#1
Ik ben eigenlijk best blij dat er prostituees zijn. Het is nou eenmaal een feit dat mannen vaak anders omgaan met hun seksuele driften dan vrouwen. Ik doel dan met name op de frustraties die ontstaan op het moment dat er voor hen geen passende mogelijkheid is, om die driften te kunnen vervullen. Wie weet wat die mannen dan eventueel allemaal gaan uitspoken om alsnog aan hun trekken te kunnen komen? Er zitten soms hele vreemde wezens tussen hoor! Ik vind het daarom een heldendaad van de prostituees (en ook uiteraard van de escortmeisjes) dat zij zich "opofferen" voor die specifieke groep mannen. Hierdoor zal er ook minder problematiek zijn die zulke "behoeftige" personen met neukdrift eventueel nog zouden kunnen veroorzaken, want de prostituees zorgen er fijn voor dat ze hun seksuele behoeftes bij hen kunnen botvieren. Waar die vrouwen dan ook heel terecht best wat cash voor mogen vangen, want het is geen makkelijk beroep. Ik persoonlijk zou het bijvoorbeeld nooit kunnen: je moet er namelijk toch echt wel een hele grote knop voor omzetten, wil je de hele tijd seks hebben met wildvreemde kerels! Ik heb echt liever geen seks met iemand die ik niet zelf daarvoor uitgekozen heb. Respect dus graag voor al onze "hoeren", want de maatschappij heeft ze gewoon hard nodig dus!
Het wordt juist eens een keer tijd om de illegale vrouwenhandel (= vaak gedwongen prostitutie), illegale/gevaarlijke tippelzones en de corrupte/criminele pooiers stevig aan te pakken! De dames in kwestie moeten hun beroep - net als ieder ander mens - zo veilig mogelijk en vooral ook vrijwillig kunnen uitvoeren, want dat is hun goed recht! Helaas gebeurt dat in mijn ogen nog altijd te weinig, omdat prostituees (en de hele branche daar om heen) toch nog altijd door een hoop mensen - zelfs ook in de politiek - met veel minachting worden bekeken. Er is gewoon door de jaren heen (wereldwijd) een soort taboe op het fenomeen prostitutie gaan heersen en dat is dus totaal onterecht naar mijn mening.
Waarom kunnen deze vrouwen niet gewoon geaccepteerd worden om wie ze zijn en wat ze doen? Eigenlijk is het heel dankbaar werk namelijk, want wie vangt anders al die hitsige mannen op? Die hebben nou eenmaal (even) geen directe beschikking tot seks, maar hebben tegelijkertijd wel nog steeds een hele hoop testosteron door hun lichaam gieren. Wat doe je daar dan aan? Dagelijks een potje gaan rukken is misschien een (tijdelijke) optie, maar voor velen is dat toch niet helemaal voldoende om de bijbehorende seksfantasien naar genoegen waar te kunnen maken. Zo'n tegenstrijdige combinatie in de testosteronhuishouding van de man, is er een die niet onderschat mag worden hoor! Sommigen die in zo'n frustrerende toestand verkeren (die dus gewoonweg hun oerdriften niet kunnen uitvoeren), kunnen plotseling heel vervelend of zelfs bedreigend worden, om koste wat het kost toch hun zin te krijgen. Soms met alle gevolgen van dien....! Daar zitten we nou ook niet echt op de wachten toch? Maar gelukkig zijn er dan in dit land nog genoeg prostituees beschikbaar om deze groep gedupeerde mannen in het gareel te houden en daar kunnen we allemaal echt wel een beetje blij om zijn vind ik.
Men erkent tegenwoordig wel min of meer de problematiek en de daarbij omringende criminaliteit in de "hoerenbranche" en er worden hier en daar ook inmiddels wel wat sancties gedaan, maar het neemt nou niet bepaald een prominente plek in op de politieke agenda. Waarschijnlijk is het welzijn van prostituees niet echt belangrijk genoeg, ze behoren immers toch maar tot het "uitschot". Dit terwijl we nog wel altijd over het "oudste beroep ter wereld" spreken en het naar mijn mening dus best wat aandacht en respect mag verdienen. Dit beroep zou eigenlijk gewoon eens overal in de wereld legaal uitgevoerd moeten worden. Het scheelt denk ik een hoop onnodig leed zoals criminaliteit, (vrouwen)onderdrukking en eventuele aanrandingen/verkrachtingen door een aantal van die gefrustreerde mannen zonder een bevredigend seksleven. Het is toch eigenlijk te raar voor woorden dat onze Rosse Buurt in Amsterdam iets heel bijzonders is in de wereld? Zulke buurten zouden nou juist overal ter wereld heel normaal en maatschappelijk geaccepteerd moeten zijn! Prostitutie zal hoe dan ook toch nooit verdwijnen uit de mensheid, dus in plaats van al die illegale praktijken in de (wereldwijde) onderwereld die zich nu afspelen, kunnen we beter maar eens gaan inzien dat het een doodnormaal en vooral noodzakelijk beroep is! Ook al is het wel duidelijk een vak dat niet voor iedereen uitvoerbaar of weggelegd zal zijn, het accepteren en uit de illegaliteit trekken is wel zo veilig voor alle betrokken partijen lijkt mij...
Het wordt juist eens een keer tijd om de illegale vrouwenhandel (= vaak gedwongen prostitutie), illegale/gevaarlijke tippelzones en de corrupte/criminele pooiers stevig aan te pakken! De dames in kwestie moeten hun beroep - net als ieder ander mens - zo veilig mogelijk en vooral ook vrijwillig kunnen uitvoeren, want dat is hun goed recht! Helaas gebeurt dat in mijn ogen nog altijd te weinig, omdat prostituees (en de hele branche daar om heen) toch nog altijd door een hoop mensen - zelfs ook in de politiek - met veel minachting worden bekeken. Er is gewoon door de jaren heen (wereldwijd) een soort taboe op het fenomeen prostitutie gaan heersen en dat is dus totaal onterecht naar mijn mening.
Waarom kunnen deze vrouwen niet gewoon geaccepteerd worden om wie ze zijn en wat ze doen? Eigenlijk is het heel dankbaar werk namelijk, want wie vangt anders al die hitsige mannen op? Die hebben nou eenmaal (even) geen directe beschikking tot seks, maar hebben tegelijkertijd wel nog steeds een hele hoop testosteron door hun lichaam gieren. Wat doe je daar dan aan? Dagelijks een potje gaan rukken is misschien een (tijdelijke) optie, maar voor velen is dat toch niet helemaal voldoende om de bijbehorende seksfantasien naar genoegen waar te kunnen maken. Zo'n tegenstrijdige combinatie in de testosteronhuishouding van de man, is er een die niet onderschat mag worden hoor! Sommigen die in zo'n frustrerende toestand verkeren (die dus gewoonweg hun oerdriften niet kunnen uitvoeren), kunnen plotseling heel vervelend of zelfs bedreigend worden, om koste wat het kost toch hun zin te krijgen. Soms met alle gevolgen van dien....! Daar zitten we nou ook niet echt op de wachten toch? Maar gelukkig zijn er dan in dit land nog genoeg prostituees beschikbaar om deze groep gedupeerde mannen in het gareel te houden en daar kunnen we allemaal echt wel een beetje blij om zijn vind ik.
Men erkent tegenwoordig wel min of meer de problematiek en de daarbij omringende criminaliteit in de "hoerenbranche" en er worden hier en daar ook inmiddels wel wat sancties gedaan, maar het neemt nou niet bepaald een prominente plek in op de politieke agenda. Waarschijnlijk is het welzijn van prostituees niet echt belangrijk genoeg, ze behoren immers toch maar tot het "uitschot". Dit terwijl we nog wel altijd over het "oudste beroep ter wereld" spreken en het naar mijn mening dus best wat aandacht en respect mag verdienen. Dit beroep zou eigenlijk gewoon eens overal in de wereld legaal uitgevoerd moeten worden. Het scheelt denk ik een hoop onnodig leed zoals criminaliteit, (vrouwen)onderdrukking en eventuele aanrandingen/verkrachtingen door een aantal van die gefrustreerde mannen zonder een bevredigend seksleven. Het is toch eigenlijk te raar voor woorden dat onze Rosse Buurt in Amsterdam iets heel bijzonders is in de wereld? Zulke buurten zouden nou juist overal ter wereld heel normaal en maatschappelijk geaccepteerd moeten zijn! Prostitutie zal hoe dan ook toch nooit verdwijnen uit de mensheid, dus in plaats van al die illegale praktijken in de (wereldwijde) onderwereld die zich nu afspelen, kunnen we beter maar eens gaan inzien dat het een doodnormaal en vooral noodzakelijk beroep is! Ook al is het wel duidelijk een vak dat niet voor iedereen uitvoerbaar of weggelegd zal zijn, het accepteren en uit de illegaliteit trekken is wel zo veilig voor alle betrokken partijen lijkt mij...

,ik heb soms compassie met hun 