
Klik om te vergroten...
RC benzos en werk gaan sowieso slecht samen door de hoge doses.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
PapaverMan zei:
Is anders bekend fenomeen uit de medische literatuur. Kan dan wel niet maar gebeurd dus wel. Gaat trouwens vooral om pijn bij kanker waar dit geldt voor zover ik me herinner.
Klik om te vergroten...
Er zijn onderzoeken gedaan waar bijvoorbeeld 1% van de patienten verslaafd raakten in ziekenhuis instellingen onder dokter supervisie voor kortdurig verblijf maar in principe iedereen die langdurig opiaten slikt zal altijd een lichamelijke afhankelijkheid ontwikkelen, zelfde geld voor benzodiazepines

Deze type drugs (of medicijnen whatever) veranderen je brein chemistry waardoor je brein bepaalde stofjes minder aan gaat maken om je brein naar normaal te balanseren vanwege de verhoogde gaba/opoiden activiteiten, met als gevolg dat wanneer (abrupt) gestopt wordt met deze middelen dat het brein uit balans raakt en er ontwenningsverschijnselen ontstaan doordat de gaba/opoide balans is verstoort

En deze ontwenningsverschijnselen zijn dan juist een reactie van je brein dat het zichzelf naar baseline aan het herstellen is

Nou is de enorme klap van iemand die al langere tijd dagelijks zo stoned als een garnaal is van de heroine natuurlijk veel heftiger dan iemand die bijvoorbeeld langere tijd 10mg oxycodon heeft geslikt omdat heroine gewoon veel sterker is

Kan bijvoorbeeld uit ervaring spreken dat als jij 0.5g heroine per dag zou gebruiken en overstapt op oxycodon je al makkelijk 2/3 maal daags 80mg oxycodon + moet slikken puur om niet ziek te worden wat nogmaals aangeeft hoeveel sterker heroine is dan oxycodon.

Zo kan je bepaalde RC benzodiazepines ook vergelijken met het slikken van wat oxazepam of wat diazepam of zelfs lorazepam, alprazolam is dan weer wat sterker en al meer met RC benzos te vergelijken is, hoeveelheid speelt natuurlijk ook een grote rol

Nogmaals een voorbeeld toen ik van mijn 6mg clonazolam verslaving moest afkicken had ik al gauw 90/120mg diazepam per dag nodig om te stabiliseren en uiteindelijk af te bouwen

Terwijl ik ook langere tijd 10mg zolpidem dagelijks hebt geslikt en daar met amper afkickverschijnselen vanaf kwam, immers hele zwake benzo(achtige) en hele lage dosering
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Rc benzo’s zijn echt heel gevaarlijk. Ben mijn ex dankbaar dat ze mij die heeft weglaten gooien.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hydra zei:
Broma
Klik om te vergroten...
Erg handig als je de kliniek eens van binnenuit wilt bekijken :handok1:
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Dirkjan zei:
Erg handig als je de kliniek eens van binnenuit wilt bekijken :handok1:
Klik om te vergroten...
Knettergek man. Vind dat deze topics echt onder strenge controle moet staan. Iedere gek kan wat aanbevelen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
AntiBenzo1312 zei:
Knettergek man. Vind dat deze topics echt onder strenge controle moet staan. Iedere gek kan wat aanbevelen.
Klik om te vergroten...
Wat? Ik ben het met je eens. Het sarcasme kon niet duidelijker zijn. Ik heb maanden in een kliniek doorgebracht door die h****n bromazolam.

Of ben ik nou degene die het sarcasme niet begrijpt? :thinking: een grote zwarte vlek in mijn brein nu. Ongeveer wat je krijgt als je teveel broma neemt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."