Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpen relaties en/of fuckbuddies

Open relaties en/of fuckbuddies

238 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
L
Lid 28715Lid
01-01-2024, 00:00
#1
tomz0r zei:
Zolang ik geen relatie heb vind ik het allemaal prima. :P
Ik vraag me toch af of de mensen die het doen het gevoel hebben dat ze een risico lopen en stiekem toch een beetje jaloers zijn, of dat ze daadwerkelijk al die gevoelens van zich af kunnen zetten. Lijkt me best onwaarschijnlijk.
Klik om te vergroten...
Dat hoor ik vaker. :-P
Mensen lijken de neiging te hebben om het onwaarschijnlijk te vinden als anderen iets kunnen waarvan ze van zichzelf weten dat ze het nooit zouden kunnen.
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Evert zei:
Mensen lijken de neiging te hebben om het onwaarschijnlijk te vinden als anderen iets kunnen waarvan ze van zichzelf weten dat ze het nooit zouden kunnen.
Klik om te vergroten...

Dat komt omdat ze onbewust hun eigen normen projecteren op anderen. Daarom kijk ik alleen naar mijn eigen situatie en concludeer dat het niet voor mij is. Tuurlijk zijn er mensen die het wel kunnen, zoveel mensen zoveel wensen.
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mijn vriendenkring bestaat eigenlijk voornamelijk uit koppels met open relaties en hier en daar polyamoureuse koppels. Voor mij is het niet meer zo iets vreemds en niemand word er bij ons op aangekeken eigenlijk. Ik zit momenteel in een gesloten relatie die in de toekomst waarschijnlijk wel open zal gaan, maar momenteel hebben we onze handen al vol aan elkaar.

Ik heb ooit ook een polyamoureuze relatie gehad en dat was een fijne ervaring. Het was niet 'die heeft met die en ook wat met die en die heeft wat met die en doen allemaal apart ons ding' maar iedereen was vrienden met elkaar, respecteerde elkaar en vaak ontstond er zelfs een driehoekje.

Ik heb het geluk gehad dat ik vanaf jonge leeftijd omringd was door mensen die in vrije liefde geloven dus ik heb er nooit problemen mee gehad of commentaar op gehad.

Verder is dit geen preek, ik vind monogame relaties even uniek/speciaal/fijn. Het is maar net wat voor jullie twee het beste werkt.
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#4
vode zei:
Mijn vriendenkring bestaat eigenlijk voornamelijk uit koppels met open relaties en hier en daar polyamoureuse koppels. Voor mij is het niet meer zo iets vreemds en niemand word er bij ons op aangekeken eigenlijk. Ik zit momenteel in een gesloten relatie die in de toekomst waarschijnlijk wel open zal gaan, maar momenteel hebben we onze handen al vol aan elkaar.

Ik heb ooit ook een polyamoureuze relatie gehad en dat was een fijne ervaring. Het was niet 'die heeft met die en ook wat met die en die heeft wat met die en doen allemaal apart ons ding' maar iedereen was vrienden met elkaar, respecteerde elkaar en vaak ontstond er zelfs een driehoekje.

Ik heb het geluk gehad dat ik vanaf jonge leeftijd omringd was door mensen die in vrije liefde geloven dus ik heb er nooit problemen mee gehad of commentaar op gehad.

Verder is dit geen preek, ik vind monogame relaties even uniek/speciaal/fijn. Het is maar net wat voor jullie twee het beste werkt.
Klik om te vergroten...

Lijkt me geweldig om er zo mee om te kunnen gaan. :hearteyes:
Ik ben helemaal niet onzeker over de mannelijke vrienden van mijn vriendin, maar het idee dat ze sex zou hebben met een ander doet me rood voor de ogen zien.
L
Lid 28715Lid
01-01-2024, 00:00
#5
@vode: denk je dat alleen jouw specifieke vriendengroep zo denkt of is dat in jouw woonplaats/regio gewoon meer geaccepteerd?

Als het tweede het geval is, dan wil ik verhuizen naar waar jij woont. :-P
Waar woon je? :-P
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik neem aan dat de meeste volwassenen slim genoeg zijn en hun kind goed genoeg kennen om te weten of ze dit aankunnen of niet. Zegt meer over jou dan hun als je dat smerig vind, Dreuge.


Ik heb een relatie gehad met een polyamoureuze man, hij had een vrouw en kind waar ik ook mee op schoot. Geweldige mensen. Ik heb het kind nou al een aantal jaar zien opgroeien (niet meer van dichtbij zoals toen ik er mee samen was) en ik heb nog geen enkel negatief effect opgemerkt. Het kindje heeft volgens mij zelfs meer sociale skills dan het doorsnee kind van zijn leeftijd.

Zolang het kind word opgevoed met keuzevrijheid, de wetenschap dat poly niet het enige is maar monogamie ook een optie is, dan zie ik niks fout aan je kind laten weten dat je poly bent.
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#7
vode zei:
Ik neem aan dat de meeste volwassenen slim genoeg zijn en hun kind goed genoeg kennen om te weten of ze dit aankunnen of niet. Zegt meer over jou dan hun als je dat smerig vind, Dreuge.


Ik heb een relatie gehad met een polyamoureuze man, hij had een vrouw en kind waar ik ook mee op schoot. Geweldige mensen. Ik heb het kind nou al een aantal jaar zien opgroeien (niet meer van dichtbij zoals toen ik er mee samen was) en ik heb nog geen enkel negatief effect opgemerkt. Het kindje heeft volgens mij zelfs meer sociale skills dan het doorsnee kind van zijn leeftijd.

Zolang het kind word opgevoed met keuzevrijheid, de wetenschap dat poly niet het enige is maar monogamie ook een optie is, dan zie ik niks fout aan je kind laten weten dat je poly bent.
Klik om te vergroten...

Daar heb je inderdaad wel een punt. Maar je kan te voren nooit weten hoe je kind daarop reageerd. En tuurlijk is het niet perce negatief maar nogmaals ik bekijk hoe ik het zou vinden.

Rustig aan.. :)
W
WackieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als kinderen er moeite mee hebben, dan denk ik dat dat komt doordat die kinderen eerst allerlei taboes aangeleerd zijn. Kinderen hebben niet van nature een afkeer tegen sex ofzo hoor.

De vraag is dan dus waar het probleem zit.

En als een kind dus opgevoed word door iemand die die taboes niet heeft, dan is er misschien helemaal geen probleem ?
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben heel vrij en ruimdenkend op gevoed. Maar ik blijf bepaalde normen en waarden houden. En verwacht die ook van mijn ouders.

Maar ik vind dat alles bespreekbaar moet zijn, je moet in discussie kunnen gaan.

Als iemand meteen roept einde discussie, daar kan ik dus helemaal niets mee.

Op dat punt ben ik het volkomen met je eens :)
L
Lid 28715Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Wackie zei:
Als kinderen er moeite mee hebben, dan denk ik dat dat komt doordat die kinderen eerst allerlei taboes aangeleerd zijn. Kinderen hebben niet van nature een afkeer tegen sex ofzo hoor.

De vraag is dan dus waar het probleem zit.

En als een kind dus opgevoed word door iemand die die taboes niet heeft, dan is er misschien helemaal geen probleem ?
Klik om te vergroten...

Precies, dat is eigenlijk wat ik de hele tijd bedoel te zeggen. Als er voor jou geen taboes bestaan en je dat ook je kind leert dan zal er voor dat kind niets zijn om "raar" over te doen. Want als je het goed bekijkt zijn taboes echt je reinste onzin. Het zijn meningen die iedereen worden opgedrongen door iedereen. (Daarom die vergelijking met schapen die geen herder meer nodig hebben, omdat ze elkaar in het gareel houden)

Bij mij thuis zijn bijvoorbeeld drugs taboe (among many other things), ik ben ontzettend anti-drugs opgevoed. En dat bleef ik ook tot ik een leeftijd bereikte dat ik een beetje voor mezelf leerde denken. Toen ben ik meteen tot de conclusie gekomen dat mijn ouders het met wel meer dingen mis hadden. Ik ben ook prompt atheïst geworden, maar sinds die dag mag ik niet meer over geloof praten thuis. Zodra ik een beetje kritische vragen stel waardoor ik hoop dat zij eens kritisch naar hun geloof gaan kijken dan roept mijn pa "einde discussie!" en dan mag er verder niet meer over gesproken worden. En dat roept die bij wel meer onderwerpen.

Ik zou mijn pa dus ook absoluut niet kunnen overtuigen dat drugs ook op een verantwoordelijke manier te gebruiken zijn. Hij heeft gewoon geleerd dat drugs het kwaad zijn en daar blijft die bij. Maakt niet uit met wat voor logische argumenten ik aan kom of statistieken of medische feiten.

Ik ben het zo ontzettend zat dat er dingen bestaan die "gewoonweg niet horen", zonder dat er enige logica achter zit of iets. En als je participeert in 1 van die dingen die "gewoonweg niet horen" dan ben je straatvuil. Daarom heb ik al bedacht dat wanneer ik kinderen heb dan wordt mijn nummer 1 regel thuis: alles is bespreekbaar, niets is raar, niets is taboe.
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
vode zei:
Ik heb een relatie gehad met een polyamoureuze man, hij had een vrouw en kind waar ik ook mee op schoot. Geweldige mensen. Ik heb het kind nou al een aantal jaar zien opgroeien (niet meer van dichtbij zoals toen ik er mee samen was) en ik heb nog geen enkel negatief effect opgemerkt. Het kindje heeft volgens mij zelfs meer sociale skills dan het doorsnee kind van zijn leeftijd.
Klik om te vergroten...



Toch blijft het vreemd voor het kind in kwestie, als hij ziet/hoort dat al zijn vriendjes maar 1 mama en 1 papa in huis hebben, dat zorg voor verwarring..
W
WackieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jij hebt het gelijk over papas en mamas in huis hebben. Ik geloof niet dat het daarover ging hier.

En dan nog zou dat een interessant discussiepunt zijn. Lees eens "Island" van Huxley, daar beschrijft hij een utopische samenleving. Dat gaat den wel niet direct over polyamoreuze ouders alswel over het idee dat kinderen door meerdere ouders worden opgevoed. Ik wil daarmee niet zeggen dat het dus goed is dat kinderen meerdere papas en mamas hebben voor het geval je het weer veel te direct wil opvatten, maar wel dat je eens out of the box moet kunnen denken en niet alles gelijk afkeuren wat je niet gewend bent. Lees dat boek maar eens :)

Verder zie ik om me heen dat mensen die door dit soort vrijdenkende hippie ouders zijn opgevoed in het algemeen bijzonder fijne, complete en stabiele mensen zijn.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Een fuckbuddy, geen probleem. Die had ik tot hij een monogame relatie kreeg. En zie dan maar eens een nieuwe te fixen.

Ik heb best veel vrienden die open relaties hebben alleen die wonen dan weer veel te ver weg (ik noem geen namen) of ze hebben kinderen die hun tijd opslokken.

Tis geen rozegeur en maneschijn in de open relatie business.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#14
tomz0r zei:
Bovendien kunnen veel kinderen gewoon niet leven met het idee dat hun ouders met andere mensen seksen. Ik zou dat als kind ook verschrikkelijk vinden en mijn vertrouwen in hun zou enorm gedaald zijn.
Klik om te vergroten...
Je ouders hebben je toch nooit beloofd niet meer te neuken?
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mijn relatie IS net goed omdat ie open begon. Elkaar ziekelijk vaak zeggen: ''nou, het kan morgen al gedaan zijn yo!'' Tot zelfs helemaal niet geïnteresseerd zijn in waar de wederhelft uithing. Van een vreemde en vrij koele relatie naar een erg stabiele.
Mensen nemen te weinig tijd elkaar gewend te raken, denk ik. Als je het serieus meent zit je nog tientallen jaren samen als alles goed gaat, ik zou gék worden moest m'n lief me elke dag 3 keer bellen. Een weekendrelatie nu ik erover denk :grin:
En laten rondneuken wierp z'n vruchten af. Het gebeurde gewoon niet. Jaloezie de eerste maanden uit je relatie bannen lijkt ze sterker te maken, omdat je tijd om aan elkaar te wennen gegund wordt. Als vreemdgaan toegelaten is het niet spannend, anyhow. Na 'n jaar 'n half toch maar gestopt met lopen zeiken dat we 'n open relatie hadden. Onze open relatie was eigenlijk dichter dan gelijk welke ik ooit eerder had, en door geen uren met elkaar te bellen, Tegen elkaar plakken en 4 keer per dag neuken is het nog nét zo spannend als de allereerste keer toen. En dubbel zo goed.


Ja, Shobriqk, als je dit leest, dat was 'n hint. We moeten onszelf nog 's pushen om te vrijen yo!
Eigenlijk vrij zielig, dat ik panikeer over te weinig seks. Waarom vergt onze cultuur blijkbaar een gemiddelde van 2 keer per week? Laat me 1 keer per maand normaal vinden, medialand :(

Anyhow: Hoera aan open relaties, zeker als ze doorgroeien naar hechte, vaste relaties. Naar m'n eigen ervaring bij kennissen blijven koppels met een open relatie langer samen zelfs. En ze zien elkaar minstens net zo graag.
M
ManonnieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Haha, moest wel even lachen toen ik dit las, maar blijkbaar ben ik dus niet de enige.
Ik heb een tijd (3 en half jaar) een vriend gehad, en tegelijkertijd deed ik het met een van zijn beste vrienden. Totaal geen moeite mee gehad, hij wist het ook en vond het niet erg.
Gevolg was dat hij het met mijn beste vriendin ging doen, dat had zij wel aan mij gevraagd, maar ik had er ook geen problemen mee.
3 en half jaar ook heel blij geweest met die gozer, maar ik mis hem niet echt in een relatie.
Af en toe zoeken we elkaar nog wel eens op, maar om echt iets vast te beginnen met hem weer, nee bedankt.
Misschien over een paar 100 jaar, als we allebei echt goed volwassen zijn, ja dan misschien weer.
Weet wel dat mocht ik ooit wat met hem beginnen, het niet weer een open relatie wordt maar dan wel serieus.

Voorlopig houd ik het nog wel even bij wat scharrels. :grin:
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Single is Single en een relatie is een relatie. Ik heb genoeg aan mijn partner in een relatie. Ik hoef geen open relatie te hebben om het spannend te houden.

Maar het mooie is dat iedereen zelf mag beslissen wat hij of zij fijn vind.

:)
O
OlijfboompjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Fishhead0707 zei:
Single is Single en een relatie is een relatie. Ik heb genoeg aan mijn partner in een relatie. Ik hoef geen open relatie te hebben om het spannend te houden.

Maar het mooie is dat iedereen zelf mag beslissen wat hij of zij fijn vind.

:)
Klik om te vergroten...
Same here.
Ben nogal bezitterig als het over liefde gaat etc.
Lever ook de nodige problemen op vaak.
M
Muse24Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Kan me niet echt voorstellen wat een open relatie nog met een relatie te maken heeft. Voor mij heeft een relatie juist pas zn waarde als je die deelt met een persoon. Als je die relatie deelt met meerdere personen, heb je naar mijn inzien geen open relatie, maar relaties met meerdere personen.... bladibla
In elk geval, ik hoef geen open relatie. Maar een trio is op zn tijd heel leuk, maar dan is het nog steeds onze relatie, maar dan met iemand erbij. Nooit apart van elkaar.
B
BeeebLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dreuge zei:
smerig
Klik om te vergroten...

Dat is wel heel kort door de bocht. Wat vindt je er precies smerig aan?

Beeeb

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...789101112
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."