Wat een nare twist, zo staat alles er ineens heel anders voor.
En ook dat is heel herkenbaar. Ga je als vrienden uit elkaar, heb je het gevoel dat het moeilijk is maar dat je er van leert en er uiteindelijk sterker uit gaat komen, en dan ineens levert hij op het laatste moment zo'n kutstreek dat alles finaal op z'n kop ligt en je het op geen enkele manier nog op een fijne manier af kunt sluiten samen. Ik verlies mezelf ook niet snel maar die dag was er niets van mijn zelfbeheersing over. En dan moet je jezelf weer zien op te rapen...
Niets gebeurt voor niets. Het is ongelooflijk kut, je weet nu misschien nog niet waarom dit moest gebeuren maar uiteindelijk ga je hier iets uit halen!
Ik heb toen dus wel heel erg getwijfeld of ik de San Pedro ceremonie door zou laten gaan, aangezien ik mijn woede en verdriet in normale toestand nog maar net kan handelen, laat staan als het allemaal uitvergroot wordt tijdens het trippen. Ik heb het uiteindelijk wel gedaan omdat het mijn laatste kans was, ben tijdens de ceremonie dan ook ontzettend kwaad en gefrustreerd geweest en heb keihard zitten janken, wat ook wel fijn is, zodat het er allemaal uit kan. (Heb volgens mij nog een paar keer geschreeuwd: "welke IDIOOT doet zoiets???!"
![:sweatsmile:]()
)
Maar het is niet optimaal, ik zou aanraden om het eerst allemaal even te laten bezinken en pas te gaan trippen als de meest heftige emoties gezakt zijn.
Mijn gevoel zei eigenlijk hetzelfde als wat jij nu schrijft. Iets aan die zegeltjes roept mij het meest, ook al heb ik nog nooit lsd gedaan. Een soort voorgevoel dat dit is wat ik wellicht nodig heb.
Hoe zou jij zoiets aanpakken @NiandraLades? Vroeg beginnen? Het duurt gauw zo'n 12 uur toch? Ik ben de hele dag vrij en alleen (als ik dat wil) .
Vroeg beginnen vind ik wel het prettigst ja, je bent er wel de hele dag zoet mee. Mijn voorbereiding is dan een beetje als volgt: de dag ervoor het huis opruimen en schoonmaken, door de dag heen bewust wat meer in het hier en nu zijn, 's avonds een lichte gezonde maaltijd en daarna mediteren en wat dingen opschrijven waar ik tijdens mijn trip over na wil denken. Op tijd slapen, de volgende dag op tijd beginnen, liefst op lege maag. Ik trip voor dit doeleinde het liefst alleen thuis zonder afleidingen, maar ik kan me voorstellen dat wandelen/liggen in de vrije natuur ook zou kunnen werken. Als je je helemaal af wilt sluiten van prikkels zou je ook nog kunnen overwegen om het een keer 's nachts in het donker in stilte te doen, liggend in je bed bijvoorbeeld. Des te meer ga je dan naar binnen en kun je minder vluchten van je gedachtes.