Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe gezond leef jij?

Hoe gezond leef jij?

51 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#1
melissa zei:
en ben helaas zwaar verslaafd sigaretten(maar hee ik snuif niet meer :wink: )
Klik om te vergroten...
Nou weet ik niet wat erger is..
m
melissaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Andrew zei:
melissa zei:
en ben helaas zwaar verslaafd sigaretten(maar hee ik snuif niet meer :wink: )
Klik om te vergroten...
Nou weet ik niet wat erger is..
Klik om te vergroten...

Dit bedoelde ik enigzins cynisch :wave:
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik vind het heel goed van je dat je streng voor je kinderen bent, ondanks je eigen ongezonde levensstijl. Het lijkt misschien hypocriet, maar je zorgt in ieder geval goed voor je kroost.

Al zou het natuurlijk wel beter zijn als je uiteindelijk zelf ook gezond gaat leven. Dan geef je ook het goede voorbeeld, maar 't is al heel wat dat je je kinderen niet volstopt met cola en junkfood zoals zo veel ouders wél doen.

Olle
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Op het roken/blowen na leef ik zo gezond mogelijk. Altijd koken, altijd groente, altijd fruit, veel sporten, regelmatig (zo regelmatig mogelijk) slapen.

En dan de sigaretten/joints tot het minimum beperken. Hee, is dat minimum niet gewoon 0 per dag? van beiden?

Ja dat klopt... maar we weten allemaal hoe dat gaat.

Maar al met al verwacht ik wel gezond/fit oud te worden.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#5
Andrew zei:
melissa zei:
en ben helaas zwaar verslaafd sigaretten(maar hee ik snuif niet meer :wink: )
Klik om te vergroten...
Nou weet ik niet wat erger is..
Klik om te vergroten...
ik wel...
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ook..
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Extisi zei:
Maar goed, we gaan allemaal een keer dood.
Klik om te vergroten...
precies, beter opgebrand als uitgedoofd :grin: :smoke:
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dopezilla zei:
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die zo ongezond leeft. Dan hoef ik mij niet aan te passen ook. Zo conformistisch ben ik wel. :grin:

Olle
Klik om te vergroten...
altijd goed om te zien dat er mensen zijn die nog erger zijn als jezelf :grin:
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lauu zei:
Extisi zei:
Lauu zei:
Eet vaak ongezond
Slaap weinig per nacht(6uur max)
Sport niet

ook al blijf ik dun toch gaat dat net als bij ragnarok veranderen dit jaar :)
Klik om te vergroten...

Dikzak. :rolleyes:
Klik om te vergroten...
\\

Dus je vind me dik??!! :openmouth:
Klik om te vergroten...


Zeker.
:hearteyes:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#10
SperSIZEboon zei:
mwoah het kan gezonder maar ik ben nooit ziek ofzo dus het maakt weinig uit volgens mij
Klik om te vergroten...

+1
s
sjaak herremansLid
01-01-2024, 00:00
#11
Omdat mn ma diabetes heeft eten we vrij gezond thuis, eet van mezelf ook al veel fruit vind het gewoon chill. Drink ook alleen maar vruchtensap, cola en die shit vind ik smerig. Al houd ik toch ook wel van een hamburgertje en een kebabje. Maar goed ben denk ik 5-6 jaar niet ziek geweest dus ik zal wel gezond "genoeg" leven :)
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik leef ongezond...
Ik eet geen ontbijt, tenzij in het weekend, wat plaatsvind in de middag, omdat ik dan wakker word. Daarnaast eet ik nauwelijks tot geen fruit en rook makkelijk een pakje sigaretten per dag. Ook heb een een behoorlijk onregelmatig slaappatroon heb.
maar ik ben haast nooit ziek, heel soms een hoofdpijntje of wat buikpijn, maar daar blijft het bij.
Extisi zei:
Maar goed, we gaan allemaal een keer dood.
Klik om te vergroten...

EDIT: Ik zou bijna m'n drugsgebruik vergeten :P , maar ik neem wel te veel pillen.
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja, maar ik leef liever 25 jaar goed, als een godin en met de meeste lol, dan dat ik 90 jaar wordt en mijn hele leven geen flikker heb gedaan.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik rook niet, ik eet 's ochtends netjes me boterhammetjes, met me werk heb ik voldoende beweging, bijna elke avond groente en ik heb overmatig drugsgebruik om al die gezonde crap te compenseren :)
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Pff ja en nee. We proberen er tegenwoordig wel op te letten.

- Ik haal nooit fris in huis, ik drink eigenlijk alleen water (des te lekkerder is fris als je het wel eens drinkt :grin:
- We eten alleen op zaterdag bv shoarma of friet als beloning omdat we de rest van de week gezond pogen te eten
- Onze aim is om maandag-vrijdag te fitnessen, afwisselend cardio en kracht, lukt redelijk, in de praktijk missen we soms een dage of twee in de week.
- We gaan 2 keer per week naar de sauna om lekker te ontspannen
- We hebben geen friteuse in huis
- Gebruiken de magnetron zo min mogelijk
- Fruitshakes om vitamientjes binnen te krijgen
- Proberen enigzins een ritme te behouden
- Ik probeer elke dag even kort yoga te doen als ik er aan toe kom
- We gaan alleen maar los op feestjes of in het cafe, soms op zaterdag doen we ff lekker ongezond.
- We minderen met roken/willen stoppen (nou is dat voor mij geen probleem, voor hem wel)
- Hij wilt minderen met drinken

Als ik t zo opsom, dan zijn we wel gezond bezig, pfff :grin:
T
ThunderspaceLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wel gezond opzich. Alleen te weinig slaap doordeweeks. Maarjaa

Als ik werk of op school zit eet ik wel aardig gezond. Maar nu ik al een week vakantie heb en soms me echt verveel trek ik toch weer gouw een zak chips open :P Maarja zolang je niet te dik word en niet ziek word vind ik het niet zo heel erg:grin:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wel redelijk vind ik. Ik loop elke week minimaal 1x hard, doe tweemaal in de week krachttraining, bak altijd met olijfolie, slaap altijd wel 8 uurtjes (op pepavonden na), Om de dag een stuk fruit, ontbijt standaart, neem elke dag multivitamine en een visoliecapsule maar groenten eten is dan weer wat minder. Drugsgebruik is in "gezonde" regelmaat.

Het kan altijd beter maar ik zit wel goed in mijn vel. :)
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#18
Eigenlijk heel ongezond. Ik slaap tot uur of 1 in de middag en blijf wakker tot 3/4uur in de nacht. Mn avondeten is meestal mn ontbijt. Voor de rest chips ofzo eigenlijk.. Ik sport wel enzo daarom ben ik wsl nog geen dikzak :P
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik denk niet dat ik echt gezond leef. Nu ik nog thuis woon eet ik natuurlijk mee met m'n moeder, die best gezond kookt, maar alleen het avondeten is bij mij dus regelmatig. Voor de rest sla ik soms m'n ontbijt en lunch over, om dat 's nachts met hamburgers of ander frituurvoer weer in te halen.

Fruit eet ik zelden. Niet omdat ik het vies vind, ik vind het meeste fruit hartstikke lekker, maar ik vergeet het gewoon. Ik slik wel redelijk vaak vitaminesupplementen. Hiermee ben ik begonnen toen ik met drugs begon, maar ook buiten m'n gebruik neem ik wel supplementen. Ik zou er wat meer van moeten nemen (of écht goed gaan eten), want ik zie er nu met die winter wel uit als een lijk. Geel/bleke huidskleur. Bah.

Daarnaast rook ik ook al gauw een pakje sigaretten/20 shaggies op een dag, en ik moet zeggen dat ik dat wel kan merken ook. Mijn conditie is niet slecht, maar ik voel m'n longen soms wel protesteren.

Mijn slaappatroon is redelijk verknipt, en naast dat ik onregelmatig slaap, slaap ik vaak ook te kort, en soms ook niet.

M'n drugsgebruik zal geen positieve bijdrage leveren aan mijn gezondheid ook, gok ik zo.

Sporten doe ik niet, wel ben ik redelijk actief, ik loop bijna alles, ook als ik in Rotterdam ben. Ik kan wel de tram pakken voor twee haltes, maar dat soort afstanden loop ik liever. Niet omdat dat gezond is, maar omdat ik te gierig ben om die 40 cent op te hoesten.

Wel werk ik twee middagen per week op Rotterdam Blaak en één middag per week op Schiedam centrum, waar ik de markt afbreek. 't Is niet echt sport, en met dit koude weer ook verre van gezond (na m'n werk kom ik zo stijf als een plank terug), maar ik ben lichamelijk dus wel redelijk actief. Daar moet ik aan toevoegen dat ik op m'n werk zware dingen vaak verkeerd optil. Gelukkig doe ik het niet full-time, dan heb ik in no-time een hernia.

Overigens loop ik er ook wel wat calorietjes af met stappen, maar die maak ik ruimschoots goed door ofwel bier te drinken, ofwel cola, wat die calorietjes zo weer terug eraan werkt.

Dat is maar goed ook overigens, want ik heb ondergewicht. Ik ben een echt gratenpakhuis.

Eigenlijk schreeuwt mijn levensstijl om een radicale verandering, want zo ga ik niet bepaald oud worden, denk ik.

Olle
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dagelijks een pakje sigaretten roken, fruit ik eet maximaal 2 keer per week, ontbijt meestal met avondeten, en vreet dan snachts nog wat junkfood, al het vloeistof wat ik drink is cola, bier of red bull, werk in ploegendienst dus onregelmatige eet en slaap tijden, sport al een jaar of 10 niet meer, ga zoveel mogelijk met de auto ipv fiets/lopen, gebruik iets te vaak MDMA zonder m'n lichaam rust en wederopbouw te gunnen, etc, etc, etc...

Dat is dus eigenlijk best ongezond.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."