Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums30+ zijn die er eigenlijk?

30+ zijn die er eigenlijk?

97 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vraag me regelmatig af of ik nog drugs ga blijven gebruiken af en toe als ik ehm een stuk ouder ben (ik zal niet zeggen 'oud' haha).
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat vraag ik me ook regelmatig af. Ik denk dat als ik kinderen heb ik het wel rustig aan doe maar 2 keer per jaar een feestje en dan een pilletje pakken moet kunnen denk ik
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd, of eigenlijk meer de vraag Als ik het niet meer doe, waarom niet? Zolang het me bevalt zoals het nu doet zou ik op mijn 80e in het bejaardentehuis (mocht ik dat halen) zeker een keer aan de XTC willen :grin:
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hiero! Ben 41.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#5
SmartieAndMe zei:
Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd, of eigenlijk meer de vraag Als ik het niet meer doe, waarom niet? Zolang het me bevalt zoals het nu doet zou ik op mijn 80e in het bejaardentehuis (mocht ik dat halen) zeker een keer aan de XTC willen :grin:
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: Hahahaha!
Dat lijkt me idd zoooo geniaal! Zit je met een groepje van 5 bejaarden ofzo lekker op een kamertje te kaakschaatsen en met gigantische pupillen :grin: :grin:
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Pamper is een Antilliaanse man van in de 70 die crack rookt. Hij zit in een tehuis voor ouden van dagen.
m
meneertrippyLid
01-01-2024, 00:00
#7
present 31jr vraag me af of ik ooit nog volwassen gedrag ga vertonen
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bbcarla zei:
Hoe bedoel je dat ? Volwassen gedrag in welk opzicht.?. maar om terug te komen op het onderwerp. Weet je dat verslaafden al bij 55 jaar naar zo'n bejaardenhuis kan.
Klik om te vergroten...

Leg "verslaafden" even uit :wink:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben 21 en moet drugs nu al vaarwel zeggen. Een nogal trieste conclusie omdat ik tot m'n 25e ongeveer wou gebruiken.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mijn vriend is laatst 31 geworden en die heeft pas 1,5 jaar terug voor t eerst eens drugs gebruikt, ook even de jeugd aan het herleven haha.
P
ProbeerenleerLid
01-01-2024, 00:00
#11
31 word ik er.

En nog steeds op zoek naar de ultieme liefdes/sexervaring met dr. :)
c
curiouscoupleLid
01-01-2024, 00:00
#12
42 & 43,stil curious........

We zijn pas gestart toen we echt verstandig en volwassen waren...... een jaar of 4 geleden :grin:
P
ProbeerenleerLid
01-01-2024, 00:00
#13
curiouscouple zei:
42 & 43,stil curious........

We zijn pas gestart toen we echt verstandig en volwassen waren...... een jaar of 4 geleden :grin:
Klik om te vergroten...


Das toevallig, ik ben toen begonnen met "spul", 11 maart 2011. :grin:
B
BbcarlaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Leg "verslaafden" even uit :wink:[/quote]
Mensen die geen controle over hun gebruik hebben.Afhankelijk ervan zijn om te functioneren in het dagelijks leven.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bbcarla zei:
Skirre zei:
Leg "verslaafden" even uit :wink:
Klik om te vergroten...
Mensen die geen controle over hun gebruik hebben.Afhankelijk ervan zijn om te functioneren in het dagelijks leven.
Klik om te vergroten...
Op één of andere manier vind ik het woord "verslaafd(en)" altijd zo'n naar woord. Maar goed, los daarvan: verslaafd betekent niet dat je er geen controle (meer) over hebt.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat vind jij dan het verschil tussen verslaafd en afhankelijk?
B
BbcarlaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Afhankelijkheid is een beter woord ervoor.
Ik heb meer moeite als mensen het woord junk gebruiken bij drugs verslaafden.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Nouja, officieel heb je middelenmisbruik en middelenafhankelijkheid en dat is wel een duidelijk verschil.
T
Tommie_KLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bbcarla zei:
Afhankelijkheid is een beter woord ervoor.
Ik heb meer moeite als mensen het woord junk gebruiken bij drugs verslaafden.
Klik om te vergroten...

Je kan afhankelijk zijn maar niet verslaafd. Je kan ook verslaafd zijn maar niet afhankelijk. Of allebei wel of niet. Je kan drugs misbruiken zonder verslaafd te zijn, etc, etc.

Beetje flauw misschien, maar woorden hebben een gevoelswaarde en een betekenis. DIe gevoelswaarde verschilt per persoon en is niet altijd rationeel, de betekenis staat gewoon in alle woordenboeken hetzelfde.

Dus als je moeite hebt met het woord junk (moet junkie zijn, die junk/rommel gebruikt) als dat wordt gebruikt om drugsverslaafden mee aan te duiden, dan kan dat wel voor jou zo zijn, maar in feite is de betekenis van junkie "drugsverslaafde" of "heroineverslaafde" en het is daarom in feite niet nodig dat je er moeite mee hebt.

Dat gezegd hebbende, ik begrijp het wel volkomen :)

Al zal nooit iemand van zichzelf zeggen: ik ben een adrenalineverslaafde, maar er zijn er zat die zichzelf een adrenalinejunkie noemen. Want dat klinkt stoerder...

Dus. Dit kan ook wel eventjes copy paste naar de afdeling "Lekker Belangrijk".
T
Tommie_KLid
01-01-2024, 00:00
#20
Check. Maar ik vermoed dat de OP inmiddels veertiger is of bijna :)

Ik getuig overigens bij deze van het feit dat veel van mijn leeftijdgenoten nog wel eens wat nemen, maar dat wordt een stuk minder vaak gedaan en een stuk minder openlijk zodra de mensen kinderen krijgen, gelukkig. Maar een keer een weekendje weg boeken en dan aan de kinderloos gebleven figuren de opdracht geven effe wat te regelen... Want die hebben tenslotte nog wel de nummers van vroeger, nietwaar? Als je dan uitlegt dat alles tegenwoordig met de post wordt bezorgd...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."