Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaar komt het Corona virus vandaan?

Waar komt het Corona virus vandaan?

215 antwoorden
33 weergaven
18-5-2026
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nos Nieuws uitzending van gisteren.

Corona Update aan kamerleden een interessant verhaal. Dhr. Van Dissel

20200402_132305.jpg
Dit is de status van 1 April.
Groningen zit het beste erbij samen met Friesland.
Limburg en Braband het hards getroffen.
Ook wel logisch omdat mensen daar in contact zijn met de andere landen.
Het trekt langzaam naar Noord Holland.
Een interessante lezing.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#2
@Mindless hier gaan we al..
Ze maken wel eten voor je dat vol met Corona kan zitten.. Maar je geld hoeven ze niet.
Zijn genoeg mensen daar als 1 nou kassa doet met handschoenen.
Bij de supermarkt doen ze het ook..

20200402_183746.jpg
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nu begrijp ik het op zich wel ivm groter besmettingsgevaar. Ik ben alleen bang dat dit bijdraagt aan het op de lange termijn verdwijnen van contant geld. Zeker als dit allemaal lang gaat duren en we straks al gewend raken geen cash meer te kunnen gebruiken...
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Nu begrijp ik het op zich wel ivm groter besmettingsgevaar. Ik ben alleen bang dat dit bijdraagt aan het op de lange termijn verdwijnen van contant geld. Zeker als dit allemaal lang gaat duren en we straks al gewend raken geen cash meer te kunnen gebruiken...
Klik om te vergroten...

Snap het ergens ook wel..
Maar precies zoals je zegt mijn contact is nu bijna nergens niks waard 😪
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5


Shiitt... Enorm heftig wat in deze net gestreamde video allemaal wordt beweerd.

De theorie (en of deze waar is weet ik niet hoor, ik heb geen idee en trek geen conclusies) dat covid-19 een hoax is en dat de werkelijke oorzaak van mensen die ziek worden 5G is, gaat ver... En de statement gemaakt in deze video, dat nu wanneer bijna de gehele bevolking thuis zit, er op scholen en in ziekenhuizen 5G masten worden opgehangen om straks mensen - waaronder ouderen en kinderen - te bestralen en ziek/dood te maken, is misschien wel het meest evil, duivelse wat ik ooit heb gehoord. Als idee dan, nogmaals ik heb geen benul wat daarvan waar is.

Op het eind toch een hele mooie positieve boodschap waar ik volledig achter sta. Wij - de bevolking - hebben de werkelijke macht, maar geven deze (onbewust) uit handen. En met de tijd, zal meer en meer aan het licht komen wat er gaande is. De waarheid zal uiteindelijk steeds meer boven moeten komen. En dit zal mensen waarschijnlijk steeds meer wakker gaan schudden en herinneren om in hun eigen kracht te gaan staan.

Het is echt een absurde tijd. Met de dag lijkt de wereld krankzinniger te worden. Vreemd genoeg heb ik mij zelden zo vredig en gelukkig gevoeld als in de laatste dagen. Het is compleet irrationeel allemaal, maar het gebeurd. En het is nodig denk ik in deze tijd. Dieper dan wat er allemaal aan de oppervlakte gebeurd, zitten we in een grote strijd tussen angst en liefde. Tenminste, ik voel dat sterk zo. Elk mens wordt op een bepaald niveau geforceerd die strijd in zichzelf aan te gaan en op een grotere schaal gebeurd het ook in de wereld. Wat een tijd om levend te zijn... Ik voel al jaren dat er iets groots aan zit te komen, maar het bouwt en bouwt maar. Waar zal dit eindigen? Wat gaat aan het licht komen...
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Het is echt een absurde tijd. Met de dag lijkt de wereld krankzinniger te worden. Vreemd genoeg heb ik mij zelden zo vredig en gelukkig gevoeld als in de laatste dagen. Het is compleet irrationeel allemaal, maar het gebeurd. En het is nodig denk ik in deze tijd. Dieper dan wat er allemaal aan de oppervlakte gebeurd, zitten we in een grote strijd tussen angst en liefde. Tenminste, ik voel dat sterk zo.
Klik om te vergroten...

Ik heb de video (nog) niet gekeken. Maar ik haak even in op dit stukje tekst.
Afgelopen weken waren voor mij een stroomversnelling, er moest zoveel gebeuren. Er moesten dingen gezegd worden, ik moest veel doen, zoveel energie, emoties moesten gevoeld worden. Afgelopen weekend kwam er een stroom van woorden uit me, vooral voor me naasten, alles in dichtvorm, maar het klopte allemaal. Het was zo beschouwend. En toen werd ik moe, maar niet echt moe, maar heel rustig.

Nu buiten lijkt alles stil te staan en die deken van rust valt over me, maar zo apart. Alsof er iets op komst is. Of juist niet. Ik heb nu het gevoel dat ik straks ga slapen en misschien nooit meer wakker word. En dan is het goed.
Dit zou me moeten beangstigen, maar dat doet het niet. Ik heb het gevoel dat ik juist nu wil gaan leven, écht leven en dat alles stilvalt.
Het is zo'n vreemde gewaarwording. Het is hier zo ontzettend stil ineens, heb ik iets gemist?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
En... Offline gehaald.

Vrijheid van meningsuiting hè? Niet als het aan youtube ligt.

Edit: Het betrof een interview van David Icke door London Real. Hierbij een video die het een beetje na bespreekt, voor de geïnteresseerden:




@Purplext
Erg herkenbaar. Het is een bizarre tijd...
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
En... Offline gehaald.

Vrijheid van meningsuiting hè? Niet als het aan youtube ligt.

Edit: Het betrof een interview van David Icke door London Real. Hierbij een video die het een beetje na bespreekt, voor de geïnteresseerden:




@Purplext
Erg herkenbaar. Het is een bizarre tijd...
Klik om te vergroten...

Damn, lag net klaar in bed met laptop om de video te gaan bekijken...
Kreeg via m'n werk al eerder dit soort conspiracy theory- achtige dingen doorgestuurd over 5g en wilde me er juist in gaan verdiepen... Ik heb gelukkig nog wat materiaal in m'n mail die ik nu ga kijken, maar had deze video graag gezien!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jammer dat je hem niet kunt zien. :(

Nieuwe video hierover:



Geluid doet het niet. Wtf youtube hoe verdacht kun je doen... Op hun privé site staat de video ook, maar daar kun je blijkbaar niet inloggen nu. :neutral: (zelf nog niet geprobeerd) Misschien kun je dat proberen?

Lip lezers hier op DF? :wink:


Update:

A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kwam deze video over 5G tegen. Het is overigens slecht te ontvangen in gebouwen las ik elders.

R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik zeg het maar alvast: 5g is niet de oorzaak van corona. Anders was er in 2018 allang een uitbraak in Duitsland....
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rivalrie zei:
Ik zeg het maar alvast: 5g is niet de oorzaak van corona. Anders was er in 2018 allang een uitbraak in Duitsland....
Klik om te vergroten...
Op hoeveel gigahertz?

Edit:

Voor de geïnteresseerden: eerste uur van bovenstaande London Real interview staat (voor nu) online op youtube:

A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Over de uitrol van 5G is wellicht het laatste nog niet gezegd gezien het kort geding onlangs vanwege grote zorgen om onze privacy en de straling. Hoewel gisteren is Vodafone alvast begonnen met de uitrol van 5G over de bestaande 4G techniek, terwijl de licenties naar verwacht pas in juni worden geveild. Zag wat over eerdere onderzoeken dat draadloze signalen schadelijk zijn. Zelfs voor onze genen. Ook onderzoeken met het tegendeel, maar die bleken meestal gesponsord door telecom bedrijven of het Amerikaanse leger.

Volgens onderstaande podcast is het theoretisch mogelijk dat straling de weerstand van mensen verlaagd en daarmee de gevoeligheid voor infecties. Wat daarbij meespeelt is de gezondheidssituatie van de persoon, de leeftijd en de mate van straling ter plaatse. Bij 5G is er echter geen ontkomen meer aan met een 98% dekking. De grotere hoeveelheid straling en de modulaties zou onze gezondheid mogelijk nog meer kunnen aantasten. Misschien dat volgende uitbraken van ziektes dan meer om zich heen slaan. Vanaf 30:15 over Corona.

Denk hierbij vooral ook aan kinderen!

Glasvezel wordt ook besproken en dit heeft t.o.v. 5G veel voordelen; beter voor onze gezondheid, veel sneller, duurzamer, minder storingen en veiliger tegen hacking.

"5G. Het lijkt wel een taboe waar niet over gesproken mag worden in Nederland. Vragen stellen of je zorgen uitspreken over 5G wordt op een bizarre wijze tot "complotdenken" geframed.

Politici willen terechte vragen van de burgers niet beantwoorden en de media schuiven het ook onder het tapijt. Frustrerend voor artsen, ervaringsexperts en EHC-patiënten. Hoe kan dit zo´n taboe zijn?"


R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Albedo zei:
Over de uitrol van 5G is het laatste nog niet gezegd gezien het kort geding onlangs vanwege grote zorgen om onze privacy en de straling. Gisteren is Vodafone alvast begonnen met de uitrol van 5G over de bestaande 4G techniek, terwijl de licenties naar verwacht pas in juni worden geveild. Zag wat over eerdere onderzoeken dat draadloze signalen schadelijk zijn. Zelfs voor onze genen. Ook onderzoeken met het tegendeel, maar die bleken meestal gesponsord door telecom bedrijven of het Amerikaanse leger.

Volgens onderstaande podcast is het theoretisch mogelijk dat straling de weerstand van mensen verlaagd en daarmee de gevoeligheid voor infecties. Wat daarbij meespeelt is de gezondheidssituatie van de persoon, de leeftijd en de mate van straling ter plaatse. Bij 5G is er echter geen ontkomen meer aan met een 98% dekking. De grotere hoeveelheid straling en de modulaties zou onze gezondheid mogelijk nog meer kunnen aantasten. Misschien dat volgende uitbraken van ziektes dan meer om zich heen slaan. Vanaf 30:15 over Corona.

Denk hierbij vooral ook aan kinderen!

Glasvezel wordt ook besproken en dit heeft t.o.v. 5G veel voordelen; beter voor onze gezondheid, veel sneller, minder storingen en veiliger tegen hacking.

"5G. Het lijkt wel een taboe waar niet over gesproken mag worden in Nederland. Vragen stellen of je zorgen uitspreken over 5G wordt op een bizarre wijze tot "complotdenken" geframed.

Politici willen terechte vragen van de burgers niet beantwoorden en de media schuiven het ook onder het tapijt. Frustrerend voor artsen, ervaringsexperts en EHC-patiënten. Hoe kan dit zo´n taboe zijn?"


Klik om te vergroten...
Mensen jagen iets na dat niet bestaat. 5g gekkies die aanslagen plegen... de groep die groter wordt. Tuurlijk worden complottheorieën verwijderd.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kom op mensen Covid-19 wordt veroorzaakt door een virus. Een virusinfectie wordt niet veroorzaakt door 5g ongeacht hoe aantrekkelijk of overtuigend ze die complottheorie filmpjes ook proberen te maken.

Dat je gelooft dat 5g straling schadelijk is, ook al is daar geen bewijs voor, Okay prima. Maar 5g veroorzaakt geen virusinfectie!
Het virus is ernstig genoeg op zichzelf zonder dat we daar onnodige onzin bij gaan betrekken
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ganggang💯 zei:
Dit is een vrij racistische post. Het woord chink betekent spleet, wat verwijst naar de ogen. Een soort n-woord voor Aziatische mensen. Jammer en niet nodig.
Klik om te vergroten...

Allereerst: vrijheid van meningsuiting.
En bezie deze zaak.
De wijze van handelen daar. De waarheid, ver, heel ver te zoeken!
Niet Alleen van de Partij, Politbureau, nee.
Alleen deze markten al.
Al eens gezien, hoe daar de honden ter verkoop voor de pot bestemd, klaarliggen?! Als je dit ziet, dan slaap je een nacht niet...
Ik heb heeel nare zaken aanschouwd.
Wat mensen elkaar kunnen aandoen.
En nu dit. Onbeschaafd, en niet, nooit goed te praten. Nee.

En dan nog afvragen, waar de hele ellende vandaan komt?
Wat voor benaming verdient dit!
Dit , dit ontstemt mij in zeer hoge mate.
Dat moet je hier maar eens proberen zo.
Als de overheid daar niks aan zou doen, wel, dan doe IK dat. En wel heeeel erg snel, plus afdoende, dat kan ik verzekeren!
Ik kan je zeggen, dat ik voor o.a. dit soort praktijken nog heel andere benamingen heb, maar, ik houd me in.

Ik blijf daarom achter mijn woorden staan .
Voor 1000%!
Waarvan akte!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Eik zei:
Kom op mensen Covid-19 wordt veroorzaakt door een virus. Een virusinfectie wordt niet veroorzaakt door 5g ongeacht hoe aantrekkelijk of overtuigend ze die complottheorie filmpjes ook proberen te maken.

Dat je gelooft dat 5g straling schadelijk is, ook al is daar geen bewijs voor, Okay prima. Maar 5g veroorzaakt geen virusinfectie!
Het virus is ernstig genoeg op zichzelf zonder dat we daar onnodige onzin bij gaan betrekken
Klik om te vergroten...

Amen. De aantrekkingskracht van onconventionele gedachtegangen en ideeën is groot in deze tijd, dat snap ik, we zijn allemaal een beetje ontstemd en verbluft door wat er gaande is. Er is ook niets mis met een kritische houding ten opzichte van de overheid, de maatschappij, de politiek, de wetenschap. Maar 5G gaan aanwijzen als oorzaak van een wereldwijde virusuitbraak is écht teveel van het 'goeie'...
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Het komt van die smerige dierenmarkt en, waar ze zo onhygiënisch en oneerbiedig met allerhande soorten dieren omgaan! Ik heb net een filmpje gezien, het is echt horror. Niet kijken als je er niet tegen kan.

Het is weliswaar in Indonesië, maar dit soort markten zijn toch een broedplaats voor virussen!

R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Natozlato zei:
Het komt van die smerige dierenmarkt en, waar ze zo onhygiënisch en oneerbiedig met allerhande soorten dieren omgaan! Ik heb net een filmpje gezien, het is echt horror. Niet kijken als je er niet tegen kan.

Het is weliswaar in Indonesië, maar dit soort markten zijn toch een broedplaats voor virussen!

Klik om te vergroten...

Ik kijk dit filmpje nu even niet, omdat dierenleed mij echt aan het hart gaat (kan daar echt wakker van liggen) en ik de laatste dagen en weken al regelmatig dit soort filmpjes heb gezien. Maar helemaal met jou eens. Werkelijk schandalig hoe er op die markten wordt omgegaan met dieren. Naast dat je je mede-aardbewoners per definitie niet zo hoort te behandelen, moet je je verantwoordelijkheid nemen t.o.v. de rest van de wereld met het oog op het verspreiden van ziekten, dit zou overal streng verboden moeten worden. Gelukkig wordt dit op een aantal plekken inmiddels al aangepakt.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Eik zei:
Kom op mensen Covid-19 wordt veroorzaakt door een virus. Een virusinfectie wordt niet veroorzaakt door 5g ongeacht hoe aantrekkelijk of overtuigend ze die complottheorie filmpjes ook proberen te maken.

Dat je gelooft dat 5g straling schadelijk is, ook al is daar geen bewijs voor, Okay prima. Maar 5g veroorzaakt geen virusinfectie!
Het virus is ernstig genoeg op zichzelf zonder dat we daar onnodige onzin bij gaan betrekken
Klik om te vergroten...

Doel je daarmee op mijn post? Er werd nergens gezegd dat er een directe link is met 5G of dat daar bewijs voor is. Heb je het wel beluisterd?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."