Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet grote "Ik sport" topic

Het grote "Ik sport" topic

102 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ook heb ik jaren paardgereden vanaf mijn tiende 🐎
Hmmm ik zou best wel weer eens een fijne rit in bos of op strand maken
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi

Dit topic is bedoeld om te vertellen of je sport, welke sport(en) je beoefent. Of beoefent hebt. Wil gaan beoefenen.
Welke voor- en nadelen ervaar je, hoe goed ben je, wat is je ambitie. Of heb je nieuwe gear aangeschaft? Aan welke wedstrijden doe je mee?
Etc. etc. etc.


=============================================================================

Ik trap 'em af.

Vroeger was ik a-sportief
Half 20 ongeveer beetje gaan fitnessen. En na een tijdje gestopt, teveel blowen en slecht leven.

Toen vanaf 30jr ongeveer gaan hardlopen, heel soms baantjes zwemmen.
Ik voelde al snel de meerwaarde en was ergens verbaasd over het effect en snapte toen wat er zo leuk aan is.
Je fitter voelen, soepeler zijn, doorzetten, doelen stellen en behalen.

Later gestopt met lopen en fitness weer opgepakt wat al snel ontaardde in krachttraining (KT)
Ik zag namelijk geen resultaat van de fitness dus Google geraadpleegd en zag dat je moest eten en hoe je moest trainen.
Paar jaar gedaan, altijd met veel plezier en weinig blessures.

Toen een stop vanwege de komst van de kinderen (ook een sport, ultra sport eigenlijk).
Meditatiecursus gedaan, veel aan gehad en daar vanuit yoga opgepakt

Toen weer gaan hardlopen een paar jaar geleden en dat is nu triatlon geworden. Toevallig geïnspireerd door Rich Roll via vegan YT video's.
Ik doe een zwemcursus bij knzb, Racefiets gekocht ook. Heel vet.
Kan je van alles trainen, ook in combinatie zoals stukfietsen en nog een stukje rennen dr achteraan bv.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#3
yoga
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb mijn hele jeugd tot m'n 22e gebasketbald. Vanaf m'n 17e op nationaal niveau. Daar hoorde ook krachttraining en core stability bij ter ondersteuning. En helaas ook veel conditie training. Was altijd m'n minst favoriete onderdeel.

Heb ook wel vaak hardgelopen in die periode, om fit te blijven.

Toen ik moest stoppen met basketbal vanwege knie blessures ben ik eigen met alle sport gestopt en heb ik drugs ontdekt. En dat is wel uit de hand gelopen.

Gelukkig bewandel ik nu weer het goede pad en doe ik veel krachttraining, wielrennen en basketbal.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nou...ik ben nooit een sporter geweest.Maar mijn zus wel!Die ging op judo nou ik ook....voor een blauwe maandag.Maar zwemmen vind ik heerlijk en fietsen .Maar op mijn eigen wijze dan
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#6
In 2006 heel fanatiek gaan fitnissen.
Ging elke dag, was echt zwaar verslaafd.
Gebruikte destijds stack2, waarvan ik niet wist dat het gevaarlijk was. (ja naief je vrienden geloven).
Viel in 6 mnd tijd 15 kilo af.
Lang kon ik er niet van genieten want na 3 mnd ernstig ziek thuis werd ik week opgenomen in ziekenhuis.
Ik had een bacterie in mijn darm.
Toen ik uit het ziekenhuis kwam zat ik weer aan mijn oude gewicht.

Toen mijn relatie over was ben ik het opnieuw gaan oppakken in 2016.
Ik leerde mezelf thuis op een hardloopband hardlopen en ging 3 x in de week fitnissen.
Ik kreeg shin splint en een scheenbeenvliesontsteking dus moest weer stoppen met sporten.
Heb voor mijn scheenbeen in 2018 3 mnd revalidatie gehad.

Ook had ik al jaar of 10 last van mijn si-gewricht.
Ik heb nu stuk of 6 x fysio gehad, bindweefselmassages en spieren los gemasseerd.
Ik voel me heel ander mens!!.

Sinds die fysio zo goed aan sloeg, ben ik het fitnissen gelijk weer gaan oppakken.
Ik train nu 3 x in de week krachttraining en tussendoor doe ik cardio en loop ik veel.
Ik merk echt vooruit gang en mezelf steeds fitter worden.
Vind het super om te doen en het helpt enorm goed tegen mijn depressie.
Doordat ik niet meer speedverslaafd ben ben ik 5 kilo aangekomen.
Ik kreeg duloxetine ad en kwam daar ook nog eens flink van aan.
Heb nu andere ad en beweeg dagelijks genoeg en ben nu 4 kilo kwijt.

De krachttraining en het fitter worden geven mij ook meer zelfvertrouwen.
De angst voor mijn ex is wel iets afgenomen.
Dus ik ga zeer zeker op deze voet verder want ik zie alleen maar positieve resultaten 💪😊👊
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#7
Syl zei:
In 2006 heel fanatiek gaan fitnissen.
Ging elke dag, was echt zwaar verslaafd.
Gebruikte destijds stack2, waarvan ik niet wist dat het gevaarlijk was. (ja naief je vrienden geloven).
Viel in 6 mnd tijd 15 kilo af.
Lang kon ik er niet van genieten want na 3 mnd ernstig ziek thuis werd ik week opgenomen in ziekenhuis.
Ik had een bacterie in mijn darm.
Toen ik uit het ziekenhuis kwam zat ik weer aan mijn oude gewicht.

Toen mijn relatie over was ben ik het opnieuw gaan oppakken in 2016.
Ik leerde mezelf thuis op eem hardloopbank hardlopen en ging 3 x in de week fitnissen.
Ik kreeg shin splint en een scheenbeenvliesontsteking dus moest weer stoppen met sporten.
Heb voor mijn scheenbeen in 2018 3 mnd revalidatie gehad.

Ook had ik al jaar of 10 last van mijn si-gewricht.
Ik heb nu stuk of 6 x fysio gehad, bindweefselmassages en spieren los gemasseerd.
Ik voel me heel ander mens!!.

Sinds die fysio zo goed aan sloeg, ben ik het fitnissen gelijk weer gaan oppakken.
Ik train nu 3 x in de week krachttraining en tussendoor doe ik cardio en loop ik veel.
Ik merk echt vooruit gang en mezelf steeds fitter worden.
Vind het super om te doen en het helpt enorm goed tegen mijn depressie.
Doordat ik niet meer speedverslaafd ben ben ik 5 kilo aangekomen.
Ik kreeg duloxetine ad en kwam daar ook nog eens flink van aan.
Heb nu andere ad en beweeg dagelijks genoeg en ben nu 4 kilo kwijt.

De krachttraining en het fitter worden geven mij ook meer zelfvertrouwen.
De angst voor mijn ex is wel iets afgenomen.
Dus ik ga zeer zeker op deze voet verder want ik zie alleen maar positieve resultaten 💪😊👊
Klik om te vergroten...
Top vrouw. ❤️
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mijn leven met sport is een beetje overhoop. Voetbal op redelijk hoog niveau gedaan, vervolgens tennis ook (nog steeds maar rustiger aan).
In 2017 gestart met afvallen en zo'n 35kg afgevallen. Tijd slecht in mijn vel gezeten en wat gedoe gehad en laten we zeggen dat ik weer opnieuw kan beginnen :).

Ik weet precies hoe het moet, maar het lukt me niet meer om erin te komen...
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#9
HierEnDaarEenFuifje zei:
Mijn leven met sport is een beetje overhoop. Voetbal op redelijk hoog niveau gedaan, vervolgens tennis ook (nog steeds maar rustiger aan).
In 2017 gestart met afvallen en zo'n 35kg afgevallen. Tijd slecht in mijn vel gezeten en wat gedoe gehad en laten we zeggen dat ik weer opnieuw kan beginnen :).

Ik weet precies hoe het moet, maar het lukt me niet meer om erin te komen...
Klik om te vergroten...

Wauw 35 kg...!!!
Dat is een knappe prestratie..! 👌👌
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
HierEnDaarEenFuifje zei:
Mijn leven met sport is een beetje overhoop. Voetbal op redelijk hoog niveau gedaan, vervolgens tennis ook (nog steeds maar rustiger aan).
In 2017 gestart met afvallen en zo'n 35kg afgevallen. Tijd slecht in mijn vel gezeten en wat gedoe gehad en laten we zeggen dat ik weer opnieuw kan beginnen :).

Ik weet precies hoe het moet, maar het lukt me niet meer om erin te komen...
Klik om te vergroten...
Als je eenmaal zwaarder bent geweest, afgevallen bent en nu weer zwaarder bent dan is het moeilijker dan de eerste keer afvallen.

Je cellen onthouden namelijk dat je ooit zo zwaar bent geweest en je lichaam gaat extra hard werken om zsm aan te komen..
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#11
Blauweaap zei:
Waarom alleen aparaten :cry:
Klik om te vergroten...

Ik doe 3x in de week krachttraining en de dagen daar tussen cardio en veel lopen.
Dit ging puur om met hoeveel gewichten je traint
Thuis doe ik daar naast nog stretch-oefeningen en yoga.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
PsychedelicMagic zei:
Jah, dit deed ik op campings/klinieken/scholen... Was er nooit goed in en verloor ook vaak mijn zelfcontrole, waardoor ik de pingpongbal heel ver weg sloeg of kapot sloeg. Tegenstander ergerde zich natuurlijk dan dood aan mij muwhaha
Klik om te vergroten...

Branden ook goed he, die balletjes.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Bijna 2km borstcrawl gedaan zojuist.
Even liggen nu.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rivalrie zei:
Volgens mij neemt bij lenigheid de kans op blessures toe. Ik zat zelf bij de infanterie en wij deden niets mrt lenigheid. Eigenlijk vooral kracht en conditietraining.
Klik om te vergroten...
Werd je ook gedrilt?Streng 5 uur uit je bed enzo
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#15
Syl zei:
Ik doe 3x in de week krachttraining en de dagen daar tussen cardio en veel lopen.
Dit ging puur om met hoeveel gewichten je traint
Thuis doe ik daar naast nog stretch-oefeningen en yoga.
Klik om te vergroten...
Je zou de latt pull down kunnen veranderen in optrekken. Nr.3 naar benchpress en de leggpress door squat. Dit zou al een hele verbetering zijn. Maar je moet natuurlijk zelf kijken wat je leuk vind en vol kan houden.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#16
joetsie zei:
Werd je ook gedrilt?Streng 5 uur uit je bed enzo
Klik om te vergroten...
Nee hoor. Gewoon half 8 klaarstaan.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#17
Blauweaap zei:
Je zou de latt pull down kunnen veranderen in optrekken. Nr.3 naar benchpress en de leggpress door squat. Dit zou al een hele verbetering zijn. Maar je moet natuurlijk zelf kijken wat je leuk vind en vol kan houden.
Klik om te vergroten...

Dank je wel voor je advies, dat waardeer ik!.
Ik train volgens een schema voor vrouwen.
Bij de oefeningen welke ik nu doe, heb ik geen extra klachten aan mijn si-gewricht en bekken.
Trainen met losse gewichten in sportschool vind ik erg vervelend.
Dit omdat ik zelf ervaar dat je als vrouw daar niet lekker rustig sport tussen al die patsertjes.
Bij de apparaten heb je toch net wat meer afstand.
Verder werkt het voor mij goed hoe ik nu sport en beweeg.
Ik heb er echt plezier in en ben al 5 kilo afgevallen.
Nogmaals dank voor je advies, ik ga het zeker eens bekijken. 😊
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Blauweaap zei:
Door het trainen worden je spieren juist tight Dit kan je verhelpen met stretchen. je bent juist meer blessure gevoellig als je niet stretched.
Klik om te vergroten...
Dit klopt inderdaad. Wel zit er een “grens” aan hoe lening nog praktisch is voor je sport. Voor krachtsport is het vaak juist beter als je spieren een zekere stijfheid hebben. Teveel soepelheid kan zorgen voor inefficiënt bewegen. Ik zou daarom nooit yoga aanraden voor iemand die op hoog niveau gewichten tilt.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zinnentuimel zei:
Dit klopt inderdaad. Wel zit er een “grens” aan hoe lening nog praktisch is voor je sport. Voor krachtsport is het vaak juist beter als je spieren een zekere stijfheid hebben. Teveel soepelheid kan zorgen voor inefficiënt bewegen. Ik zou daarom nooit yoga aanraden voor iemand die op hoog niveau gewichten tilt.
Klik om te vergroten...
Touché. Ik moet eigenlijk wel wat flexibeler worden als je een sticker op me rug plakt ben ik fuckt.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Blauweaap zei:
Touché. Ik moet eigenlijk wel wat flexibeler worden als je een sticker op me rug plakt ben ik fuckt.
Klik om te vergroten...
Tijd voor de downward 🐕

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."