Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLhbti+ topic(Woke?)

Lhbti+ topic(Woke?)

249 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#1
ljuv zei:
LOUDER FOR THE PEOPLE IN THE BACK:

:tearsofjoy::tearsofjoy::tearsofjoy::clapping1::clapping1::clapping1:
Klik om te vergroten...

Ik vind dat ik wel m'n excuses moet maken, aan mannen met een daadwerkelijke micro-penis voor het misbruiken van die conditie om iemand te kwetsen; die weliswaar anderen kwetst maar daar kunnen jullie niks aan doen.
Sorry.

Zal m'n best doen op andere manieren vals, arrogant, villein en kwetsend te zijn als ik vind dat een reactie hier dat rechtvaardigt.

Om iemand verbaal zo de vernieling in te helpen dat ze er een erectiestoornis aan over houden moet ik iemand beter en in het echt kennen.
Dat lukt me nog niet online.

Peace.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
QueerMan zei:
Ik vind dat ik wel m'n excuses moet maken, aan mannen met een daadwerkelijke micro-penis voor het misbruiken van die conditie om iemand te kwetsen; die weliswaar anderen kwetst maar daar kunnen jullie niks aan doen.
Sorry.
Klik om te vergroten...
Well, wellicht niet je meest genuanceerde beeldspraak. Maar ik had wel het idee dat je hier mensen (mannen specifiek) mee bedoelde wiens ego zo erg moet worden opgehyped, dat ze niet kunnen accepteren dat andere mensen minder waarde hechten aan die mannelijkheid. Of begrijp ik dat fout?

In det kees, wat ik bedoelde:
Volgens mij ligt het echt aan iemands eigen zelfbeeld als diegene niet kan accepteren dat men minder waarde hecht aan mannelijkheid en vrouwelijkheid. Als een anders genderidentiteit jou kwaad kan maken, zit het probleem echt meer bij jezelf.
Als je als mega normatief persoon (zoals ik; een hetero witte cisvrouw) je voelt aangevallen als andere minder normatieve groepen graag gelijkheid willen, is dat vooral omdat je het moeilijk vind je eigen privilege op te geven. Je bent in elk geval niet zielig, niet op deze kwestie (wat er in iemands persoonlijke leven voor moeilijkheden voorkomt niet meegenomen).

Edit: Of je hebt er écht nooit mee te maken gehad/ wat van gezien, maar dan zou ik zelf me er eerst in gaan verdiepen voor ik zou oordelen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
ljuv zei:
In det kees
Klik om te vergroten...
Steenkolen Engels, daar rijd ik al jaren lekker op.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dirkjan zei:
Steenkolen Engels, daar rijd ik al jaren lekker op.
Klik om te vergroten...
Nou, dan kenne we onze hends wel sjeken :redheart:
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#5
ljuv zei:
Maar ik had wel het idee dat je hier mensen (mannen specifiek) mee bedoelde wiens ego zo erg moet worden opgehyped, dat ze niet kunnen accepteren dat andere mensen minder waarde hechten aan die mannelijkheid.
Klik om te vergroten...
Ja. Meer nog de mensen die daderschap en slachtofferschap bewust omdraaien.
Dat is zo intens gemeen dat ik zo iemand beter niet voor me kan hebben wanneer ik door heb waar die mee bezig is.

De vrouwen die dit doen, vind ik vaak lastiger terug te pakken dan mannen. Andere mannen is gewoon in de basis net zo hard en stoer doen als zij, maar dan beter en het spelletje wie heeft (en is) de grootste lul mee spelen. (En spelen doe je als jongetje om te winnen... anders is 't niet leuk). :wink:
Als mensen subtieler en meer geslepen te werk gaan is dat lastiger. En dat kunnen dan net zo goed mannen zijn. Maar er zit ook echt wel wat in verschil tussen mannelijk en vrouwelijk denken. Met alles er tussen in.

Aan de andere kant loop ik dan maar gewoon weg. Daaaaag denk ik dan.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Sport en transgenders..eerlijk..ik vind het niet eerlijk.

Een man die omgebouwd is naar vrouw. En dan in de vrouwenklasse wint bij worstelen, gewichtheffen, hardlopen..
Het is allemaal leuk en aardig om transseksuelen volledig te bestempelen als vrouw.ik juich dat ook enorm toe maar..
Met sporten is het feitelijk gewoon oneerlijk.

Je geslacht aanpassen in je paspoort? Prima na een transitie. Maar wat als een man een vrouw in zijn paspoort wil hebben staan, maar zijn penis behoud? Wat vinden jullie daarvan?
En zoja..wat als hij/zij een kind verwekt..zetten we dan bij vader een vrouw neer.

Dit zijn geen voorbeelden die ik verzin. Ze komen steeds vaker voor.

Bij de sport baseren ze een transgender deelname nu op een plafond in het testosterongehalte.

Ook dat is niet fair. Alsnog hebben ze beduidend een streep voor. Zonder doping kan je hier als vrouw amper tegenop.

En los van de discussie of non binair wel of niet word geaccepteerd. Wat doen we met non binaire mensen als ze mee willen doen op de Olympische spelen?
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Msloverdj zei:
Oke mensen..rustâgh!!
Straks zijn het die crazy nonbinaire mensen waar we niet aan kunnen wennen ipv al die dansende leernichten.
"Hey jij daar! Met je genderneutrale rotkop" *beuk*
Ontopic!:
Bekijk bijlage 31408
Klik om te vergroten...

Toen ik jong was, vond ik dit verschrikkelijk omdat ik bang werd dat mensen dit van me gingen denken.
Nu weet ik dat mensen toch wel iets van me denken.

En dat die mensen verder irriteren tot ze murw zijn en blijven confronteren nodig is.


Overigens vind ik maar 1 van deze ca. 13 mannen die deze kleding-stijl sexy staan.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#8
QueerMan zei:
Toen ik jong was, vond ik dit verschrikkelijk omdat ik bang werd dat mensen dit van me gingen denken.
Nu weet ik dat mensen toch wel iets van me denken.

En dat die mensen verder irriteren tot ze murw zijn en blijven confronteren nodig is.


Overigens vind ik maar 1 van deze ca. 13 mannen die deze kleding-stijl sexy staan.
Klik om te vergroten...
Wie? Wie?
Links met dat kusje? Die knuffelbeer rechtsachter, of ben je een billenman?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Dit dus..
Goed uitgelegd artikel over de voorwaardes voor transgenders. Maar waarom het oneerlijk blijft.

nos.nl

'Transgenderregels IOC leveren geen eerlijke competitie op'

"Er zijn botsende belangen. Sport moet een keuze maken tussen inclusiviteit en eerlijkheid. Allebei gaat niet", zegt de Zweedse wetenschapper Tommy Lundberg.
nos.nl nos.nl
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Msloverdj zei:
Sport en transgenders..eerlijk..ik vind het niet eerlijk.

Een man die omgebouwd is naar vrouw. En dan in de vrouwenklasse wint bij worstelen, gewichtheffen, hardlopen..
Het is allemaal leuk en aardig om transseksuelen volledig te bestempelen als vrouw.ik juich dat ook enorm toe maar..
Met sporten is het feitelijk gewoon oneerlijk.

Je geslacht aanpassen in je paspoort? Prima na een transitie. Maar wat als een man een vrouw in zijn paspoort wil hebben staan, maar zijn penis behoud? Wat vinden jullie daarvan?
En zoja..wat als hij/zij een kind verwekt..zetten we dan bij vader een vrouw neer.

Dit zijn geen voorbeelden die ik verzin. Ze komen steeds vaker voor.

Bij de sport baseren ze een transgender deelname nu op een plafond in het testosterongehalte.

Ook dat is niet fair. Alsnog hebben ze beduidend een streep voor. Zonder doping kan je hier als vrouw amper tegenop.

En los van de discussie of non binair wel of niet word geaccepteerd. Wat doen we met non binaire mensen als ze mee willen doen op de Olympische spelen?
Klik om te vergroten...

Msloverdj zei:
Dit dus..
Goed uitgelegd artikel over de voorwaardes voor transgenders. Maar waarom het oneerlijk blijft.

nos.nl

'Transgenderregels IOC leveren geen eerlijke competitie op'

"Er zijn botsende belangen. Sport moet een keuze maken tussen inclusiviteit en eerlijkheid. Allebei gaat niet", zegt de Zweedse wetenschapper Tommy Lundberg.
nos.nl nos.nl
Klik om te vergroten...

Goeie vragen die je stelt.

Wat betreft het paspoort, en het registreren van ouderschap:
Wereldwijd en in de EU beginnen met het schrappen van het registreren van geslacht misschien? Gewoon niet in het paspoort opnemen.
Juridisch nergens voor nodig, als je uitgaat van de juridische gelijkheid van mannen en vrouwen.

Medisch (biologisch) heeft het registreren wel nut.


In de sport vind ik een boeiende vraag. Hoe regel je het zo, dat fair play gelijk blijft?
Nu filmprijzen gender-neutraal worden, dus geen aparte categorieën voor acteurs en actrices, blijken mannen weer bovenmatig te winnen.
Zoiets moet je in de sport ook niet willen.

Of - provocerende stelling - iedereen in de dezelfde competitie en het risico lopen dat bij sporten die gewonnen worden op fysieke kracht, de dames niet meer in de prijzen vallen?
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Msloverdj zei:
Wie? Wie?
Links met dat kusje? Die knuffelbeer rechtsachter, of ben je een billenman?
Klik om te vergroten...

Het eerste deel van wat ik zei is meer on topic:
QueerMan zei:
Toen ik jong was, vond ik dit verschrikkelijk omdat ik bang werd dat mensen dit van me gingen denken.
Nu weet ik dat mensen toch wel iets van me denken.

En dat die mensen verder irriteren tot ze murw zijn en blijven confronteren nodig is.
Klik om te vergroten...
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
QueerMan zei:
Ja. Meer nog de mensen die daderschap en slachtofferschap bewust omdraaien.
Dat is zo intens gemeen dat ik zo iemand beter niet voor me kan hebben wanneer ik door heb waar die mee bezig is.
Klik om te vergroten...
Ja eens, en ik heb dus echt het idee dat dat uit eigen onzekerheid voortkomt... Hoe ermee te dealen bij mannen dan wel vrouwen ben ik ook niet over uit.

QueerMan zei:
Aan de andere kant loop ik dan maar gewoon weg. Daaaaag denk ik dan.
Klik om te vergroten...
Dit is wel het beste om je eigen energie te beschermen in elk geval!

Had trouwens helemaal je prachtige quote van Baldwin genegeerd vgm, maar could not agree more! Van slachttoffer naar gevaar... voor de privilleges van geprivalleseerde mensen dus. Right?
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#13
ljuv zei:
Ja eens, en ik heb dus echt het idee dat dat uit eigen onzekerheid voortkomt...
Klik om te vergroten...
Gebeurt zeker. Of anders uit beschadigingen van hun emotionele/geestelijke basis ('ziel' als in 'psyche').
Heb je dan geen empathie dan kunnen die types ook echt gevaarlijk zijn. En er zijn ook echt mensen die gewoon naar zijn. Niet iedereen is lief.

ljuv zei:
Had trouwens helemaal je prachtige quote van Baldwin genegeerd vgm, maar could not agree more! Van slachttoffer naar gevaar... voor de privilleges van geprivalleseerde mensen dus. Right?
Klik om te vergroten...
Volgens mij beschreef hij - uit eigen ervaring en wat hij observeerde - wat 'victims' helpt en wat de tegenreactie vervolgens is. Omdat op 1 of andere manier mensen, andere mensen vaak graag klein houden en slachtoffers veel meer gedwee zijn en dus te gebruiken.


Lees maar even terug, wat er gebeurde toen ik hard de inbreng van @mikoz aanviel op diens inbreng, en het systeem er achter probeerde bloot te leggen.

* Zichzelf als slachtoffer presenteren; (Die omdraaiing wat 'n beetje mijn irritatie-puntje is);
* De non-binaire menens/transgenders aanvallen (ik vatte dat samen als 'wegzetten als gekkies').

En de boodschapper die zich even vastbeet, en de eerste werd erna bestempelt als hysterisch.

Blijkbaar werd dit dus ervaren als een bedreiging, als een 'threat'. Dan zijn deze reacties heel natuurlijk.
A
AnarcrimLid
01-01-2024, 00:00
#14
Eerst moesten we af van de hokjes-geest want iedereen was gelijk
nu is niemand gelijk en krijgen we allemaal een eigen letter
omdat niemand gelijk is en we allemaal slachtoffer zijn, zoeken we gelijkgestemde groepjes
waar we dan samen gaan lopen schoppen tegen de status quo
omdat we (in een groepje) denken dat we gelijk hebben, moeten we anderen natuurlijk overtuigen
vervolgens zijn we "woke" en mag je niks meer zeggen wat anders klinkt
en moet je je verontschuldigen voor het hebben van eigen gedachten.

Ik denk dat sommige mensen teveel tijd hebben om zich met onzinnige nonsens bezig te houden,
of zich bezig houden met slachtoffer-cultivatie en zich aansluiten
bij welke minderheidsgroep dan ook om dan vervolgens "slachtoffer" te zijn
en dan "woke" zijn om te kunnen klagen.

Dat gezegd hebbende....
ik heb geen probleem met welke letter van het alphabet dan ook,
Homo's moeten gewoon homo kunnen zijn, trans moeten trans kunnen zijn
Maar...
dat geneuzel van.. ik identificeer me niet met mijn eigen sexe en wil dat je me watdanook noemt
daar doe ik maar op 1 manier aan mee.

Je heb mannelijk, vrouwlijk en onzijdig en onzijdig noem je "Het";
Als je dan een onzijdige 2 of 3x "het" noemt,
springen ze uit hun vel omdat je "Hen" mening niet Overneemt, dan gaat het niet over respect voor hun mening....
want ik respecteer ieders mening, alleen heb ik soms een andere mening
wat zoveel betekend dat ik niet zomaar klakkeloos achter n anders mening aanloop
en doe wat ze vragen want omgekeerd doen ze t ook niet.
Vertel ik ze dan dat "Het" precies hetzelfde doet bij mij en mijn mening niet overneemt
dan blijkt dat te zijn omdat ik "het verkeerd heb".

Conclusie... we hebben allemaal n meningen, overtuigingen, standpunten
en uiteraard hebben we allemaal HELEMAAL GELIJK. (kuck kuch)
Want we "ZIJN ALLEMAAL MENS" (Manic Emotional Neurotic Species)

Maar ok, je kunt niet tegen de stroom in blijven zwemmen en moet ik ook conformeren...

Daarom identificeer ik me niet meer met heteroseksuele mannelijke blanke mens maar met
sexloze nymphomane astrale draak en wil aangesproken worden met Uwe grootheid
en ben ik geen hem, haar or hun maar "omni"

en das mijn mening.



En dan nu het weer met Piet Paulusma
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rotjoch zei:
tolerantieception 😵‍💫😵‍💫
Klik om te vergroten...
Hahahahaha 🤯

Er is dus echt een woord voor maar ben het vergeten en kon het niet vinden🙈
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
www.vi.nl

Australische profvoetballer Joshua Cavallo komt uit de kast

De 21-jarige Joshua Cavallo heeft bekendgemaakt homoseksueel te zijn. De Australiër, die onder contract staat bij Adelaide United, hoopt zo een voorbeeld te kunnen zijn.
www.vi.nl www.vi.nl

Eerste mannelijke professionele voetballer vandaag uit de kast gekomen!

Edit:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
ljuv zei:
www.vi.nl

Australische profvoetballer Joshua Cavallo komt uit de kast

De 21-jarige Joshua Cavallo heeft bekendgemaakt homoseksueel te zijn. De Australiër, die onder contract staat bij Adelaide United, hoopt zo een voorbeeld te kunnen zijn.
www.vi.nl www.vi.nl

Eerste mannelijke professionele voetballer vandaag uit de kast gekomen!
Klik om te vergroten...
Als je weet dat 3 op de 10 mensen een andere geaardheid hebben dan hetero weet je dat er veeel meer homo’s n lesbo’s etc zijn in de sport.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Die dingen keur ik niet goed. Ik had het er misschien bij moeten zetten, maar ik richtte me op non-binairen die er niet tegen kunnen dat mensen het "juiste" voornaamwoord niet gebruiken. Waar het hier al een tijdje over ging.



Ik vatte die opmerking niet op als persoonlijk op de man gespeeld.


Ik denk dat het geen kwestie is van "ongelofelijk hard aanpassen". Eerder dat er ergens iets wringt. Dat het onnatuurlijk en onwennig voelt om te zeggen. Het is ook nieuw. Als het al breed geaccepteerd zal worden, zal dit niet van de ene op de andere dag zijn.



Ook een goed voorbeeld van te gauw op de teentjes zijn getrapt. Dit heeft niets met racisme te maken. Degenen die hier ophef over maken zijn imo zelf veel teveel met ras bezig en projecteren dat dan op jou en beschuldigen jou daarvan.

Het gaat een hele nare moeilijke samenleving worden als we verder die weg in gaan. Humor moet kunnen, ook over afkomst.
Klik om te vergroten...
Thanx voor je toelichting. Zo snap ik beter wat je bedoelde en zie de goede bedoelingen. :thumbsup:

En ik schoot misschien wat te snel uit m'n heup uit de reflex op te komen voor mensen die soms wat minder goed gehoord worden. 🔫

Humor moet absoluut kunnen, en in principe overal over inclusief afkomst, gender/geslacht en seksualiteit. Mee eens.
Online soms lastig in te schatten, hoe iemand een grap bedoelt en hoe een ander 't ervaart en of 't niet kwetst. En humor moet natuurlijk wel echt leuk en om te lachen zijn; scherp, goed gevonden, lekkere timing, raak en/of verrassend.

Met iemand lachen is mooi, om iemand of uit lachen soms minder grappig.
Maak grappen, laat een ander reageren als die gekwetst is of de opmerking een keer niet ok of grappig vind. Gewoon, om zeker te weten dat het gewoon goed bedoelt is. En zo te lezen ben jij sowieso niet iemand die grappen maakt over iemand die kwetsbaar is, en daar gaat 't me een beetje om. Dat je wel rekening houdt met iemand anders.

Peace.
:peace:
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Ik denk dat het geen kwestie is van "ongelofelijk hard aanpassen". Eerder dat er ergens iets wringt. Dat het onnatuurlijk en onwennig voelt om te zeggen. Het is ook nieuw. Als het al breed geaccepteerd zal worden, zal dit niet van de ene op de andere dag zijn.
Klik om te vergroten...
Ahhhhh ja! Dat er tijd/gewenning nodig is snap ik wel... Blijf ik gewoon tot die tijd roepen dat ik er niets geks aanvind😜Misschien helpt het iemand het eraan te wennen, right?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."