Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRC Benzo voor overdag

RC Benzo voor overdag

55 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hydra zei:
Broma
Klik om te vergroten...
Erg handig als je de kliniek eens van binnenuit wilt bekijken :handok1:
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Dirkjan zei:
Erg handig als je de kliniek eens van binnenuit wilt bekijken :handok1:
Klik om te vergroten...
Knettergek man. Vind dat deze topics echt onder strenge controle moet staan. Iedere gek kan wat aanbevelen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
AntiBenzo1312 zei:
Knettergek man. Vind dat deze topics echt onder strenge controle moet staan. Iedere gek kan wat aanbevelen.
Klik om te vergroten...
Wat? Ik ben het met je eens. Het sarcasme kon niet duidelijker zijn. Ik heb maanden in een kliniek doorgebracht door die h****n bromazolam.

Of ben ik nou degene die het sarcasme niet begrijpt? :thinking: een grote zwarte vlek in mijn brein nu. Ongeveer wat je krijgt als je teveel broma neemt.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Dirkjan zei:
Wat? Ik ben het met je eens. Het sarcasme kon niet duidelijker zijn. Ik heb maanden in een kliniek doorgebracht door die h****n bromazolam.

Of ben ik nou degene die het sarcasme niet begrijpt? :thinking: een grote zwarte vlek in mijn brein nu. Ongeveer wat je krijgt als je teveel broma neemt.
Klik om te vergroten...
Gek spul. Ben blij dat me ex me ze heeft laten weggooien toen
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
Wat? Ik ben het met je eens. Het sarcasme kon niet duidelijker zijn. Ik heb maanden in een kliniek doorgebracht door die h****n bromazolam.

Of ben ik nou degene die het sarcasme niet begrijpt? :thinking: een grote zwarte vlek in mijn brein nu. Ongeveer wat je krijgt als je teveel broma neemt.
Klik om te vergroten...
Zwarte vlek kan ook komen van farmaceutische benzo's, kan ik ook wel uit eigen ervaring zeggen. Geheugen is goed naar de knoppen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ei-Salade zei:
Zwarte vlek kan ook komen van farmaceutische benzo's, kan ik ook wel uit eigen ervaring zeggen. Geheugen is goed naar de knoppen.
Klik om te vergroten...
gaten in geheugen kan gebeuren met verschillende type aan medicijnen / of drugs /rc's etc...
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
MR_CHIP zei:
gaten in geheugen kan gebeuren met verschillende type aan medicijnen / of drugs /rc's etc...
Klik om te vergroten...

Klopt, en ook na aanleiding van traumatische gebeurtenis.

Of een ander verhaal: als ik paar biertjes op had (2 a 3 liter) en dan een paar Rum Cola (7 van die Spaanse joekels), dan hoefde ik maar 2 trekjes van een joint te nemen en de rest van de nacht kon ik me dan niet meer herinneren. Gelukkig werd ik wel altijd in mijn eigen bed wakker, maar hoe ik thuis ben gekomen gedurende dergelijke avonturen.. 🤔
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
MR_CHIP zei:
gaten in geheugen kan gebeuren met verschillende type aan medicijnen / of drugs /rc's etc...
Klik om te vergroten...
Amnesia - the inablity to form new memories.

Retrograde amnesia is the inability to remember information that was acquired before a particular date.
Anterograde amnesia is the inability to transfer new information from the short-term store into the long-term store.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
Amnesia - the inablity to form new memories.

Retrograde amnesia is the inability to remember information that was acquired before a particular date.
Anterograde amnesia is the inability to transfer new information from the short-term store into the long-term store.
Klik om te vergroten...
ik ken dat van psychonautwiki
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
MR_CHIP zei:
ik ken dat van psychonautwiki
Klik om te vergroten...
Ik heb het toevallig van wikipedia maar het kan inderdaad ook op pscychonautwiki staan. Toch twee websites waar ik dagelijks op te vinden ben. Pharmacology en Chemistry zijn twee koppen en psychonautwiki waar ik erg goed op ga.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#11
MR_CHIP zei:
gaten in geheugen kan gebeuren met verschillende type aan medicijnen / of drugs /rc's etc...
Klik om te vergroten...
Mijn geheugen is ook heel slecht. Scoor daar zo laag op. Daarom schrijf ik alles op in mijn agenda. Zal ook wel met vroegtijdig alcohol gebruik te maken hebben en alle drugsgebruik
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#12
Paranoize. zei:
Er zijn onderzoeken gedaan waar bijvoorbeeld 1% van de patienten verslaafd raakten in ziekenhuis instellingen onder dokter supervisie voor kortdurig verblijf maar in principe iedereen die langdurig opiaten slikt zal altijd een lichamelijke afhankelijkheid ontwikkelen, zelfde geld voor benzodiazepines

Deze type drugs (of medicijnen whatever) veranderen je brein chemistry waardoor je brein bepaalde stofjes minder aan gaat maken om je brein naar normaal te balanseren vanwege de verhoogde gaba/opoiden activiteiten, met als gevolg dat wanneer (abrupt) gestopt wordt met deze middelen dat het brein uit balans raakt en er ontwenningsverschijnselen ontstaan doordat de gaba/opoide balans is verstoort

En deze ontwenningsverschijnselen zijn dan juist een reactie van je brein dat het zichzelf naar baseline aan het herstellen is

Nou is de enorme klap van iemand die al langere tijd dagelijks zo stoned als een garnaal is van de heroine natuurlijk veel heftiger dan iemand die bijvoorbeeld langere tijd 10mg oxycodon heeft geslikt omdat heroine gewoon veel sterker is

Kan bijvoorbeeld uit ervaring spreken dat als jij 0.5g heroine per dag zou gebruiken en overstapt op oxycodon je al makkelijk 2/3 maal daags 80mg oxycodon + moet slikken puur om niet ziek te worden wat nogmaals aangeeft hoeveel sterker heroine is dan oxycodon.

Zo kan je bepaalde RC benzodiazepines ook vergelijken met het slikken van wat oxazepam of wat diazepam of zelfs lorazepam, alprazolam is dan weer wat sterker en al meer met RC benzos te vergelijken is, hoeveelheid speelt natuurlijk ook een grote rol

Nogmaals een voorbeeld toen ik van mijn 6mg clonazolam verslaving moest afkicken had ik al gauw 90/120mg diazepam per dag nodig om te stabiliseren en uiteindelijk af te bouwen
Er zijn onderzoeken gedaan waar bijvoorbeeld 1% van de patienten verslaafd raakten in ziekenhuis instellingen onder dokter supervisie voor kortdurig verblijf maar in principe iedereen die langdurig opiaten slikt zal altijd een lichamelijke afhankelijkheid ontwikkelen, zelfde geld voor benzodiazepines
Klik om te vergroten...
Paranoize. zei:
Deze type drugs (of medicijnen whatever) veranderen je brein chemistry waardoor je brein bepaalde stofjes minder aan gaat maken om je brein naar normaal te balanseren vanwege de verhoogde gaba/opoiden activiteiten, met als gevolg dat wanneer (abrupt) gestopt wordt met deze middelen dat het brein uit balans raakt en er ontwenningsverschijnselen ontstaan doordat de gaba/opoide balans is verstoort

En deze ontwenningsverschijnselen zijn dan juist een reactie van je brein dat het zichzelf naar baseline aan het herstellen is

Nou is de enorme klap van iemand die al langere tijd dagelijks zo stoned als een garnaal is van de heroine natuurlijk veel heftiger dan iemand die bijvoorbeeld langere tijd 10mg oxycodon heeft geslikt omdat heroine gewoon veel sterker is

Kan bijvoorbeeld uit ervaring spreken dat als jij 0.5g heroine per dag zou gebruiken en overstapt op oxycodon je al makkelijk 2/3 maal daags 80mg oxycodon + moet slikken puur om niet ziek te worden wat nogmaals aangeeft hoeveel sterker heroine is dan oxycodon.

Zo kan je bepaalde RC benzodiazepines ook vergelijken met het slikken van wat oxazepam of wat diazepam of zelfs lorazepam, alprazolam is dan weer wat sterker en al meer met RC benzos te vergelijken is, hoeveelheid speelt natuurlijk ook een grote rol

Nogmaals een voorbeeld toen ik van mijn 6mg clonazolam verslaving moest afkicken had ik al gauw 90/120mg diazepam per dag nodig om te stabiliseren en uiteindelijk af te bouwen

Terwijl ik ook langere tijd 10mg zolpidem dagelijks hebt geslikt en daar met amper afkickverschijnselen vanaf kwam, immers hele zwake benzo(achtige) en hele lage dosering
Klik om te vergroten...
allemaal mee eens, paar maanden bromazolam 12 mg en poeder benzos niet eens afwegen heeft me (cold turkey) benzo afkick nunmer 3 bezorgd en dienwas veel heftiger dan beide vorige keren van medische benzos vanwege de idioot hoge doses. Dat opiaten verhaal herken ik niet, nam juist medische opiaten omdat heroine amper nog wat deed. Die waren veel sterker. Maar nam ook geen oxycodon meer op dat punt maar 100mcg fentanyl pleisters onder mn tong en bergen hydromorfon. Die zijn een pak sterker dan 80mg oxys. Pijn schijnt ook vooral tegen verslaving te helpen, niet tegen tolerantie. Zijn medisch gezien niet hetzelfde.
H
HydraLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bijna 2 jaar verder… En ik kan zeggen dat het de domste keuze in me leven is geweest om aan benzos te beginnen. 3 klinische opnames gehad en toch weer terugvallen. Zit nu gelukkig al een tijdje op de laagste dosis en wacht af tot ik weer kan worden opgenomen worden in de kliniek. Ik hoop dat mijn bericht iemand die nu overweegt om (rc)benzo te proberen 2x laat na denken. Stay safe🙏🏼
H
HydraLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dirkdirk zei:
Erg handig als je de kliniek eens van binnenuit wilt bekijken :handok1:
Klik om te vergroten...
3x kunnen bekijken en moet zeggen leuk is anders. Learning the hard way I guess👀
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Hydra zei:
Bijna 2 jaar verder… En ik kan zeggen dat het de domste keuze in me leven is geweest om aan benzos te beginnen. 3 klinische opnames gehad en toch weer terugvallen. Zit nu gelukkig al een tijdje op de laagste dosis en wacht af tot ik weer kan worden opgenomen worden in de kliniek. Ik hoop dat mijn bericht iemand die nu overweegt om (rc)benzo te proberen 2x laat na denken. Stay safe🙏🏼
Klik om te vergroten...
Sterkte! Waarom klinische opname om af te bouwen van de laagste dosis?
Kun je niet beter heel langzaam zelf afbouwen naar 0?
Ik zeg dit omdat klinische opname meestal maar een paar weken duurt en afbouwen soms positiever werkt door heel langzaam zelf af te bouwen?
Succes in ieder geval!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hydra zei:
Bijna 2 jaar verder… En ik kan zeggen dat het de domste keuze in me leven is geweest om aan benzos te beginnen. 3 klinische opnames gehad en toch weer terugvallen. Zit nu gelukkig al een tijdje op de laagste dosis en wacht af tot ik weer kan worden opgenomen worden in de kliniek. Ik hoop dat mijn bericht iemand die nu overweegt om (rc)benzo te proberen 2x laat na denken. Stay safe🙏🏼
Klik om te vergroten...

Wat naar om te lezen dat de rc benzo je in de wurggreep heeft gelegd.

Wat gebruikte je?
En waar ging het mis?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."