Top vrouw. ❤️In 2006 heel fanatiek gaan fitnissen.
Ging elke dag, was echt zwaar verslaafd.
Gebruikte destijds stack2, waarvan ik niet wist dat het gevaarlijk was. (ja naief je vrienden geloven).
Viel in 6 mnd tijd 15 kilo af.
Lang kon ik er niet van genieten want na 3 mnd ernstig ziek thuis werd ik week opgenomen in ziekenhuis.
Ik had een bacterie in mijn darm.
Toen ik uit het ziekenhuis kwam zat ik weer aan mijn oude gewicht.
Toen mijn relatie over was ben ik het opnieuw gaan oppakken in 2016.
Ik leerde mezelf thuis op eem hardloopbank hardlopen en ging 3 x in de week fitnissen.
Ik kreeg shin splint en een scheenbeenvliesontsteking dus moest weer stoppen met sporten.
Heb voor mijn scheenbeen in 2018 3 mnd revalidatie gehad.
Ook had ik al jaar of 10 last van mijn si-gewricht.
Ik heb nu stuk of 6 x fysio gehad, bindweefselmassages en spieren los gemasseerd.
Ik voel me heel ander mens!!.
Sinds die fysio zo goed aan sloeg, ben ik het fitnissen gelijk weer gaan oppakken.
Ik train nu 3 x in de week krachttraining en tussendoor doe ik cardio en loop ik veel.
Ik merk echt vooruit gang en mezelf steeds fitter worden.
Vind het super om te doen en het helpt enorm goed tegen mijn depressie.
Doordat ik niet meer speedverslaafd ben ben ik 5 kilo aangekomen.
Ik kreeg duloxetine ad en kwam daar ook nog eens flink van aan.
Heb nu andere ad en beweeg dagelijks genoeg en ben nu 4 kilo kwijt.
De krachttraining en het fitter worden geven mij ook meer zelfvertrouwen.
De angst voor mijn ex is wel iets afgenomen.
Dus ik ga zeer zeker op deze voet verder want ik zie alleen maar positieve resultaten 💪😊👊
Mijn leven met sport is een beetje overhoop. Voetbal op redelijk hoog niveau gedaan, vervolgens tennis ook (nog steeds maar rustiger aan).
In 2017 gestart met afvallen en zo'n 35kg afgevallen. Tijd slecht in mijn vel gezeten en wat gedoe gehad en laten we zeggen dat ik weer opnieuw kan beginnen.
Ik weet precies hoe het moet, maar het lukt me niet meer om erin te komen...
Als je eenmaal zwaarder bent geweest, afgevallen bent en nu weer zwaarder bent dan is het moeilijker dan de eerste keer afvallen.Mijn leven met sport is een beetje overhoop. Voetbal op redelijk hoog niveau gedaan, vervolgens tennis ook (nog steeds maar rustiger aan).
In 2017 gestart met afvallen en zo'n 35kg afgevallen. Tijd slecht in mijn vel gezeten en wat gedoe gehad en laten we zeggen dat ik weer opnieuw kan beginnen.
Ik weet precies hoe het moet, maar het lukt me niet meer om erin te komen...
Als je eenmaal zwaarder bent geweest, afgevallen bent en nu weer zwaarder bent dan is het moeilijker dan de eerste keer afvallen.
Je cellen onthouden namelijk dat je ooit zo zwaar bent geweest en je lichaam gaat extra hard werken om zsm aan te komen..
Poeh ja, mentale staat van zijn is zeker van invloed. Merk het zelf ook, kies veel sneller voor iets ongezonds.Klopt, het is hard, maar helaas de harde waarheid.
Voorheen kon ik me moeiteloos aan mijn voeding en sport houden, maar op één of andere manier is het nu mentaal een stuk zwaarder ook. Komt vooral ook uit de onvrede die er nu weer is denk ik.
Poeh ja, mentale staat van zijn is zeker van invloed. Merk het zelf ook, kies veel sneller voor iets ongezonds.
Ben ook voor het eerst sinds jaren weer onder de 95 kg en dat kostte ook aardig wat moeite..
Wat voor militair schema is dat precies?Ik had als kind weinig met sport. Gym op school was sport voor mij en daar had ik een hekel aan.
Ik heb in die tijd jazzballet gedaan en tennis, puur omdat vrienden dat deden.
Dus tot m'n 30e ongeveer niet echt iets aan sport gedaan.
Laatste jaren ben ik van alles gaan doen; het begon met wandelen en fietsen, toen in een sportschool groepslessen essentrics, yoga, pilates. Ik kwam erachter dat ik daar best wel aanleg voor had, maar de kracht miste. Zodoende ging ik m'n spieren versterken thuis met gewichten.
De uitdaging van beter worden en het effect van me beter voelen na bewegen triggerde een militair schema van kracht, conditie en lenigheidsbeoefening.
Ik haalde alle schema's met gemak en kon kilometers rennen, vele kilo's tillen en m'n been in m'n nek leggen. Toen was de uitdaging wel weg en nu beweeg ik puur voor tijdsverdrijf en omdat ik het lekker vind om te sporten.
Ik zou willen zeggen dat ik het ook voor m'n gezondheid doe, maar dat zou hypocriet zijn gezien ik rook en geregeld wat mn neus in schuif. Het sporten is misschien een tegenwicht voor mijn zondes waardoor ik toch een soort van in balans blijf.
Haha goed punt :’)Erg cool maar zo ben je wel makkelijk te achterhalen misschien he..
Vraag ik mij ook af. Kan wel vertellen dat militairen niet aan lenigheid doenWat voor militair schema is dat precies?
Dat betwijfel ik. Iedereen die fit wil zijn moet lenigheid trainen. Anders heb je niks aan je kracht.Vraag ik mij ook af. Kan wel vertellen dat militairen niet aan lenigheid doen![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."