Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTrippen om relatiebreuk

Trippen om relatiebreuk

79 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#1
Had ik maar getript tijdens mijn relatie van 23 jaar.
Dan had ik mischien wel eerder ant gekregen op de vragen waar ik jaren mee liep.
Ik merkte al jaren dat er dingen niet klopte maar kon er niet de vinger op leggen.
Als ik zo hoor over jullie ervaring met trippen....
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eik zei:
Jeetje wat een naar verhaal @Space Criminal ! Een relatiebreuk terwijl je al verloofd bent. Ik kan me voorstellen dat dat heel rauw op je dak komt vallen...

Ik begrijp je idee om te gaan trippen om alles een beetje in perspectief te plaatsen. Volgens mij ben je slim en ervaren genoeg om in te zien dat hier een extra risico aan verbonden zit. Puur doordat je in een wat minder optimale toestand gaat trippen. Aan de andere kant ken ik ook mensen die precies hetzelfde hebben gedaan en het heel prettig en leerzaam vonden. De vraag is dus of je het extra risico ervoor over hebt en hoe het voor jou "aanvoelt" op dit moment.

Ik denk trouwens dat we sowieso veranderen tijdens ons leven. Hoe ouder je wordt hoe beter je weet wat je wel en niet wilt in een relatie. Volgens mij wordt het daarom ook steeds moeilijker om de "juiste match" te vinden. Ik vergelijk het soms met klei... Als je jong bent ben je flexibel zoals klei en kunnen jij en je partner makkelijker je "vormpje" aanpassen aan elkaar. Als je ouder wordt droogt je klei een beetje uit en kan er niet meer zoveel gewijzigd worden aan je vormpje. Dan moet je ofwel heel veel geluk hebben dat je een vrouw vindt die precies bij je past ofwel accepteren dat er af en toe wat wrijving is...

Anyways. Heel veel sterkte met het verwerken van deze klap. Ik leef met je mee!
Klik om te vergroten...

Heel mooi verwoord! 👌
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Geen ervaring met relatiebreuk trippen, maar ik kan bevestigen dat LSD (en dus ook 1P en ALD-52) vaak vrij gericht is op het persoonlijke. Op het verwerken van dingen en zo en (voor mij dan) minder op het kosmische zoals bijvoorbeeld truffels of paddo's. Daarnaast heeft LSD vaak van zichzelf al een flink positieve vibe dus dat is goed. Betekent niet dat je gegarandeerd een makkelijke trip krijgt natuurlijk, maar dat positieve element zit er vaak al wat in en daar kan gebruik van gemaakt worden.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Auw, dat is naar man. Sterke om daar overheen te komen.
Trippen na een relatiebreuk heb ik nog geen ervaring mee. Heb wel getript na, vergelijkbare heftige situaties.
Bij mij is dat wel positief uitgevallen. Tijdens het trippen kon ik alles goed analyseren/ relativeren en tot inzichten komen die me na het trippen geholpen hebben om beter met die situaties om te gaan.
Het waren niet de prettigste trips, ook heel veel negative gevoelens maar heb geen spijt van die trips.

1p-lsd heb ik dus hele positive ervaringen mee.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Oké de hele situatie is zojuist ontploft. Een vriend van me is verhaal gaan halen bij mensen uit de sportschool. Er werkt daar een jongen waar ze een goede klik mee heeft. Dit heeft ze ook eerder naar mij geuit.

Maar ik heb net voicememo's gehoord van personen waaraan die jongen heeft verteld dat hij sex met haar gehad heeft. Maar hij is 11 jaar jonger en flirt met iedereen. Hij heeft in de paar maanden dat hij daar werkt al met meerdere meisjes het bed gedeeld. Maar dat zijn natuurlijk enkel uitspraken. Ik ben woedend naar huis gereden en heb haar geconfronteerd. Ik zei dat ik wist wat ze gedaan heeft! Maar ze zweeg. Ze wist niet wat ze moest zeggen... Ik werd nog bozer en bozer en al schreeuwend heb ik gezegd dat ze de waarheid moet vertellen aangezien ik het eigenlijk al weet. En wederom niks... Ze zei ik wil niet met je praten op deze manier. Maar geen enkele keer zei ze dat ik ongelijk heb. Ik was zo woedend dat ik haar mee naar de voordeur heb gesleurd en naar buiten geduwd. In haar pyjama. Ik was echt helemaal door het geluid heen... En ik voelde dat dit de enige manier was om mijn emoties eruit te gooien.

Ik verlies mezelf niet snel... Maar deze situatie... Na alles wat ik voor haar gedaan heb.

Uiteindelijk beginnen de buren er last van te krijgen en ik wou niet dat het te veel een scène werd. Ik heb haar terug binnen gelaten en ze heeft haar spullen gepakt en is vertrokken. Tijdens het pakken van spullen probeerde ik nog uit haar te trekken dat ze de waarheid moest zeggen. En ze zei, we waren alleen close. Ze heeft met hem gezoend en voor de rest kwam er nog niet uit. Ik maakte haar duidelijk dat deze jongen wel aan meerder mensen verteld dat hij met haar naar bed geweest is, en daarop zei ze, 'dan is hij gewoon een lul' , 'want dat is niet zo'! Maar wat ik nog moet geloven weet ik niet. Maar ook zoenen en close zijn tijdens verloofd te zijn is voor mij erg genoeg om haar per direct de deur uit te zetten.

Nu aan het einde van dit bericht merk ik dat de woede afneemt. Ik heb 2 alprazolam erin gegooid, ga nu douchen en naar bed...

Ze is gelukkig weg. Geen idee waarheen.. Maar ze zoekt het maar uit.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Space Criminal zei:
Ik heb 2 alprazolam erin gegooid, ga nu douchen en naar bed...
Klik om te vergroten...
Daarmee vlucht je wel weg van je gevoel in plaats van het juist te doorleven hè. Als je het nuchter al niet aan kan, dan weet ik niet of trippen in deze mindset een goed idee is. Dan krijg je het keihard in je gezicht natuurlijk...
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wow dat is wel heel erg heftig!
Wat ontzettend pijnlijk is dit voor jou.
Je gevoel zat dus goed en je had voor dit voorval al de juiste beslissing genomen.
Het heeft nu een hele andere lading gekregen.
Niks is zo erg dan door de persoon welke het dichtst naast je staat te worden besodemieterd.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Psilocyloner zei:
Daarmee vlucht je wel weg van je gevoel in plaats van het juist te doorleven hè. Als je het nuchter al niet aan kan, dan weet ik niet of trippen in deze mindset een goed idee is. Dan krijg je het keihard in je gezicht natuurlijk...
Klik om te vergroten...
De plannen voor zaterdag zijn nu wel ff gewijzigd ja.

In de oude situatie had ik het wel overwogen... Maar nu... Sta ff te shaken. Dus iets nemen om rustig te worden als je het in huis hebt lijkt me wel even goed.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Shit...

Goed dat je haar eruit hebt getrapt dan. En daar investeer je al je tijd en liefde dan in...

Voorzichtig met trippen dan ja...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja heel veel sterkte @Space Criminal

Misschien is dit ongepast nu, maar dit alles doet me denken aan een stukje van Bill Burr:

I'm at that age where everybody is getting married. Let me ask you a question. Why do people keep on getting married? You know what I mean. Anybody looking at the stats? I mean 3 out of 4 marriages go right down the shit hole, right. If you were going skydiving, and they told you 3 out of 4 parachutes were not going to open, yo f this. I'm not going. I don't like those odds. I have a 75% chance of splatting on the ground. But there is something about getting married, people just have to do it, right? They are like, "Is this the one, to lose half my shit? Awesome. This is gonna be great."
Klik om te vergroten...

Altijd goed om te blijven lachen... En ook beter dat je niet al getrouwd was met haar en hier dan later allemaal achter kwam... Maar natuurlijk, zoiets valt hoe dan ook zwaar op je dak. Sterkte man...
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#11
#staystrong gozert

Omschakelen van trouwplan naar genaaid worden zonder glijmiddel is niet niks.

Aan het eind van de rit zul je wel blij zijn dat het zo gelopen is. Er is je veel groter leed bespaard gebleven.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jezus wat een kutsituatie zeg! Lijkt me goed om haar de komende periode gewoon helemaal niet meer te zien. Dat levert toch alleen maar extra frustratie en conflict op. Verder denk ik dat het verstandig is om zo snel mogelijk door te gaan met de leuke dingen in je leven. Als je nu continu gaat zitten nadenken over of ze nu wel of niet met die kerel naar bed is geweest, of het je gaat voorstellen, dat wordt je helemaal gek. Beter volgens mij om nu inderdaad eerst even te kalmeren en je totaal ergens anders op te richten.

Nu je zo'n klap hebt gekregen zou ik zeker niet gaan trippen. Volgens mij ben je daarvoor nu veel te opgefokt en ontregelt. Beter wacht je even tot het stof wat neergedaald is en je er wat meer van een afstandje naar kan kijken. Ik kan me voorstellen dat over een tijdje trippen om te verwerken wel kan helpen. Voor wat betreft het meest geschikte middel ben ik het wel met @NiandraLades eens. Ik denk ook dat hier LSD of een lsd analoog het meest geschikt is omdat het vaak wat meer op je persoonlijke leven betrekking heeft. Lijkt mij in ieder geval nuttiger dan Changa voor dit doel.

Maar eerst maar even afkoelen en deze klap verwerken. Heel veel sterkte man!
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wat een nare twist, zo staat alles er ineens heel anders voor.
En ook dat is heel herkenbaar. Ga je als vrienden uit elkaar, heb je het gevoel dat het moeilijk is maar dat je er van leert en er uiteindelijk sterker uit gaat komen, en dan ineens levert hij op het laatste moment zo'n kutstreek dat alles finaal op z'n kop ligt en je het op geen enkele manier nog op een fijne manier af kunt sluiten samen. Ik verlies mezelf ook niet snel maar die dag was er niets van mijn zelfbeheersing over. En dan moet je jezelf weer zien op te rapen...
Niets gebeurt voor niets. Het is ongelooflijk kut, je weet nu misschien nog niet waarom dit moest gebeuren maar uiteindelijk ga je hier iets uit halen!

Ik heb toen dus wel heel erg getwijfeld of ik de San Pedro ceremonie door zou laten gaan, aangezien ik mijn woede en verdriet in normale toestand nog maar net kan handelen, laat staan als het allemaal uitvergroot wordt tijdens het trippen. Ik heb het uiteindelijk wel gedaan omdat het mijn laatste kans was, ben tijdens de ceremonie dan ook ontzettend kwaad en gefrustreerd geweest en heb keihard zitten janken, wat ook wel fijn is, zodat het er allemaal uit kan. (Heb volgens mij nog een paar keer geschreeuwd: "welke IDIOOT doet zoiets???!" :sweatsmile:)
Maar het is niet optimaal, ik zou aanraden om het eerst allemaal even te laten bezinken en pas te gaan trippen als de meest heftige emoties gezakt zijn.
Space Criminal zei:
Mijn gevoel zei eigenlijk hetzelfde als wat jij nu schrijft. Iets aan die zegeltjes roept mij het meest, ook al heb ik nog nooit lsd gedaan. Een soort voorgevoel dat dit is wat ik wellicht nodig heb.

Hoe zou jij zoiets aanpakken @NiandraLades? Vroeg beginnen? Het duurt gauw zo'n 12 uur toch? Ik ben de hele dag vrij en alleen (als ik dat wil) .
Klik om te vergroten...
Vroeg beginnen vind ik wel het prettigst ja, je bent er wel de hele dag zoet mee. Mijn voorbereiding is dan een beetje als volgt: de dag ervoor het huis opruimen en schoonmaken, door de dag heen bewust wat meer in het hier en nu zijn, 's avonds een lichte gezonde maaltijd en daarna mediteren en wat dingen opschrijven waar ik tijdens mijn trip over na wil denken. Op tijd slapen, de volgende dag op tijd beginnen, liefst op lege maag. Ik trip voor dit doeleinde het liefst alleen thuis zonder afleidingen, maar ik kan me voorstellen dat wandelen/liggen in de vrije natuur ook zou kunnen werken. Als je je helemaal af wilt sluiten van prikkels zou je ook nog kunnen overwegen om het een keer 's nachts in het donker in stilte te doen, liggend in je bed bijvoorbeeld. Des te meer ga je dan naar binnen en kun je minder vluchten van je gedachtes.
I
IkWeerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat een verhaal!
Je bent nu, uiteraard erg boos. Dat zal in het begin je wel wat dwars gaan zitten maar voor je het weet kijk je heel anders tegen de situatie aan en kan je echt verder met de groei waar je mee bezig bent. :redheart:
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Eik zei:
Nu je zo'n klap hebt gekregen zou ik zeker niet gaan trippen. Volgens mij ben je daarvoor nu veel te opgefokt en ontregelt.
Klik om te vergroten...
Voorlopig is dat nog niet verstandig idd. Ik ben het nu ook niet meer van plan.

Beter zsm haar spullen inpakken en wat nieuwe spullen kopen om ook mijn omgeving waar ik met haar was te veranderen. Dat doet 'n mens vaak goed.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben net terug van een ademhalingssessie. Wat ben ik blij dat ik hier toch heen gegaan ben. Ik heb weer wat rust en wijsheid teruggewonnen. Ook al voelt het dat ik machteloos was in de hele situatie, probeer ik er nu toch van in te zien dat het wellicht nodig is om dit soort pijn te moeten ervaren. Als het leven altijd rooskleurig is dan zie je de schoonheid niet meer omdat het vanzelfsprekend is.

Alles wat zich aandient is een les, ook deze...
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#17
Space Criminal zei:
Ik ben het nu ook niet meer van plan.
Klik om te vergroten...
Verstandig!

Space Criminal zei:
Beter zsm haar spullen inpakken en wat nieuwe spullen kopen om ook mijn omgeving waar ik met haar was te veranderen. Dat doet 'n mens vaak goed.
Klik om te vergroten...
Ook een goed plan lijkt me!

En niet teveel bezig zijn met wat ze al dan niet gedaan heeft met die andere gast he?! Dat is eigenlijk niet meer relevant voor je nu. Kun je jezelf alleen maar mee frustreren...
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Damn, succes met het verwerken van dit alles @Space Criminal
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Eik zei:
Verstandig!


Ook een goed plan lijkt me!

En niet teveel bezig zijn met wat ze al dan niet gedaan heeft met die andere gast he?! Dat is eigenlijk niet meer relevant voor je nu. Kun je jezelf alleen maar mee frustreren...
Klik om te vergroten...
Mee eens, ze is het niet waard. Maar ook haar omgeving zal zien wie ze echt is door deze actie.

De voornaamste gedachte nu is gewoon wat een achterbakse slet ze is.. Ik kan alleen maar trots zijn op wie ik wel ben, en zij niet.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Space Criminal zei:
Voorlopig is dat nog niet verstandig idd. Ik ben het nu ook niet meer van plan.

Beter zsm haar spullen inpakken en wat nieuwe spullen kopen om ook mijn omgeving waar ik met haar was te veranderen. Dat doet 'n mens vaak goed.
Klik om te vergroten...

Dat opruimen helpt mij ook altijd. Goeie hulp in een reset situatie. Opgeruimd huis, opgeruimd(er) hoofd.
Terug naar alleen i.p.v. samen. Regie herpakken etc.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."