Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpen relaties en/of fuckbuddies

Open relaties en/of fuckbuddies

238 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik denk dat er achter de schermen de nodige ruzies aan vooraf zijn gegaan hoor. Kan me niet voorstellen dat iemand vrijwillig met zoiets akkoord gaat.
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zo'n onevenredige relatie kan best hoor, als je er allebei tevreden mee bent! Zo ken ik een getrouwd koppel waar de man gelukkig is met zijn vrouwtje maar hij gunt het haar wel om een andere relatie te hebben. Dit is dus echt niet zo gek hoor, zolang het sleutelwoord wel eerlijkhei/communicatie blijft kan zoiets best als je er allebei gelukkig van word. Die vrouw is erg gelukkig met haar tweede partner en haar man is gelukkig om zijn vrouw zo blij te zien en hun relatie word er ook beter van.
D
DeepPurpleLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou het ook een onredelijke eis/vraag van mezelf vinden. 'Jij mag niet met anderen, ik wel' - dat is toch gewoon oneerlijk? Als mijn vriendin daar, uit liefde en uit begrip voor mij, daar toch mee zou instemmen, zou ik me schuldig voelen t.o.v. haar omdat ik me niet kan voorstellen dat ze zoiets zonder pijn doet.

En mezelf constant schuldig voelen omdat ik zoiets heb gevraagd van mijn vriendin en ze er nog in meegegaan is ook, is ook niet wat ik wil. Oftewel: tenzij er echt vrouwen bestaan die zich zonder wroeging kunnen vinden in zo'n ongelijke situatie, moet ik dus gewoon mijn eigen behoeften blokkeren/veranderen...Of ik heb nog niet 'die ene speciale vrouw' gevonden die mij wel volledig bevredigt of ik ben gewoonweg niet geschikt voor het hebben van een relatie volgens westerse waarden (waar is die goede oude haremtijd? :grin: ).
L
Lid 28715Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vroeg me af hoe jullie staan tegenover open relaties en fuckbuddies.
Ofwel een open relatie hebben met fuckbuddies erbij, ofwel geen (open) relatie hebben, maar wel fuckbuddies.


Ik persoonlijk vind het allebei wel prima, maar in mijn omgeving ben ik daar blijkbaar een uitzondering in. De meeste mensen in mijn omgeving vinden dat seks en liefde per se hand in hand moeten gaan. Ik vind dat het prima apart kan, het is natuurlijk wel 10 keer mooier als het samen gaat, maar apart kan ook nog best leuk zijn.
En ik ben ook een groots voorstander van open relaties. Ik zie het een beetje als een beperking van je vrijheid als je jezelf aan 1 persoon moet binden qua seks. En ik zie ook geen reden om jaloers te worden als ik bijvoorbeeld seks heb met een ander persoon dan mijn partner. Ik heb die ander niet lief, ik moet gewoon aan mijn trekken komen. :-P

Ook fuckbuddies, mensen waar je alleen maar seks mee hebt en verder geen diepe relatie, zie ik het probleem niet van in. Sterker nog, ik ben al een tijdje op zoek naar een fuckbuddy, lijkt me geweldig. :-P



Anyways, ik wil weten hoe jullie hier tegenover staan en als jullie het niet met mij eens zijn dan hoor ik graag waarom niet. Lijkt mij wel interessant om een discussie over te voeren.

[edit] typo's...
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#6
Evert zei:
tomz0r zei:
Het lijkt me wel riskant. Na seks is de kans toch best groot dat je er vaak aan terugdenkt als het heel fijn was, of dat je gevoelens voor diegene gaat hebben.
Klik om te vergroten...

Maar het mooie ervan is, lijkt mij tenminste, dat als je er niet vaak aan hoeft te denken, omdat je gewoon nog een keer kan als het zo fijn was. :-P

Daarnaast kan ik pas gevoelens voor iemand krijgen als ik heel veel hele diepe/persoonlijke gesprekken met ze heb gehad. Dat moet je dus gewoon vermijden en dan zal dat probleem niet ontstaan denk ik zo.
Klik om te vergroten...

Ja maar loop je dan niet het risico dat je liever seks wil met die ene persoon dan met degene met wie je een relatie hebt? Alhoewel, je zegt net dat je iemand goed moet kennen wil je er echt gevoelens bij krijgen. Daar zit denk ik het verschil in tussen ons, als iemand er goed uitziet kan het bij mij al gebeuren. :P
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Evert zei:
tomz0r zei:
Ja maar loop je dan niet het risico dat je liever seks wil met die ene persoon dan met degene met wie je een relatie hebt? Alhoewel, je zegt net dat je iemand goed moet kennen wil je er echt gevoelens bij krijgen. Daar zit denk ik het verschil in tussen ons, als iemand er goed uitziet kan het bij mij al gebeuren. :P
Klik om te vergroten...

Aaah, nee als iemand er goed uitziet dan komt bij mij enkel lust op, maar verder geen gevoelens van liefde ofzo.
Klik om te vergroten...

Het is gewoon iets persoonlijks. Je moet er het karakter voor hebben. Casual sex bestaat niet voor mij.
L
Lid 28715Lid
01-01-2024, 00:00
#8
tomz0r zei:
Zolang ik geen relatie heb vind ik het allemaal prima. :P
Ik vraag me toch af of de mensen die het doen het gevoel hebben dat ze een risico lopen en stiekem toch een beetje jaloers zijn, of dat ze daadwerkelijk al die gevoelens van zich af kunnen zetten. Lijkt me best onwaarschijnlijk.
Klik om te vergroten...
Dat hoor ik vaker. :-P
Mensen lijken de neiging te hebben om het onwaarschijnlijk te vinden als anderen iets kunnen waarvan ze van zichzelf weten dat ze het nooit zouden kunnen.
L
Lid 28715Lid
01-01-2024, 00:00
#9
@vode: denk je dat alleen jouw specifieke vriendengroep zo denkt of is dat in jouw woonplaats/regio gewoon meer geaccepteerd?

Als het tweede het geval is, dan wil ik verhuizen naar waar jij woont. :-P
Waar woon je? :-P
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#10
Voor mij geen open relatie .... zou ik niet goed tegen kunnen :P
M
MrEkoLid
01-01-2024, 00:00
#11
KoxBox zei:
:angry: Nee! De mijne!
Klik om te vergroten...

Zelf heb ik reeds een fuckbuddy, maar (zoals ik eerder al wel eens vermeld heb :wink: ) een triootje met W.F.L. en KoxBox sla ik niet af :hearteyes:

Dat ik een friend with benefits heb betekent thans niet dat ik niet gefrustreerd ben omdat ik geen relatie heb.
*
*little star*Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Tja hoe ik erover denk....

na 9 jaar een relatie te hebben, hebben wij besloten (na goede en duidelijke gesprekken) om een open relatie te starten.
Wij hebben daarin de regels dat je eerlijk bent tegenover elkaar en respect toont voor de ander zijn gevoelens.
Ik ben niet bang dat het mijn relatie negatief zal beïnvloeden. Wij hebben een goede relatie en weten wat we van elkaar kunnen verwachten. We vertrouwen elkaar door en door. We weten dat het contact dat wij met andere mensen zullen hebben puur de lust zal zijn en er geen liefde bij komt kijken. Gebeurt dit wel dan is de afspraak dat we het elkaar vertellen. Ik denk dat het onze relatie zelfs een leuke wendig gaat geven. Al weet ik dit nog niet, omdat de eerste ervaringen nog moeten volgen.....
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Tja iedereen heeft zo ze dingen om een relatie of seks leven spannend te houden.

Peter R. de Vries heeft ook een open realtie.. Hij en zijn vrouw vinden het prima.. ga dat je kinderen maar eens uitleggen.. :rolleyes: :)

Ikzelf dacht altijd dat liefde & seks samen moesten, maar die mening ben ik wel van af gestapt.

Ikzelf zou niet zo snel een fuckbuddy nemen of iets dergelijks. Ik ben het type voor een serieuse relatie en dan een monogame. Maar als je dan toch je horizon wil verbreden dan zou ik samen met je partner een trio of kwartet gaan doen.

Of ga na een seksclub of naar de "Meisjes van plezier" Of "Jongens van plezier"

Openbare ontmoetingsplaatsen kan ook natuurlijk.

Voor ieder wat wils.
L
Lid 28715Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Kijk, maar daar maak je een foute aanname.
Je gaat er direct van uit dat die kinderen er onder lijden, omdat het niet de norm is.

Maar wie zegt dat? Waarom zouden die kinderen lijden als ma eventjes gaat seksen met de buurman? Het is niet alsof ze erbij moeten staan kijken... Ma had net zo goed naar werk kunnen gaan of thee kunnen gaan drinken bij een vriendin...
L
Lid 28715Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Fishhead0707 zei:
Het blijft een gecompliceerd verhaal. :)
Klik om te vergroten...
Please enlighten me. :)
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#16
vode zei:
Ik neem aan dat de meeste volwassenen slim genoeg zijn en hun kind goed genoeg kennen om te weten of ze dit aankunnen of niet. Zegt meer over jou dan hun als je dat smerig vind, Dreuge.


Ik heb een relatie gehad met een polyamoureuze man, hij had een vrouw en kind waar ik ook mee op schoot. Geweldige mensen. Ik heb het kind nou al een aantal jaar zien opgroeien (niet meer van dichtbij zoals toen ik er mee samen was) en ik heb nog geen enkel negatief effect opgemerkt. Het kindje heeft volgens mij zelfs meer sociale skills dan het doorsnee kind van zijn leeftijd.

Zolang het kind word opgevoed met keuzevrijheid, de wetenschap dat poly niet het enige is maar monogamie ook een optie is, dan zie ik niks fout aan je kind laten weten dat je poly bent.
Klik om te vergroten...

Daar heb je inderdaad wel een punt. Maar je kan te voren nooit weten hoe je kind daarop reageerd. En tuurlijk is het niet perce negatief maar nogmaals ik bekijk hoe ik het zou vinden.

Rustig aan.. :)
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Een fuckbuddy, geen probleem. Die had ik tot hij een monogame relatie kreeg. En zie dan maar eens een nieuwe te fixen.

Ik heb best veel vrienden die open relaties hebben alleen die wonen dan weer veel te ver weg (ik noem geen namen) of ze hebben kinderen die hun tijd opslokken.

Tis geen rozegeur en maneschijn in de open relatie business.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#18
tomz0r zei:
Bovendien kunnen veel kinderen gewoon niet leven met het idee dat hun ouders met andere mensen seksen. Ik zou dat als kind ook verschrikkelijk vinden en mijn vertrouwen in hun zou enorm gedaald zijn.
Klik om te vergroten...
Je ouders hebben je toch nooit beloofd niet meer te neuken?
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mijn relatie IS net goed omdat ie open begon. Elkaar ziekelijk vaak zeggen: ''nou, het kan morgen al gedaan zijn yo!'' Tot zelfs helemaal niet geïnteresseerd zijn in waar de wederhelft uithing. Van een vreemde en vrij koele relatie naar een erg stabiele.
Mensen nemen te weinig tijd elkaar gewend te raken, denk ik. Als je het serieus meent zit je nog tientallen jaren samen als alles goed gaat, ik zou gék worden moest m'n lief me elke dag 3 keer bellen. Een weekendrelatie nu ik erover denk :grin:
En laten rondneuken wierp z'n vruchten af. Het gebeurde gewoon niet. Jaloezie de eerste maanden uit je relatie bannen lijkt ze sterker te maken, omdat je tijd om aan elkaar te wennen gegund wordt. Als vreemdgaan toegelaten is het niet spannend, anyhow. Na 'n jaar 'n half toch maar gestopt met lopen zeiken dat we 'n open relatie hadden. Onze open relatie was eigenlijk dichter dan gelijk welke ik ooit eerder had, en door geen uren met elkaar te bellen, Tegen elkaar plakken en 4 keer per dag neuken is het nog nét zo spannend als de allereerste keer toen. En dubbel zo goed.


Ja, Shobriqk, als je dit leest, dat was 'n hint. We moeten onszelf nog 's pushen om te vrijen yo!
Eigenlijk vrij zielig, dat ik panikeer over te weinig seks. Waarom vergt onze cultuur blijkbaar een gemiddelde van 2 keer per week? Laat me 1 keer per maand normaal vinden, medialand :(

Anyhow: Hoera aan open relaties, zeker als ze doorgroeien naar hechte, vaste relaties. Naar m'n eigen ervaring bij kennissen blijven koppels met een open relatie langer samen zelfs. En ze zien elkaar minstens net zo graag.
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Single is Single en een relatie is een relatie. Ik heb genoeg aan mijn partner in een relatie. Ik hoef geen open relatie te hebben om het spannend te houden.

Maar het mooie is dat iedereen zelf mag beslissen wat hij of zij fijn vind.

:)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...89101112
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."