Mooi topic,
Ik gebruik 4 keer per jaar shrooms, soms in combinatie met wiet, de laatste keer met salvia en lachgas.
De laatste 20 jaar voor mijn eerste trip ben ik kwijt.
20 jaar met bagage, depressie, emotionele en fysieke pijn, haatte mezelf maar hield ternauwernood vast aan het leven.
20 jaar de zelfde standaard zinnen, standaard acties, ik leefde op automatische piloot.
De eerste trip was niet bijzonder, een doosje verse truffels, 15 gram, geen vissuals, geen gekkigheden, ik heb gelachen, voor het eerst in jaren.
Wel kwam er 1 set met veranderingen achteraf, ik ervaarde muziek anders, begreep gesprekken (autistisch), kleuren waren helderder, prikkels die me normaal gesproken van de buitenwereld en sociale contacten houden waren verdwenen.
Het gaf me hoop, hoop dat de komende jaren niet in isolement hoefde doorgebracht te worden, hoop dat ik mischien plezier in het leven zou kunnen hebben.
Over de tijd ben ik zwaardere dosis gaan gebruiken, ik heb eindelijk de befaamde visuals gezien (en de ademende muren).
Ik heb een zwaardere dosis nodigd de meeste mensen (ben ook wat groter dan gemiddeld ), daarom durf ik nog niet op chemicalien die in micro grammen worden verkocht te trippen, alhoewel mdma en lsd op mijn "bucketlist" staan durf ik nog niet het risico van een te hoge dosis aan te gaan. Ooit eens.....
De veranderingen die uit mijn drugs "ervaringen kwamen leidde me tot een rijker sociaal leven, beter contact met familie, betere voeding en beweging, verwerking van oud zeer en een rijker, voller leven dan dat ik in de decenia hiervoor had.
Ik ben nu zelfs voorbereidingen aan het maken voor halloween
![:)]()
Een feestje in huis met veel gasten(&kids), al die druikte had nooit gekund 3 jaar terug.
Betaal ik daar een prijs voor? Vast wel.
Ik heb geen idee of de hoeveelheid die ik trip(4x per jaar) geld als een verslaving.
Zal ik het blijven doen? Ook hier, geen idee, ik kan me niet voorstellen wat shrooms doen op langer termijn, ik weet niet eens tot welke leeftijd je dit kan blijven gebruiken. Maak ik me daar zorgen over? Zeker, maar tot nu toe lijkt het het waard te zijn, alles lijkt beter dan nog eens 20 jaar met depressie rond te lopen.
Ondanks de positieve ervaring weet ik inmiddels dat het geen wondermiddel is. Wat het voor mij doet zal anders zijn dan voor ander mensen.