#1
Ga je aan je zwijgrecht houdenHet is de kunst om met zo min mogelijk woorden zoveel mogelijk te zeggen,
En wordt in plaats van 'belezen gebruiker', 'wijs gebruiker'.
Ga je aan je zwijgrecht houdenHet is de kunst om met zo min mogelijk woorden zoveel mogelijk te zeggen,
Nee joh, dat is geen verslaving.Betaal ik daar een prijs voor? Vast wel.
Ik heb geen idee of de hoeveelheid die ik trip(4x per jaar) geld als een verslaving.
Natuurlijk kan het geestelijk altijd wat teweegbrengen of losmaken, maar van psilocybine is wel bekend dat het lichamelijk een erg veilig middel is. Het wordt al duizenden jaren gebruikt en de gekende geschiedenis ervan laat weten dat mensen er op de lange termijn in de meeste gevallen juist beter van worden.Zal ik het blijven doen? Ook hier, geen idee, ik kan me niet voorstellen wat shrooms doen op langer termijn, ik weet niet eens tot welke leeftijd je dit kan blijven gebruiken. Maak ik me daar zorgen over? Zeker, maar tot nu toe lijkt het het waard te zijn, alles lijkt beter dan nog eens 20 jaar met depressie rond te lopen.
Nee joh, dat is geen verslaving.
Natuurlijk kan het geestelijk altijd wat teweegbrengen of losmaken, maar van psilocybine is wel bekend dat het lichamelijk een erg veilig middel is. Het wordt al duizenden jaren gebruikt en de gekende geschiedenis ervan laat weten dat mensen er op de lange termijn in de meeste gevallen juist beter van worden.
Das een heel mooi inzicht en top dat je dat inzicht ook nog in praktijk hebt kunnen brengen!Ik denk dat het leren loslaten van groot belang was, iets wat ik hoop te blijven doen tot de dag dat ik dood neerval.
@Robbert40
Psilocine werkt op de serotonine receptoren ja, het verbruikt echter niet (de lichaamseigen) serotonine, zoals bijvoorbeeld MDMA wel doet. Daar hoef je dus al niet over in te zitten.
Ik heb trouwens ook het loslaten van psilocybine geleerd.Dat loslaten kun je overigens ook prima doen zonder psychedelica, maar het is soms wel heel erg prettig dat het je daar wat in kan helpen. Al geloof ik wel dat het een must is om het ook nuchter te leren doen.
@Robbert40
Das een heel mooi inzicht en top dat je dat inzicht ook nog in praktijk hebt kunnen brengen!
Als ik het goed begrepen heb dan lijdt je fysiek niks onder langdurig paddogebruik. Mentaal wel, maar het kan 2 kanten op. Je kan door inzichten en die in praktijk brengen de kwaliteit van je leven verbeteren, angsten overboord gooien, het verleden loslaten (zoals je al gemerkt hebt) en dergelijke, maar bij sommigen kan het juist angsten versterken en voor psychische problemen zorgen.
Wist het niet van de serotonine. Uit de periode dat ik regelmatig veel psilo's at (soms tot 100 stuks per keer, kaalkopjes zelf geplukt) heb ik mij nog nooit vermoeid gevoeld. Het voelde integendeel, heel natuurlijk. Bij andere drugs voel ik wel een soort come down (vooral alcohol) maar om eerlijk te zijn, kan me geen extreme dip na gebruik herinneren bij andere drugs (dan alcohol). Misschien heb ik er minder last van, zou kunnen. Wel meer prikkelbaarheid. Maar zoals gezegd, niet bij psilo's.@Robbert40
Psilocine werkt op de serotonine receptoren ja, het verbruikt echter niet (de lichaamseigen) serotonine, zoals bijvoorbeeld MDMA wel doet. Daar hoef je dus al niet over in te zitten.
Ik heb geen autisme, maar het is denk ik wel een normaal ding dat je met psilocybine minder in je hoofd (de tabbladen) gaat zitten en meer in het nu (de wereld van de zintuiglijke waarneming) bent.Wat ik me wel afvraag is, omdat ik op deze manier reageer en deze effecten na de trip heb, is dit een standaard reactie?
Zijn er meer autisten die dit ervaren? Hoe ervaren "normale mensen" dit?
Het is waarom ik zo van psilocybine hou. Het voelt zo natuurlijk dat het vaak helemaal niet voelt als een 'drug-ervaring'. En je hebt dus naderhand niet het idee dat je nu moet betalen voor het plezier dat je ermee hebt gehad, zoals met zoveel drugs het geval is. Ik voel me zelfs bijna altijd als herboren in de periode na een psilo trip.Wist het niet van de serotonine. Uit de periode dat ik regelmatig veel psilo's at (soms tot 100 stuks per keer, kaalkopjes zelf geplukt) heb ik mij nog nooit vermoeid gevoeld. Het voelde integendeel, heel natuurlijk. Bij andere drugs voel ik wel een soort come down (vooral alcohol) maar om eerlijk te zijn, kan me geen extreme dip na gebruik herinneren bij andere drugs (dan alcohol). Misschien heb ik er minder last van, zou kunnen. Wel meer prikkelbaarheid. Maar zoals gezegd, niet bij psilo's.
Eens met je dat je zeker dieper gaat als je op 1 plek blijft en inactief bent. Zo heb ik ook altijd getript op psilo. Maar in de laatste jaren heb ik ook ontdekt dat het geweldig is om met LSD (en derivaten daarvan) de wereld in te gaan. Dit doe ik dan op de fiets. Deze trips zijn dan minder visueel, omdat er meer stimulatie van buitenaf is, maar ze zijn ook avontuurlijker omdat je echt ergens heen gaat en mensen tegenkomt. Imo leent het meer stimulerende LSD zich hier ook prima voor. Fijn om die energie daar in kwijt te kunnen.Wanneer ik tripreports lees op DF, ondernemen ze vaak allerlei dingen. Ik zelf doe helemaal niets en laat alles 'gebeuren'. Ik zit op één plek en observeer. Daardoor ga je volgens mij ook dieper dan wanneer je activiteiten onderneemt (ik verbind er geen waarde oordeel aan trouwens, voor iemand anders werken dingen weer heel anders!)
Dat van die LSD en buitenervaringen is een prima tip. Ga ik eens proberenIk heb geen autisme, maar het is denk ik wel een normaal ding dat je met psilocybine minder in je hoofd (de tabbladen) gaat zitten en meer in het nu (de wereld van de zintuiglijke waarneming) bent.
Het is waarom ik zo van psilocybine hou. Het voelt zo natuurlijk dat het vaak helemaal niet voelt als een 'drug-ervaring'. En je hebt dus naderhand niet het idee dat je nu moet betalen voor het plezier dat je ermee hebt gehad, zoals met zoveel drugs het geval is. Ik voel me zelfs bijna altijd als herboren in de periode na een psilo trip.
Eens met je dat je zeker dieper gaat als je op 1 plek blijft en inactief bent. Zo heb ik ook altijd getript op psilo. Maar in de laatste jaren heb ik ook ontdekt dat het geweldig is om met LSD (en derivaten daarvan) de wereld in te gaan. Dit doe ik dan op de fiets. Deze trips zijn dan minder visueel, omdat er meer stimulatie van buitenaf is, maar ze zijn ook avontuurlijker omdat je echt ergens heen gaat en mensen tegenkomt. Imo leent het meer stimulerende LSD zich hier ook prima voor. Fijn om die energie daar in kwijt te kunnen.
Klinkt geweldig om te trippen in een echt groot mooi bos waar je niet steeds mensen tegenkomt (dit is onmogelijk waar ik woon). Psilo gaat natuurlijk geweldig goed samen met natuur, al heb ik dat eigenlijk alleen nog maar meegemaakt in de achtertuin van een vriend en met wat ik zie uit mijn raam en vanaf mijn balkon hier.@Mindless
Het is inderdaad afhankelijk welke soort beleving, ervaring je op het moment verkiest. Ik heb enkele van mijn trips op Psylocobine gedaan in de bossen van Duitsland en in de Ardennen, tentje in het wild opgezet, omgeving verkend en gezorgd dat er in de wijde omtrek geen volk te zien was en dan gaan trippen. Mijn eerste trip ooit was bijvoorbeeld in de bossen van Duitsland. Onvergetelijke ervaring wanneer je omgeving in een sprookjeswereld verandert.
Het is awesome, ik raad het je echt aan! Als je je deur uitstapt terwijl je tript op LSD, voelt het echt alsof je op een soort queeste gaat. De grote wereld wacht op jou om verkend te worden.Met de fiets klinkt als een heel avontuur, kan me dit op LSA ook wel inbeeldenook eens overwegen misschien <^^>
Jij ook zeker eens doen!Dat van die LSD en buitenervaringen is een prima tip. Ga ik eens proberen![]()
Klinkt geweldig om te trippen in een echt groot mooi bos waar je niet steeds mensen tegenkomt (dit is onmogelijk waar ik woon). Psilo gaat natuurlijk geweldig goed samen met natuur, al heb ik dat eigenlijk alleen nog maar meegemaakt in de achtertuin van een vriend en met wat ik zie uit mijn raam en vanaf mijn balkon hier.(al heb ik wel een mooi uitzicht met veel bomen en water).
Het is awesome, ik raad het je echt aan! Als je je deur uitstapt terwijl je tript op LSD, voelt het echt alsof je op een soort queeste gaat. De grote wereld wacht op jou om verkend te worden.Het is nog extra spannend om overal mensen tegen te komen, die in mijn geval ook nog eerder contact met mij zoeken omdat LSD me meer open maakt haha. Wel een zonnebril op doen!
Van LSA echter kan ik me niet voorstellen dat het leuk is om de wereld in te trekken. De twee keren dat ik überhaupt LSA had gedaan was ik nog veel lomer dan op psilo en wou ik alleen maar op de bank liggen...
Mooien dat het nemen van de sprong en het tonen van durf door je dood in de ogen te kijken , je kan vrijzetten en losmaken van de ketens die je vasthouden in het systeem
Als je nog geen LSD hebt gedaan, dan staat je nog wat te wachten.Ja , na de velen verhalen hier en al wat gespeculeer op mezelf staat LSD zeker op mijn to do - lijst.
De aantal keren dat ik LSA heb gedaan was ik voornamelijk in diepgaande inzichtvolle zeer drukke gesprekken... Dus kan me inbeelden dat ik misschien niet vergeraak als ik de fiets zou nemen vermits ik dan bij de eerste beste persoon stop en uren begin te zeveren, vermits ik zo al genoeg praat.![]()
Als je nog geen LSD hebt gedaan, dan staat je nog wat te wachten.
Het was voor mij de eerste keer een verrassing dat LSD zo anders is dan de psychedelica die ik al had gedaan. Heel veel energie en alertheid, die het geschikt maken om actief te zijn. Je moet wel een beetje rustig aan doen met de dosering imo, omdat je toch gaat deelnemen aan het verkeer als je gaat fietsen, maar op een lage tot normale dosering (max op de fiets tot nu toe is 100 ug voor mij, al was dat ALD-52 om precies te zijn) is het imo prima te doen, mits je niet in een al te druk gebied bent.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."