Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLhbti+ topic(Woke?)

Lhbti+ topic(Woke?)

249 antwoorden
31 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nog een domme vraag: wat is “woke”?
Ik lees het hier, soms bij klimaat dingen, politiek, corona maar wat betekend dat “woke” nou of wie zijn dat?

(ik moet echt niet meer zoveel blowen in 1 weekend… Mijn geheugen en focus zijn 0)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
Jammer... Had graag leren begrijpen hoe je denkt. Eens met je laatste zin 👌🏻


Haha ligt niet aan je wiet gebruik denk ik😂. Het is ook een beetje een onzin term, de vaak door rechts populistische stromingen wordt gebruikt om overwegend progressief linkse mensen aan te duiden. Dus kan inderdaad over klimaat, lbhtqi+, alle onderwerpen gaan, maar van origine komt het van "woken up" zijn en werden mensen omschreven die "wakker waren geworden" voor al het racistische leed/problematiek.
Klik om te vergroten...
Ha thanks!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
QueerMan zei:
Precies.
Betekenis verandering is stom. Ook best vals omdat je daarmee een hele club mensen verdacht maakt.

Ik vind de term 'wappie' voor anti-vaxers, Covid-19- en klimaat-ontkenners om 2 redenen ook stom.
Ten eerste ben ik wel 's 'wap' en dit gaat niet over mij.
En ten tweede hoe ik het oneens ben met ze, ze wappie noemen zorgt alleen maar dat ze nog meer alleen naar elkaar luisteren en ik probeer wel met ze te blijven praten als ik iemand tegenkom.
Klik om te vergroten...
Ik ben soms een schaap, soms een wappie, soms woke, soms helemaal niks… Net als bijna iedereen!
Idd stom en slaat nergens op. Denigrerend ook nog.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Ik vind het filmpje van Lubach (op de eerste pagina) het wel heel goed illustreren eigenlijk. Al gezien?

Natuurlijk wordt het schertsend gebracht, maar imo wel terecht.
Klik om te vergroten...
Zal eens kijken maar ik ben niet zo een Lubach fan. En dan druk ik me zachtjes uit… 😂
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#5
Guapo Temudgin zei:
Ja joh ik zoek wel fkes wat anders.
Woah ik voel me helemaal herboren.
Klik om te vergroten...
Beter wordt het niet.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn coming out en de reden:
Ik was 19 en kende die vrouw 3 maanden. Niet wetende of het serieus zou worden.Ik zat in de trein en in een impuls met zwetende handen mijn moeder gebeld. Mijn moeder is tolerant. Maar ik ben opgegroeid met ijzeren vuist. Hij was extreem haatdragend rechts. Over dit onderwerp praten was dus ook geen optie. Moeder inmiddels gescheiden. Maar toch ben je bang voor afwijzing.
Het gevoel dat ze zei..Msloverdj, het maakt mij helemaal niets uit als je maar gelukkig bent. Was onbeschrijfelijk. Nooit geweten van mijzelf dat ik het nodig had om uit de kast te komen. Ik kwam immers (nog) niet met een vrouw thuis. Sindsdien voelde ik mij positief anders.. ik raakte betrokken bij de de strijd voor homorechten en acceptatie.

Intens gelukkig liep ik 2 maanden later met die vrouw door Amsterdam. We zien er niet lesbisch uit maar liepen hand in hand. Binnen 5 minuten lag ik in een steeg in elkaar geslagen.

5 man, allochtonen..de reden..hand in hand met een vrouw. Hoe ze de link naar lesbisch legde is mij een raadsel. Het bleef niet bij die ene keer. Nog 2 keer klappen gehad. Niet geholpen worden bij de Turkse patatboer etc.

En dan hebben we het niet over een Arabisch land. Verdomme Amsterdam. Hand in hand lopen was geen optie meer.

En dit is precies de reden waarom er dingen zijn zoals de canal parade(gay pride botentocht) van alle boten zijn er slechts 2 a 3 met leernichten in blote kont. Dit zie je altijd op tv. Waardoor mensen helaas het vooroordeel krijgen dat alle homo's zo zijn. Maar denk aan Paul de Leeuw en Andre van duin. de gayscene is een lifestyle, maar niet elke homo zit in de gayscene.

Maar juist door mensen aan extremere dingen te laten wennen. Worden gewone homo's wel meer geaccepteerd. Men went eraan en nuanceert zijn mening. Homo zijn is oke,de lifestyle vinden ze.vaak niet oke.

Ook ik heb op die boot gestaan. Te dansen en zoenen met vrouwen. Dat dat gewoon kan! Al die mensen aan de kant die je toejuichen. Dat gevoel kan ik niet goed overbrengen aan een hetero geliefd voelen om wie je bent. Mensen die trots zijn dat je openlijk anders bent.

Het liefst zou ik alle hokjes willen opheffen. Geen zwart en wit, homo en hetero. We zijn allemaal mensen. Maar tot die tijd ben ik bewust openlijk een trotse biseksueel. Door mijn openheid hoop ik te kunnen bijdragen aan de medemens te laten wennen aan homoseksualiteit. Het mooiste compliment waren de 2 meisjes die door mijn openheid uit de kast durfde te komen.

Nu heb ik een vriend uit Friesland. Waar vergeleken met de randstad er geen extreme homohaat is..maar.wel.naar ratio een ver van hun bed show. Als ik mijzelf zou voorstellen roep.ik er niet bij dat ik biseksueel ben. Waarom zou ik? Het kan verward worden met monogamie(er word mij vaak gevraagd of ik geen vrouw mis. Of andersom) toch ben ik erg blij dat mijn partner dit wel met zijn ouders bespreekt. Het voelt anders toch als een geheim. Of als een drempel.als ooit naar voren komt als mijn ex een vrouw blijkt te zijn.

Nu slaan mensen teveel door. Iedereen wil ineens een hokje en een kleurtje op de regenboogvlag.
Een bruine streep voor zwarte homo's, wtf? In de gayscene is er.nog nooit iets discriminerende voorgevallen. Maar als iemand niet begrijpt waarom het toch zo'n ding is voor homo's/lesbisch om er openlijk mee te 'paraderen het gaat er niet om dat ik gezien wil.worden als anders. Het is helaas nog nodig om juist te benadrukken dat we allemaal hetzelfde zijn. En het vieren van je geaardheid in een sexy pakje op de boot...dat is meer dan een 'kijk ons kinky zijn' het voelt als het vieren van een bevrijding.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
Ah nee, daar gaan we weer. Dat hele woke gebeuren wil je toch gewoon je scrotum van je lijf af scheuren?

Bekijk bijlage 31292
Klik om te vergroten...
Bluf.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dirkjan zei:
Ah nee, daar gaan we weer. Dat hele woke gebeuren wil je toch gewoon je scrotum van je lijf af scheuren?
Klik om te vergroten...
Nee kan niet, want dan ben je lgbt
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#9
QueerMan zei:
Moet je vaker doen,
Klik om te vergroten...

Neeee, Syl heeft me van een verslaving afgeholpen, dat wil ik graag zo laten.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Dunne zei:
Er was ooit eens, lang geleden, besloten dat bewegende avatars of onderschrift niet meer mag of iig niet gewenst was. Ergens is er een oud topic over.
Ik en toen vele anderen vonden het storend. Afleidend.
Klik om te vergroten...
Blij dat het nog eens boven gehaald word !
word er gek van.

ik volg de hype lbgt+(?) niet dus ik ben gewoon van mening leven en laten leven..
Verder heb ik er weinig over te zeggen.
Weet niet eens wat woke is en hoef het niet te weten.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik vind het in deze vooral erg jammer dat het zo doorgedrukt moet worden.

Ik snap volledig dat iedereen geaccepteerd wilt worden (en hoort te worden), maar stond toch wel even te kijken toen een tijdje geleden de PostNL de straat door reed met over de gehele bus een regenboogvlag.

Bedrijven maken en flink gebruik van om even een beetje extra in beeld te komen met dat soort acties, gelijk zo overdreven allemaal. Hierdoor laat je juist zien dat het afwijkt en anders is. Terwijl je juist de wereld moet laten zien dat een ieder uniek is en niet hokjes moet gaan plaatsen.
Dit staat overigens los van de pride and dergelijks een ieder heeft het recht om te kunnen laten zien wie hij/zij is en daarvoor op te komen.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Msloverdj zei:
Geen sprake van homohaat maar deze Turkse kinderen komen er ook niet mee in aanraking
Klik om te vergroten...
Ik vraag mij af of dit dan de manier is, dat kan ook door ouder en/of school geïntroduceerd worden met een voorlichting o.i.d., zodat zij ook de vragen die zij hebben kunnen stellen. Dit is zo algemeen doorgetrokken dat je er wel iets over ziet of hoort, maar daar houdt het dan ook mee op.
Ik kan mij voorstellen dat de een het als prachtig ziet, maar in mijn ogen wordt er een heel circus van gemaakt. Waardoor er uitgestraald wordt dat het júíst afwijkt van ‘de norm’.


Msloverdj zei:
Door je strot geduwd krijgen vind ik van die non binaire personen waar ik geen hij of zij tegen mag zeggen.en als ik het probeer en een fout maken..ohjee..Dat is niet Woke. Geef hetero's de ruimte om te laten wennen aan andere vormen identiteiten. Wennen is wat anders dan niet accepteren
Klik om te vergroten...
👌🏻
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Liefde zou altijd de norm moeten zijn. Ongeacht geslacht.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Msloverdj zei:
Of de intertoys die geen jongens en meisjesspeelgoed meer aanduid.

Maar... wtf is er mis mee.dat een jongen zich jawel..een jongen voelt! Shock. Dat deze ouders daadwerkelijk denken dat ze hun kind hiermee helpen.
Dit is juist niet je kind zichzelf laten zijn.

https://www.linda.nl/nieuws/meepraten/genderneutraal-opvoeden-baby-geslacht-geheim/
Klik om te vergroten...
Dit is gewoon waanzin, kan er niets anders van maken.

Voed het kind naar zijn/haar geslacht op en observeer hem/haar. Later kan het kind altijd zelf nog aangeven wat hij/zij wenst te zijn.

QueerMan zei:
what's the point om dingen als typische jongens- of als meisjesdingen te labelen?
Klik om te vergroten...
Omdat verreweg de meeste kinderen overwegend van typisch jongens- of meisjesdingen houden?

Ik snap de moeilijkdoenerij niet. Ik heb een stoer nichtje van 2,5 die naast meisjesdingen ook weleens met autootjes wil spelen. Wie wordt ermee gekwetst dat dat soort speelgoed gelabeld wordt als jongens speelgoed? Mijn nichtje niet hoor en haar ouders ook niet.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik vind dit z’n onzin je ben hetro of bi of (gay) maar om een heel alfabet voor iedereen te maken die zich anders voelt , over een paar jaar zijn we het alfabet 3x rond gegaan en is de vlag groter als ooit gedacht
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben wel benieuwd naar de eerlijke mening van dfleden met welke groep ze geen feeling hebben.
Tuurlijk accepteer ik iedereen maar waarom moet een manwijf, een tuinbroekpot ineens non binair zijn.. en een verwijfde homovent ook.

Of mensen die vallen op personen..niet slechts biseksueel. Nee ook nonbinair, travestieten, transgenders, alles.

Je zou in je pubertijd een heel lijstje moeten afvinken waar je wel of niet op kunt vallen. Je weet toch niet wat op je pad komt.

Edit:
Ohja, openlijke fetishisten..aangelijnd meelopen met je Dom langs het schoolplein. Wist niet wat ik zag. Achterlijke zooi. Zeker bij kinderen.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Msloverdj zei:
Ik ben wel benieuwd naar de eerlijke mening van dfleden met welke groep ze geen feeling hebben.
Tuurlijk accepteer ik iedereen maar waarom moet een manwijf, een tuinbroekpot ineens non binair zijn.. en een verwijfde homovent ook.

Of mensen die vallen op personen..niet slechts biseksueel. Nee ook nonbinair, travestieten, transgenders, alles.

Je zou in je pubertijd een heel lijstje moeten afvinken waar je wel of niet op kunt vallen. Je weet toch niet wat op je pad komt.
Klik om te vergroten...
Ik heb niets met de groep die zichzelf als ‘hen’ wilt neerzetten, heb er echt helemaal niets mee.. meer kan ik er ook niet van maken
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Druktemaker zei:
Het voelt voor mij een beetje als een groep mensen die graag even overal tegenaan schoppen.. is een vooroordeel daar ben ik mij heel bewust van 😅.
Klik om te vergroten...
Zo voelt het voor mij ook.

En ook een soort macht: ik beslis hoe jij mij benoemd, niet alleen qua zelfstandig naamwoord, maar nu ook qua voornaamwoorden (excuseer als ik het verkeerd zeg, grammaticale termen/regels snap ik niks van).
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Rivalrie zei:
De "hen" mensen zijn de non binair mensen toch? Vind de hen term nog wel verwarrend.
Klik om te vergroten...
yep.

als taal-vondst vind ik het woord 'hen' wat slapjes. het is een woord dat al andere betekenissen heeft, zoals hen, maar ook in aanwijzende zin dicht bij 'hij' en 'zij' maar in totaal andere zins-constructies.

een woord dat ook op 'ij' eindigt in het Nederlands, maar met een beginletter die het woord uniek maakt, 'bekt' misschien beter.
nu zit ook taalgevoel in de weg om 'hen' te zeggen in situaties als 'hij' en 'zij' niet geschikt zijn.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Msloverdj zei:
Non binair is je eigen keuze. Ik zie gewoon een persoon waarvan ik weet dat hij een piemel heeft.
Klik om te vergroten...
Ik kan geen gedachten lezen. helaas.
dus dat weet ik niet.

Msloverdj zei:
Maar wel van mij verwacht dat ik meespeel in deze geslachtsloze situatie door nieuw taalgebruik. In het verkeerde lichaam zitten kan ik mij invoelen.
Klik om te vergroten...
why not? waarom niet mee spelen, dat is toch niet heel veel anders dan hoe je anders beleeft omgaat met mensen?
weet je hoeveel mensen ik met u, meneer en mevrouw heb aangesproken in m'n leven waar ik geen enkel respect voor had.
maar je speelt het spelletje mee. omdat 't zo heurt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."