Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKinderen?

Kinderen?

35 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wil jij je genetische code doorgeven of niet?
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Met de juiste persoon: absoluut.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nee ik hou teveel van mijn (=onze) vrijheid. Natuurlijk zie ik bij mijn zus en sommige vrienden hoe leuk en lief het allemaal kan zijn, hoe heerlijk een spontane knuffel is van mijn 2jarige nichtje of een praatje met mijn 3 jarig neefje of gezellig taarten bakken met mijn 6 jarige nicht.

Maar wat ik ook zie dat is als ze eens iets willen ze altijd oppas moeten zoeken, of hun kind mee moeten nemen terwijl dat niet de bedoeling is (zoals op onze "laat in de avond" tuinfeesten aan een drukke 80km weg). Of als je uit eten gaat en er sporten allemaal kids rond die mensen lastig vallen die er niet op zitten te wachten (wij dus).

Wij hebben een hond en dat vind ik soms al lastig omdat hij niet overal welkom is en ik dan onderdak moet gaan zoeken of thuis moet blijven. Nee, ik en mijn hubby zijn er van overtuigd dat het inhumaan is om bij ons kinderen te verwekken. Wij zouden ze waarschijnlijk zo drillen dat ze zelfs alleen maar ademhalen op een sein van ons. Dat is zielig en dus staat ons besluit vast: geen kinderen.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vergeet niet, in een wereld met overbevolking is het beste wat je kan doen voor de wereld geen kinderen maken. Hiermee bespaar je de wereld waarschijnlijk hele toekomstige generaties, en dus veel meer dan wat je kunt doen door zelf niet meer te vliegen, de auto te verkopen, spaarlampen te gebruiken etc.
Conclusie, maak geen kinderen, dan kun je zelf met een goed geweten verder leven in je vervuilende auto en elk jaar met het vliegtuig de wereld rond vliegen. Je doet immers meer voor het milieu dan die autoloze groenlinkse bio-buurman met 2 kinderen !

(Dit is wel realiteit, maar niet 100% serieus bedoeld, ik zal er niemand op aankijken als ze toch kinderen maken, en hoewel ik geen plannen heb (ook geen vrouw) sluit ik niet uit dat het mij misschien ook ooit kan overkomen)
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nee, ik hoef zelf absoluut geen kinderen. Het is mijn werk en ik heb daar niet voor niks voor gekozen natuurlijk. Ik heb daar voor gekozen, omdat ik kinderen echt geweldig vind, maar ik heb nog zoveel plannen. En ik vind het leven veelte kort duren om kinderen te nemen. Aangezien ik mezelf niet echt zie participeren aan een langdurige relatie, hoop ik ook echt nooit een vrouw zwanger te maken. Als ze eenmaal zwanger is, dan ga ik haar echt niet dwingen om het weg te laten halen, maar zet ik mezelf in, om mijn kind een beter jeugd te geven, dan ik zelf heb gehad. Nu leer ik gelukkig hoe je kinderen moet opvoeden, hoe je ze kan vermaken, hoe jezelf als een voorbeeld dient voor de kinderen. Maar ik hecht enorm veel waarde aan vrijheid. Daarom wil ik later naar de mooiste natuurlijke plekjes toe. Plekken waar ik alles kan doen wat ik wil en waar ik bijzondere dieren en planten tegen kom, waar ik echt de mooiste plekjes tegen kom die er zijn op de wereld. Maarja, als er iets wel zo onbepaald is, is dat je toekomst. Je weet nooit hoe het gaat lopen. Hopelijk blijf ik bij mijn keuze en zorg ik dat ik sterk in mijn schoenen blijf staan wat betreft relaties. Voor mijn geluk wil ik immers wel mensen "pijn" doen. Ik kan helaas als ik verliefd ben en in een relatie stap, een beetje in paniek raken, omdat ik me echt niet vrij voel. Daarom maak ik het zo altijd uit en neem ik de rouwproces voor lief.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ga mijn code niet doorgeven, maar vereeuwelijken. In plaats van nageslacht te maken, ga ik uitvinden hoe ik zelf eeuwig kan blijven.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik weet het niet.
Ik vind kinderen best leuk, heb er 4 jaar mee gewerkt, maar gevoelens die je hebt bij kinderen van een ander kun je niet vergelijken met je eigen kind. Als je je eigen kind hebt, teken je voor het leven. Je zal het kind op de eerste plek moeten zetten, in plaats van je eigen pleziertjes.
Ik weet niet of ik dat wel wil/kan. Maar ach, misschien denk ik hier over 10 jaar weer heel anders over.
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wacky zei:
Vergeet niet..... en hoewel ik geen plannen heb (ook geen vrouw) sluit ik niet uit dat het mij misschien ook ooit kan overkomen)
Klik om te vergroten...

:) fijn om te horen dat er meer mensen precies zo over denken :)

Mijn vriendin wil het liefst 2 kinderen, onze gulden middenweg is iig 1 kind van onszelf, en eventueel nog 1 adopteren later.

Anywho, kinderen zijn geweldig, maar je gaat niet voor 5 kinderen alleen omdat je het zelf zo graag wilt....

Als iedereen niet meer dan 2 kinderen zou nemen zou de wereldbevolking al gaan afnemen lijkt me.
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik heb mij al voortgeplant :grin:
en moet zeggen zo ne kleine is eigenlijk toch geweldig hoor!!! :)
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#10
Voorlopig niet. Zou wel kinderen willen als ik eind 20/begin 30 ben. Tot die tijd geniet ik nog van mijn vrijheid met bijna geen verantwoordelijkheden.
Maar ik zou echt eenzaam worden als ik midden 40 jaar oud zou zijn, en ik zou geen gezinnetje hebben.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik dénk het niet, maar ik sluit het niet 100% uit, maar op dit moment denk ik van niet. Ik zou namelijk absoluut zeker willen weten dat het kind opgroeit in een stabiel gelukkig gezin tot het oud genoeg is om zelfstandig te worden en ik weet dat dergelijke dingen nooit zeker zijn, en ik wil niet nog een kind de wereld in zetten met een uit elkaar gevallen gezin, verlatingsangst en dan ook nog hoe de wereld zich verder ontwikkelt.. ik zou alleen een kind willen als ik wéét dat het gelukkig kan zijn, maar dat is niet zeker dus denk ik nu van niet.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Okè. Ik bedoelde ook niet zozeer of je ervoor kiest om als ouder rond te huppelen met een kind.

Maar meer of je je genen, waarvan je zelf tot op heden de laatste fractal in de ketting bent, een verdere grondslag wilt geven.

Natuurlijk voel ik nog wel de drukkende egoistische pressie van de serverende rol die ik heb als het mannelijke geslacht. Maar misschien is de drift en zucht naar een orgasme wel de aansporing om je eigen leven op te offeren voor een hoger toekomstig doel. Waarvan wij als mensen in ontwetendheid worden gebruikt. Evolutie blijft nu eenmaal een kader, maar of je erin wilt participeren is de vraag.

Denken jullie dat de natuur een verschil maakt tussen mensen die wel hun plicht zijn nagekomen en mensen die dat niet hebben ondernomen?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik maak me niet druk om het voortbestaan van mijn genen.

Vooral als je bejaard ben lijkt het me positief om kinderen te hebben zodat er af en toe nog eens iemand op bezoek komt in het bejaardentehuis :)
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#14
azgaza zei:
Ik dénk het niet, maar ik sluit het niet 100% uit, maar op dit moment denk ik van niet. Ik zou namelijk absoluut zeker willen weten dat het kind opgroeit in een stabiel gelukkig gezin tot het oud genoeg is om zelfstandig te worden en ik weet dat dergelijke dingen nooit zeker zijn, en ik wil niet nog een kind de wereld in zetten met een uit elkaar gevallen gezin, verlatingsangst en dan ook nog hoe de wereld zich verder ontwikkelt.. ik zou alleen een kind willen als ik wéét dat het gelukkig kan zijn, maar dat is niet zeker dus denk ik nu van niet.
Klik om te vergroten...
Wij begrijpen elkaar:)
Leuk dat je weer terug bent!!
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik heb geen genetische code
enkel een demon in mijn borstkast
en dat innerlijke vuur
fluistert
een kind betekent
vaarwel tegen sosa
een offer
meer dan waard


c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindgamer zei:
azgaza zei:
Ik dénk het niet, maar ik sluit het niet 100% uit, maar op dit moment denk ik van niet. Ik zou namelijk absoluut zeker willen weten dat het kind opgroeit in een stabiel gelukkig gezin tot het oud genoeg is om zelfstandig te worden en ik weet dat dergelijke dingen nooit zeker zijn, en ik wil niet nog een kind de wereld in zetten met een uit elkaar gevallen gezin, verlatingsangst en dan ook nog hoe de wereld zich verder ontwikkelt.. ik zou alleen een kind willen als ik wéét dat het gelukkig kan zijn, maar dat is niet zeker dus denk ik nu van niet.
Klik om te vergroten...
Wij begrijpen elkaar:)
Leuk dat je weer terug bent!!
Klik om te vergroten...

Als daar geen kinderen van komen............ :wink:














flauw.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wacky zei:
Vergeet niet, in een wereld met overbevolking is het beste wat je kan doen voor de wereld geen kinderen maken. Hiermee bespaar je de wereld waarschijnlijk hele toekomstige generaties, en dus veel meer dan wat je kunt doen door zelf niet meer te vliegen, de auto te verkopen, spaarlampen te gebruiken etc.
Conclusie, maak geen kinderen, dan kun je zelf met een goed geweten verder leven in je vervuilende auto en elk jaar met het vliegtuig de wereld rond vliegen. Je doet immers meer voor het milieu dan die autoloze groenlinkse bio-buurman met 2 kinderen !

(Dit is wel realiteit, maar niet 100% serieus bedoeld, ik zal er niemand op aankijken als ze toch kinderen maken, en hoewel ik geen plannen heb (ook geen vrouw) sluit ik niet uit dat het mij misschien ook ooit kan overkomen)
Klik om te vergroten...

De realiteit? Ik dacht dat jij slimmer was dan dat, dus jou had ik ze wel gegund.

Het lijkt me beter als er flink wat negatieve eugenetica toegepast gaat worden op de mogelijkheid dat voortplanten. De wereld is inderdaad overbevolkt, maar ik zie mijn mogelijkheid om de volgende generatie te voeden wel als iets waar ik gebruik van moet maken. Je kan ook niet zo achterlijk redeneren, kinderen krijgen en die goed opvoeden. Zij zullen misschien wel een voorbeeld voor de rest zijn. Alles beter dan niets.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ben nieuwsgierig naar het gedachtengoed van onze rol binnen de evolutie en de persoonlijke veronderstellingen van de leden..
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#19
laat ik het zo zeggen...ik zal er niet voor gaan, maar als een vrouw zwanger van mij wordt zou ik wel heel graag bij de opvoeding betrokken zijn.

maar ik geef eigenlijk te veel om mijn vrijheid...freedom is just another word for nothing left to lose.
D
DopesmokeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zou je een huilend kind goed kunnen kalmeren met MDMA?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."