#1
Ik raad dit af. Niet doen.
Ja ik ook. Benzo’s zijn heel verleidelijk. Hou het zelf liever bij hasj. Heb ook al zovaak voor de verleiding gestaan om toch weer benzo’s te halen. Vooral die rc’s zijn moker sterkIk raad dit af. Niet doen.
Hasj roken om je emoties te dempen is ook een slecht plan.Ja ik ook. Benzo’s zijn heel verleidelijk. Hou het zelf liever bij hasj. Heb ook al zovaak voor de verleiding gestaan om toch weer benzo’s te halen. Vooral die rc’s zijn moker sterk
Mijn vader gebruikt al vele jaren (10+) elke dag 0,5 mg clonazepam voor ontspanning van zijn rug. Voor zover ik weet houdt hij het daar ook bij en schroeft hij de dosering niet op voor meer effect. Gek genoeg lijkt hij niet afgevlakt in zijn emoties, iets wat ik zelf wel krijg met clonazepam, zelfs met een lagere dosering dan dat.Stress wegdrukken werkt op de lange termijn niet. Benzo’s zijn erg geniepige medicijnen - gewenning treedt snel op, en er weer vanaf komen is lastig. Je krijgt alle stress dubbel en dwars terug, slapeloosheid verergert en je kunt er depressief en suïcidaal van worden. Als je vaker dan 2-3 keer per week gebruikt kan het al link worden. Niet autorijden als je gebruikt hebt, en bij langwerkende Benzo’s ook een paar dagen erna niet.
Beter ga je naar de huisarts om je strubbelingen te bespreken. Zat gezondere opties om van spanningen af te komen.
Er gebeurt iets anders wanneer mensen medicatie gebruiken om functionele en medische redenen dan wanneer het wordt gebruikt om high te worden of zorgen mee te ontvluchten. Patiënten die opiaten kregen voor de pijn, en die geen high hadden of deze niet prettig vonden, hadden vaak geen last van afkickverschijnselen, zelfs na langdurig gebruik. Daar zit iets wat m.i. nog niet helemaal bewezen of verklaard is. Wel gek dat je Pa schijnbaar geen toleratie ontwikkelt.Mijn vader gebruikt al vele jaren (10+) elke dag 0,5 mg clonazepam voor ontspanning van zijn rug. Voor zover ik weet houdt hij het daar ook bij en schroeft hij de dosering niet op voor meer effect. Gek genoeg lijkt hij niet afgevlakt in zijn emoties, iets wat ik zelf wel krijg met clonazepam, zelfs met een lagere dosering dan dat.
Ik vind het vreemd dat hij schijnbaar gewoon ongelimiteerd mag blijven gebruiken en het op recept blijft krijgen en vraag me af wat er zou gebeuren als hij ineens zou stoppen.
Helemaal mee eens.Benzo's (en ik) hebben mijn klachten die ik had uiteindelijk allemaal 100x erger gemaakt.
Beter geen vuur met vuur bestrijden en vande benzo's en andere middelen afblijven. ✌🏻
Ssri’s zijn beterBenzo's (en ik) hebben mijn klachten die ik had uiteindelijk allemaal 100x erger gemaakt.
Beter geen vuur met vuur bestrijden en vande benzo's en andere middelen afblijven. ✌🏻
Sorry maar dit kan helemaal niet, er ontstaat altijd lichamelijke afhankelijkheid dat zijn dan patiënten die een dusdanige lage dosering opiaten slikken dat ze weinig tot geen afkickverschijnselen krijgen. Het is ook geen heroïne héPatiënten die opiaten kregen voor de pijn, en die geen high hadden of deze niet prettig vonden, hadden vaak geen last van afkickverschijnselen, zelfs na langdurig gebruik. Daar zit iets wat m.i. nog niet helemaal bewezen of verklaard is. Wel gek dat je Pa schijnbaar geen toleratie ontwikkelt.
Ik geloofde het ook niet toen ik het las. Zal kijken of ik de bron kan achterhalen.Sorry maar dit kan helemaal niet, er ontstaat altijd lichamelijke afhankelijkheid dat zijn dan patiënten die een dusdanige lage dosering opiaten slikken dat ze weinig tot geen afkickverschijnselen krijgen. Het is ook geen heroïne hé
Soms wanneer mensen jaaaaaaaren een lage dosering slikken kunnen ze wel heftige verschijnselen krijgen maar als je bijvoorbeeld een jaartje een lage dosering hebt genomen kan de afkick enorm meevallen
Of je gebruikt heel kort superveel en krijgt ook een heftige afkick is bij elke situatie anders
Pyrazolam voor angst. Bromonordiazepam voor wat langer en breder effect. Bromzolam en Norflurazepam werken beide lang en die eerste is een echte lamlegger, hoewel Norflurazepam wel lekker is.Zoals titel al zegt ben ik opzoek naar een rc benzo die ik overdag kan nemen zoals het bijvoorbeeld Alprazolam. Heb nu pyrazolam(1.5mg) geprobeerd en deze zorgde ervoor dat ik niet meer kon functioneren. Fysiek en mentaal niet. Dat is wel lekker voor in de avond, maar niet voor op me werk als het me hoog zit bijvoorbeeld. Heb nu ook Norflurazepam en Broma besteld, die ga ik in me lange weekend eens uittesten.
Ja dit herken ik wel. Komt m.i. Vooral doordat het heel lang kan duren voor het effect zn piek bereikt en houdt lang aan. Dan ben je zo hewend al aan het effect dat je valse nuchterheid krijgt.Lol, géén.
Gevaarlijk bij deelname aan het verkeer , traplopen etc
Pyrozalam is helemaal gevaarlijk. Het heeft een zwaar lichamelijk effect terwijl je dat niet doorhebt, en dat houdt lang aan! Ik zie een hoop positieve berichten over Pyrazolam maar ik kan dat echt niet onderschrijven
Is anders bekend fenomeen uit de medische literatuur. Kan dan wel niet maar gebeurd dus wel. Gaat trouwens vooral om pijn bij kanker waar dit geldt voor zover ik me herinner.Sorry maar dit kan helemaal niet, er ontstaat altijd lichamelijke afhankelijkheid dat zijn dan patiënten die een dusdanige lage dosering opiaten slikken dat ze weinig tot geen afkickverschijnselen krijgen. Het is ook geen heroïne hé
Soms wanneer mensen jaaaaaaaren een lage dosering slikken kunnen ze wel heftige verschijnselen krijgen maar als je bijvoorbeeld een jaartje een lage dosering hebt genomen kan de afkick enorm meevallen
Of je gebruikt heel kort superveel en krijgt ook een heftige afkick is bij elke situatie anders
RC benzos en werk gaan sowieso slecht samen door de hoge doses.Lang heb ik ook niet nodig. Tis even om te overbruggen tot me therapie begint. En wat je zegt klopt ook, heb me er wel in verdiept voor ik die spullen bestelde. Ben ook niet van plan om elke dag of om de dag te gebruiken, soms is het een week niet nodig. Maar op sommige dagen is het too much en vaak is het dan op werk, kan dan moeilijk even gaan mediteren met muziek op ofzo.
Er zijn onderzoeken gedaan waar bijvoorbeeld 1% van de patienten verslaafd raakten in ziekenhuis instellingen onder dokter supervisie voor kortdurig verblijf maar in principe iedereen die langdurig opiaten slikt zal altijd een lichamelijke afhankelijkheid ontwikkelen, zelfde geld voor benzodiazepinesIs anders bekend fenomeen uit de medische literatuur. Kan dan wel niet maar gebeurd dus wel. Gaat trouwens vooral om pijn bij kanker waar dit geldt voor zover ik me herinner.
Erg handig als je de kliniek eens van binnenuit wilt bekijkenBroma
Knettergek man. Vind dat deze topics echt onder strenge controle moet staan. Iedere gek kan wat aanbevelen.Erg handig als je de kliniek eens van binnenuit wilt bekijken![]()
Wat? Ik ben het met je eens. Het sarcasme kon niet duidelijker zijn. Ik heb maanden in een kliniek doorgebracht door die h****n bromazolam.Knettergek man. Vind dat deze topics echt onder strenge controle moet staan. Iedere gek kan wat aanbevelen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."