Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIets waardoor je sneller afvalt ?!

Iets waardoor je sneller afvalt ?!

159 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
G
GipsysoulLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het ging me idd meer om of er misschien hier iemand wat meer wist over T5 en clenbuterol..
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#2
Redstack is een goede fatburner, en anders zoals je zegt clen icm sport.
Op hoeveel vet sta je ? Als je goed sport en eet (en staat al redelijk laag van vvm) kan je een kuurtje anavar only doen..
Winstrol raad ik af voor een vrouw.

T5 is van de markt denk ik en is 6 geworden maar nog niet half zo potent.
En t3 en t4 ver vandaan blijven eh ! Is voor de schildklier regulatie.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Waarom pas je niet gewoon je levenskwaliteit aan? Zodra je stopt met die supplementen heb je alles er zo weer aan. Er bestaat geen cheat way naar een gezond lichaam, dat is simpelweg hard werken.

Anders gaan eten, cardio doen op een vast hartslagritme en genoeg slapen.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#4
Van de trap vallen, dan ga je ook snel
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Meer bewegen en gezond en minder eten, dus gewoon normaal en op een gezonde manier. Dat gaat niet zo heel snel maar is effectief en blijvend als je gezond blijft eten en blijft bewegen.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#6
8️⃣6️⃣ zei:
Meer bewegen en gezond en minder eten, dus gewoon normaal en op een gezonde manier. Dat gaat niet zo heel snel maar is effectief en blijvend als je gezond blijft eten en blijft bewegen.
Klik om te vergroten...
En het is ook nog is goed voor je hart en cholestrol. Sporten heeft alleen maar pluspunten. nul negatieve
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
MDMAZING zei:
En het is ook nog is goed voor je hart en cholestrol. Sporten heeft alleen maar pluspunten. nul negatieve
Klik om te vergroten...
Sporten is wel slecht voor je gewrichten.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ganggang💯 zei:
Sporten is wel slecht voor je gewrichten.
Klik om te vergroten...
Nee hoor. Blijkt juist heel goed te zijn voor je gewrichten. Las het laatst nog ergens.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ganggang💯 zei:
Sporten is wel slecht voor je gewrichten.
Klik om te vergroten...
Volgens mij houdt normaal sporten je gewrichten juist soepel.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ooit van gewrichtsslijtage gehoord? Je moet echt goed opletten tijdens het sporten of jezelf niet overbelast. Dat heb je vaak pas door als het te laat is.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#11
PsychedelicMagic zei:
kan iedereen aanraden om het boek "science of skinny" van dee mcceffrey te lezen. Onbewerkt voedsel, voldoende gezonde vetten en kleine proporties = suc6 slank worden en slank blijven. Vermijd ten aller tijden tafelsuiker, kunstmatige zoetstoffen, transvetten en een aantal andere chemische stoffen. Tafelsuiker en transvetten bijvoorbeeld, die worden door je lichaam gezien als iets wat daar niet thuis hoort en niet als voeding.
Klik om te vergroten...
...
PsychedelicMagic zei:
Dat is het oude verhaal. Ik ben het er niet (meer) mee eens. Het gaat voornamelijk om wat je eet. Natuurlijk val je af als 1000kcal onder je energiebehoefte gaat zitten en dieet bestaat grotendeels uit junkfood. Maar na zo'n zes weken haken mensen af en komen alles gewoon weer bij. 80procent komt binnen vijf jaar weer aan, en sommigen worden dan nog dikker dan zij eerst waren. Wat je weet is net zo belangrijk of misschien nog belangrijker, dan hoeveel je eet. Als je alleen onbewerkt voedsel eet, zit je telkens gewoon vol. Na verloop van tijd verlies je langzaamaan wat vet. Zo niet, eet je nog kleinere proporties. Calorieen tellen is niet nodig, gewoon onbewerkt eten en voldoende vetten en dat in kleine borden en met kleine opscheplepels. De schijf van vijf bestaat in feite ook alleen maar uit onbewerkt voedsel, maar ik zag eerder er nooit zoveel kwaad in om af en toe ook appelstroop of snickers te eten. Nu heb ik alles wat bewerkt is uit mijn dieet gegooid, en mijn bloedsuikerspiegel is een stuk stabieler. Merk ik aan mijn energiepeil en dat ik niet meer zo vaak duizelig ben of licht in mijn hoofd.
Klik om te vergroten...
Dat heeft met wilskracht te maken. Het blijft gewoon kcals in/out. Er zijn geen uitzonderingen op die regel. Thermodynamica/natuurkunde. Iedereen die roept van wel heeft gewoon geen doorzettingsvermogen en zou bi NaSa moeten solliciteren want daar kan je met zo'n unieke aandoening voor miljoenen de ruimte in gestuurd worden.

Of je nou X aantal kcal uit tafelsuiker eet of blaadjes sla eet je onder, of boven je behoefte val je af of kom je aan. Daarnaast hebben zoetstoffen en transvetten ook fuck all er mee te maken, zelfde principe.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#12
inner_search zei:
Ja sorry ik was een beetje cranky zenuwachtig door omstandigheid, mijn excuus.
Ik was wel vriendelijk toch ? 🧐😏😊
Klik om te vergroten...
Zoiets dacht ik al, no biggie. Was verder gewoon aardig hoor!
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Buu zei:
...

Dat heeft met wilskracht te maken. Het blijft gewoon kcals in/out. Er zijn geen uitzonderingen op die regel. Thermodynamica/natuurkunde. Iedereen die roept van wel heeft gewoon geen doorzettingsvermogen en zou bi NaSa moeten solliciteren want daar kan je met zo'n unieke aandoening voor miljoenen de ruimte in gestuurd worden.

Of je nou X aantal kcal uit tafelsuiker eet of blaadjes sla eet je onder, of boven je behoefte val je af of kom je aan. Daarnaast hebben zoetstoffen en transvetten ook fuck all er mee te maken, zelfde principe.
Klik om te vergroten...

alcohol is mogelijk wel een uitzondering op die regel omdat het met de vetafbraak rommelt.

wilskracht ja, maar wat @PsychedelicMagic denk bedoelt is dat je op gezond eten met dezelfde hoeveelheid calorieën langer kan teren.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#14
Buu zei:
...

Dat heeft met wilskracht te maken. Het blijft gewoon kcals in/out. Er zijn geen uitzonderingen op die regel. Thermodynamica/natuurkunde. Iedereen die roept van wel heeft gewoon geen doorzettingsvermogen en zou bi NaSa moeten solliciteren want daar kan je met zo'n unieke aandoening voor miljoenen de ruimte in gestuurd worden.

Of je nou X aantal kcal uit tafelsuiker eet of blaadjes sla eet je onder, of boven je behoefte val je af of kom je aan. Daarnaast hebben zoetstoffen en transvetten ook fuck all er mee te maken, zelfde principe.
Klik om te vergroten...
Als je minder energie binnen krijgt dan je verbruikt, val je inderdaad af. Wat ik bedoel, is dat als je dieet voor 100procent bestaat uit onbewerkte voeding. Dat je dan altijd vol zit, geen tekorten hebt, en daardoor weinig wilskracht nodig hebt om af te vallen. Veel mensen zien een dieet maar als iets tijdelijks, en vinden het niet erg om 2 maanden lang honger te lijden. Maar zo val je niet af, want dit is vragen om eetproblemen. Wat je eet is net zo belangrijk, zo niet belangrijker, dan hoeveel je eet. Op Sonja Bakker dieet vielen mensen ook af, maar haar dieet bestaat veelal toch uit bewerkt voedsel. Oftewel: lege calorieen (eten waar je lichaam niks mee kan), tafelsuiker dat je bloedsuikerspiegel onstabiel maakt, transvetten dat er voor zorgt dat je lichaam de goede vetten minder goed verwerkt. Afvallen heeft te maken met je bloedsuikerspiegel stabiel houden, ervoor zorgen dat je PHwaardes goed blijven, dat je ervoor zorgt dat je lichaam geen voedingsstoffen tekort komt, dat je goed slaapt en nooit honger hebt maar hooguit af en toe een beetje trek. Ikzelf ben voorstander van een dieet met onbewerkt voedsel (dat was al duidelijk), voldoende gezonde vetten binnenkrijgen (zaden, noten, vette vis, advocado, olijfolie), en goed slapen. Ga maar eens als je op dieet zit en nacht wakker blijven, en dan kijken of je de volgende dag -ergens in de avond- het gebak van de mensen van een verjaardag kunt weigeren. Goed slapen komt je motivatie ten goede, en op een hongerdieet ervaren veel mensen ook slaapproblemen. Dat gaat vaak zo: je zit op dieet en wilt zo snel mogelijk resultaat zien. Je besluit op een lowcarb dieet te gaan en je verliest de eerste paar weken vooral veel vocht en darminhoud. De honger word met de week steeds erger, want het heeft een stapeleffect (Vandaar ook de refeeds en junkdagen). Op ten duur ervaren mensen voordat ze gaan slapen honger, en als je honger hebt is je lichaam gestrest en dat zorgt ervoor dat je veel mensen moeilijk kunnen inslapen. En sommige worden na een paar uur slapen alweer weer wakker door de honger. De volgende dag heb je slaapgebrek en ga je aan de caffeine, maar door de caffeine zorg je ervoor dat je die dag nog slechter slaapt. Zo bouw je dus slaaptekort op en doordat je streng dieet zul je te maken krijgen met; chagrijnig zijn, lusteloosheid, misschien zelfs depressie, vermoeidheid, duizeligheid en meer van dat. Doordat je slecht slaapt en leeft op caffeine, zal het op ten duur heel lastig worden om het dieet vol te houden. Ook omdat op een gegeven moment je lichaam het van je over gaat nemen, omdat het niet wilt dat jij met tekorten rondloopt. Hierdoor krijg je haast een obsessie voor het eten dat je hersens associeert met de voedingstof die jij te kort komt. Bijvoorbeeld verlangen naar pizza's, omdat daar veel vet inzit of zoete snoep omdat daar veel suiker inzit en jij even de kick nodig bent. Voor je het weet krijg je eetbuien, en een eetbui is wanneer je binnen een half uur tijd meer dan 2000calorieen opeet.

Wat ik wil zeggen is dat wilskracht niet alles is, want wilskracht is als een spier en die moet je zo nu en dan rust geven. Zorg eerst dat je dieet goed is, voordat je begint aan technieken om je wilskracht te verhogen om een dieet vol te houden. Wilskracht train je met meditatie, sport en er zijn nog een aantal manieren om je wilskracht te trainen. Maar wilskracht is niet alles, als je dieet niet goed is. Als je denkt het goed te doen op een keto dieet en een shitload aan supplementen en een hoop wilskracht, om de rest van je leven slank te zijn; dan heb je dat naar mijn inziens verkeerd. Een dieet waarbij je lijf geen tekorten heeft, dat is imo een goed dieet. Of een levensstijl. Ik associeer dieet met tijdelijk honger lijden, en dat is alleen nuttig als je over een maand in een pak moet rondlopen en die je nu niet past. Als je de rest van je leven slank wilt blijven, zul je toch echt iets anders moeten proberen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
PsychedelicMagic zei:
Als je minder energie binnen krijgt dan je verbruikt, val je inderdaad af. Wat ik bedoel, is dat als je dieet voor 100procent bestaat uit onbewerkte voeding. Dat je dan altijd vol zit, geen tekorten hebt, en daardoor weinig wilskracht nodig hebt om af te vallen. Veel mensen zien een dieet maar als iets tijdelijks, en vinden het niet erg om 2 maanden lang honger te lijden. Maar zo val je niet af, want dit is vragen om eetproblemen. Wat je eet is net zo belangrijk, zo niet belangrijker, dan hoeveel je eet. Op Sonja Bakker dieet vielen mensen ook af, maar haar dieet bestaat veelal toch uit bewerkt voedsel. Oftewel: lege calorieen (eten waar je lichaam niks mee kan), tafelsuiker dat je bloedsuikerspiegel onstabiel maakt, transvetten dat er voor zorgt dat je lichaam de goede vetten minder goed verwerkt. Afvallen heeft te maken met je bloedsuikerspiegel stabiel houden, ervoor zorgen dat je PHwaardes goed blijven, dat je ervoor zorgt dat je lichaam geen voedingsstoffen tekort komt, dat je goed slaapt en nooit honger hebt maar hooguit af en toe een beetje trek. Ikzelf ben voorstander van een dieet met onbewerkt voedsel (dat was al duidelijk), voldoende gezonde vetten binnenkrijgen (zaden, noten, vette vis, advocado, olijfolie), en goed slapen. Ga maar eens als je op dieet zit en nacht wakker blijven, en dan kijken of je de volgende dag -ergens in de avond- het gebak van de mensen van een verjaardag kunt weigeren. Goed slapen komt je motivatie ten goede, en op een hongerdieet ervaren veel mensen ook slaapproblemen. Dat gaat vaak zo: je zit op dieet en wilt zo snel mogelijk resultaat zien. Je besluit op een lowcarb dieet te gaan en je verliest de eerste paar weken vooral veel vocht en darminhoud. De honger word met de week steeds erger, want het heeft een stapeleffect (Vandaar ook de refeeds en junkdagen). Op ten duur ervaren mensen voordat ze gaan slapen honger, en als je honger hebt is je lichaam gestrest en dat zorgt ervoor dat je veel mensen moeilijk kunnen inslapen. En sommige worden na een paar uur slapen alweer weer wakker door de honger. De volgende dag heb je slaapgebrek en ga je aan de caffeine, maar door de caffeine zorg je ervoor dat je die dag nog slechter slaapt. Zo bouw je dus slaaptekort op en doordat je streng dieet zul je te maken krijgen met; chagrijnig zijn, lusteloosheid, misschien zelfs depressie, vermoeidheid, duizeligheid en meer van dat. Doordat je slecht slaapt en leeft op caffeine, zal het op ten duur heel lastig worden om het dieet vol te houden. Ook omdat op een gegeven moment je lichaam het van je over gaat nemen, omdat het niet wilt dat jij met tekorten rondloopt. Hierdoor krijg je haast een obsessie voor het eten dat je hersens associeert met de voedingstof die jij te kort komt. Bijvoorbeeld verlangen naar pizza's, omdat daar veel vet inzit of zoete snoep omdat daar veel suiker inzit en jij even de kick nodig bent. Voor je het weet krijg je eetbuien, en een eetbui is wanneer je binnen een half uur tijd meer dan 2000calorieen opeet.

Wat ik wil zeggen is dat wilskracht niet alles is, want wilskracht is als een spier en die moet je zo nu en dan rust geven. Zorg eerst dat je dieet goed is, voordat je begint aan technieken om je wilskracht te verhogen om een dieet vol te houden. Wilskracht train je met meditatie, sport en er zijn nog een aantal manieren om je wilskracht te trainen. Maar wilskracht is niet alles, als je dieet niet goed is. Als je denkt het goed te doen op een keto dieet en een shitload aan supplementen en een hoop wilskracht, om de rest van je leven slank te zijn; dan heb je dat naar mijn inziens verkeerd. Een dieet waarbij je lijf geen tekorten heeft, dat is imo een goed dieet. Of een levensstijl. Ik associeer dieet met tijdelijk honger lijden, en dat is alleen nuttig als je over een maand in een pak moet rondlopen en die je nu niet past. Als je de rest van je leven slank wilt blijven, zul je toch echt iets anders moeten proberen.
Klik om te vergroten...
Preach.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
PsychedelicMagic zei:
Als je minder energie binnen krijgt dan je verbruikt, val je inderdaad af. Wat ik bedoel, is dat als je dieet voor 100procent bestaat uit onbewerkte voeding. Dat je dan altijd vol zit, geen tekorten hebt, en daardoor weinig wilskracht nodig hebt om af te vallen. Veel mensen zien een dieet maar als iets tijdelijks, en vinden het niet erg om 2 maanden lang honger te lijden. Maar zo val je niet af, want dit is vragen om eetproblemen. Wat je eet is net zo belangrijk, zo niet belangrijker, dan hoeveel je eet. Op Sonja Bakker dieet vielen mensen ook af, maar haar dieet bestaat veelal toch uit bewerkt voedsel. Oftewel: lege calorieen (eten waar je lichaam niks mee kan), tafelsuiker dat je bloedsuikerspiegel onstabiel maakt, transvetten dat er voor zorgt dat je lichaam de goede vetten minder goed verwerkt. Afvallen heeft te maken met je bloedsuikerspiegel stabiel houden, ervoor zorgen dat je PHwaardes goed blijven, dat je ervoor zorgt dat je lichaam geen voedingsstoffen tekort komt, dat je goed slaapt en nooit honger hebt maar hooguit af en toe een beetje trek. Ikzelf ben voorstander van een dieet met onbewerkt voedsel (dat was al duidelijk), voldoende gezonde vetten binnenkrijgen (zaden, noten, vette vis, advocado, olijfolie), en goed slapen. Ga maar eens als je op dieet zit en nacht wakker blijven, en dan kijken of je de volgende dag -ergens in de avond- het gebak van de mensen van een verjaardag kunt weigeren. Goed slapen komt je motivatie ten goede, en op een hongerdieet ervaren veel mensen ook slaapproblemen. Dat gaat vaak zo: je zit op dieet en wilt zo snel mogelijk resultaat zien. Je besluit op een lowcarb dieet te gaan en je verliest de eerste paar weken vooral veel vocht en darminhoud. De honger word met de week steeds erger, want het heeft een stapeleffect (Vandaar ook de refeeds en junkdagen). Op ten duur ervaren mensen voordat ze gaan slapen honger, en als je honger hebt is je lichaam gestrest en dat zorgt ervoor dat je veel mensen moeilijk kunnen inslapen. En sommige worden na een paar uur slapen alweer weer wakker door de honger. De volgende dag heb je slaapgebrek en ga je aan de caffeine, maar door de caffeine zorg je ervoor dat je die dag nog slechter slaapt. Zo bouw je dus slaaptekort op en doordat je streng dieet zul je te maken krijgen met; chagrijnig zijn, lusteloosheid, misschien zelfs depressie, vermoeidheid, duizeligheid en meer van dat. Doordat je slecht slaapt en leeft op caffeine, zal het op ten duur heel lastig worden om het dieet vol te houden. Ook omdat op een gegeven moment je lichaam het van je over gaat nemen, omdat het niet wilt dat jij met tekorten rondloopt. Hierdoor krijg je haast een obsessie voor het eten dat je hersens associeert met de voedingstof die jij te kort komt. Bijvoorbeeld verlangen naar pizza's, omdat daar veel vet inzit of zoete snoep omdat daar veel suiker inzit en jij even de kick nodig bent. Voor je het weet krijg je eetbuien, en een eetbui is wanneer je binnen een half uur tijd meer dan 2000calorieen opeet.

Wat ik wil zeggen is dat wilskracht niet alles is, want wilskracht is als een spier en die moet je zo nu en dan rust geven. Zorg eerst dat je dieet goed is, voordat je begint aan technieken om je wilskracht te verhogen om een dieet vol te houden. Wilskracht train je met meditatie, sport en er zijn nog een aantal manieren om je wilskracht te trainen. Maar wilskracht is niet alles, als je dieet niet goed is. Als je denkt het goed te doen op een keto dieet en een shitload aan supplementen en een hoop wilskracht, om de rest van je leven slank te zijn; dan heb je dat naar mijn inziens verkeerd. Een dieet waarbij je lijf geen tekorten heeft, dat is imo een goed dieet. Of een levensstijl. Ik associeer dieet met tijdelijk honger lijden, en dat is alleen nuttig als je over een maand in een pak moet rondlopen en die je nu niet past. Als je de rest van je leven slank wilt blijven, zul je toch echt iets anders moeten proberen.
Klik om te vergroten...
Goede post!

Dat is wel echt het allerbeste ja. Ik probeer het nu zoveel mogelijk te doen qua onbewerkt eten. Ook cafeïne helemaal opgegeven sinds een paar maanden al.

Helaas heb ik door nek en ademhalingsklachten vaak slechte nachtrust en dan is het soms zo aantrekkelijk om slecht voedsel te eten als soort van troost en/of snelle valse energie. Maar dat zorgt zoals jij zegt dan weer voor slechtere slaap en energie op de langere termijn. Het is allemaal verbonden en slechte keuzes hebben altijd slechte consequenties. Aan de andere kant, goede keuzes leiden tot het steeds makkelijker worden om die keuzes weer te maken. Eet gezond en je leven wordt makkelijker. Je wordt er zo dik voor beloond dat je dat goede gevoel weer wilt. Dat je slecht voedsel wilt vermijden. Zoveel van wat er in de supermarkt ligt tegenwoordig is regelrechte junkfood...

Afvallen is nooit mijn probleem geweest, eerder aankomen. Maar als je op de langere termijn wilt afvallen kun je beter een echte ingrijpende verandering in levensstijl maken ja. Niet een tijdelijk dieet. Heb dat al zo vaak mis zien gaan bij mensen.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#17
PsychedelicMagic zei:
Als je minder energie binnen krijgt dan je verbruikt, val je inderdaad af. Wat ik bedoel, is dat als je dieet voor 100procent bestaat uit onbewerkte voeding. Dat je dan altijd vol zit, geen tekorten hebt, en daardoor weinig wilskracht nodig hebt om af te vallen. Veel mensen zien een dieet maar als iets tijdelijks, en vinden het niet erg om 2 maanden lang honger te lijden. Maar zo val je niet af, want dit is vragen om eetproblemen. Wat je eet is net zo belangrijk, zo niet belangrijker, dan hoeveel je eet. Op Sonja Bakker dieet vielen mensen ook af, maar haar dieet bestaat veelal toch uit bewerkt voedsel. Oftewel: lege calorieen (eten waar je lichaam niks mee kan), tafelsuiker dat je bloedsuikerspiegel onstabiel maakt, transvetten dat er voor zorgt dat je lichaam de goede vetten minder goed verwerkt. Afvallen heeft te maken met je bloedsuikerspiegel stabiel houden, ervoor zorgen dat je PHwaardes goed blijven, dat je ervoor zorgt dat je lichaam geen voedingsstoffen tekort komt, dat je goed slaapt en nooit honger hebt maar hooguit af en toe een beetje trek. Ikzelf ben voorstander van een dieet met onbewerkt voedsel (dat was al duidelijk), voldoende gezonde vetten binnenkrijgen (zaden, noten, vette vis, advocado, olijfolie), en goed slapen. Ga maar eens als je op dieet zit en nacht wakker blijven, en dan kijken of je de volgende dag -ergens in de avond- het gebak van de mensen van een verjaardag kunt weigeren. Goed slapen komt je motivatie ten goede, en op een hongerdieet ervaren veel mensen ook slaapproblemen. Dat gaat vaak zo: je zit op dieet en wilt zo snel mogelijk resultaat zien. Je besluit op een lowcarb dieet te gaan en je verliest de eerste paar weken vooral veel vocht en darminhoud. De honger word met de week steeds erger, want het heeft een stapeleffect (Vandaar ook de refeeds en junkdagen). Op ten duur ervaren mensen voordat ze gaan slapen honger, en als je honger hebt is je lichaam gestrest en dat zorgt ervoor dat je veel mensen moeilijk kunnen inslapen. En sommige worden na een paar uur slapen alweer weer wakker door de honger. De volgende dag heb je slaapgebrek en ga je aan de caffeine, maar door de caffeine zorg je ervoor dat je die dag nog slechter slaapt. Zo bouw je dus slaaptekort op en doordat je streng dieet zul je te maken krijgen met; chagrijnig zijn, lusteloosheid, misschien zelfs depressie, vermoeidheid, duizeligheid en meer van dat. Doordat je slecht slaapt en leeft op caffeine, zal het op ten duur heel lastig worden om het dieet vol te houden. Ook omdat op een gegeven moment je lichaam het van je over gaat nemen, omdat het niet wilt dat jij met tekorten rondloopt. Hierdoor krijg je haast een obsessie voor het eten dat je hersens associeert met de voedingstof die jij te kort komt. Bijvoorbeeld verlangen naar pizza's, omdat daar veel vet inzit of zoete snoep omdat daar veel suiker inzit en jij even de kick nodig bent. Voor je het weet krijg je eetbuien, en een eetbui is wanneer je binnen een half uur tijd meer dan 2000calorieen opeet.

Wat ik wil zeggen is dat wilskracht niet alles is, want wilskracht is als een spier en die moet je zo nu en dan rust geven. Zorg eerst dat je dieet goed is, voordat je begint aan technieken om je wilskracht te verhogen om een dieet vol te houden. Wilskracht train je met meditatie, sport en er zijn nog een aantal manieren om je wilskracht te trainen. Maar wilskracht is niet alles, als je dieet niet goed is. Als je denkt het goed te doen op een keto dieet en een shitload aan supplementen en een hoop wilskracht, om de rest van je leven slank te zijn; dan heb je dat naar mijn inziens verkeerd. Een dieet waarbij je lijf geen tekorten heeft, dat is imo een goed dieet. Of een levensstijl. Ik associeer dieet met tijdelijk honger lijden, en dat is alleen nuttig als je over een maand in een pak moet rondlopen en die je nu niet past. Als je de rest van je leven slank wilt blijven, zul je toch echt iets anders moeten proberen.
Klik om te vergroten...
Tldr maar het blijft energiebalans. Wanneer je "lege voeding" consumeert en daar niet op kan afvallen ben je gewoon een pussy zonder doorzettingsvermogen.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Buu zei:
Tldr maar het blijft energiebalans. Wanneer je "lege voeding" consumeert en daar niet op kan afvallen ben je gewoon een pussy zonder doorzettingsvermogen.
Klik om te vergroten...


hehe.. dit verklaart een hoop..
Buu zei:
Ouders het hele weekend weg, huis voor mezelf voor een tripje. What will it be hmm.
Klik om te vergroten...

ik hoor je over 15 jaar en zie of je er net zo over denkt :wink:
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#19
Gympie zei:
hehe.. dit verklaart een hoop..


ik hoor je over 15 jaar en zie of je er net zo over denkt :wink:
Klik om te vergroten...
Elaborate. Ik ben 23 en heb tot m'n 19e zwaar obesitas gehad hoor. :wink: En momenteel de aderen over m'n abs lopen.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#20
Buu zei:
Elaborate. Ik ben 23 en heb tot m'n 19e zwaar obesitas gehad hoor. :wink: En momenteel de aderen over m'n abs lopen.
Klik om te vergroten...
Lekker pik

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."