Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2C-B Veel gestelde vragen, alles voor je eerste keer.

2C-B Veel gestelde vragen, alles voor je eerste keer.

75 antwoorden
48 weergaven
18-5-2026
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#1
HopsaPlop zei:
Zeer mooi geschreven handleiding met voldoende informatie.
De combinatie 2-cb met keta vind ik zelf niet speciaal omdat keta veel krachtiger is, en ook minder lang werkt, maar dat terzijde. Ik heb een vraag!

Wanneer ik thuis een tripje maak (in bed vaak), neem ik ongeveer 48-50mg en duurt het ongeveer 2,5 uur voordat ze echt lekker werken, maar tot dat punt heb ik steeds het gevoel dat ik 'iets' erbij moet nemen om het een aangename trip te maken.
Hiermee bedoel ik niet perse 2-cb maar nog een halve fles passoa (of een andere drank), tegelijk met een hoge dosis ritalin (40, 60, 60mg in 1 uur) (ik heb ADD).
En daarna is het een mooie trip, maar nu is mijn vraag dus:
- Is het normaal dat ik steeds 'iets' bij wil nemen?
- Maakt het bijnemen een (groot) verschil? of haalt het alleen de onrust weg in m'n hoofd?

Alvast bedankt!
Groetjes,
Klik om te vergroten...
Dat steeds willen bijnemen dat ken ik wel, 2c-b duurt gewoon vrij lang voordat het inslaat. Dan ben je vervolgens maar aan het wachten totdat er iets gebeurt en denk je van, komt ie nou nog of niet. Is overigens niet alleen met 2c-b, maar met alles wat langer duurt om in te slaan dan verwacht.

Bijnemen versterkt bij 2c-b (net zoals bij andere tripmiddelen) het effect niet (tenzij je een lage startdosis hebt genomen, dan wordt het nog wel een beetje sterker). Enige wat er gebeurt, is dat het effect langer zal duren. Dus je kan het doen, maar het zal niet per se sneller inslaan of iets dergelijks.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dit dus. Ik herken het wel ongeduld en 2C-B zijn niet een hele goeie combi :P

Peppi en Coki zei:
Dat steeds willen bijnemen dat ken ik wel, 2c-b duurt gewoon vrij lang voordat het inslaat. Dan ben je vervolgens maar aan het wachten totdat er iets gebeurt en denk je van, komt ie nou nog of niet. Is overigens niet alleen met 2c-b, maar met alles wat langer duurt om in te slaan dan verwacht.
Klik om te vergroten...
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bobsacamano zei:
Dit dus. Ik herken het wel ongeduld en 2C-B zijn niet een hele goeie combi :P

Peppi en Coki zei:
Dat steeds willen bijnemen dat ken ik wel, 2c-b duurt gewoon vrij lang voordat het inslaat. Dan ben je vervolgens maar aan het wachten totdat er iets gebeurt en denk je van, komt ie nou nog of niet. Is overigens niet alleen met 2c-b, maar met alles wat langer duurt om in te slaan dan verwacht.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Zeker niet, ken iemand die hierdoor in het ziekenhuis is beland, te snel te veel bijgenomen. Kon de prikkels niet aan en werd helemaal gek, was voor geen mogelijkheid rustig te houden. Wou per se dat er een ziekenwagen gebeld werd. Was een duur grapje..

Wat ik trouwens wel slecht vind is dat die broeders nooit van 2cb gehoord hadden. Al hoewel, mag je verwachten dat ze het kennen?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
benniesmitters zei:
Wat ik trouwens wel slecht vind is dat die broeders nooit van 2cb gehoord hadden. Al hoewel, mag je verwachten dat ze het kennen?
Klik om te vergroten...
Hier op het forum zou je soms denken dat 2C-B heel gangbaar is, maar in de echte wereld valt dat wel mee. Dus heel gek vind ik het eigenlijk niet.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jaa dat zeker. Maar dacht dat 2cb de laatste jaren wel wat meer naamsbekendheid kreeg, tenminste in mijn omgeving. Ook onder festivalgangers en sommige studenten.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
benniesmitters zei:
Jaa dat zeker. Maar dacht dat 2cb de laatste jaren wel wat meer naamsbekendheid kreeg, tenminste in mijn omgeving. Ook onder festivalgangers en sommige studenten.
Klik om te vergroten...
Dat wel, maar bij het grotere publiek is het nog niet echt bekend valt me op.
T
TheDawnLid
01-01-2024, 00:00
#7
Eerste post! :sunglasses:

Ik en mijn vriendin gaan het donderdag voor het eerst proberen. 2C-B. We doen nu een jaartje thuis eens in de drie weken Coke of XTC. Meestal met wat GHB erbij. Superavonden zijn dat. Met te vaak X moeten we echt gaan stoppen om het effect niet teniet te doen, maar te vaak C voelt ook niet goed, daarom nu een keer 2C-B.

Dank voor deze post. Heel behulpzaam. Ik heb nog één vraag. We gaan pillen met 18mg doen, hoeveel later kunnen we slapen denken jullie? 5 uur na inname?
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jaa 5 uur na inname zal je wel kunnen slapen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Psychedelibee zei:
benniesmitters zei:
Jaa dat zeker. Maar dacht dat 2cb de laatste jaren wel wat meer naamsbekendheid kreeg, tenminste in mijn omgeving. Ook onder festivalgangers en sommige studenten.
Klik om te vergroten...
Dat wel, maar bij het grotere publiek is het nog niet echt bekend valt me op.
Klik om te vergroten...

Denk ook dat het niet overal te verkrijgen is en dat het daarom minder bekend is. Het aanbod psychedelica en stimulanten ligt veel hoger dan 2C-B.
T
TrinityLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dank voor deze heldere en typische 'Bob-post' :tearsofjoy: Zoals altijd weer hilarisch :grin:

2cb net binnen, dus vh weekend gaan we eens lekker experimenteren!

Nog wel een vraag/opmerking; jij schrijft dat je de Nexusflip (XTC-2cb) liever doet als 2cb>XTC. Kun je daar nog iets meer over vertellen? De 'officiële' is nl XTC en dan na zo'n 3 uur 2cb :confused:

Thx! :wave:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoezo officieel :P

Staat ie zo in de wet :P

Anyway ik heb hem vaker gedaan maar altijd eerst 2CB dan X vind ik veel chiller. Ik neem de x dan 2 a 2,5 uur na de 2CB.


Trinity zei:
Dank voor deze heldere en typische 'Bob-post' :tearsofjoy: Zoals altijd weer hilarisch :grin:

2cb net binnen, dus vh weekend gaan we eens lekker experimenteren!

Nog wel een vraag/opmerking; jij schrijft dat je de Nexusflip (XTC-2cb) liever doet als 2cb>XTC. Kun je daar nog iets meer over vertellen? De 'officiële' is nl XTC en dan na zo'n 3 uur 2cb :confused:

Thx! :wave:
Klik om te vergroten...
T
TrinityLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bobsacamano zei:
Hoezo officieel :P

Staat ie zo in de wet :P
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy:

Bobsacamano zei:
Anyway ik heb hem vaker gedaan maar altijd eerst 2CB dan X vind ik veel chiller. Ik neem de x dan 2 a 2,5 uur na de 2CB.
Klik om te vergroten...

Thx! Ik ga het serieus heroverwegen. Ik denk idd dat dat fijner is.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bobsacamano zei:
Anyway ik heb hem vaker gedaan maar altijd eerst 2CB dan X vind ik veel chiller.
Klik om te vergroten...
Maar hoe weet je dat je deze volgorde veel chiller vind als je die andere volgorde nog nooit geprobeerd hebt?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#14
Geef toch ook wel de voorkeur aan M na 2cb. Kapt er lekkerder in. Bezorgd een mooi warm gevoel. Bijna magisch met de euforisch rush die er aan te pas kwam. Met M eerst, kwam de bodyload heftiger aan en kreeg ik een meer gejaagder gevoel...
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#15
Psychedelibee zei:
Bobsacamano zei:
Anyway ik heb hem vaker gedaan maar altijd eerst 2CB dan X vind ik veel chiller.
Klik om te vergroten...
Maar hoe weet je dat je deze volgorde veel chiller vind als je die andere volgorde nog nooit geprobeerd hebt?
Klik om te vergroten...

Volgens mij bedoeld die dat het hij het altijd fijner vind om eeest 2cb en dan xtc te nemen. Maar dat hij de combinatie andersom vaker doet/gedaan heeft. Wat ik wel snap, want 2cbtje op de after is altijd leuk, of naja meestal :)
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#16
een van jullie die toevallig 2cb op een hardstyle feest geprobeerd heeft?

Ik wil met kings of hardstyle de combo 2-cb en xtc proberen omdat het een kleinschalig feest is. any tips toevallig?
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#17
oortjes zei:
een van jullie die toevallig 2cb op een hardstyle feest geprobeerd heeft?

Ik wil met kings of hardstyle de combo 2-cb en xtc proberen omdat het een kleinschalig feest is. any tips toevallig?
Klik om te vergroten...

Ikkuh! Wel vaker, ook wel op hardcore feesten. Is prima te doen, vind het een erg leuke vervanger voor xtc. Die combinatie heb ik nooit echt optimaal gedaan, vaak in de bus 2cb of op de pre party of camping van een festival en dan xtc op het feest. En een paar keren de combi thuis. Zou je dr gewoon niet te druk om maken. En niet teveel nemen als dit je eerste keer is. Eerste keer dat ik het op een feest deed begon ik met 3 pilletjes a 12 mg en dat was toch wel even wennen. Vooral omdat de meesten een andere drug ophebben. Zou de xtc ongeveer 4 uur nadat je de 2cb genomen hebt innemen. Denk dat zo de drugs het lekkerst overloopt.
B
BlijeChickLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb nu 1x 2cb gebruikt en er nog een paar vragen over, die jullie misschien kunnen beantwoorden;

-wat voor invloed heeft eten (volle maag) op 2cb? Ik had 1 uur na het avondeten 2cb genomen, was een fijne trip maar had wel steeds een licht misselijk gevoel.. misschien langer wachten na het eten? Ofmaakt dat geen verschil?
-als je 2cb gebruikt, heb je dan net als bij xtc minder eetlust? Ik vergeet bij xtc namelijk altijd te eten tijdens gebruik omdat er geen eetlust is en ik er niet aan denk.. ik vraag me af of dat bij 2cb net zo kan zijn?
-is er iets bekend over de pauze tussen 2cb gebruik? Hoe schadelijk is het als je bijvoorbeeld 1x per week gebruikt? Dat ben ik niet van plan maar even voor het beeld..
-hoelang kan je 2cb pillen bewaren?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
BlijeChick zei:
-wat voor invloed heeft eten (volle maag) op 2cb? Ik had 1 uur na het avondeten 2cb genomen, was een fijne trip maar had wel steeds een licht misselijk gevoel.. misschien langer wachten na het eten? Ofmaakt dat geen verschil?
Klik om te vergroten...
Sowieso zorgt een volle maag ervoor dat het langer duurt voordat het inwerkt, maar dat geldt eigenlijk altijd en is natuurlijk ook heel logisch als je er over nadenkt. Wat je eet maakt ook nog uit hiervoor, een vette maaltijd duurt langer voor je maag om te verteren waardoor het dus ook langer duurt voordat je de 2C-B merkt.

Een licht misselijk gevoel bij 2C-B hoort er voor sommigen een beetje bij, maar het zou zeker verschil kunnen maken wanneer je langer wacht na het eten. Een kwestie van proberen dus.

BlijeChick zei:
-als je 2cb gebruikt, heb je dan net als bij xtc minder eetlust? Ik vergeet bij xtc namelijk altijd te eten tijdens gebruik omdat er geen eetlust is en ik er niet aan denk.. ik vraag me af of dat bij 2cb net zo kan zijn?
Klik om te vergroten...
Ook met 2C-B is de behoefte om te eten er vaak niet. Verschil is wel dat wanneer je dan toch wilt eten dit met 2C-B een stuk makkelijker gaat dan met XTC. Met XTC smaakt me niks en krijg ik ook met moeite enkele happen door mijn keel, met 2C-B smaakt alles best prima en gaat het er ook redelijk makkelijk in.

BlijeChick zei:
-is er iets bekend over de pauze tussen 2cb gebruik? Hoe schadelijk is het als je bijvoorbeeld 1x per week gebruikt? Dat ben ik niet van plan maar even voor het beeld..
Klik om te vergroten...
Van echte schadelijkheid is bij 2C-B waarschijnlijk geen sprake, in ieder geval niet op dezelfde manier zoals met XTC. Tolerantie wordt echter wel een probleem als je elke week 2C-B zou gebruiken.

BlijeChick zei:
-hoelang kan je 2cb pillen bewaren?
Klik om te vergroten...
Lang, mits droog, koel en donker bewaard.
B
BlijeChickLid
01-01-2024, 00:00
#20
Duidelijk! Thanks voor de reactie Psychedelibee :)

Ik heb 2cb pillen besteld dus binnenkort gaat het weer gebeuren, ik denk nog wel in thuis setting, vond ik erg fijn, of misschien in een rustige groene omgeving buiten :tongueout:
Vorige keer 15 mg gedaan, volgende keer ga ik denk ik voor 15mg (hele) plus een halve, dus 22mg totaal.. Als het dezelfde pillen zijn, ofc eerst even testen :wink:

Ik ben benieuwd of het een andere ervaring wordt met iets zwaardere dosering, hoewel 22mg volgens mij nog steeds heel netjes is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."