Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs en relatie

Drugs en relatie

209 antwoorden
49 weergaven
18-5-2026
A
AnkxxLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn ex-vriend vond het maar niks dat ik af en toe eens blowde enzo, en daarom had 'ie het maar uit gemaakt :confused:
Zonder me eerst te vragen of 'k wou stoppen, wat ik voor hem zeker gedaan zou hebben...
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ankxx zei:
Mijn ex-vriend vond het maar niks dat ik af en toe eens blowde enzo, en daarom had 'ie het maar uit gemaakt :confused:
Zonder me eerst te vragen of 'k wou stoppen, wat ik voor hem zeker gedaan zou hebben...
Klik om te vergroten...

zulke mensen zijn je dan geeneens waard, althans zo zie ik het
A
AnkxxLid
01-01-2024, 00:00
#3
SperSIZEboon zei:
Ankxx zei:
Mijn ex-vriend vond het maar niks dat ik af en toe eens blowde enzo, en daarom had 'ie het maar uit gemaakt :confused:
Zonder me eerst te vragen of 'k wou stoppen, wat ik voor hem zeker gedaan zou hebben...
Klik om te vergroten...

zulke mensen zijn je dan geeneens waard, althans zo zie ik het
Klik om te vergroten...
Achteraf heb ik dat ook ingezien, het spijtige is dat ik nog steeds van hem hou...
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ankxx zei:
SperSIZEboon zei:
Ankxx zei:
Mijn ex-vriend vond het maar niks dat ik af en toe eens blowde enzo, en daarom had 'ie het maar uit gemaakt :confused:
Zonder me eerst te vragen of 'k wou stoppen, wat ik voor hem zeker gedaan zou hebben...
Klik om te vergroten...

zulke mensen zijn je dan geeneens waard, althans zo zie ik het
Klik om te vergroten...
Achteraf heb ik dat ook ingezien, het spijtige is dat ik nog steeds van hem hou...
Klik om te vergroten...
hoelang geleden had je wat met em dan?
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#5
@TechNora: Wat is je meer waard, af en toe drugs gebruiken of je relatie?
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dus hij wil ook niet dat je buiten zijn bijzijn om gebruikt? Dus als hij er niet bij is, want dan wordt hij er toch ook niet meer geconfronteerd? Ik vind toch dat hij je wel voor een erg zwartwitte keuze zet zo.
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hij verplicht haar helemaal niets.. hij stelt dr voor n keuze. Niets geks aan..
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als hij nou zou afspreken dat ze het niet gebruikt in zijn bijzijn en mischien iets minder doet ofzo.. vind het nu wel heel zwart/wit.
d
dutch-lycanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lake zei:
Hij verplicht haar helemaal niets.. hij stelt dr voor n keuze. Niets geks aan..
Klik om te vergroten...

omdat hij wil stoppen moet zij ook stoppen anders dump ie haar is dat niet verplichten
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik snap je vriend wel dat hij vraagt aan je op ook te stoppen, omdat anders die verleiding te dichtbij is.
maar is een compromis geen beter idee? Je kan ook gewoon minderen en niet in zijn bijzijn drugs gebruiken, maar in een andere omgeving waar hij er niet mee geconfronteerd word.

Ik snap je vriend wel, maar zolang jou drugsbruik niet problematisch is, en de voordelen groter zijn dan de nadelen, vind ik dat je vriend zelf ook wel wat mag toegeven. :)

Succes ermee!
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bedankt voor jullie reacties!! Vind het zelf echt zo'n lastige situatie... Ben d'r helemaal verdrietig door...
@TechNora: Wat is je meer waard, af en toe drugs gebruiken of je relatie?
Klik om te vergroten...
Natuurlijk is mijn vriend veel belangrijker voor me dan de drugs!! Dat is natuurlijk ook helemaal geen vergelijking... Maar ik vind het wel ver gaan dat hij me voor die keuze stelt. Ik wil vrij zijn om mijn eigen keuzes te maken!!
fuck, lastig. En als je nou stopt met meer verslavende drugs zoals ket, speed etc. Maar zou hij dan wel 'toelaten' dat je bijv. eens lsd of paddo's doet?

Of echt niets niets niets?
Klik om te vergroten...
Ik ben de laatste maanden al zwaar geminderd, en heb hem voorgesteld of het goed is om eens in de 2 maanden es een nachtje los te gaan, maar ook dat vindt hij onacceptabel...
Hij ziet het nu heel zwart/wit, vindt alle drugs klote, en hij zegt dat het ons hoe dan ook kapot maakt. Terwijl ik inzie dat het een tijdje terug misschien wat teveel was, maar het lukt mij nu wel om er slimmer mee om te gaan...
Ik heb nooit meer dan eens in de twee weken gebruikt, maar eigenlijk laatste tijd zelfs maar hoogstens eens in de maand. En het gebruik op de nacht zelf is ook van extreme hoeveelheden, naar gewoon 1 pilletje en wat speed gegaan, of es 1 g'tje, of es beetje keta... dus tja :confused: (Hij daarentegen is de afgelopen maanden elke week teringhard gegaan...)

Maargoed ik ben weer iets verder... mede door jullie, en mede door gesprekken met vrienden. Het blijft lastig, ik vind het heel goed dat hij wil stoppen, en wil hem steunen omdat ik zie dat het hem echt kapot maakt, en ik snap dat het voor hem makkelijker is als ik ook stop.
Aan de andere kant kan ik er zelf wel verstandig mee omgaan, en vind ik het veel te leuk om er nu mee te stoppen, of anders gezegd: ik wil er niet mee stoppen...dus kan ik er denk ik niet eens mee stoppen...
T
TemptationLid
01-01-2024, 00:00
#12
je partner tot iets verplichten vind ik puur chantage en kon ie voor mijn part dik opflikkeren!!! wat is dat toch met die emotionele parasieten van tegenwoordig? bah
i
ibra_is_imbaLid
01-01-2024, 00:00
#13
temptation gelijk heb je.. maar tegelijkertijd als het om hard drugs gaat kan ik degene die wilt stoppen begrijpen. het neukt je lichaam en leven:wink: en geld..
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het is idd ook pure chantage... dat begin ik me steeds meer gaan beseffen..
Enne drugs je geld verneuken? Echt niet!! Ik geef zoveel minder geld uit dan toen ik nog aan de alcohol zat!! Speed is 7,5 de gram, en ik gebruik t maar weinig, pilletje meestal gratis, en anders 2 euro... keta 7,5 de halve gram, terwijl ik daar ook weken mee doe... coke doe ik niet. Ghb krijg ik ook altijd wel gewoon. Dus tja, tis echt bijna gratis allemaal!! En een normaal avondje bier zuipen was toch meestal wel minstens 25e!!

Daarbij hoeft drugs je helemaal niet kapot te maken, zolang je er maar mee om kunt gaan... en dat kunnen veel mensen niet. Ik heb denk ik t geluk dat ik t niet meer zo bijster interessant vind om kneiterlijp te worden.. ik wil gewoon gezellige avond hebben, en een leuke tijd hebben met mijn vrienden, en dat lukt beter als je nog iets helderder van geest bent.. :grin:
L
LadybirdLid
01-01-2024, 00:00
#15
Drugs in een relatie en daarbuiten.

15 jaar geleden leerde ik mijn ex kennen (ik ben niet zo oud maar 28 hoor :rolleyes: ) , ik werd gepest op school en hij was de enige behalve natuurlijk wat vriendinnen buiten de klas waar ik mee om ging, hij was de eerste gast waar ik van gehouden heb.

Na 2 jaar is het helaas uit gegaan, ik heb mijn school afgemaakt en ben zelfs naar het hbo geweest, toen ben ik naar hem op zoek gegaan omdat hij toch mijn eerste vriendje was.
Dit lukte me via een leraar kreeg ik toen te horen dat hij toen al problemen had met drugs (iets wat ik toen niet geweten heb) en die leraar gaf me de naam van een vriend van hem die lang contact met hem had gehad. Die heb ik zelfs gevonden en die gaf me zijn adres.
En vertelde me er bij dat hij waarschijnlijk wel in een coffeeshop af zou willen spreken. Hij klonk niet blij dat ik hem belde en naderhand was zijn nummer ook afgesloten...

Ik heb toen een brief in de bus bij mijn ex gedaan, met mijn telefoonnummer, en hij heeft me toen opgebeld, en hij klonk heel normaal en zo hij vroeg zelfs of ik single was en dat was hij ook nog en zo en wie weet zou het wel weer wat worden zei hij toen (dus ik al eigenlijk wel blij omdat hij vroeger speciaal voor me was).

Maar ja je raad het misschien al toen ik hem zo'n 5 jaar geleden opzocht was hij zwaar drugsverslaafd / een junk.
Ik dacht eigenlijk dat hij niet meer zou leven gezien hoe hij er 5 jaar geleden aan toe was maar hij schijnt nu in de dagopvang bij het leger des heils te zitten (dakloos dus).

Dus weet waar jullie aan beginnen, ik snap wel dat mensen drugs gebruiken om te experimenteren (daar is op zich niks mis mee) maar laat drugs niet je leven (gaan) beheersen.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#16
de drugs neemt zijn slachtoffers gestaag op

slow and painfull .... :cry:

pepcravers,

heroshooters,

nicotinesuckerssss

baseheads !

Neem je drugs daarom nooit te lang achterelkaar ken je kracht ken je cravende ziel.
T
TalecLid
01-01-2024, 00:00
#17
mijn vrouw rookt wel eens jointje mee en heeft er niets op tegen
ook weet ze dat ik afentoe eens trip & heel soms eens lijntje coke (nieuwjaar) snuif. Ik zeg haar alles en ook wnnr ik dit doe of ga nemen.Ik vindt dit eig wel belangrijk dat je vrouw of vriendin hier van afweet. Als je bv slecht gaat ofzo kan ze je je steunen of er boven op helpen. In een relatie moet je elkaar vertrouwen en eerlijk zijn hoort hier ook bij, dus ga niet liegen over je gebruik, vroeg of laat komt toch alles uit !
M
MiriamLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mijn vriend weet van mijn drugsgebruik, sinds onze eerste ontmoeting en vind het niet leuk, maar vind dat het mijn eigen keuze is. Welvind die dat ik het minder tot niet doordeweeks moet doen. Dat kan ik begrijen van hem. Want als ik alleen maar overdag laveloos op bed lig is ook niet leuk dus ben voor hem aan het stoppen daarmee. Hij is daar blij mee en zal me ook steun geven waar nodig is. Het enige wat hij mij echt hel streng en boos verboden heeft is basen. Hij ist dat er wel meiden dansden die aan de pijp zaten zo nu en dan. En werd ook heel boos tot slaans toe toen ik in de badkamer aan het roken was. Dus daar ben ik meegestopt voor hem maar en rook nu stiekem af en toe met me zus als hij weg is. Ik weet het heel slecht :flushed: vandaag was voor t laatst


goeie voornemn is ook clean worden van alle
M
MiriamLid
01-01-2024, 00:00
#19
dat weet ik en nu zit ik hier lekker te roken en hij thuis te wachten niet goed
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#20
^ Ik denk dat het belangrijk is om eerlijk te zijn, klinkt clichee, maar uiteindelijk help je er niemand mee om stiekem te gebruiken. Nu ontneem je je vriend de kans je te steunen. Zeg gewoon dat je het er moeilijk mee hebt, en zelf ook echt wilt stoppen... Misschien kun je nog extra hulp vragen, als t niet lukt?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."